Демпферна шайба - проверявайте

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от MonsteR » 27 Ное 2012, 13:13

Проблема при евтините шайби е че не са демпфери а просто гумени шайби. Това ще рече че при всяко палене и гасене усещат цялата мощ на двигателя... т.е. коват на място и няма омекотяващ момент. За това и се късат толкова лесно. Оригиналната си е демпфер т.е. някакъв вид гумен амортисьор който гаси вибрациите като ги поема и пренася, за това и издържа повече. Още не съм сменял тази шайба, надявам се да не я и сменям, но съм чувал че като потегли да си ходи, започва финно разпрашаване от нея което зацапва коша... това е един от симптомите... стигне ли се до гумен мирис, вече си е отишла.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 19.12.2009
Пол: Мъж

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от boti » 27 Ное 2012, 15:53

Колеги, никога не слагайте ментета!!!! Аз препатих с такъв демфер доста, резултата е 2 скъсани ремъка + 2 ролки и амортисьорчето на обтегача заминаха за 7-8 К км.., та сами си направете сметка
По-добре сложете второупотребен оригинал от колкото ново менте /ако финансите са свити/.
Сега колата мърка с ориг. демпфер, а с ментето работеше като Беларус особено на ниските обороти.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от bai_ILIA » 27 Ное 2012, 18:02

MonsteR написа:Проблема при евтините шайби е че не са демпфери а просто гумени шайби. Това ще рече че при всяко палене и гасене усещат цялата мощ на двигателя... т.е. коват на място и няма омекотяващ момент. За това и се късат толкова лесно. Оригиналната си е демпфер т.е. някакъв вид гумен амортисьор който гаси вибрациите като ги поема и пренася, за това и издържа повече. Още не съм сменял тази шайба, надявам се да не я и сменям, но съм чувал че като потегли да си ходи, започва финно разпрашаване от нея което зацапва коша... това е един от симптомите... стигне ли се до гумен мирис, вече си е отишла.


Точно така колега. Като се нацепи шайбата, малки парченца от нея могат да се забележат по борда й или под колата където паркираш :D На 3 литра дизел даже и на 2-ката, сменяна демферна шайба си е като екстра. Все едно имаш ксенон или нещо подобно. Имайки предвид цената...
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от lyu_records » 28 Ное 2012, 1:49

^И шайбата задължително трябва да е истинска, защото евтиното излиза скъпо! Аз за 3 000км. смених 2бр алтернативни по цена от истинската. Сега съм с 3-та оригинална от акционерно дружество Дару Кар пък да видим какво ще стане! :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 16.11.2012
Пол: Мъж

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от menk0 » 04 Дек 2012, 8:11

Здравейте колеги!От месец съм с нова придобивка 320D 150к.с. след покупката бяха сменени:Ролки,ремъци,филтри и масло!Още преди да сменим консумативите имаше едно претрисане при палене и гасене и леко прискръцване,но мойте майстори гледаха тампоните на двигателя и бяха като нови(може би сменяни) възможно ли е всичко да идва от тази демпферна шайба,и ако е от нея да се сменя до както е време?!? Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 2.07.2009
Пол: Мъж
Кара: 320d '03
Мечтае да кара: E90 V10 Hartge

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от adko001 » 04 Дек 2012, 17:17

menk0 написа:Здравейте колеги!От месец съм с нова придобивка 320D 150к.с. след покупката бяха сменени:Ролки,ремъци,филтри и масло!Още преди да сменим консумативите имаше едно претрисане при палене и гасене и леко прискръцване,но мойте майстори гледаха тампоните на двигателя и бяха като нови(може би сменяни) възможно ли е всичко да идва от тази демпферна шайба,и ако е от нея да се сменя до както е време?!? Поздрави

Може от нея да претриса :yes: виж я как изглежда, ако е напукана - е тръгнала да сдава багажа, въпреки че с напукана демферна шайба съм карал доста време, ако е доста зле твойта - я сменяй задължително, за да не те изненада, когато най не очакваш... :driving:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 16.11.2012
Пол: Мъж

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от menk0 » 04 Дек 2012, 19:21

Днес я гледахме обаче гумата не изглежда напукана..възможно ли е от нещо друго да го прави това?Или просто външния вид не е гаранция,че е здрава

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 28.11.2012
Пол: Мъж
Кара: бмв 320д е46 2001
Мечтае да кара: болид от формула 1
Детайли за колата: комби,136 к.с
перфектна :)

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от ToCo » 04 Дек 2012, 21:20

абе колеги,какво ги правите тези демпферни шайби че толкова кратко време имат живот...
това ли е най слабото място на бмв?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от RaHzElChO » 04 Дек 2012, 22:57

menk0 написа:Днес я гледахме обаче гумата не изглежда напукана..възможно ли е от нещо друго да го прави това?Или просто външния вид не е гаранция,че е здрава


От коя страна я гледахте, отвън или от страната на вала?
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 16.11.2012
Пол: Мъж

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от menk0 » 04 Дек 2012, 23:30

Отвън я гледахме и изглеждаше добре,нямаше напукано,но не сме я сваляли да я оглеждаме!Но от какво друго може да е това скърцане и престрисане?Възможно ли е ако са ми объркали ремъка първо ми бяха пратили 6PK 2090 но като погледнах стария и той беше 2080 и го смених с такъв,а всъщност незнам какъв размер трябва да е оригиналния(ако някой знае да сподели) но на мен лично не ми се вярва да идва от него проблема! Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 28.12.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: х5

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от stoimenov_1958 » 05 Дек 2012, 9:17

Ремъка за М47 е 5PKx2030.
Последна промяна stoimenov_1958 на 05 Дек 2012, 12:48, променена общо 1 път

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от Dimitroff » 05 Дек 2012, 9:22

stoimenov_1958 написа:Ремъка за М47N е 5PKx2030.


Не съм 100% сигурен, но май се обърка - посоченият ремък е за М47, а не за М47N - там е 6PK...за размера не съм 100% сигурен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от Gqbriel » 05 Дек 2012, 9:31

Dimitroff написа:
stoimenov_1958 написа:Ремъка за М47N е 5PKx2030.


Не съм 100% сигурен, но май се обърка - посоченият ремък е за М47, а не за М47N - там е 6PK...за размера не съм 100% сигурен.

6 PK X 2080 - както казва Dimitroff е на М47N
5 PK X 2030 - М47
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 28.12.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: х5

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от stoimenov_1958 » 05 Дек 2012, 12:51

Допуснал съм неволно една неточност ,но по-важно е че момчето има вече нужната информация.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Демпферна шайба - проверявайте

Мнение от RaHzElChO » 05 Дек 2012, 12:55

menk0 написа:Отвън я гледахме и изглеждаше добре,нямаше напукано,но не сме я сваляли да я оглеждаме!Но от какво друго може да е това скърцане и престрисане?Възможно ли е ако са ми объркали ремъка първо ми бяха пратили 6PK 2090 но като погледнах стария и той беше 2080 и го смених с такъв,а всъщност незнам какъв размер трябва да е оригиналния(ако някой знае да сподели) но на мен лично не ми се вярва да идва от него проблема! Поздрави


Скърцане може да има от по-дълъг ремък или просто скапан ремък. Аз смених Гейтс и Дайко заради скърцането, сега съм с Continental и няма проблеми.
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook