Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Diedarling
- Потребител
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 22.10.2012
- Кара: E46/136/2000
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
insane_v написа:Здравейте, колеги, има ли някой от Варна, който да е с 330xi (или 330i) който да е навит да се видим и да ми даде дебитомера си за проба. Колата ми гори 18-20 градско и се съмнявам в дебитомера, но не ми се дава една шапка пари за нов дебитомер и накрая да се окаже, че не е от него. Идеята ми е да го монтираме и да врътнем 5-10 км из града и да видим как ще върви колата и какъв разход ще даде по борд.
Предлагам почерпка и/или тестдрайв
Защо просто не отидеш на една диагностика и да видиш какви стойности ти показва дебитомера ?
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Diedarling написа:insane_v написа:Здравейте, колеги, има ли някой от Варна, който да е с 330xi (или 330i) който да е навит да се видим и да ми даде дебитомера си за проба. Колата ми гори 18-20 градско и се съмнявам в дебитомера, но не ми се дава една шапка пари за нов дебитомер и накрая да се окаже, че не е от него. Идеята ми е да го монтираме и да врътнем 5-10 км из града и да видим как ще върви колата и какъв разход ще даде по борд.
Предлагам почерпка и/или тестдрайв
Защо просто не отидеш на една диагностика и да видиш какви стойности ти показва дебитомера ?
Защото всеки път като отида на диагностика ми казват, че всичко ми е наред и че е съвсем нормално 330хи автомат да ми гори 19-20 градско. Да ама на мен не ми се струва нормално и искам да я оправя. Наскоро пак чух за друга 330хи с автомат, която си горяла 15 градско.
Преди 2 дни най-после успях да се уговоря с колегата Илко от Добрич да ме приеме за диагностика, защото във Варна никой не успя да ми помогне. Докато правеше диагностиката той забеляза, че перката на радиатора се върти постоянно и явно виското се е скапало и е останало постоянно зацепено. Според Илко това доста товарело мотора и можело да вдигне разхода с около 20%, което идеално обяснява високия ми градски разход. Взех си ново виско на Закс и тия дни ще го сменям. Дано наистина се окаже, че проблема е бил в него.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
insane_v написа:Diedarling написа:insane_v написа:Здравейте, колеги, има ли някой от Варна, който да е с 330xi (или 330i) който да е навит да се видим и да ми даде дебитомера си за проба. Колата ми гори 18-20 градско и се съмнявам в дебитомера, но не ми се дава една шапка пари за нов дебитомер и накрая да се окаже, че не е от него. Идеята ми е да го монтираме и да врътнем 5-10 км из града и да видим как ще върви колата и какъв разход ще даде по борд.
Предлагам почерпка и/или тестдрайв
Защо просто не отидеш на една диагностика и да видиш какви стойности ти показва дебитомера ?
Защото всеки път като отида на диагностика ми казват, че всичко ми е наред и че е съвсем нормално 330хи автомат да ми гори 19-20 градско. Да ама на мен не ми се струва нормално и искам да я оправя. Наскоро пак чух за друга 330хи с автомат, която си горяла 15 градско.
Преди 2 дни най-после успях да се уговоря с колегата Илко от Добрич да ме приеме за диагностика, защото във Варна никой не успя да ми помогне. Докато правеше диагностиката той забеляза, че перката на радиатора се върти постоянно и явно виското се е скапало и е останало постоянно зацепено. Според Илко това доста товарело мотора и можело да вдигне разхода с около 20%, което идеално обяснява високия ми градски разход. Взех си ново виско на Закс и тия дни ще го сменям. Дано наистина се окаже, че проблема е бил в него.
Напълно е възможно, и аз съм имал подобен проблем. И само още нещо, като смените виското прегледайте и водната помпа. На мен от постоянно зацепеното виско ми отиде и помпата, и добре че я видях малко преди да направи мизерия. (При мен се беше разбила оста и съответно прокапваше)
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ако проблема е във виското, колата трябва да върви като 320 и да вие/фучи като камион. И по принцип перката се върти винаги - тя не спира! Ако можеш да я въртиш на ръка при загасен двигател - не е зацепила. В такъв случай 19-20 разход според мен не се дължи на перката. А този разход на газ или на бензин е? Моята е същата - градско (София) 14-16л/100км. извънградско 10-11л/100км. газ.
За колегата търсещ кора - http://www.avtokori.bg
За колегата търсещ кора - http://www.avtokori.bg
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Kris написа:Напълно е възможно, и аз съм имал подобен проблем. И само още нещо, като смените виското прегледайте и водната помпа. На мен от постоянно зацепеното виско ми отиде и помпата, и добре че я видях малко преди да направи мизерия. (При мен се беше разбила оста и съответно прокапваше)
Благодаря за съвета, колега. Не се бях сетил за нея, но наистина не е зле да я проверя и ако лагера или семеринга изглеждат съмнително ще я сменя. И без това не съм я сменял като взех колата, а тя си е на 12 години вече и няма да е зле да си я сменя профилактично.
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
kokok0 написа:Ако проблема е във виското, колата трябва да върви като 320 и да вие/фучи като камион. И по принцип перката се върти винаги - тя не спира! Ако можеш да я въртиш на ръка при загасен двигател - не е зацепила. В такъв случай 19-20 разход според мен не се дължи на перката. А този разход на газ или на бензин е? Моята е същата - градско (София) 14-16л/100км. извънградско 10-11л/100км. газ.
Прав си, колега. Колата наистина вие/фучи яко, но понеже за сефте карам БМВ с 6-цилиндров мотор, както и за сефте карам кола с автомат, а и колата си беше така още като я взех, затова си мислех, че този шум си е нормален. Не съм проверявал дали се върти свободно при загасен (и студен) мотор, но на връщане от Добрич карах със 100-120 и нарочно 2 пъти спирах, за да видя дали перката се върти и двата пъти се въртеше с пълна сила, а при каране с такава скорост и при ниски обороти на мотора би трябвало виското да не е зацепено.
Относно вървенето - когато е студено явно виското не се зацепва и колата направо лети, но като загрее малко наистина става доста мудна. Може би виското не е напълно спекло, но зацепва при много по-ниска температура. Утре сутринта ще пробвам да завъртя перката преди да запаля.
Относно разхода: гори ми 19-20 на бензин, а на газ - 23-24, но газта ми е усилена и на газ върви малко повече, отколкото на бензин

Като я купих мислех да не ползвам газовото, което и без това беше много зле и гореше около 40/100 градско, но като си направих сметката, че давам по над 500 лв на месец за бензин просто, за да си бръмча из града и ми прилоша. Смених дюзите и обслужих изпарителя и разхода на газ падна от 40 на 23

- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Пак ти казвам, че докато двигателя работи, охладителната перка се върти независимо дали е здрава виско муфата или не! Не очаквай да спре като я смениш с нова. Щом при студена кола всичко е наред, значи не е спекло виското.
Обзалагам се че като е студена не фучи. Прав ли съм ?
Обзалагам се че като е студена не фучи. Прав ли съм ?
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
kokok0 написа:Ако проблема е във виското, колата трябва да върви като 320 и да вие/фучи като камион. И по принцип перката се върти винаги - тя не спира! Ако можеш да я въртиш на ръка при загасен двигател - не е зацепила. В такъв случай 19-20 разход според мен не се дължи на перката. А този разход на газ или на бензин е? Моята е същата - градско (София) 14-16л/100км. извънградско 10-11л/100км. газ.
За колегата търсещ кора - http://www.avtokori.bg
Разликата между 320-ка и 330-ка са да кажем 40 кВ.
Ако тая перка може да "изяде" 40 кВ. то като се развърти, колата ще може да се движи само от потока на въздуха, който измества.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Стига де, преувеличавам образно 

- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
kokok0 написа:Пак ти казвам, че докато двигателя работи, охладителната перка се върти независимо дали е здрава виско муфата или не! Не очаквай да спре като я смениш с нова. Щом при студена кола всичко е наред, значи не е спекло виското.
Обзалагам се че като е студена не фучи. Прав ли съм ?
Ясно ми е, че трябва да се върти, но ми се струваше, че трябва да се върти доста по-бавно, а при загасен мотор мислех, че трябва да се върти почти свободно. Днес обаче пробвах да я завъртя на ръка на студен мотор и видях, че се върти, но доста стегнато. Тогава извадих новото виско от кутията да пробвам да го завъртя за сравнение и видях че и то се върти така трудно. Май ще се окаже, че моето виско си е идеално Сега се чудя дали изобщо да го сменям или да пусна новото да го продам. Аз имам и едни чисто нови вътрешни шарнири на Лемфьордер, които бях купил за да ги сменям, но в последствие се оказа, че моите са си като нови и не ги смених.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
insane_v написа:kokok0 написа:Пак ти казвам, че докато двигателя работи, охладителната перка се върти независимо дали е здрава виско муфата или не! Не очаквай да спре като я смениш с нова. Щом при студена кола всичко е наред, значи не е спекло виското.
Обзалагам се че като е студена не фучи. Прав ли съм ?
Ясно ми е, че трябва да се върти, но ми се струваше, че трябва да се върти доста по-бавно, а при загасен мотор мислех, че трябва да се върти почти свободно. Днес обаче пробвах да я завъртя на ръка на студен мотор и видях, че се върти, но доста стегнато. Тогава извадих новото виско от кутията да пробвам да го завъртя за сравнение и видях че и то се върти така трудно. Май ще се окаже, че моето виско си е идеално Сега се чудя дали изобщо да го сменям или да пусна новото да го продам. Аз имам и едни чисто нови вътрешни шарнири на Лемфьордер, които бях купил за да ги сменям, но в последствие се оказа, че моите са си като нови и не ги смених.
Тука малко бъркаш с тестовете, колега. Трябва да направиш тест когато е загряла колата, а не когато е студена. Нали проблема е че върти на МАХ непрекъснато.
За това караш колата докато загрее хубаво, после спираш, отваряш капака и проверяваш виското дали се върти лесно. Ако пак е тегаво значи е запекло и ще си се върти винаги на МАХ и все ще "охлажда" и бучи като лудо. Ако се върти лесно значи си е ОК.
P.S.
И да колите с автомат "бучат" малко повече от ръчката, но малко повече, а не като старите С-класи.
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Kris написа:Тука малко бъркаш с тестовете, колега. Трябва да направиш тест когато е загряла колата, а не когато е студена. Нали проблема е че върти на МАХ непрекъснато.
За това караш колата докато загрее хубаво, после спираш, отваряш капака и проверяваш виското дали се върти лесно. Ако пак е тегаво значи е запекло и ще си се върти винаги на МАХ и все ще "охлажда" и бучи като лудо. Ако се върти лесно значи си е ОК.
P.S.
И да колите с автомат "бучат" малко повече от ръчката, но малко повече, а не като старите С-класи.
Нещо не мога да схвана логиката, колега !?! Искаш да кажеш, че на студен мотор виското е "зацепено" и върти перката с пълна сила, а когато мотора загрее, виското "отхлабва" и намаля оборотите й, т.е. когато ни трябва охлаждане перката върти бавно, а когато НЕ ни трябва - перката се върти бързо. Това ми звучи точно обратно на логиката

А за моя случай: виското изглежда еднакво стегнато както на студен мотор, така и на загрят до 90 градуса. Може би на загрят се върти една идея по леко, но пак си е тежко. А новото виско, което още не съм монтирал се върти малко по-стегнато, отколкото старото докато мотора е студен. Ако си прав, значи наистина старото ми виско си е заминало. Дано наистина да е така, че ако и това не е, вече не знам къде да търся проблема с големия разход. Днес се запознах с един колега, който кара седмица със същия мотор, и каза, че на него му гори 13 градско, а моята гори 19. Вярно, че неговата е ръчка и не е 4х4, ама пък е 7-ца и е доста по-тежка.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Малко съм се омотал в приказките, признавам си. Но идеята ми беше друга. Ако оставиш колата да кажем сега на тези температури за цяла нощ и сутринта провериш пак ще си е "удървено". Просто запали колата врътни едно кръгче преди да е загряла, провери. После като загрее хубаво пак и сам реши.
А и още нещо, по спомен си ходил при колегата Dimitrov и той ти е казал, че е виското. Аз лично бих му се доверил.
А и още нещо, по спомен си ходил при колегата Dimitrov и той ти е казал, че е виското. Аз лично бих му се доверил.
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Kris написа:Малко съм се омотал в приказките, признавам си. Но идеята ми беше друга. Ако оставиш колата да кажем сега на тези температури за цяла нощ и сутринта провериш пак ще си е "удървено". Просто запали колата врътни едно кръгче преди да е загряла, провери. После като загрее хубаво пак и сам реши.
А и още нещо, по спомен си ходил при колегата Dimitrov и той ти е казал, че е виското. Аз лично бих му се доверил.
Ходих при колегата Илко Иванов от Добрич. Той постави диагнозата т.к. докато правеше диагностика забеляза, че перката си фучи постоянно докато мотора работеше на празен ход и на около 1500 оборота (беше пуснал тест на сондите).
Вече доста пъти проверявах виското при различни условия - на ръка все си се върти еднакво стегнато без значение дали е сутрин преди първото палене за дена, дали е леко загрял или е на 90 градуса. При всякакви условия е еднакво стегнато. Така или иначе вече съм купил ново виско и тия дни ще го сменя. Дано да има разлика.
- andro_098
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 15.07.2014
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XD
- Детайли за колата: Е46 330XD
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колеги, моля помагайте, че съм полудял. Цял ден търся задни амортисьори за 330XD автомат, комби. Предлагат ми само оригинални или за нормално 330. Според мен не е възможно да няма на закс примерно!
Някакви идеи ? Някой да е сменял задни амортисьори и какви?
Искрено се надявам на колегиалната ви помощ!
Някакви идеи ? Някой да е сменял задни амортисьори и какви?
Искрено се надявам на колегиалната ви помощ!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани