ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- takedown
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 25.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d 2004
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Момчета при мен се чува единично "туп" на първа и задна като отпусна съединителя и започна да потеглям с малко газ. Ако тръгна на първа съвсем леко не се чува (или аз не го чувам). Мисля си, че може да е от това гумено каре на дифренциала но знам ли... от скоро имам 330д 2004 първа кола ми е и не съм много наясно с нещата.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
takedown написа:Момчета при мен се чува единично "туп" на първа и задна като отпусна съединителя и започна да потеглям с малко газ. Ако тръгна на първа съвсем леко не се чува (или аз не го чувам). Мисля си, че може да е от това гумено каре на дифренциала но знам ли... от скоро имам 330д 2004 първа кола ми е и не съм много наясно с нещата.
Гумено каре имаш на кардана,тампони на диференциала,а като за първи път - отиди в сервиз,тези неща се проверяват изключително лесно

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- tuporashko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 14.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 320d
- Мечтае да кара: 330xd
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
колеги и аз имам този проблем с тупкане на първа и задна скорост от доста време. От скоро обаче той се увеличи в сравнение с преди и като тръгвам само със съединител,без газ колата претриса. Знам че тампона отзад е за смяна.Мърда на горе на долу,като го гледах на канал. Притеснява ме дали това претрисане при тръгване може да се окаже маховик! или си е тампона.Как мога да разбера без да разглабам? Какви са симптомите на маховика когато ще казва чао?
- tuporashko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 14.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 320d
- Мечтае да кара: 330xd
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
колеги някой няма ли да сподели нещо,да каже от къде да почна, как да разбера маховика заминава ли си?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
tuporashko написа:колеги някой няма ли да сподели нещо,да каже от къде да почна, как да разбера маховика заминава ли си?
За да си 100% - сваля се
Признаци - претрисане при гасене с метален звук
Вибраци при работа на място на колата
Шум и разлика при работа на място и натискане на съединителя
Проверени и сменени :
тампони мотор
демпферна шайба
=> наличие на вибраци
Претрисане при тръгване с отпускане на съединителя (без газ) ...
Общо взето ако е отишъл се чува тракането му ...
Но единствената точна проверка - демонтаж
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- tuporashko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 14.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 320d
- Мечтае да кара: 330xd
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
мерси колега!
някой симптоми ми имам други не,ще чакам да се опраси и тогава ще знам от какво е,сега и да го отвора и да вида че е той - ще трябва да се сменя,така че
някой симптоми ми имам други не,ще чакам да се опраси и тогава ще знам от какво е,сега и да го отвора и да вида че е той - ще трябва да се сменя,така че

Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
И при моята го има тупкането!
Ходих на канал
- тампона на дифа е сменян - здрав е!
- гуменото каре м/у кардана и скоростите е здраво!
- моста не е откъснат!
- полуоските с каретата са ОК!
От къде идва? - висящ лагер?!
И още нещо - като е на ръчна колата (издърпана до край), колата може да мърда 2 сантиметра назад-напред
и в края се усеща удар в метал!!!
На канала е оставих на свободна и дръпнах ръчната, раздвижих колата ,напред-назад, и не се видя нищо да мърда отдолу..по окачването
Нормално ли е при вдигната ръчна колата да мърда напред-назад на скорост(1ва и задна)?!?
Ходих на канал
- тампона на дифа е сменян - здрав е!
- гуменото каре м/у кардана и скоростите е здраво!
- моста не е откъснат!
- полуоските с каретата са ОК!
От къде идва? - висящ лагер?!
И още нещо - като е на ръчна колата (издърпана до край), колата може да мърда 2 сантиметра назад-напред
и в края се усеща удар в метал!!!
На канала е оставих на свободна и дръпнах ръчната, раздвижих колата ,напред-назад, и не се видя нищо да мърда отдолу..по окачването
Нормално ли е при вдигната ръчна колата да мърда напред-назад на скорост(1ва и задна)?!?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
gogoGT написа:И при моята го има тупкането!
Ходих на канал
- тампона на дифа е сменян - здрав е!
- гуменото каре м/у кардана и скоростите е здраво!
- моста не е откъснат!
- полуоските с каретата са ОК!
От къде идва? - висящ лагер?!
И още нещо - като е на ръчна колата (издърпана до край), колата може да мърда 2 сантиметра назад-напред
и в края се усеща удар в метал!!!
На канала е оставих на свободна и дръпнах ръчната, раздвижих колата ,напред-назад, и не се видя нищо да мърда отдолу..по окачването
Нормално ли е при вдигната ръчна колата да мърда напред-назад на скорост(1ва и задна)?!?
Тва да не е лагерна количка, да седи закована - вие си търсите проблеми просто...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Gqbriel написа:Тва да не е лагерна количка, да седи закована - вие си търсите проблеми просто...
И к'во за да не е лагерна количка, Ханс е оставил накладките
на ръчната да "плават" свободно 1/10 оборот и след това да опрат някъде и да спре колата?!
А и точно затова питам..за да не търся несъществуващи проблеми!
Ако си търсех белята да я бях разглобил вече.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
gogoGT написа:Gqbriel написа:Тва да не е лагерна количка, да седи закована - вие си търсите проблеми просто...
И к'во за да не е лагерна количка, Ханс е оставил накладките
на ръчната да "плават" свободно 1/10 оборот и след това да опрат някъде и да спре колата?!
А и точно затова питам..за да не търся несъществуващи проблеми!
Ако си търсех белята да я бях разглобил вече.
Ръчната не стяга задните накладки....
И наистина се чува метален звук,да кажем си под наклон ,дъпраш ръчната...натиснал си прди това педала на спирачката,пускаш педала и се чува този шум...същото и леко под наклон ,като сядаш да кажем помръдва малко колата и се чува - не е проблем - май така е недозмислена колата,в смисъл такв едва ли е при всички,но съм го срещал често по темите

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Gqbriel написа:..
Не, не това имах предвид. Ясно е, че когато колата е под наклон може да мръдне малко докато затегнат накладките,
това е при всички коли.
Имах предвид, когато колата е на равно, издърпваш ръчната докрай, оставяш на изключена скорост.
Излизаш и започваш да буташ/дърпаш - напред/назад...колата мърда свободно (без да усеща някакво съпротивление от накладките) така около 1/10 оборот (2-3 см.) и тогава се чува удар и спира...все едно накладките вътре плават свободно, докато срещнат нящо, което си спира! Същото е и когато дам напред/назад на 1-ва или на задна..

А по темата: тупкането може ли да идва от карето на кардана?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
gogoGT написа:Gqbriel написа:..
Не, не това имах предвид. Ясно е, че когато колата е под наклон може да мръдне малко докато затегнат накладките,
това е при всички коли.
Имах предвид, когато колата е на равно, издърпваш ръчната докрай, оставяш на изключена скорост.
Излизаш и започваш да буташ/дърпаш - напред/назад...колата мърда свободно (без да усеща някакво съпротивление от накладките) така около 1/10 оборот (2-3 см.) и тогава се чува удар и спира...все едно накладките вътре плават свободно, докато срещнат нящо, което си спира! Същото е и когато дам напред/назад на 1-ва или на задна..
На нито една кола която съм имал..не седи закована,има окачване все пак..да кажем,като караш бавно (следвам същата логка),малко по малко убираш спирачките до момента в който накладките не спрат колелото и цялата кола се измества - не означава чеприплъзват те,а просто окачването поема тежестта
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
gogoGT написа:
Имах предвид, когато колата е на равно, издърпваш ръчната докрай, оставяш на изключена скорост.
Излизаш и започваш да буташ/дърпаш - напред/назад...колата мърда свободно (без да усеща някакво съпротивление от накладките) така около 1/10 оборот (2-3 см.) и тогава се чува удар и спира...все едно накладките вътре плават свободно, докато срещнат нящо, което си спира! Същото е и когато дам напред/назад на 1-ва или на задна..
?
Механизма на който е закачено въжето на ръчната и който реално разтваря челюстите
е ПЛАВАЩ ,затова се получава този ефект .
- kali76
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 15.10.2011
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Пол: Мъж
- Кара: Е 91 318I
- Мечтае да кара: НОВ автомобил
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
Колега gogoGT,мисля,че при тебе тупкането идва от полуоските,как ги проверяваш дали са ок.
Re: ТУПКАНЕ ОТЗАД ПРИ ВКЛЮЧВАНЕ НА 1-ВА
kali76 написа:Колега gogoGT,мисля,че при тебе тупкането идва от полуоските,как ги проверяваш дали са ок.
Когато колата е на ръчна и се опитвам да завъртя полуоската напред назад и след това пробвах като хванах вътрешното каре и да завъртя..няма никакъв луфт, а и полуоските изглеждат "прекалено добре" имам чувството, че някой ми е направил подарък като ги е сменил..
IKN написа:Механизма на който е закачено въжето на ръчната и който реално разтваря челюстите
е ПЛАВАЩ ,затова се получава този ефект .
-най-после отговора който исках да получа..


А относно тупкането е съвсем слабо..повече ме притесни това с ръчната, ама вече само газ..
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани