E46 DIY или направи си сам...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
didony написа:Още една полезна страница.Съжалявам че е на испански,това намерих.Надявам се да е от полза
http://personales.ya.com/katraska/info_bmw.htm
Ето превод на страницата.Наистина може да е полезен
http://translate.google.com/translate?u ... l=es&tl=bg
- Transportera
- старши ентусиаст
- Мнения: 1957
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: ВТ
- Пол: Мъж
- Кара: E30 Е38
- Детайли за колата: Не бие много на очи
PDC DIY
Инсталация на Park Distance Control, Парктроник за Е46
Необходими части:
4 сензора ( стават от купе, комби и седан без значение годината)
Модула със стойката + кабелите
Гонг – намира се под кората на волана
Лайсна
Инсталация:
1. Махате минуса на батерията
2. Сваляте задната броня
3. Поставяне сензорите:
Ако лайсната е отдолу ( седан 9/2001 купе до 2003 и комби ) закачате първо сензорите и после лайсната за бронята.
При face lift моделите, сензорите се поставят на бронята и след това се поставя лайсната.
4. Прекарвате кабелите за сензорите, както е на снимката и поставяте бронята
5. Поставяте Модула зад дясната кора в багажника
6. Прекарвате кабела от модула до бушоните ( жапката )
Кабела минава през гумения тампон зад облегалката, през декоративните лайсни на прага до бушоните
Кабелите са 6 – зелено-бял, син-зелен, кафяв, бял-червен-жълт, син-сив и червен-жълт
7. Свързване на кабелите – захранващия кабел е зелено-бял, той трябва да се постави заедно със клемата във втория ред от бушоните, мясно номер 24 и се поставя бушон от 5 ампера. За целта се издърпва щеката номер 1 ( виж снимката )
Останалите кабели се свързват към кутията от тази снимка
За коли със гонг - свързвате кабелите син-жъл със синьо-жълтия от кутията, бял-червен-жълт със същия от кутията и накрая кафяв с кафяв.
Останалите два не се използват и трябва да се изолират.
За коли без гонг - трябва ви гонг и тройната букса към него. Кабелите са: червения е за захранзането на гонга, кафевия е масата и последния е за сигнала, може да бъде различен цвят. Прекарвате 3 кабела от гонга към бушоните. Плюса трябва да има само, когато колата е на контак, може да ползвате някой от кабелите към радиото, проверете със мултицет. Кафевия свързвате към другия кафяв от кутия на снимката. Сигнала за гонга е синьо-сивия от снопа кабели, който идват от багажника.Останалите 4 кабела ( зелено-бял, син-зелен, бял-червен-жълт, и червен-жълт) се свързват по цветове във кутията, като залено-белия пак към пин номер 24.
Използването на тази информацията е на ваша отговорност!
ПП: Извинявам се за правописните грешки по-горе. Снимките не са мой - намерил съм ги из интернет.
Необходими части:
4 сензора ( стават от купе, комби и седан без значение годината)
Модула със стойката + кабелите
Гонг – намира се под кората на волана
Лайсна
Инсталация:
1. Махате минуса на батерията
2. Сваляте задната броня
3. Поставяне сензорите:
Ако лайсната е отдолу ( седан 9/2001 купе до 2003 и комби ) закачате първо сензорите и после лайсната за бронята.
При face lift моделите, сензорите се поставят на бронята и след това се поставя лайсната.
4. Прекарвате кабелите за сензорите, както е на снимката и поставяте бронята
5. Поставяте Модула зад дясната кора в багажника
6. Прекарвате кабела от модула до бушоните ( жапката )
Кабела минава през гумения тампон зад облегалката, през декоративните лайсни на прага до бушоните
Кабелите са 6 – зелено-бял, син-зелен, кафяв, бял-червен-жълт, син-сив и червен-жълт
7. Свързване на кабелите – захранващия кабел е зелено-бял, той трябва да се постави заедно със клемата във втория ред от бушоните, мясно номер 24 и се поставя бушон от 5 ампера. За целта се издърпва щеката номер 1 ( виж снимката )
Останалите кабели се свързват към кутията от тази снимка
За коли със гонг - свързвате кабелите син-жъл със синьо-жълтия от кутията, бял-червен-жълт със същия от кутията и накрая кафяв с кафяв.
Останалите два не се използват и трябва да се изолират.
За коли без гонг - трябва ви гонг и тройната букса към него. Кабелите са: червения е за захранзането на гонга, кафевия е масата и последния е за сигнала, може да бъде различен цвят. Прекарвате 3 кабела от гонга към бушоните. Плюса трябва да има само, когато колата е на контак, може да ползвате някой от кабелите към радиото, проверете със мултицет. Кафевия свързвате към другия кафяв от кутия на снимката. Сигнала за гонга е синьо-сивия от снопа кабели, който идват от багажника.Останалите 4 кабела ( зелено-бял, син-зелен, бял-червен-жълт, и червен-жълт) се свързват по цветове във кутията, като залено-белия пак към пин номер 24.
Използването на тази информацията е на ваша отговорност!
ПП: Извинявам се за правописните грешки по-горе. Снимките не са мой - намерил съм ги из интернет.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Антифриз
Бих искал леко да си разширя поста по случай проблемите, които имах наскоро покрай смяната на радиатора. Оказа се, че има доста разминавания в номерата в различните каталози и доставчици за нефабричните радиатори за Е46. Като цяло радиаторите са абсолютно еднакви. Единствената разлика е в пробките за източването под отвора за разширителния съд. За ръчни скорости е малко по-дълга и запушва отвора по-нагоре. Има разлика в размера на отвора, резба или щифтове при различните радиатори и пробките от един радиатор на друг най-вероятно няма да станат, ако са от различни производители.
Ето и съответствието на някои производители спрямо БМВ:
RealOEM:
17119071518 - ръчни скорости
17119071519 - автоматични скорости
Behr:
8MK 376 716-241 - ръчни скорости
8MK 376 716-261 - ръчни скорости
8MK 376 716-251 - автоматични скорости
8MK 376 716-271 - автоматични скорости
към каталога
Nissens:
60782A - ръчни скорости
60784A - автоматични скорости
каталог
Смяна на радиатор:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=543989
Смяна на почти цялата охладителна система:
http://www.bmw330ci.net/maintenance/completecoolant.php
Малко инфо за източване и промивката на радиатора. Надявам се да съм бил полезен. За съжаление от втория линк снимките са преместени и само обясненията са налични...
http://www.impee.co.uk/radiator_flush.htm
http://www.bmw325i.net/maint_coolant_change.shtml
Ако някой колега има опит и може да сподели инфо или да внесе корекции по тази тема, нека да ми пише и да обединим всичко на едно място.
Ето и съответствието на някои производители спрямо БМВ:
RealOEM:
17119071518 - ръчни скорости
17119071519 - автоматични скорости
Behr:
8MK 376 716-241 - ръчни скорости
8MK 376 716-261 - ръчни скорости
8MK 376 716-251 - автоматични скорости
8MK 376 716-271 - автоматични скорости
към каталога
Nissens:
60782A - ръчни скорости
60784A - автоматични скорости
каталог
Смяна на радиатор:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=543989
Смяна на почти цялата охладителна система:
http://www.bmw330ci.net/maintenance/completecoolant.php
Малко инфо за източване и промивката на радиатора. Надявам се да съм бил полезен. За съжаление от втория линк снимките са преместени и само обясненията са налични...
http://www.impee.co.uk/radiator_flush.htm
http://www.bmw325i.net/maint_coolant_change.shtml
Ако някой колега има опит и може да сподели инфо или да внесе корекции по тази тема, нека да ми пише и да обединим всичко на едно място.
- ukelichko
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Ръководство за ремонт на Е46
Ето едно ръководство за ремонт на Е46 на руски. Знам, че има вече много такива, но новото в това е, че са прибавени доста неща за дизеловите двигатели, прекопирани от испанското ръководство за ремонт на дизеловите Е46. Разгледайте го, доста е обширно за разлика от предишните руски ръководства, където дизелите се споменаваха доста бегло.
http://automn.ru/bmw-3-e46/autocategory-158-10.html. Те руснаците през 2005-та са издали и книга за ремонт на Е46, но не мога да се добера до нея.
_________________
Кърти всичко.
http://automn.ru/bmw-3-e46/autocategory-158-10.html. Те руснаците през 2005-та са издали и книга за ремонт на Е46, но не мога да се добера до нея.
_________________
Кърти всичко.
Сигнализация със светлините при заключване
Дори да нямате вградена фабрична аларма можете да активирате тази функция посредством кодировка с GT1 DIS. Става по следния начин:
1. Влизате в менюто за кодиране
2. Избирате Е46
3. Избирате RETROFIT
4. Избирате ALARM..... (пъва функция в списъка е)
5. Довършвате процедурата до края, натискайки няколко пъти (така приемате указанията, които ви се дават от програмата) бутон зелена стрелка долу вдясно на екрана.
С това прекодирането приключва, таблото се рестартира и вие получавате екстрата със светлинната индикация на мигачите при заклчване. Ако някой опита да проникне в колата, щесе задействат аварийните светлини, естествено без звъковата сигнализация. За тези, които искат да имат алармата могат да интегрират гонг външен и датчици в купето. След препрограмирването ще работят предполагам.
1. Влизате в менюто за кодиране
2. Избирате Е46
3. Избирате RETROFIT
4. Избирате ALARM..... (пъва функция в списъка е)
5. Довършвате процедурата до края, натискайки няколко пъти (така приемате указанията, които ви се дават от програмата) бутон зелена стрелка долу вдясно на екрана.
С това прекодирането приключва, таблото се рестартира и вие получавате екстрата със светлинната индикация на мигачите при заклчване. Ако някой опита да проникне в колата, щесе задействат аварийните светлини, естествено без звъковата сигнализация. За тези, които искат да имат алармата могат да интегрират гонг външен и датчици в купето. След препрограмирването ще работят предполагам.
Akтивация на дневните светлини с ГТ1 ДИС
Here's how to Activate/De-activate the Daytime Driving Light (DRL):
1) Main DIS screen ------> 2) Select: Coding/Programming
3) Select: Car Memory --> 4) Confirm connected to OBDII & key position #2
5) Pre data read --------> 6) Actual data read
7) Select: Lighting ------> Select: External Lights
9) Select: Daytime Driving Light -> 10) Select: Active or Not Active
11) Selection confirmation -> 12) Returns to Car Memory Menu automatically after confirmation
13) Scroll down, Select: Set Vehicle -> 14) Displays what will be set
15) Ignition on/off & confirm setting -> 16) Select: Yes
17) Setting (encoding) --> 18) Setting completed!
Here's how to Activate/De-activate the Daytime Driving Light (DRL):
1) Main DIS screen ------> 2) Select: Coding/Programming
3) Select: Car Memory --> 4) Confirm connected to OBDII & key position #2
5) Pre data read --------> 6) Actual data read
7) Select: Lighting ------> Select: External Lights
9) Select: Daytime Driving Light -> 10) Select: Active or Not Active
11) Selection confirmation -> 12) Returns to Car Memory Menu automatically after confirmation
13) Scroll down, Select: Set Vehicle -> 14) Displays what will be set
15) Ignition on/off & confirm setting -> 16) Select: Yes
17) Setting (encoding) --> 18) Setting completed!
Eто още едимн линк за car i key memory за настройване и пускане на функции:
http://209.85.129.132/search?q=cache:G7 ... clnk&gl=bg
http://209.85.129.132/search?q=cache:G7 ... clnk&gl=bg
- krasy1982
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 13.04.2008
- Местоположение: Троян
- Пол: Мъж
- Кара: e46
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: 318 i
Здравейте на всички. Тук ще ви разясня как да си направите "Залъгалки за ксенон" или просто казано да накарате индикацията на таблото за изгоряла крушка да изгасне след като сте сменили оригиналните си светлини с ксенонови. Устройството работи и в случеите, когато сте сменили обикновенната крушка на габарита с диод. Пиша това упътване, за да разясня на всички които не можаха да се справят само със снимковия материял който показах във следните линкове:
1. http://bmwtips.com/tipsntricks/CheckLow ... eamfix.htm
1.1 http://bmwtips.com/tipsntricks/CheckLowBeam/greg-nj.htm
Да започваме.
Необходими части и материали за устройството:
1. Обикновенно реле което работи на 12 V. Продава се във всеки магазин за авточасти!
2. Бушон и кутийка за него
3. Резистор 1 ом
4. Изолирбланд
5. Лепило Поксипол
6. Кабел
След като сме набавили необходимите части взимаме релето и резистора и ги запояваме по показания на картинката начин. След това запояваме и кабелчета като 1 край сме свързали със бушона. След като сме готови заливаме всичко с лепилото (тази част може да я пропуснем и да изолираме само с изолирбланд). След като направим всичко до тук устройсвото е готово за монторане.
Устройството се монтира между захранването на автомобила и баласта на ксенона.
ПРЕДУПРЕЖДАВАМ ЧЕ НЕ НОСЯ ОТГОВОРНОСТ АКО НЕЩО СЕ СЛУЧИ С АВТОМОБИЛА ВИ!
1. http://bmwtips.com/tipsntricks/CheckLow ... eamfix.htm
1.1 http://bmwtips.com/tipsntricks/CheckLowBeam/greg-nj.htm
Да започваме.
Необходими части и материали за устройството:
1. Обикновенно реле което работи на 12 V. Продава се във всеки магазин за авточасти!
2. Бушон и кутийка за него
3. Резистор 1 ом
4. Изолирбланд
5. Лепило Поксипол
6. Кабел
След като сме набавили необходимите части взимаме релето и резистора и ги запояваме по показания на картинката начин. След това запояваме и кабелчета като 1 край сме свързали със бушона. След като сме готови заливаме всичко с лепилото (тази част може да я пропуснем и да изолираме само с изолирбланд). След като направим всичко до тук устройсвото е готово за монторане.
Устройството се монтира между захранването на автомобила и баласта на ксенона.
ПРЕДУПРЕЖДАВАМ ЧЕ НЕ НОСЯ ОТГОВОРНОСТ АКО НЕЩО СЕ СЛУЧИ С АВТОМОБИЛА ВИ!
- Glamav
- младши ентусиаст
- Мнения: 380
- Регистриран на: 8.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525d '02
- Мечтае да кара: 850i или M6
Доста търсих как да си регулирам правилно пръскачките след една отпушваща интервенция и за това ще го пусна и тук:
А1 = 265 мм
А2 = 445 мм
В1 = 400 мм
В2 = 270 мм
С1 = 500 мм
С2 = 350 мм
D1 = 260 мм
D2 = 550 мм
А1 = 265 мм
А2 = 445 мм
В1 = 400 мм
В2 = 270 мм
С1 = 500 мм
С2 = 350 мм
D1 = 260 мм
D2 = 550 мм
- zlati79
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: на голямата вода
- Кара: кот кара
подмяна на ремъци за климатика + този за алтернатора и помпата! доста е добър DIY-a с разлика на това че не сменя ролките и към края на постовете дават по-лесния начин за освобождаване и натягане на ремъците от ролките, както и особенността за перките /една, две, пред и зад радиатора/!
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... diy&page=4
аз смятам скоро да го ползвам, дано да е от полза и на други колеги!
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... diy&page=4
аз смятам скоро да го ползвам, дано да е от полза и на други колеги!
- krasy1982
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 13.04.2008
- Местоположение: Троян
- Пол: Мъж
- Кара: e46
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: 318 i
Re: E46 DIY или направи си сам...
Ето един много полезен руски сайт (нещо като етка за всички видове автомобили)
http://partmaster.com.ua/?action=catalog
http://partmaster.com.ua/?action=catalog
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: E46 DIY или направи си сам...
Ъпгрейд на предни плафони -> кристални плафони с лампи за четене
viewtopic.php?f=34&t=165429&start=15
viewtopic.php?f=34&t=165429&start=15
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани