Първи стъпки с Е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 2.02.2004

Мнение от Pepper » 19 Ное 2006, 0:13

е46 си заслужава всяка стотинка. преди това съм пробвал 520 е39, мерц е320, мерц с200 компресор, е28 524тд е първото на което се учих да карам.
Те само ме подготвиха за удоволствието да имам собствен расов жребец, пък макар и най-куция, ко да правиш. :D :D
BMW

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 18.08.2006
Местоположение: Haskovo

Мнение от EsSsIiI » 19 Ное 2006, 21:53

Брато,гледам си писал фарове и викам да пиша...Значи купих 2 Фара , Кристални Angel Eyes за Е46 98-03 год. самоче имало разлика между седана и купето :( и не ми станаха тъй като мойто е купе...и ако ти потрябват казвай само...много са красиви имам и снимки...само ако се интересуваш ми кажи ...много сори за офф топика но за да не отварям нова тема искам да ви споделя :)... значи днеска от плд дойде един майстор от Bosch сервиза и вече от 1 седмица ходя по сервизи като дам газ колата се задавя и кво стана кво ли не смених... накрая се оказа от Катализатор и Дебютомер колко струва горе долу един катализатор...и тия немци така са го направили с 2 датчика от 2те страни на катализатора неможе без него... а ако някой има за купе фарове нека каже... аз имам за седан Е46 98-03 Кристални Angel Eyes XENON...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 20 Ное 2006, 8:45

може без катализатор няма страшно .. то страшното е цената на нов де ,около 2к .. и първо го махни не пипай дебитомера щото надали е от него .. аз дебитомер(от новите ,масметър)да се скапе без да е пипан или да е имала газ колата не съм виждал .. да се впусна малко в разсъждения за катализатора .. той изкарва около 300к ,после си изгаря ... за да се запуши колата е карана с оловни горива ,които пък не се произвеждат от 4-5 години ... странна работа

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10490
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 20 Ное 2006, 11:57

Не е вярно, че катализатора се "запушва" само от оловни горива... Функцията му е да отнема определени елементи от изгорелите газове. В един момент се насища и не може да поема повече - това е запушването (както и натрупаните в питата механични замърсители). Освен това често питата се пука, отчупват се парчета и т.н. Нови катализатори има и доста по-евтини отколкото във фирмения сервиз, така че е въпрос на избор дали ще поставиш нов. Но така или иначе ще ни задължат да го направим от следващата година, така че по-добре си го смени.
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 282
Регистриран на: 23.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E65 730d

Мнение от soreman » 20 Ное 2006, 12:06

Leon написа:Не е вярно, че катализатора се "запушва" само от оловни горива... Функцията му е да отнема определени елементи от изгорелите газове. В един момент се насища и не може да поема повече - това е запушването (както и натрупаните в питата механични замърсители). Освен това често питата се пука, отчупват се парчета и т.н. Нови катализатори има и доста по-евтини отколкото във фирмения сервиз, така че е въпрос на избор дали ще поставиш нов. Но така или иначе ще ни задължат да го направим от следващата година, така че по-добре си го смени.


Понеже ме заинтероса въпроса с катализаторите, та да питам. Къде ги има нови по-евтини и за колко са горе-долу? Аз като я взех мойта беше без катализатор, махнали го защото сложили чип на колата и според този дето го е слагал трябвало да се махне. Така ли е наистина? Трябва ли да се махне катализатора като се сложи чип? Аз по принцип искам да си сложа катализатор ако намеря по-евтин, стига това да не пречи на чипа, защото така както е сега с резонатор, звука не е хубав.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10490
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 20 Ное 2006, 13:19

Катализатора го махат, за да се усети по-добре ефекта от чипа, не че има пряка връзка между функционирането на двете ;) Аз лично съм доволен от работата на ЕМ комплект на околовръстното, други колеги препоръчват КРАФТ, виждал съм, че слагат катализатори и в един сервиз на К. Величков, точно срещу новия Лукойл...
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 18.08.2006
Местоположение: Haskovo

Мнение от EsSsIiI » 20 Ное 2006, 15:05

Абе момчета моят катализатор е така направен че неможеш без него...
значи катализатора е посредата и е с 2 датчика от 2те страни а на повечето коли е с по 1 датчик и тогава е лесно...1 чип и готово...
а и точно мойто е масметър... беше много мръсен изчисти го... а иначе грешката ми е ... 141. Ламбда регулиране кво общо има тва нзн а катализатора го усетих щот напрао аспуха ми е запушен все едно и мирише на ракия много кофти... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 2.02.2004

Мнение от Pepper » 20 Ное 2006, 19:01

И така,
днес купих 5 литра Кастрол ТХТ 5W-30, ето и линкче http://www.motobul.com/bg/products_castrol.php?id=20

Излезна ми 95 лв с отстъпка директно от Мотобул на Самоковско шосе.
Момчетата от офиса ми казаха, че с това масло мога спокойно да си карам 15 000км. Казаха ми, че Камор и Дару също купуват масово от тях.

Оказа се, че за моя диф и трансмисията ми трябват по 1 литър още специално масло. Но все още се чудя дали да го сменям.
BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10490
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 20 Ное 2006, 20:00

EsSsIiI написа:Абе момчета моят катализатор е така направен че неможеш без него...
значи катализатора е посредата и е с 2 датчика от 2те страни а на повечето коли е с по 1 датчик и тогава е лесно...1 чип и готово...
а и точно мойто е масметър... беше много мръсен изчисти го... а иначе грешката ми е ... 141. Ламбда регулиране кво общо има тва нзн а катализатора го усетих щот напрао аспуха ми е запушен все едно и мирише на ракия много кофти... :)

Ако разбирам правилно, имаш ламбда след катализатора и катализатора ти е запушен. Ето от това ти показва грешка компа. Но може да не е заминал катализатора, а ламбдата. Така че, ако в ауспух-сервиз ти потвърдят за катализатра - смени го, после пак провери и така до отстраняване на всякакви проблеми.
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 2.02.2004

Мнение от Pepper » 21 Ное 2006, 21:54

Ето, че и следващата стъпка е направена.

Купих K&N въздушен филтър от Импас, които са официалния дилър. Цената беше 160 лв без никакви отстъпки.

Карах 100 км и отново налях до преливане на същата колонка No 4 на Екото, което ми дава основание да мисля, че 11 литра, които влезнаха са реалния разход на автомобила.

Все още не съм сменил масла.
Цената на масления филтър в Камор е 21 лв. Такъв ли да взема или Mahle за да карам 15 000км.
BMW

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 18.08.2006
Местоположение: Haskovo

Мнение от EsSsIiI » 22 Ное 2006, 0:59

Значи те са 2 ламбди едната преди и след кат. проблема е след ... но го смених точно преди 1 месец ... и усещам ужасна миризма... а за массметъра го видях,беше много мръсен изчистихме го същата работа ся дано утре с бащата ако има време отивам в NicyCar БМВ сервиза в Пловдив...а иначе за карализатора ми казаха точно така едно приятелче от плд дет си разбира момчето ми каза 4е катализатора е по средата с 2 датчика от 2те страни... и за тва неможеш без катализатор...немците не ти гледат вървежа на колата :) гледат да не замърсяваш въздуха...а иначе някой ако може да ми даде друг съвет нека ми помогне че съм много объркан... Давам газ... задавя се в смисъл като дам докрай... а иначе постепенно като давам като увелича оборотите на 2-3000 давам газта докрай и си дърпа...
но и ауспуха не ми е в ред... давахме газ то отзад не излиза нищо почти :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 2.02.2004

Мнение от Pepper » 22 Ное 2006, 22:44

Поредната стъпка, този път погрешна.

Отидох за смяна в Камор. Сменяха ми маслото над 2 часа. Взеха ми 21 лв за маслен филтър, 34,56лв струваше труда, по-рано по телефона ми бяха казали 15 лв. Предложиха ми за 60 лв да ми сменят и филтъра на климатика. Отказах.

от Камор отново ме увериха, че с лонг лайф маслото на Кастрол мога да изкарам 20000-25000км. Ако някой има мнение по въпроса нека го сподели.
BMW

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 24 Ное 2006, 12:14

Кво да ви кажа много си е това 12 да не говорим за 13 за тоя мотор според мен. Ако всичко е читаво повече от 11 не би трябвало да качва мисля. Пробвай с по-добър бензин ако досега си бил с А95 да видиш колко ще ти свали. Като най-добър индикатор също поизкарай я на извънградско.

ПП: В Камор не ходя за тривиални работи понеже е двойно и тройно спрямо цените на които също качествено ще ми свършат работа на други места. За маслото аз не бих го сменял на повече от 10000км мисля че и хората с е46 практикуват така.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 2.02.2004

Мнение от Pepper » 24 Ное 2006, 19:52

Хей, Сормен, хайде да се видим на срещата в неделя, хем да обсъдим ъпгрейда, за който си пускал тема април.
BMW

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 28 Ное 2006, 13:28

Между другото сега видях спора за катализатора и виждам че някои хора са в много голяма заблуда. В него нищо не се натрупва при нормална работа с безоловни горива. Предназначението му е да доизгаря CO до CO2 и NO до NO2 понеже недоокислените съединения по стечение на обстоятелствата са силно отровни. Тая трансформация се извършва при висока температура върху покрита с платина решетка с голяма площ.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook