Проблем със съединителя и скоростите
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Измери отвора на твоя феродов диск. То стана манджа с грозде.
Довечера ще погледна, моят оригинален диск, колко му е диаметъра.
Значи на твоя инструмент, като му е по голям диаметъра е лесно... удряш му една стружка, при стругаря и си готов.
Довечера ще погледна, моят оригинален диск, колко му е диаметъра.

Значи на твоя инструмент, като му е по голям диаметъра е лесно... удряш му една стружка, при стругаря и си готов.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Благодаря ти, ама ти си с 318-ка, предполагам, че съединителите ни са различни.
Иначе, ако проблема е в дорника е лесно, дето викаш една стружка и ще пасне, въпроса е да не стане така, че дорника си е с точните размери, а съединителя е за друг модел.
Гледам в тая тема в последния пост са качили някакъв друг чертеж за тоя инструмент за 6 цилиндрови двигатели.
Не ми се иска чак след като разглобя колата да разбера къде е истината.

Иначе, ако проблема е в дорника е лесно, дето викаш една стружка и ще пасне, въпроса е да не стане така, че дорника си е с точните размери, а съединителя е за друг модел.

Гледам в тая тема в последния пост са качили някакъв друг чертеж за тоя инструмент за 6 цилиндрови двигатели.
Не ми се иска чак след като разглобя колата да разбера къде е истината.

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Начи, единствената разлика на този инструмент е САМО в големият диаметър! Всички останали размери са едни и същи. Явно си има разлика, в диаметрите на феродовият диск, при различните модели. Инструмента да се прави след, като се премери отвора на феродовият диск.
Можеш ли, да ми дадеш темата и да поясня в чертежа за тези неща?
Можеш ли, да ми дадеш темата и да поясня в чертежа за тези неща?

- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Това е темата.
Така е, разликата е само в големия диаметър, но пак казвам, аз не съм сигурен дали това е съединителя за моя модел или в магазина нещо са объркали. Не виждам логика вала на скоростите на по-мощния мотор да е по-тънък.
Така е, разликата е само в големия диаметър, но пак казвам, аз не съм сигурен дали това е съединителя за моя модел или в магазина нещо са объркали. Не виждам логика вала на скоростите на по-мощния мотор да е по-тънък.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Измерих централния отвор на новия феродов диск, 23мм е. Много моля, който има възможност да направи такова измерване и да напише какво е измерил, както и с какъв двигател е колата му.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Моя е 28мм.
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Проблем със съединителя и скоростите
CTORH написа:Измерих централния отвор на новия феродов диск, 23мм е. Много моля, който има възможност да направи такова измерване и да напише какво е измерил, както и с какъв двигател е колата му.
Колега току що измерих с обикновен шублер външния диаметър на оста на
кутия от е46 от 316-ка - 30.6 мм. Кутията е ГEТРАГ и става на мотори от 316 до 320.
Твоята е 328 и там не знам как е точно , да не би да си с кутия ZF ,но даже и така да е
не ми звучи логично на 328-ца оста на първичния вал да е по тънка от една кутия за 316-ка.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Външния диаметър на първичния вал на скоростите не е баш същия като отвора на феродовия диск, заради шлиците, те малко лъжат при измерването.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем със съединителя и скоростите
След като вече смених съединителя, мога да потвърдя, че правилните размери на дорника за моя двигател (M52B28TU) са дадени в pdf-a, който съм пуснал малко по-горе в темата, а централния отвор на феродовия диск е 23мм. Освен за центрирането на феродовия диск ползвах дорника и за да извадя пилотния лагер, направих го така, но предупреждавам, че не става толкова бързо, колкото на клипчето.
Друга идея за вадене на това лагерче е с дълъг анкерен болт 14мм и водопроводна муфа цол и четвърт, но това не съм го пробвал.
За самата смяна на съединителя е писано достатъчно във форума, така че няма да пиша подробно за процедурата. Само ще споделя малко опит, който натрупах по трудния начин.
Разпечатайте си тази картинка, за разположението на болтовете на скоростната кутия и като сваляте болтовете си ги номерирайте според нея, защото са различни. Достъпа до горните болтове и без това е достатъчно труден, няма смисъл да експериментирате кой болт откъде е бил, когато слагате обратно кутията.
За болт номер 2 и особено за болт номер 3 е добре да си подготвите вложка с удължение и чупещо се рамо 3/8", като след това може да доудължите с преходник към 1/2" и съответното удължение. Просто за 1/2" вложката идва бая дебела и главата на тоя болт не може да влезне добре във вложката, защото там мястото е много тясно и криво. И с издължена Е-вложка за 1/2" пак не влиза добре. Има риск да загладите главата на болта.
Пригответе си колкото е възможно по-дълга отвертка от тези, по които може да се удря или някакъв много дълъг секач заради водещия пин, който влиза в стартера. Шибания пин запича яко и стартера не може да се отдели от кутията, ако не разполагате с подобен инструмент. Ако не можете да намерите толкова дълга отвертка или секач си намерете един помощник и някаква тръба, която да ползвате като удължение на отвертката/секача и да блъскате по нея. Искам само да допълня, че въпросния пин е на кутията и влиза в стартера, а не обратното, така че варианта да бръкнете отзад откъм кутията и да блъскате по самия пин отпада.
За свалянето и качването на кутията е добре да имате още двама помощници - двама човека държат кутията и още един да повдига предния край на двигателя и съответно да го отпуска, за може задния му край да пада надолу и да освобождава място за кутията. За всичко останало помощници няма да ви трябват, но все пак, ако има кой да ви помага предполагам, че по-бързо ще стане работата.
Ако ще сменяте и тампоните на скоростния лост си подгответе хубава силиконова грес за пластмаси. Аз си бях взел няква от "бриколаж", ама не беше хубава. Добре, че колегата @vavilon ми услужи с неговата, на лики моли, разликата между двете беше очевидна.
Аз имах ядове като свалях гуменото каре, единия болт беше залепнал яко във едната от втулките в самото каре. Превъртах го с гедорето, ама се въртеше болта заедно с втулката. Понеже карето вече така или иначе си беше станало за смяна, го срязах и опитах със скоба за вадене на лагери да извадя шибания болт, ама скобата, която имам е слабичка и не стана. Накрая му завих в началото на болта една гайка 12мм (не тая неговата си, за да не я прецаквам) и го заблъсках с чука и излезна, но въпреки, че само по гайката удрях, болта се прецака и трябваше да ходя да купувам друг, така че имайте го предвид това.
Не е зле да сложите малко литиева грес на шлиците на вала на скоростите, където се движи феродовия диск, но гледайте да е наистина малко, не после като сложите кутията и вала влезне във феродовия диск да почне да пада грес върху него. Най-добре е преди да монтирате съединителя да прекарате феродовия диск по шлиците и излишната грес да я оберете, ама аз това забравих да го направя, дано да не е дошла в повече греста, която съм сложил.
Притискателя не съм го свивал със спешъл скобата за саморегулиращ се съединител, защото нямам таква. Разчитах само на заводската звезда, натегнах докрай пружинките, запънах ги с отертката да не се върнат докато свалям звездата и после я свалих. Пружинките си останаха свити.
Ако все пак някой държи да свие пристискателя със скоба преди монтажа може да ползва по-голяма скоба за вадене на лагери като тази. Аз имам идея и как да се направи специална скоба за свиването на такъв притискател, имаме уговорка с колегата @vavilon да му я обясня и той след това да я начертае културно.
Добре е да си вземете и гарнитурките за фланците на ауспуха, номер 6 от тази схема. Цената на тези гарнитурки при дилърите ми се видя неоправдано скъпа и затова реших да си ги взема от друго място, но проблема е, че не им знам размерите, а забравих да ги премеря докато бяха свалени тръбите. Като им разбера размерите ще ги напиша.
Имах малък проблем с тампона на превключвателя на скоростния лост, дето е на скоростната кутия. Като го смених после не можах да сложа жълтите шайбички, просто дори и само едната да сложа, каналчето, в което трябва да се щракне законтрящата скобичка се скрива във втулката и колкото и да стисках и да напъвах не можаш да го направя с шайбичките и в крайна сметка го сложих без тях, то и така малко със зор стана. Надявам се да нямам проблеми с това, но ако усетя някакъв луфт след време ще разглобя пак отдолу и ще се опитам да напъхам поне едната от шайбите.
Който реши да се захваща с тая работа е добре да си отдели 2 цели дни, защото покрай смяната на съединителя е добре да се обслужат и фиксаторите в скоростната кутя за задна и пета скорост и да се подменят и тампоните на скоростния лост и като цяло се събира много работа. Ще ви трябва подемник или в най-лошия случай удобен канал. В чуждите форуми съм виждал теми, дето хората го правят това на земята с кола вдигната на стойки, но за мен това си е истински мазохизъм.
Накрая искам да кажа, че ефекта от ремонта е чувствителен и като цяло съм доволен от работата която свърших.

За самата смяна на съединителя е писано достатъчно във форума, така че няма да пиша подробно за процедурата. Само ще споделя малко опит, който натрупах по трудния начин.

Разпечатайте си тази картинка, за разположението на болтовете на скоростната кутия и като сваляте болтовете си ги номерирайте според нея, защото са различни. Достъпа до горните болтове и без това е достатъчно труден, няма смисъл да експериментирате кой болт откъде е бил, когато слагате обратно кутията.
За болт номер 2 и особено за болт номер 3 е добре да си подготвите вложка с удължение и чупещо се рамо 3/8", като след това може да доудължите с преходник към 1/2" и съответното удължение. Просто за 1/2" вложката идва бая дебела и главата на тоя болт не може да влезне добре във вложката, защото там мястото е много тясно и криво. И с издължена Е-вложка за 1/2" пак не влиза добре. Има риск да загладите главата на болта.
Пригответе си колкото е възможно по-дълга отвертка от тези, по които може да се удря или някакъв много дълъг секач заради водещия пин, който влиза в стартера. Шибания пин запича яко и стартера не може да се отдели от кутията, ако не разполагате с подобен инструмент. Ако не можете да намерите толкова дълга отвертка или секач си намерете един помощник и някаква тръба, която да ползвате като удължение на отвертката/секача и да блъскате по нея. Искам само да допълня, че въпросния пин е на кутията и влиза в стартера, а не обратното, така че варианта да бръкнете отзад откъм кутията и да блъскате по самия пин отпада.
За свалянето и качването на кутията е добре да имате още двама помощници - двама човека държат кутията и още един да повдига предния край на двигателя и съответно да го отпуска, за може задния му край да пада надолу и да освобождава място за кутията. За всичко останало помощници няма да ви трябват, но все пак, ако има кой да ви помага предполагам, че по-бързо ще стане работата.
Ако ще сменяте и тампоните на скоростния лост си подгответе хубава силиконова грес за пластмаси. Аз си бях взел няква от "бриколаж", ама не беше хубава. Добре, че колегата @vavilon ми услужи с неговата, на лики моли, разликата между двете беше очевидна.
Аз имах ядове като свалях гуменото каре, единия болт беше залепнал яко във едната от втулките в самото каре. Превъртах го с гедорето, ама се въртеше болта заедно с втулката. Понеже карето вече така или иначе си беше станало за смяна, го срязах и опитах със скоба за вадене на лагери да извадя шибания болт, ама скобата, която имам е слабичка и не стана. Накрая му завих в началото на болта една гайка 12мм (не тая неговата си, за да не я прецаквам) и го заблъсках с чука и излезна, но въпреки, че само по гайката удрях, болта се прецака и трябваше да ходя да купувам друг, така че имайте го предвид това.
Не е зле да сложите малко литиева грес на шлиците на вала на скоростите, където се движи феродовия диск, но гледайте да е наистина малко, не после като сложите кутията и вала влезне във феродовия диск да почне да пада грес върху него. Най-добре е преди да монтирате съединителя да прекарате феродовия диск по шлиците и излишната грес да я оберете, ама аз това забравих да го направя, дано да не е дошла в повече греста, която съм сложил.

Притискателя не съм го свивал със спешъл скобата за саморегулиращ се съединител, защото нямам таква. Разчитах само на заводската звезда, натегнах докрай пружинките, запънах ги с отертката да не се върнат докато свалям звездата и после я свалих. Пружинките си останаха свити.


Добре е да си вземете и гарнитурките за фланците на ауспуха, номер 6 от тази схема. Цената на тези гарнитурки при дилърите ми се видя неоправдано скъпа и затова реших да си ги взема от друго място, но проблема е, че не им знам размерите, а забравих да ги премеря докато бяха свалени тръбите. Като им разбера размерите ще ги напиша.

Имах малък проблем с тампона на превключвателя на скоростния лост, дето е на скоростната кутия. Като го смених после не можах да сложа жълтите шайбички, просто дори и само едната да сложа, каналчето, в което трябва да се щракне законтрящата скобичка се скрива във втулката и колкото и да стисках и да напъвах не можаш да го направя с шайбичките и в крайна сметка го сложих без тях, то и така малко със зор стана. Надявам се да нямам проблеми с това, но ако усетя някакъв луфт след време ще разглобя пак отдолу и ще се опитам да напъхам поне едната от шайбите.
Който реши да се захваща с тая работа е добре да си отдели 2 цели дни, защото покрай смяната на съединителя е добре да се обслужат и фиксаторите в скоростната кутя за задна и пета скорост и да се подменят и тампоните на скоростния лост и като цяло се събира много работа. Ще ви трябва подемник или в най-лошия случай удобен канал. В чуждите форуми съм виждал теми, дето хората го правят това на земята с кола вдигната на стойки, но за мен това си е истински мазохизъм.
Накрая искам да кажа, че ефекта от ремонта е чувствителен и като цяло съм доволен от работата която свърших.

- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Поздравления за успешния ремонт - долу горе и аз правих същото , само че сменях
кутия без да пипам съеденител .
Малките разлики са ,че стартера го избих от пина с дълга към 50-60 см. дървена квадратна
летва и с 2-3 по резки удара с чук се отцепи от кутията. Добре е после при монтажа обратно
пина да се почисти хубаво и да се намаже леко с грес ,както и самото гнездо в стартера.
С болтове и гайки не съм имал проблеми , шлиците на оста ги минах с медна грес много тънко
като четка за зъби върши идеална работа , изобщо с тая грес съм смазвал навсякъде където
трябва да има смазка, ползвал съм я преди за различни работи и съм много доволен от нея.
Относно шарнира на кутията и аз го сменях с нов + нови шайби от жълтите ,но при мен всичко
влезе и се законтри нормално, тия шайби са важни ,според мен най вече предпазват от мръсотия
и съответно износване втулките и осите на скоростния механизъм.
За сваляне и качване на кутията ми трябваше само един помощник ,като за първи път се оправих
с всичко за 6-7 часа.
Преди да почна ,много търсих из нета какви размери торксове трябват за болтовете на кутията,
но така и не намерих със 100% сигурност какви са . Сега мога да кажа ,че са E10, E12 и E14.
кутия без да пипам съеденител .
Малките разлики са ,че стартера го избих от пина с дълга към 50-60 см. дървена квадратна
летва и с 2-3 по резки удара с чук се отцепи от кутията. Добре е после при монтажа обратно
пина да се почисти хубаво и да се намаже леко с грес ,както и самото гнездо в стартера.
С болтове и гайки не съм имал проблеми , шлиците на оста ги минах с медна грес много тънко
като четка за зъби върши идеална работа , изобщо с тая грес съм смазвал навсякъде където
трябва да има смазка, ползвал съм я преди за различни работи и съм много доволен от нея.
Относно шарнира на кутията и аз го сменях с нов + нови шайби от жълтите ,но при мен всичко
влезе и се законтри нормално, тия шайби са важни ,според мен най вече предпазват от мръсотия
и съответно износване втулките и осите на скоростния механизъм.
За сваляне и качване на кутията ми трябваше само един помощник ,като за първи път се оправих
с всичко за 6-7 часа.
Преди да почна ,много търсих из нета какви размери торксове трябват за болтовете на кутията,
но така и не намерих със 100% сигурност какви са . Сега мога да кажа ,че са E10, E12 и E14.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем със съединителя и скоростите
При 4-цилиндровите двигатели имаш малко повече място за работа. 
Пина го зачистих с шкурка преди монтажа и го мазнах и аз с медна грес, но съм пропуснал да го напиша. Можеш ли по-подробно да обясниш как точно го изби стартера с тая летва?
А жълтите шайби и аз смятам, че е важно да са си на мястото, ама тоя новия шарнир като че ли е по-дебел от стария. Първоначално си помислих да не би да съм обърнал превключвателя, да съм сложил отпред задната част, защото забравих да си го отбележа като го свалях, но и като го завъртях пак същата работа. Самия превключвател нали е леко извит - така. Аз моя го сложих с изпъкналата част нагоре, защото на Е36 знам, че така стои, ти твоя как го сложи?

Пина го зачистих с шкурка преди монтажа и го мазнах и аз с медна грес, но съм пропуснал да го напиша. Можеш ли по-подробно да обясниш как точно го изби стартера с тая летва?
А жълтите шайби и аз смятам, че е важно да са си на мястото, ама тоя новия шарнир като че ли е по-дебел от стария. Първоначално си помислих да не би да съм обърнал превключвателя, да съм сложил отпред задната част, защото забравих да си го отбележа като го свалях, но и като го завъртях пак същата работа. Самия превключвател нали е леко извит - така. Аз моя го сложих с изпъкналата част нагоре, защото на Е36 знам, че така стои, ти твоя как го сложи?
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Проблем със съединителя и скоростите
2 пъти съм сгъвал такъв притискател за да го върнеме в първоначално положение.
Вместо това на снимката използвах настолна бормашина

, само трябва диска да лежи на фланеца , не на огледалото и с патронника се натиска притискатела без никакъв проблем , завърта се пластмасата и готово
Вместо това на снимката използвах настолна бормашина

, само трябва диска да лежи на фланеца , не на огледалото и с патронника се натиска притискатела без никакъв проблем , завърта се пластмасата и готово

- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Проблем със съединителя и скоростите
CTORH написа:При 4-цилиндровите двигатели имаш малко повече място за работа.
Пина го зачистих с шкурка преди монтажа и го мазнах и аз с медна грес, но съм пропуснал да го напиша. Можеш ли по-подробно да обясниш как точно го изби стартера с тая летва?
А жълтите шайби и аз смятам, че е важно да са си на мястото, ама тоя новия шарнир като че ли е по-дебел от стария. Първоначално си помислих да не би да съм обърнал превключвателя, да съм сложил отпред задната част, защото забравих да си го отбележа като го свалях, но и като го завъртях пак същата работа. Самия превключвател нали е леко извит - така. Аз моя го сложих с изпъкналата част нагоре, защото на Е36 знам, че така стои, ти твоя как го сложи?
Ами такава летва имах под ръка - размери 2х4 см. и гледах да е малко по дълга от самата кутия ,за да имам пространство зад
кутията за удар. Летвата я опрях на челната част на шалтера на самия стартер , в точка възможно най близка до пина. Даже бих
посъветвал тези които решат сами да свалят кутия ,да почнат първо с 2-та болта на стартера и избиването му от кутията ,и чак
след това да развиват останалите болтове.
Относно шарнира - ако е бил по широк при тебе от стария ти ,то е трябвало с пила да го докараш до размерите на оригинала ,не знам
твоя от къде си го взимал ,моя го поръчвах оригинал и беше точно като стария . Щангата при мен е права като свещ , както и да я въртя
е все тая ,но аз все пак я белязах и я сложих както си беше . При теб е леко извита , и аз мисля че е логично да е с гърбицата нагоре.
Би ли споделил в коя точка долу горе зацепва новия съединител - долу ,средата или над средата от хода на педала .
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Проблем със съединителя и скоростите
И шарнира и всичките останали неща по лостовата система, които смених са си оригинални от BMW. Не ми се пилеше с пила чисто нова иригинална част. Само се опитах да причукам леко с чука тая пластмасовата втулчица на шарнира, в дупката, където влиза лоста, но нищо не се промени и го оставих така.
А новия съединител си зацепва в средата.
А новия съединител си зацепва в средата.

- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Проблем със съединителя и скоростите
Ясно
Питах къде зацепва , понеже си го монтирал със заводската звезда ,а много хора пишат че тя не го държи
достатъчно свит и е добре да се донатегне със скоба и тогава да се слага на маховика.

Питах къде зацепва , понеже си го монтирал със заводската звезда ,а много хора пишат че тя не го държи
достатъчно свит и е добре да се донатегне със скоба и тогава да се слага на маховика.
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани