Проблем със съединителя и скоростите

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от vavilon » 04 Фев 2014, 15:45

Измери отвора на твоя феродов диск. То стана манджа с грозде.
Довечера ще погледна, моят оригинален диск, колко му е диаметъра. :yes:
Значи на твоя инструмент, като му е по голям диаметъра е лесно... удряш му една стружка, при стругаря и си готов.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 04 Фев 2014, 15:54

Благодаря ти, ама ти си с 318-ка, предполагам, че съединителите ни са различни. :dunno:
Иначе, ако проблема е в дорника е лесно, дето викаш една стружка и ще пасне, въпроса е да не стане така, че дорника си е с точните размери, а съединителя е за друг модел. :banghead:
Гледам в тая тема в последния пост са качили някакъв друг чертеж за тоя инструмент за 6 цилиндрови двигатели.
clutch alignment tool 6 cyl.pdf

Не ми се иска чак след като разглобя колата да разбера къде е истината. :confused:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от vavilon » 04 Фев 2014, 16:09

Начи, единствената разлика на този инструмент е САМО в големият диаметър! Всички останали размери са едни и същи. Явно си има разлика, в диаметрите на феродовият диск, при различните модели. Инструмента да се прави след, като се премери отвора на феродовият диск.
Можеш ли, да ми дадеш темата и да поясня в чертежа за тези неща? :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 04 Фев 2014, 16:16

Това е темата.
Така е, разликата е само в големия диаметър, но пак казвам, аз не съм сигурен дали това е съединителя за моя модел или в магазина нещо са объркали. Не виждам логика вала на скоростите на по-мощния мотор да е по-тънък.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 04 Фев 2014, 22:49

Измерих централния отвор на новия феродов диск, 23мм е. Много моля, който има възможност да направи такова измерване и да напише какво е измерил, както и с какъв двигател е колата му.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от vavilon » 05 Фев 2014, 12:57

Моя е 28мм.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от IKN » 05 Фев 2014, 13:52

CTORH написа:Измерих централния отвор на новия феродов диск, 23мм е. Много моля, който има възможност да направи такова измерване и да напише какво е измерил, както и с какъв двигател е колата му.

Колега току що измерих с обикновен шублер външния диаметър на оста на
кутия от е46 от 316-ка - 30.6 мм. Кутията е ГEТРАГ и става на мотори от 316 до 320.
Твоята е 328 и там не знам как е точно , да не би да си с кутия ZF ,но даже и така да е
не ми звучи логично на 328-ца оста на първичния вал да е по тънка от една кутия за 316-ка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 05 Фев 2014, 15:43

Външния диаметър на първичния вал на скоростите не е баш същия като отвора на феродовия диск, заради шлиците, те малко лъжат при измерването.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 21 Фев 2014, 13:24

След като вече смених съединителя, мога да потвърдя, че правилните размери на дорника за моя двигател (M52B28TU) са дадени в pdf-a, който съм пуснал малко по-горе в темата, а централния отвор на феродовия диск е 23мм. Освен за центрирането на феродовия диск ползвах дорника и за да извадя пилотния лагер, направих го така, но предупреждавам, че не става толкова бързо, колкото на клипчето. :) Друга идея за вадене на това лагерче е с дълъг анкерен болт 14мм и водопроводна муфа цол и четвърт, но това не съм го пробвал.
За самата смяна на съединителя е писано достатъчно във форума, така че няма да пиша подробно за процедурата. Само ще споделя малко опит, който натрупах по трудния начин. :mhihi:
Разпечатайте си тази картинка, за разположението на болтовете на скоростната кутия и като сваляте болтовете си ги номерирайте според нея, защото са различни. Достъпа до горните болтове и без това е достатъчно труден, няма смисъл да експериментирате кой болт откъде е бил, когато слагате обратно кутията.
За болт номер 2 и особено за болт номер 3 е добре да си подготвите вложка с удължение и чупещо се рамо 3/8", като след това може да доудължите с преходник към 1/2" и съответното удължение. Просто за 1/2" вложката идва бая дебела и главата на тоя болт не може да влезне добре във вложката, защото там мястото е много тясно и криво. И с издължена Е-вложка за 1/2" пак не влиза добре. Има риск да загладите главата на болта.
Пригответе си колкото е възможно по-дълга отвертка от тези, по които може да се удря или някакъв много дълъг секач заради водещия пин, който влиза в стартера. Шибания пин запича яко и стартера не може да се отдели от кутията, ако не разполагате с подобен инструмент. Ако не можете да намерите толкова дълга отвертка или секач си намерете един помощник и някаква тръба, която да ползвате като удължение на отвертката/секача и да блъскате по нея. Искам само да допълня, че въпросния пин е на кутията и влиза в стартера, а не обратното, така че варианта да бръкнете отзад откъм кутията и да блъскате по самия пин отпада.
За свалянето и качването на кутията е добре да имате още двама помощници - двама човека държат кутията и още един да повдига предния край на двигателя и съответно да го отпуска, за може задния му край да пада надолу и да освобождава място за кутията. За всичко останало помощници няма да ви трябват, но все пак, ако има кой да ви помага предполагам, че по-бързо ще стане работата.
Ако ще сменяте и тампоните на скоростния лост си подгответе хубава силиконова грес за пластмаси. Аз си бях взел няква от "бриколаж", ама не беше хубава. Добре, че колегата @vavilon ми услужи с неговата, на лики моли, разликата между двете беше очевидна.
Аз имах ядове като свалях гуменото каре, единия болт беше залепнал яко във едната от втулките в самото каре. Превъртах го с гедорето, ама се въртеше болта заедно с втулката. Понеже карето вече така или иначе си беше станало за смяна, го срязах и опитах със скоба за вадене на лагери да извадя шибания болт, ама скобата, която имам е слабичка и не стана. Накрая му завих в началото на болта една гайка 12мм (не тая неговата си, за да не я прецаквам) и го заблъсках с чука и излезна, но въпреки, че само по гайката удрях, болта се прецака и трябваше да ходя да купувам друг, така че имайте го предвид това.
Не е зле да сложите малко литиева грес на шлиците на вала на скоростите, където се движи феродовия диск, но гледайте да е наистина малко, не после като сложите кутията и вала влезне във феродовия диск да почне да пада грес върху него. Най-добре е преди да монтирате съединителя да прекарате феродовия диск по шлиците и излишната грес да я оберете, ама аз това забравих да го направя, дано да не е дошла в повече греста, която съм сложил. :|
Притискателя не съм го свивал със спешъл скобата за саморегулиращ се съединител, защото нямам таква. Разчитах само на заводската звезда, натегнах докрай пружинките, запънах ги с отертката да не се върнат докато свалям звездата и после я свалих. Пружинките си останаха свити. :) Ако все пак някой държи да свие пристискателя със скоба преди монтажа може да ползва по-голяма скоба за вадене на лагери като тази. Аз имам идея и как да се направи специална скоба за свиването на такъв притискател, имаме уговорка с колегата @vavilon да му я обясня и той след това да я начертае културно. :)
Добре е да си вземете и гарнитурките за фланците на ауспуха, номер 6 от тази схема. Цената на тези гарнитурки при дилърите ми се видя неоправдано скъпа и затова реших да си ги взема от друго място, но проблема е, че не им знам размерите, а забравих да ги премеря докато бяха свалени тръбите. Като им разбера размерите ще ги напиша. :yes:
Имах малък проблем с тампона на превключвателя на скоростния лост, дето е на скоростната кутия. Като го смених после не можах да сложа жълтите шайбички, просто дори и само едната да сложа, каналчето, в което трябва да се щракне законтрящата скобичка се скрива във втулката и колкото и да стисках и да напъвах не можаш да го направя с шайбичките и в крайна сметка го сложих без тях, то и така малко със зор стана. Надявам се да нямам проблеми с това, но ако усетя някакъв луфт след време ще разглобя пак отдолу и ще се опитам да напъхам поне едната от шайбите.
Който реши да се захваща с тая работа е добре да си отдели 2 цели дни, защото покрай смяната на съединителя е добре да се обслужат и фиксаторите в скоростната кутя за задна и пета скорост и да се подменят и тампоните на скоростния лост и като цяло се събира много работа. Ще ви трябва подемник или в най-лошия случай удобен канал. В чуждите форуми съм виждал теми, дето хората го правят това на земята с кола вдигната на стойки, но за мен това си е истински мазохизъм.
Накрая искам да кажа, че ефекта от ремонта е чувствителен и като цяло съм доволен от работата която свърших. :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от IKN » 22 Фев 2014, 12:43

Поздравления за успешния ремонт - долу горе и аз правих същото , само че сменях
кутия без да пипам съеденител .
Малките разлики са ,че стартера го избих от пина с дълга към 50-60 см. дървена квадратна
летва и с 2-3 по резки удара с чук се отцепи от кутията. Добре е после при монтажа обратно
пина да се почисти хубаво и да се намаже леко с грес ,както и самото гнездо в стартера.
С болтове и гайки не съм имал проблеми , шлиците на оста ги минах с медна грес много тънко
като четка за зъби върши идеална работа , изобщо с тая грес съм смазвал навсякъде където
трябва да има смазка, ползвал съм я преди за различни работи и съм много доволен от нея.
Относно шарнира на кутията и аз го сменях с нов + нови шайби от жълтите ,но при мен всичко
влезе и се законтри нормално, тия шайби са важни ,според мен най вече предпазват от мръсотия
и съответно износване втулките и осите на скоростния механизъм.
За сваляне и качване на кутията ми трябваше само един помощник ,като за първи път се оправих
с всичко за 6-7 часа.
Преди да почна ,много търсих из нета какви размери торксове трябват за болтовете на кутията,
но така и не намерих със 100% сигурност какви са . Сега мога да кажа ,че са E10, E12 и E14.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 24 Фев 2014, 11:05

При 4-цилиндровите двигатели имаш малко повече място за работа. :)
Пина го зачистих с шкурка преди монтажа и го мазнах и аз с медна грес, но съм пропуснал да го напиша. Можеш ли по-подробно да обясниш как точно го изби стартера с тая летва?
А жълтите шайби и аз смятам, че е важно да са си на мястото, ама тоя новия шарнир като че ли е по-дебел от стария. Първоначално си помислих да не би да съм обърнал превключвателя, да съм сложил отпред задната част, защото забравих да си го отбележа като го свалях, но и като го завъртях пак същата работа. Самия превключвател нали е леко извит - така. Аз моя го сложих с изпъкналата част нагоре, защото на Е36 знам, че така стои, ти твоя как го сложи?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от mitrax » 24 Фев 2014, 17:23

2 пъти съм сгъвал такъв притискател за да го върнеме в първоначално положение.
Вместо това на снимката използвах настолна бормашина
Изображение
, само трябва диска да лежи на фланеца , не на огледалото и с патронника се натиска притискатела без никакъв проблем , завърта се пластмасата и готово
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от IKN » 25 Фев 2014, 13:24

CTORH написа:При 4-цилиндровите двигатели имаш малко повече място за работа. :)
Пина го зачистих с шкурка преди монтажа и го мазнах и аз с медна грес, но съм пропуснал да го напиша. Можеш ли по-подробно да обясниш как точно го изби стартера с тая летва?
А жълтите шайби и аз смятам, че е важно да са си на мястото, ама тоя новия шарнир като че ли е по-дебел от стария. Първоначално си помислих да не би да съм обърнал превключвателя, да съм сложил отпред задната част, защото забравих да си го отбележа като го свалях, но и като го завъртях пак същата работа. Самия превключвател нали е леко извит - така. Аз моя го сложих с изпъкналата част нагоре, защото на Е36 знам, че така стои, ти твоя как го сложи?

Ами такава летва имах под ръка - размери 2х4 см. и гледах да е малко по дълга от самата кутия ,за да имам пространство зад
кутията за удар. Летвата я опрях на челната част на шалтера на самия стартер , в точка възможно най близка до пина. Даже бих
посъветвал тези които решат сами да свалят кутия ,да почнат първо с 2-та болта на стартера и избиването му от кутията ,и чак
след това да развиват останалите болтове.
Относно шарнира - ако е бил по широк при тебе от стария ти ,то е трябвало с пила да го докараш до размерите на оригинала ,не знам
твоя от къде си го взимал ,моя го поръчвах оригинал и беше точно като стария . Щангата при мен е права като свещ , както и да я въртя
е все тая ,но аз все пак я белязах и я сложих както си беше . При теб е леко извита , и аз мисля че е логично да е с гърбицата нагоре.
Би ли споделил в коя точка долу горе зацепва новия съединител - долу ,средата или над средата от хода на педала .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 26 Фев 2014, 15:23

И шарнира и всичките останали неща по лостовата система, които смених са си оригинални от BMW. Не ми се пилеше с пила чисто нова иригинална част. Само се опитах да причукам леко с чука тая пластмасовата втулчица на шарнира, в дупката, където влиза лоста, но нищо не се промени и го оставих така.
А новия съединител си зацепва в средата. :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от IKN » 26 Фев 2014, 23:41

Ясно :yes:
Питах къде зацепва , понеже си го монтирал със заводската звезда ,а много хора пишат че тя не го държи
достатъчно свит и е добре да се донатегне със скоба и тогава да се слага на маховика.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook