Диагностика, кодиране и програмиране

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от pazokolarov » 09 Юли 2010, 18:15

Добре че ме подсети! Бях забравил ;)
Това е за ДИС, в меню "Програмиране":
Включваш на контакт и
1. влизаш в "Encoding ZCS/FA"
2. Избираш модела
3. Избираш "4 - Conversion"
4. Избираш "Maintenance interval"
5. Избираш желания интервал
6. Start automatic encoding -натискаш Yes
7. Следваш инструкциите по-нататък.
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от slitter » 09 Юли 2010, 19:39

pazokolarov написа:Добре че ме подсети! Бях забравил ;)
Това е за ДИС, в меню "Програмиране":
Включваш на контакт и
1. влизаш в "Encoding ZCS/FA"
2. Избираш модела
3. Избираш "4 - Conversion"
4. Избираш "Maintenance interval"
5. Избираш желания интервал
6. Start automatic encoding -натискаш Yes
7. Следваш инструкциите по-нататък.


Не става така или поне при мен не става. Това съм го пробвал още преди, но не се променя нищо, каквато и настройка да направиш. Тръгва кодиране, минава нормално, избучава таблото, но след тва пак си седи на същите километри, а ако решиш да занулиш си остава на 25000 (говоря за бензин)! Просто не можах да загрея веднага, защото при мен е на руски и руснаците малко тъпо са превели, но иначе става въпрос за едно и също нещо.

Ако някой седне да обясни как става подробно и описателно с НЦСа ще е добре! Май само той остава като вариант за е46! Да се опише точно къде и как се променят тези битове, както и да сподели коя версия на НЦСа използва, защото моята не иска да направи връзка, а освен това е и на немски, а нищо не отбирам от този език.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от pazokolarov » 09 Юли 2010, 21:24

И аз го гледах преди малко, но не съм пробвал да го променям. При мен като опции излизат само
1. вариант 2 - 11000 км
2. вариант 3 - 6000 км.
Няма опция за 25000 км., което ме навява на мисълта, че може и да се използва ССС-Прогман.

Жоро, опиши след 6-тата стъпка какво излиза?
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от slitter » 10 Юли 2010, 0:25

pazokolarov написа:И аз го гледах преди малко, но не съм пробвал да го променям. При мен като опции излизат само
1. вариант 2 - 11000 км
2. вариант 3 - 6000 км.
Няма опция за 25000 км., което ме навява на мисълта, че може и да се използва ССС-Прогман.

Жоро, опиши след 6-тата стъпка какво излиза?


Не се сещам коя е точно шестата стъпка, но излиза си като обикновено кодиране - по принцип по дифолт е на 11000; цъкаш на 6000 даваш дясно (продължи) пита дали сме сигурни, че искаме да програмираме, казваме да и почва кодирането като то протича все едно активираш борд компютър - таблото избучава, часовника се нулира, но нищо не се случва. Да речем ако сервизния интервал е стигнал 15600км си остава пак на толкова. После ако решиш да занулиш инспекшън 2 пак си застава на 25000 и толкова! Аз по принцип по това се ориентирам горе долу. Гледам да не падам под 12500 кm, сменям масло и после пак карам до 0. Двве смени на масла 10В40 = 1 long life :)

И понеже има възможност да се направи на 12500 нека колегата да сподели как точно става!

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от © » 10 Юли 2010, 6:53

pazokolarov написа:В опцията пише, че е и за двете - при заключване и при отключване трябва да мигат. А до колкото имам бегъл спомен и при мен си беше така - и в двата случая си мигаха мигачите, така я бях купил.

пише, но на практика нямаме опция за отключване
ако някой е открил нека сподели
и при мен мигат само за заключване

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от badsharki » 10 Юли 2010, 9:41

slitter написа:Ако някой седне да обясни как става подробно и описателно с НЦСа ще е добре! Май само той остава като вариант за е46!

НЦС-а не е единствения вариант. С ДИС-а също може. ;)
Значи както е обяснил pazokolarov до втора стъпка:
pazokolarov написа:Това е за ДИС, в меню "Програмиране":
Включваш на контакт и
1. влизаш в "Encoding ZCS/FA"
2. Избираш модела

3. Избираш "Recoding"
4. Преди да прекодира таблото, ДИС-а ще пита за VIN и ZCS/VO (ще пита дали искате промените или потвърдите GM, SA и VN) и ето тук е момента да се добавят опциите за сервизните интервали към ZCS/VO.

Не мога да ви дам упътването стъпка по стъпка, защото не помня наизуст последователността, но като следвате какво ви казва и иска ДИС-а мисля, че няма да има проблем.

По долу съм дал линк към файл със списък на всички опции и съответните промени за добавянето им към ZCS/VO за Е46.
http://dox.bg/files/dw?a=eb259df88a

GM, SA и VN са в Hex вид, така че например за сервизния интерва да стане на 11 000 км взимате опция
Код: Избери целия код
;Schl        GM-Schl.  SA-Schluessel     VN-Schl.    FG  ASW Beschreibung
;---------------------------------------------------------------------------------------------
0988         00000000 0020000000000000 0000000000 1 SIA_INTERVALL2  //Codierung Wartungsintervall auf 11.000 km

и виждате, че трябва да се промени SA от ZCS-a
взимате SA от вашата кола, например 00000А000C8014CN и го събирате със SA ключ(бит) за опция 988 посредством вграденият във Windows HEX калкулатор

Ето нещо такова:
00000А000C8014C4
+
0020000000000000
00200А000C8014C4

Въвеждате така полученото SA там където ДИС иска да го потвърдите или промените.
Прекодирате таблото и трябва да сте с променен вече сервизен интервал. :lalala:

Това до тук беше за Е46 преди 2001г., които са със ZCS.
За Е46 след 2001г., които са със VO е доста по-лесно добавянето на опция. Не се правят такива сметки както в предния пример, а просто диса ще иска да добавите номера на опцията, която в съответния пример по горе е 988.
_________________________________________________________________________________________________
Към всички, които ще питат какво е ZCS/VO, GM, SA и VN:
badsharki написа:1. http://dox.bg/files/dw?a=a7236fd947 - Какво е ZCS, VO и какъв го търсят в колите ни. :mhihi:
2. http://dox.bg/files/dw?a=97d64ac2bb - Как се променя VO (за коли след 09'01г., без Е39/Е38/Е53/Е52)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от slitter » 10 Юли 2010, 9:43

Eвала, днес ще го мъча! Makар че колега знай, че ти сигурно си някой инженер, а ние сме едни прости юристи, икономисти или обикновени бачкатори. :) :lol: :lol: :lol: Пак не ми е ясно всичко, особено в частта за хекс калкулатора, който от теб разбирам, че го има вграден в windows. Ще пробвам с помощта на чичко гугъл да се доограмотя, но все пак, ако обясниш по-прегледно като за идиот къде се намира тоя хекс калкулатор, това обикновения калкулатор ли е с някаква опция, ще съм благодарен! Иначе стъпките в Дис май се сещам за какво иде реч, т.е. трябва да стигнем до там, че да впишем правилния код, цифри или там както е битове ли.... :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от badsharki » 10 Юли 2010, 10:28

slitter написа:Eвала, днес ще го мъча! Makар че колега знай, че ти сигурно си някой инженер, а ние сме едни прости юристи, икономисти или обикновени бачкатори. :) :lol: :lol: :lol:

Финансист съм по професия. :mhihi:
Представи си, ако верно бях инженер. :lol:
slitter написа:Пак не ми е ясно всичко, особено в частта за хекс калкулатора, който от теб разбирам, че го има вграден в windows. Ще пробвам с помощта на чичко гугъл да се доограмотя, но все пак, ако обясниш по-прегледно като за идиот къде се намира тоя хекс калкулатор, това обикновения калкулатор ли е с някаква опция, ще съм благодарен!

По-просто от това няма накъде: ;)
calc.JPG

slitter написа:Иначе стъпките в Дис май се сещам за какво иде реч, т.е. трябва да стигнем до там, че да впишем правилния код, цифри или там както е битове ли.... :)

Точно така. :yes:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от slitter » 10 Юли 2010, 12:16

Стана ми ясно за какво иде реч, даже слязох в колата и пробвах и нищо не стана :). Ще обясня! Значи след като пробвах вчера начина на пацо коларов прекодирах на 11000км. и не се получи нищо. Инспекцията си остана на 25000. Слизам сега, за да вида кво ще направя по новия начин и установявам следното - SA се е променило след вчерашната манипулация и излиза това:
untitled.JPG


Е, вижда се че двойката ДИСА сам си го е добавил. Праа следното. Връщам старата опция на 6000 км по описанието на пацо и излиза SA 0000080004201000N - както виждате без двойката. Праа прекодиране наново по описанието на badsharki, демек добавям двойката ръчно и изписва грешно въведен код. Ако забелязвате в края на кода на SA има една буква N. Та тая буква правеше мизерията и я промених на Т както си беше и кодирането мина. И кво се получи - нищо :) инспекцията си остана пак на 25000, а според мен това, което направих последно е равносилно на начина на пацо. Промени се SA кода, но ефект никакъв, все си е на 25000.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от badsharki » 10 Юли 2010, 12:47

slitter написа:Ако забелязвате в края на кода на SA има една буква N. Та тая буква правеше мизерията и я промених на Т както си беше и кодирането мина.

Тая последната буква е чек сума. Да не те излъжа, но мисля трябваше да се изтрие и ДИС-а сам да си я сметне. Но както и да е, нямам представа защо не се получава при теб. :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от slitter » 10 Юли 2010, 14:25

Нищо не става момчета, можеш да си променяш кодовете, но не се променя на по-малко от 25000 км. Даже за ваше улеснение намерих и това, ще ви помогне лесно да се ориентирате какви кодове да нанесете и какво точно искате да се актовира. Ето го:
BMW_Decoderv0.3.zip
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от milennyc » 11 Юли 2010, 12:54

Пробвай това..... :smoke:

п.п. Ако това не стане значи смени колата :mhihi: :mhihi: . Както каза колегата ...... не знам защо не се получава при тебе ама така се сменя интервала :dunno:

Пак се сетих нещо.... смени си да ти показва oil service а не inspection service
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 21.01.2008
Пол: Мъж
Кара: разни баварски екземпляри
Мечтае да кара: ///M

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от kiko™ » 12 Юли 2010, 16:13

© написа:
pazokolarov написа:В опцията пише, че е и за двете - при заключване и при отключване трябва да мигат. А до колкото имам бегъл спомен и при мен си беше така - и в двата случая си мигаха мигачите, така я бях купил.

пише, но на практика нямаме опция за отключване
ако някой е открил нека сподели
и при мен мигат само за заключване


По въпроса с мигачите някой има ли идеи?


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от milennyc » 12 Юли 2010, 19:29

Проблема е мн елементарен, който има аларма оригинална ще свети при отключване (след активиране), а тези който са с централно ОРИГИНАЛНО, при заключване ще мигат само при заключване

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 21.01.2008
Пол: Мъж
Кара: разни баварски екземпляри
Мечтае да кара: ///M

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от kiko™ » 13 Юли 2010, 10:37

milennyc написа:Проблема е мн елементарен, който има аларма оригинална ще свети при отключване (след активиране), а тези който са с централно ОРИГИНАЛНО, при заключване ще мигат само при заключване


И аз така знам, но във фаилчетата със екстрите които могат да се активират пише друго, а пък и колегата Пацо потвърждава че без оригинална аларма мигачите му са мигали и при отключване.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook