Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 19.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 320 DA 01
Мечтае да кара: Най-лютия дизел

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от semk@t@ » 17 Яну 2010, 1:44

Не бързам за никъде,ако бързам ,бързам за сервиз :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 2.07.2007
Местоположение: Дупница
Детайли за колата: 320д, 320и, 328и

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от oTECa » 17 Яну 2010, 13:36

vankatagsi написа:Относно това което написа колегата преди мен с прегряването на маслото... Един път въртях колата в кръг, направих някаде около 5-6 кръга, оборотите бяха между 5500-6500/ограничител/ и като спрях колата на място, двигателя започна да трака силно. Отначало си помислих най-лошото/основни,биелни лагери/ и направо ми прилоша, след това я загасих, пак я запалих и прогължи на трака, но след 1 минута всичко си дойде на мястото и шумът изчезна. Оттогава съм минал над 3000км, една част от тях на екстремно каране и досега проблем не съм имал никакъв. Лично на мене шумът ми се стори като на повдигач. Колата е Е36 IS M42, някой може ли га каже откъде е дошъл проблема, защо като карам по магистралата с такива обороти не го е имало това тракане.. къде е логиката? благодаря предварително..

И за да не съм тотално извън темата ще споделя и аз как процедирам сутрин - Като запаля колата винаги я изчаквам да помръдне стрелката е 5мм, да влезе в синия сектор и след това тръгвам леко , като не вдигам повече от 2500/об и след като загрее на пълно карам както ми душа иска. Също съм на мнение че за турбо автомобилите е хубаво да се оставят да поработят на място преди да се загасят, точно пради причината свързана с живота на турбото, по горе колегите обясниха горе долу за какво става на въпрос. Това го пише и в книжките за експлоатация на новите коли и също съм го чувал и от много хора, които наистина знаят за какво става въпрос и съм 100% сигурен че е така.

Колега това с прегряването на маслото си масово, когато се кара на ръчка. Зет ми има един ИС Е36 дет го мъчим доста честичко и там съм го виждал. Примерно като отидеме да дрифтим (тук имаме едно летище с едни бункерчета дет се събираме със Смоковци) и се подкара кола 15-20 минути на дрифт (почти непрекъснато на прекъсвач, но и когато не е в прекъсавач не пада под 5000 об.) и прегрява. Виждал съм го поне на 10-15 коли. Просто като спреш я оставяш да поработи 5-6 мин. и утихва. Какво и да е маслото ако няма кулер за охлаждане прегрява (ако я караш с вратите. Но да караш, а не да издрифтиш 1, 2 завоя, поне 10-15 мин. на юруш). Това е за бензиовия двигател. Не съм толкоз луд още, че да чувам прекъвача на дизела.
До сега като юркам дизела съм имал проблема само с хидравликата. Като го помъча 10-15 мин. на дрифт и почва да вие хидравликата (явно и тя почва да преграва, въпреки че е с ново масло), но като спра и поработи малко и тя млъква.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от kriso85 » 17 Яну 2010, 15:30

Това с тракането след натоварване е признак на лошо масло/грешен вискозитет.
Аз с 10в40 не съм имал проблеми дори при доста сериозни натоварвания, но незнам вие какво ползвате. А и моя двигател е М43, по-новите и даже М52 са доста по-претенциозни към качество на маслото.
Иначе за това лято мисля да пробвам с едно 10в60 Кастрол Едж
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 30.06.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: 320Д 2002
Мечтае да кара: 330 d

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от zoti » 17 Яну 2010, 18:37

kelemety написа:100% съм за мотото "Зима или лете, слагам си колана, пускам радиото, включвам подгрева на седалката ми и тръгвам... никакво чакане на място"
Това за турбината не го знаех но разпитах познати и те потвърдиха... и започвам да я глезя баварката още повече. :mhihi:

Нека да внеса един нов аспект : Какво мислите за "Абе дизела няма смисал да се гаси, по добре да работи ако си се отбил за малко до някое място по работа, от колкото да го гасиш и палиш пак!" ;) ;)

Да,колега и аз така мисля,ама не го правя.И знаеш ли защо?Един познат така я остави,колкото да иде до будката за вестник и после и помаха за сбогом :bang: Иначе знам ,че на дизела му е стрес рестарта,ама всеки си решава
From the body to the soul,where our hearts lead.....we must go

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook