Картерни

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: Картерни

Мнение от Next » 16 Ное 2010, 0:18

Един въпрос колеги за 330ХД 2002г 184 коня
Има ли филтър на карнерните ?
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Картерни

Мнение от Zagy » 16 Ное 2010, 0:22

Има.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Re: Картерни

Мнение от kokakabana » 16 Ное 2010, 21:56

аз не искам дави се бъркам за тоя филтър. ама немисля че е голям проблем ако не се смени. естествено че веднага дакато го сложиш става черен. ако колата не харчи масло и нети излита щеката на маслото няма проблем. моя го измивам с обезмалител и става по бял от нов. вече така 100000км

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Картерни

Мнение от Zagy » 16 Ное 2010, 22:12

То и аз моя филтър го изчистих и стана пак бял, но за да ми е мирна главата ще го сменя с нов. Ще прежаля 100 лева сега за да не ми се налага после да давам 2000 за ново турбо ;)
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Re: Картерни

Мнение от kokakabana » 16 Ное 2010, 23:20

тоя фитър няма нищо общо с турбото

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Re: Картерни

Мнение от kokakabana » 16 Ное 2010, 23:25

освен ако в картените газове има накави твърди предмети, знамли стружки , чакъл, пясък. и те трябва да преминат иначе през задънения филтъ. та ако ми слледиш мисълта излиза че с нов филтър полесно ще се скапи турбото защото новия има по добра пропускливост

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Картерни

Мнение от Zagy » 16 Ное 2010, 23:43

Я пак провери дали филтъра за картерните газове няма нещо общо с турбото :smoke:
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Re: Картерни

Мнение от kokakabana » 16 Ное 2010, 23:53

аз съм проверявал много пъти. обясними как той точно ще повлияе на турбото че сам чел толкова глупости в тоя форум за този филтър. когато човек твърди нещо е хубаво да има някакво логично обяснение макар и грешно аз съм отворен към всички идеи

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Картерни

Мнение от Zagy » 17 Ное 2010, 0:31

Ако си обръщал внимание този филтър филтрира картерните газове, като после праща тези пречистени от твърди частици и капчици газове към турбото посредством един въздуховод. Вкарва ги след дебитомера - в U-тръбата, която влиза в компресорното колело. Ако го няма този филтър газовете с всичките боклуци ще влизат свободно при турбото, като му скъсяват живота. Аз това знам за този филтър.
Si non confectus, non reficiat.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Картерни

Мнение от K_Ilkov » 17 Ное 2010, 18:30

kokakabana написа:освен ако в картените газове има накави твърди предмети, знамли стружки , чакъл, пясък. и те трябва да преминат иначе през задънения филтъ. та ако ми слледиш мисълта излиза че с нов филтър полесно ще се скапи турбото защото новия има по добра пропускливост

а ако с времето от гняс (не намерих по-точно определение :mhihi: ) и тн се затлачи и разпадне кво става?

то може и да си кара ама да рискуваш турбото заради тоя филтър май не върви
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Re: Картерни

Мнение от kokakabana » 19 Ное 2010, 0:58

този филтър няма никакво отношение за живота на турбото. да всички автомобили и камиони подкартените газове са хванати след въздушния филтър както вслучия. маслените пари отиват в студения охлюв на турбото и то ги засилва към кулера. Не знам какво точно ще я трогне тази перка като съм виждал десетки пъти презнея да минават парчета клапани (и веднъж навит потник) и повечето пъти и няма нищо, та някакви газове. ако този филтър се задръсти тотално. ще ти лети щеката на маслото и нищо повече.
- турбината се пази като се сменя редовно маслото на мотора с подходящо
- и никога не се гаси мотора веднага след високи обороти (турбината е развъртяна двигателя е угасен и вече няма мазане)

надявам се поне малко да си ме разбрал. не съм против да се сменя този филтър нека всеки си сменя каквото иска. просто не знам от къде върви тази заблуда из форума.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Картерни

Мнение от Zagy » 19 Ное 2010, 9:29

Това за клапаните ме уби!!! :shock: :shock: :shock: Надявам се да се шегуваш, защото перките се въртят със 160-180 хил. оборота в минута, а при тези скорости дори капчица масло да попадне върху нея ще я разбалансира до такава степен, че може да стане мяу. Парче клапан през перката - това не искам да го коментирам. Или са те излъгали, или не е било парче клапан :mhihi:

Специално се зачетох из чуждите форуми (по света и у нас) за тоя клапан - навсякъде хората го сменят именно с цел да опазят турбото. Все пак това е филтър, а щом е сложен там явно има какво да влети ако го няма.

Иначе за маслото и гасенето си абсолютно прав - обяснявах го на един приятел, той не ме слушаше, сега е с рециклирана турбина :mrgreen:

Особено гасенето!!! Винаги ама абсолютно винаги след газене колата се оставя да поработи на място, още по-добре е ако направиш едно кръгче с нея за няколко минути на бавен ход.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Картерни

Мнение от LUCIFER'S » 19 Ное 2010, 11:23

филтъра предпазва турбината (студения охлюв ) от маслото- капчиците в картерните газове попадайки масло на капчици в/у развъртяна турбина оказва дисбаланс, после и клеясване на перката на турбото, от там и разбиване на оста. Оборотите на турбината не са никак малко ;)

kokakabana Много неща могат да минат през турбината, ама после за нищо не става ;)
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Картерни

Мнение от K_Ilkov » 19 Ное 2010, 12:32

kokakabana написа:Не знам какво точно ще я трогне тази перка като съм виждал десетки пъти презнея да минават парчета клапани (и веднъж навит потник) и повечето пъти и няма нищо, та някакви газове.

това за потника не го разбрах, честно
ама ти я изкара като фуражомелка тая турбина :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Re: Картерни

Мнение от kokakabana » 19 Ное 2010, 22:35

нали сменяте филтъра защото се задръства когае по голям шанса да минат капки масло - през цялото време се опитвам да ви кажа че си противоричите.

- за клапните и грам не се шигувам (не съм казал че турбината е на автомобил БМВ)работя в специлизиран сервиз няма да споменавам турбините са Гарет и Холсет и са поне 3 пъти поголеми (понеже ме пита дали съм виждал турбини. на месец смяняме поне една в сервиза).

- за колегата дето не е разбрал за потника (докато сменян въздушен филтър с цилиндрична форма майстора си е бърсъл рацете с стар потник и е паднал в филтъра) след стариране на машината турбината го засмукала). случая беше преди около 3 години и незнам дали пазя снимките. ако ги открия щеги качя струва си да се види.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook