Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46 (2) - (архив)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
tomastomsito написа:Здравейте колеги , скоро си купих 320д facelift и имам един въпрос - скоростния ми лост има леко трептене по него .. не бих казал много леко или много силно но се усеща и вижда. От какво може да е това и дали е проблемно на пръв поглед?
"Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46"
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
Колеги, искам да си взема е46 2002 - 2004 г. бензин. Въпроса е дали 318 или 320 (143 или 170 к.с.). Кой от двата двигателя е по надежден и по безпроблемен при редовно обслужване и без пестене на пари от масло и др. консумативи? Мощността не ме притеснява - и 143 к.с. ще ми стигнат.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
efren написа:Колеги, искам да си взема е46 2002 - 2004 г. бензин. Въпроса е дали 318 или 320 (143 или 170 к.с.). Кой от двата двигателя е по надежден и по безпроблемен при редовно обслужване и без пестене на пари от масло и др. консумативи? Мощността не ме притеснява - и 143 к.с. ще ми стигнат.
А знаеш ли ,че единия е 6 цилиндъра а другия 4 - информативно..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
Gqbriel написа:efren написа:Колеги, искам да си взема е46 2002 - 2004 г. бензин. Въпроса е дали 318 или 320 (143 или 170 к.с.). Кой от двата двигателя е по надежден и по безпроблемен при редовно обслужване и без пестене на пари от масло и др. консумативи? Мощността не ме притеснява - и 143 к.с. ще ми стигнат.
А знаеш ли ,че единия е 6 цилиндъра а другия 4 - информативно..
и двата харчат масло (по легенди, а и не само)...
318-ската е изключително рядка порода --> може да видиш анкетата в подфорума - viewtopic.php?f=34&t=217506
общо взето сме срещали повече теми за проблеми с легендарния Валвтроник на 318-ската, отколкото с ваносите и харча на масло на 320-ската м54
и те така...
п.с. аз бих си взел 20-ска, върви 2 пъти повече, харча е +1 литър макс и звука е хубав... балансиран и тих мотор
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- IceMan_SF
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 21.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E90 320d, вече Mercedes C320 CDI
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
efren написа:Колеги, искам да си взема е46 2002 - 2004 г. бензин. Въпроса е дали 318 или 320 (143 или 170 к.с.). Кой от двата двигателя е по надежден и по безпроблемен при редовно обслужване и без пестене на пари от масло и др. консумативи? Мощността не ме притеснява - и 143 к.с. ще ми стигнат.
318 143 к.с. (N42B20) "страда" най-често от течове (гарнитура на капака на клапаните, гарнитура на картер, вакуум помпа), докато 320 170 к.с. (M54B22) - основно от т.нар. "missfire" (има доста изписано по темата). 143-коньовият мотор е доста икономичен и приятен за каране (от личен опит - извънградско съвсем спокойно дава разход около 6.5/100, ускорява добре още от ниските обороти), но пък 170-коньовият си е шестак, което означава по-балансирана работа, а и както колегата преди мен спомена - доста по-добър звук и усещане като цяло.
И двата двигателя си похарчват масълце (около 1 литър на 10к км се приема за нормално / само сега някой да не почне да обяснява как на него не му харчи грам - говоря по принцип, на база този и чужди форуми). Иначе са здрави и ако колата е поддържана нормално, не би трябвало да има проблем с двигателя.
Така че всичко опира до личен избор общо взето.

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
efren написа:Колеги, искам да си взема е46 2002 - 2004 г. бензин. Въпроса е дали 318 или 320 (143 или 170 к.с.). Кой от двата двигателя е по надежден и по безпроблемен при редовно обслужване и без пестене на пари от масло и др. консумативи? Мощността не ме притеснява - и 143 к.с. ще ми стигнат.
вече се изписа каквото има май ...
вземи по-читавата кола, аз бих предпочел 6-така


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
IceMan_SF написа:efren написа:Колеги, искам да си взема е46 2002 - 2004 г. бензин. Въпроса е дали 318 или 320 (143 или 170 к.с.). Кой от двата двигателя е по надежден и по безпроблемен при редовно обслужване и без пестене на пари от масло и др. консумативи? Мощността не ме притеснява - и 143 к.с. ще ми стигнат.
318 143 к.с. (N42B20) "страда" най-често от течове (гарнитура на капака на клапаните, гарнитура на картер, вакуум помпа), докато 320 170 к.с. (M54B22) - основно от т.нар. "missfire" (има доста изписано по темата). 143-коньовият мотор е доста икономичен и приятен за каране (от личен опит - извънградско съвсем спокойно дава разход около 6.5/100, ускорява добре още от ниските обороти), но пък 170-коньовият си е шестак, което означава по-балансирана работа, а и както колегата преди мен спомена - доста по-добър звук и усещане като цяло.
И двата двигателя си похарчват масълце (около 1 литър на 10к км се приема за нормално / само сега някой да не почне да обяснява как на него не му харчи грам - говоря по принцип, на база този и чужди форуми). Иначе са здрави и ако колата е поддържана нормално, не би трябвало да има проблем с двигателя.
Така че всичко опира до личен избор общо взето.


p.s. искам да видя N42B20 работещ без проблем на газ

- IceMan_SF
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 21.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E90 320d, вече Mercedes C320 CDI
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
dr.peshev написа:![]()
И от мен +1 за шестака!Мога само да допълня , че ако ще се газифицира някога (сега може и да не мислиш за подобно нещо,но човек никога не знае), забрави за 318!!!
p.s. искам да видя N42B20 работещ без проблем на газ
Колега, тук изобщо не съм съгласен, аз съм на газ от миналото лято насам с N42 и досега не съм имал никакви ядове или проблеми




- cHaunepucTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 19.08.2010
- Пол: Мъж
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
1. За харча на масло на N42B20/318i 143к.с./ можем да поспорим, защото аз карам такава кола и за 10 000 км съм долял точно 1 литър масло(при положение, че вакум помпата не е спирала да тече и маслото не го гори, а просто тече.
2. За гарнитурите колегите са прави, сменил съм всички възможни гарнитури и ми предстои смяна на гарнитурката на вакум помпата, както отбелязах по-горе.
3. Вървежа и разхода са прилични и като цяло на мен колата ми харесва.
НО...ако трябваше пак да избирам, щях да взема 320-ката - заради звука на шестака и вървежа...иначе разхода предполагам, ще е почти същия(зимата 12 градско/ 6.5 извън, лятото по-малко). Дори да е малко по-висок разхода, самият двигател е "по-прост" така да го кажа.
Взимай 320-ката!
2. За гарнитурите колегите са прави, сменил съм всички възможни гарнитури и ми предстои смяна на гарнитурката на вакум помпата, както отбелязах по-горе.
3. Вървежа и разхода са прилични и като цяло на мен колата ми харесва.
НО...ако трябваше пак да избирам, щях да взема 320-ката - заради звука на шестака и вървежа...иначе разхода предполагам, ще е почти същия(зимата 12 градско/ 6.5 извън, лятото по-малко). Дори да е малко по-висок разхода, самият двигател е "по-прост" така да го кажа.
Взимай 320-ката!

- ivak_86
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 16.05.2010
- Местоположение: in the hood
- Пол: Мъж
- Кара: e39 530d
- Мечтае да кара: 6 hurricane
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
Здравейте колеги! Интересува ме коя от двете коли ще ми допадне в моето ежедневие става въпрос за е46 330(184к.с) и 323ци(170к.с)с газ.инж.
Общо взето за градско каране на къси разстояния.Интересувам се от цената на данъците,разхода и поддръжката?
Като допълнение карал съм 530д и имам бая километри возене с такъв автомобил-НЕВЕРОЯТЕН Е
(личен автомобил-имах тдс)
За бензиновия нищо незнам освен че визията на ци-то е уникална!Дали това купе с газ ще ми докара почти същите усмивки като 3-те литра с по малко разходи или се лъжа
Общо взето за градско каране на къси разстояния.Интересувам се от цената на данъците,разхода и поддръжката?
Като допълнение карал съм 530д и имам бая километри возене с такъв автомобил-НЕВЕРОЯТЕН Е

За бензиновия нищо незнам освен че визията на ци-то е уникална!Дали това купе с газ ще ми докара почти същите усмивки като 3-те литра с по малко разходи или се лъжа

...Troublesome 19 mother f***a 96...
E46 - блъснато челно
Здравейте,
Гледах наскоро едно БМВ, 2000 год, с бензинов мотор и ръчна скоростна кутия. Цената е разумна, но силно ме гложди дали е възможно да се оправи. Не е без значение и финансовият фактор... Разгледайте снимките, които съм приложил.
Собственикът твърди, че двигателят е здрав, но това не мога да го преценя с обикновен оглед.
Интересува ме какво е вашето мнение! Какво би могло да е повредено при такъв сблъсък и колко би ми излязъл ремонта?!
Гледах наскоро едно БМВ, 2000 год, с бензинов мотор и ръчна скоростна кутия. Цената е разумна, но силно ме гложди дали е възможно да се оправи. Не е без значение и финансовият фактор... Разгледайте снимките, които съм приложил.
Собственикът твърди, че двигателят е здрав, но това не мога да го преценя с обикновен оглед.
Интересува ме какво е вашето мнение! Какво би могло да е повредено при такъв сблъсък и колко би ми излязъл ремонта?!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: E46 - блъснато челно
jack52 написа:Здравейте,
Гледах наскоро едно БМВ, 2000 год, с бензинов мотор и ръчна скоростна кутия. Цената е разумна, но силно ме гложди дали е възможно да се оправи. Не е без значение и финансовият фактор... Разгледайте снимките, които съм приложил.
Собственикът твърди, че двигателят е здрав, но това не мога да го преценя с обикновен оглед.
Интересува ме какво е вашето мнение! Какво би могло да е повредено при такъв сблъсък и колко би ми излязъл ремонта?!
Не

- dido0o```
- ентусиаст
-
- Мнения: 994
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: E46 - блъснато челно
jack52 написа:Здравейте,
Гледах наскоро едно БМВ, 2000 год, с бензинов мотор и ръчна скоростна кутия. Цената е разумна, но силно ме гложди дали е възможно да се оправи. Не е без значение и финансовият фактор... Разгледайте снимките, които съм приложил.
Собственикът твърди, че двигателят е здрав, но това не мога да го преценя с обикновен оглед.
Интересува ме какво е вашето мнение! Какво би могло да е повредено при такъв сблъсък и колко би ми излязъл ремонта?!
Ако това е 328 примерно ... и ти го дават за 2000лв, и имаш познат със сервиз, който знаеш че работи като хората ... то в такъв вариант аз лично бих я взел. Инак НЕ! Друг вариант е да си купиш някоя евтина англичанка и от двете да направиш една с ляв волан


- ociata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: София/Враца
- Пол: Мъж
Re: E46 - блъснато челно
jack52 написа:Здравейте,
Гледах наскоро едно БМВ, 2000 год, с бензинов мотор и ръчна скоростна кутия. Цената е разумна, но силно ме гложди дали е възможно да се оправи. Не е без значение и финансовият фактор... Разгледайте снимките, които съм приложил.
Собственикът твърди, че двигателят е здрав, но това не мога да го преценя с обикновен оглед.
Интересува ме какво е вашето мнение! Какво би могло да е повредено при такъв сблъсък и колко би ми излязъл ремонта?!
Абе не е непоправимо но зависи за колко можеш да я вземеш... Тая кола си има над 2500лв ремонти и винаги ще караш мачкан автомобил. Аз лично бих се заиграл само ако я зема до към 1500лв... В противен случай събирай още парички за някоя не мачкана

Само искам да отбележа една моя много любима сентенция: "в механиката няма смъртни случай, а само не-струващи си ремонти"
- Night_Wolf
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 285
- Регистриран на: 10.01.2010
- Местоположение: София <> Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46
Какво ще кажете за тази:
http://www.mobile.bg/11354447345646282
или тази:
http://www.mobile.bg/11354382140069158
но мисълта за газ ме влече повече, че ще се пътува.
http://www.mobile.bg/11354447345646282
или тази:
http://www.mobile.bg/11354382140069158
но мисълта за газ ме влече повече, че ще се пътува.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани