Загуба на мощност след 2500 оборота 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- d3
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 28.08.2008
- Кара: 320d, M47
- Мечтае да кара: ///M3 Coupe
След прочистването днес, диагностиката показа, че: "Турбото работи като по учебник!" - направиха ми тест на различни обороти (на празен ход) и ст-стите, измерени/изчислени от ECU-то били в съответния диапазон... Дебитомерът и клапанът уж били наред...
В крайна сметка test-drive-а след това не показа стария пад на мощност - колата отлепяше от 0, ускоряваше добре и държеше обороти към 3500-4000, но... когато намалих до 90-100 км/ч, на 4-та и около 2500 1/мин, натискането на газта не доведе до ускорение. Свалих на 3-та, оборотите скочиха на 3000-3500 и отново нямаше ряз... Нямах време (и място) за продължително натоварване в градски условия и 5-та почти не съм включвал. На тази предавка и на 4-та преди ми правеше проблема с губенето на мощност. Събота планувам по-обстоен тест към Пловдив.
В крайна сметка test-drive-а след това не показа стария пад на мощност - колата отлепяше от 0, ускоряваше добре и държеше обороти към 3500-4000, но... когато намалих до 90-100 км/ч, на 4-та и около 2500 1/мин, натискането на газта не доведе до ускорение. Свалих на 3-та, оборотите скочиха на 3000-3500 и отново нямаше ряз... Нямах време (и място) за продължително натоварване в градски условия и 5-та почти не съм включвал. На тази предавка и на 4-та преди ми правеше проблема с губенето на мощност. Събота планувам по-обстоен тест към Пловдив.
Get the proper tool,
be patient and stay cool
be patient and stay cool
- gugichamp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: Оффия
- Пол: Мъж
има ли някакъв шанс да е от горивната помпа?Примерно,ако не вдига достатъчно налягане в оределен режим на работа,на мотора в синхрон с турбинката.Тогава би следвало да се получава "заглъване на мотора" или загуба на мощност.
Не съм разбирач нито се мисля за такъв,но четох в темата :"Общи факти и основни проблеми при Е46",че:"При М47Д20 136к.с. често горивната помпа сдава багажа... "
с тях и това ме наведе на тая мисъл.
ако бъркам,моля да ме извините за невежеството
Не съм разбирач нито се мисля за такъв,но четох в темата :"Общи факти и основни проблеми при Е46",че:"При М47Д20 136к.с. често горивната помпа сдава багажа... "
с тях и това ме наведе на тая мисъл.

ако бъркам,моля да ме извините за невежеството

от свинята лебед не става...
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
- d3
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 28.08.2008
- Кара: 320d, M47
- Мечтае да кара: ///M3 Coupe
@plamen_hh: Чистиха дебитомера, след което на диагностика работил като нов
Ще видим утре на дълъг път, но нещо не ме изкефи и днес на градско.
@baga: В "Супер Дизел" пуснаха диагностика и закратко форсираха мотора - подробности не знам, изчаках в кафето. Цялата процедура трая 15-ина мин.

@baga: В "Супер Дизел" пуснаха диагностика и закратко форсираха мотора - подробности не знам, изчаках в кафето. Цялата процедура трая 15-ина мин.
Get the proper tool,
be patient and stay cool
be patient and stay cool
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Ясно щом са ти чистили дебитомера.
Тези дебитомери не се чистят, докоснеш ли пластината по добре го хвърляй, най много да се продуха жичката, но ефект няма голям (леко подобрение). Според мен проблема е в ел. клапана, даже и нов той трябва да се постави на по хладно място защото се спича нещо от жегата. Моята кола за момента е добре, тегли яко до 4700 об.м и единственото забиване е като я настъпя рязко от ниски обороти напр. 2100-300, но това е само за 1/3 от секундата. Загуба на мощност има само когато е много горещо и съм я карал доста, но това е нормално защото на повечето интеркулерите са им задръстени с масло от вътре и разни боклуци от вън, пък и нафтата не смогва да се ухлажда. Добре е май да се погледне и датчика за налягане в колектора.

- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Я сега да задам няколко въпроса.
d3, с какво са ти чистили дебитомера и кви пари ти взеха тия в супер дизел /чистене, диагностика/?
kronos, тоя датчик за налягане в колектора, каква роля играе? Аз също се загледах в него, като разглобих колекторите. А и на 150к мотор, там има някакви клапи. Щом са ги сложили, има някаква игра.
Не си играйте да местите ел. клапана. Тия инжинери от бмв не са толкова тъпи. Като видях колко близо до турбото са го сложили, веднага разбрах, че не е случайно. За това, че е там, съм сигурен, че си има причина /иначе що да не го сложат на хладно в багажника/.
d3, с какво са ти чистили дебитомера и кви пари ти взеха тия в супер дизел /чистене, диагностика/?
kronos, тоя датчик за налягане в колектора, каква роля играе? Аз също се загледах в него, като разглобих колекторите. А и на 150к мотор, там има някакви клапи. Щом са ги сложили, има някаква игра.
Не си играйте да местите ел. клапана. Тия инжинери от бмв не са толкова тъпи. Като видях колко близо до турбото са го сложили, веднага разбрах, че не е случайно. За това, че е там, съм сигурен, че си има причина /иначе що да не го сложат на хладно в багажника/.
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2107&hg=11&fg=40
Нали за този датчик говорим - №17 на схемата
Номенклатурен номер : 13622246977
Описание : СЕНЗОР НАЛЯГАНЕ ВЪЗДУХ
Ед.цена (с ДДС) : 139.44 BGL
Нали за този датчик говорим - №17 на схемата
Номенклатурен номер : 13622246977
Описание : СЕНЗОР НАЛЯГАНЕ ВЪЗДУХ
Ед.цена (с ДДС) : 139.44 BGL
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Някой ако поназнайва английски или немски да прочете в някой чужд форум, там може да са се справили вече с проблема 

- ronnin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 29.05.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320D , 2002г.
проблем
Здравейте,
чета от доста време темата и реших и аз да се включа , може и да съм полезен .Всички мои заключения са от принципа проба грешка и от некомпетентни майстори в моя град .
Та по същество.Променливата геометрия на Турбото служи единствено за поддържане на постоянно оптимално налягане в колектора , лопатките започват да се отварят след 2000 оборота , ако е натоварен мотора може и по рано.Колегата беше дал пример с вентилатор на компютър , но примерът не е уместен , защото тук се следи налягането . Простата логика е такава - искаш мошност вдигаш налягането на турбото , да , ама не , когато се вдигне налягането компютъра засича налягане по високо от оптималното и влиза в авариен режим, знаете какво е "педала потъва". Та това е по въпроса с лопатките те или работят или не .
Едим майстор се изказа като твърдешве , че турбото се включвало на 1800оборота и то този "управляващ механизъм включвал турбото" , пълна глупост ,турбото се развърта от изгорелите газове , а механизма единствено изпуска налягане когато то стане оптимално.
По въпроса за дебитомера , имах Фолксваген Бора ТДИ 110 и на него си правих експериментите.На диагностика засекох дебитомера че работи на 30 процента , то дори и да не беше диагностика пак се вижда.Тръгвам да изпреварвам примерно камион и хоп по средата колата забавя! За разлика от Баварците , на Фалвето моментният разход е дегитален и ако се загледаш в него точно когато си посредата на камиона при моментен разход 30 , в следващият момент колата спира и моментният разход става 10 . След смяната на дебитомера колата стана самолет. Но новият дебитомер издържа 30 000км. Направете си сметка вашите на колко може да са та дори и да са сменяни 2002г. Това е консуматив! Започнах да си правя експирименти със старият дебитомер - почистване по съвет на майстор , а и аз нямаше какво да губя .Почиствах го с контактен спрей без да го докосвам с твърд предмет.Принципа на работа на дебитомера е прост - има електрод който се загрява , в зависимост от количеството на въздух който минава през него го охлажда и той изменя съпротивлението си и ако той е замърсен , съпротивлението ще е различно. Почистен дебитомер издържа една седмица , след 4-5 почиствания е за хвърляне!
Надявам се да сам бил малко полезен!
чета от доста време темата и реших и аз да се включа , може и да съм полезен .Всички мои заключения са от принципа проба грешка и от некомпетентни майстори в моя град .
Та по същество.Променливата геометрия на Турбото служи единствено за поддържане на постоянно оптимално налягане в колектора , лопатките започват да се отварят след 2000 оборота , ако е натоварен мотора може и по рано.Колегата беше дал пример с вентилатор на компютър , но примерът не е уместен , защото тук се следи налягането . Простата логика е такава - искаш мошност вдигаш налягането на турбото , да , ама не , когато се вдигне налягането компютъра засича налягане по високо от оптималното и влиза в авариен режим, знаете какво е "педала потъва". Та това е по въпроса с лопатките те или работят или не .
Едим майстор се изказа като твърдешве , че турбото се включвало на 1800оборота и то този "управляващ механизъм включвал турбото" , пълна глупост ,турбото се развърта от изгорелите газове , а механизма единствено изпуска налягане когато то стане оптимално.
По въпроса за дебитомера , имах Фолксваген Бора ТДИ 110 и на него си правих експериментите.На диагностика засекох дебитомера че работи на 30 процента , то дори и да не беше диагностика пак се вижда.Тръгвам да изпреварвам примерно камион и хоп по средата колата забавя! За разлика от Баварците , на Фалвето моментният разход е дегитален и ако се загледаш в него точно когато си посредата на камиона при моментен разход 30 , в следващият момент колата спира и моментният разход става 10 . След смяната на дебитомера колата стана самолет. Но новият дебитомер издържа 30 000км. Направете си сметка вашите на колко може да са та дори и да са сменяни 2002г. Това е консуматив! Започнах да си правя експирименти със старият дебитомер - почистване по съвет на майстор , а и аз нямаше какво да губя .Почиствах го с контактен спрей без да го докосвам с твърд предмет.Принципа на работа на дебитомера е прост - има електрод който се загрява , в зависимост от количеството на въздух който минава през него го охлажда и той изменя съпротивлението си и ако той е замърсен , съпротивлението ще е различно. Почистен дебитомер издържа една седмица , след 4-5 почиствания е за хвърляне!
Надявам се да сам бил малко полезен!
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
ronnin, при бмв също можеш да си видиш моментния разход на гориво. Просто влизаш в скритите менюта и го избираш. Съгласен съм с теб, че в колекторите трябва винаги да има оптимално за момента налягане и за това се насочих към този датчик.
Номенклатурен номер : 13622246977
Описание : СЕНЗОР НАЛЯГАНЕ ВЪЗДУХ
Ед.цена (с ДДС) : 139.44 BGL
Според мен това е датчика, който подава инфо на компютъра, а другите клапани - вакум, са управляващи. Та мисълта ми е, някой знае ли нещо по въпроса.
Номенклатурен номер : 13622246977
Описание : СЕНЗОР НАЛЯГАНЕ ВЪЗДУХ
Ед.цена (с ДДС) : 139.44 BGL
Според мен това е датчика, който подава инфо на компютъра, а другите клапани - вакум, са управляващи. Та мисълта ми е, някой знае ли нещо по въпроса.
- d3
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 28.08.2008
- Кара: 320d, M47
- Мечтае да кара: ///M3 Coupe
baga написа:Я сега да задам няколко въпроса.
d3, с какво са ти чистили дебитомера и кви пари ти взеха тия в супер дизел /чистене, диагностика/?
В "Супер Дизел" само ми пуснаха диагностика (40лв), запалиха веднъж-дваж мотора, форсираха и казаха, че ел.клапана ми е за смяна...
Дебитомер или каквото са чистили, го направиха във "Вари", к-с Маргел.
Какво и как е правено нямам представа, не съм им висял на главата... За почистване ми взеха 20лв, за диагностика предния ден - 55лв, и 30лв на следващия след "интервенцията"... Ел. клапанът и дебитомерът били 101% наред, според втората диагностика и теста при различни обороти... на празен ход!
Да, ама теста на магистралата показа нещо съвсем различно - първоначално ускорение по лек наклон без проблеми до момента, в който намаля зад някого. След което - гаааз... и няма никой - стои на 120-130 км/ч, 3200 1/мин и до там. Отпускам газта и намаля, натискам пак и ускорява до старото положение, повече няма! Връщам предавка - оборотите се вдигат, но пак няма ряз.
Положението се оправя по някое време, след като съм спрял да карам "агресивно", тогава дори дърпа по налкон и на 5-та.
Хубавото е, че поне нямах пад на мощността, както ми се случваше преди. Сега само забиваше.
Get the proper tool,
be patient and stay cool
be patient and stay cool
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани