проверка термостат

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 2.05.2003
Местоположение: По света и в Плевен
Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR

Re: проверка термостат

Мнение от Mitiracing » 18 Апр 2012, 0:14

Да,но явно сте пропуснали частта с разтоварването на турбината в средния диапазон,през ЕГР-а за която колегата Димитроф споменава.Така че си е нож с две остриета.Едно добро почистване и обратно по местата. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: проверка термостат

Мнение от tosh » 18 Апр 2012, 9:07

makaveli316 написа:Според мен когато се изолира ЕГР-то, самия термостат на него, почва да играе никаква роля за температурата, точно щото егр-то не работи.
По тоя начин, не би ли трябвало да се разбере кой термостат се е побъркал?
Ако имате проблем с температурата и изолирате егр-то и разлика няма, не би ли трябвало да е големия проблема?

Колега аз от две години си карам без ЕГР но не защото е изолиран, ами защото умната дюза дава грешка и компютъра е изключил действието му и до миналия месец никакви проблеми с температурата.
Сега като се опарича малко ще почна с малкия термостат че по-лесен и не се налага да източвам нищо.
ИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 6.04.2012
Пол: Мъж
Кара: 2004/330xd автомат
Мечтае да кара: bumer ...
Детайли за колата: ноо яка

Re: проверка термостат

Мнение от basko » 21 Апр 2012, 19:14

Здравейте, днес смених малкия термостат на автомобила. Вдигна малко повече температурата от пердишното ми показание, но още не е на 12 часа, малко преди него е. Аз и не карах много след смяната, като покарам повече ще видя. Наистина смяната е елементарна, нооооо ... На снимката съм показал един маркуч, който пречи за развиването на единия болт. Като тръгнах да го разглобявам ... греда :banghead: . Беше твърд като пластмаса, толкова изпечен, направо се ронеше. Естествено се СЧУПИ като го свалях. А скобите не можах да ги отворя-счупиха се. Поръчах такъв маркуч и скоби /20 лева/, ще ги получат след 5 дни. Междувременно го побългарих с парче армиран маркуч /не градински де :lol: / и скоби с винт. Стана, колата работи нормално, дано издържи докато дойде оргинала.
Не съм претенциозен, ... най-доброто ми е предостатъчно!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 6.04.2012
Пол: Мъж
Кара: 2004/330xd автомат
Мечтае да кара: bumer ...
Детайли за колата: ноо яка

Re: проверка термостат

Мнение от basko » 21 Апр 2012, 19:52

21042012296.jpg
Голям тъпак съм. Забравих снимката. Ето я.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Не съм претенциозен, ... най-доброто ми е предостатъчно!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: проверка термостат

Мнение от tosh » 21 Апр 2012, 21:39

Няма страшно, това е маркуча от вакуум помпата.... ще издържи :yes:
ИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: проверка термостат

Мнение от JTD » 22 Апр 2012, 1:57

Mitiracing написа:Да,но явно сте пропуснали частта с разтоварването на турбината в средния диапазон,през ЕГР-а за която колегата Димитроф споменава.Така че си е нож с две остриета.Едно добро почистване и обратно по местата. :)

Няма никакъв нож с две остриета.
На турбината и е все тая дали ЕГР-а ще отвори при отпускане на педала на газта, че чак да се разчита на "разтоварване", където в дизела този термин го няма. Поне не и в двигателите поставани в нашите кошници.
Дори напротив, когато ЕГР-а отвори по-голямото количество сгъстен въздух отново ще мине през двигателя, защото в този момент налягането в изпускателния колектор е от рода на 0.4-0.5 бара, което създава по-голямо съпротивление на въздуха и за това чистия въздух ще си навлиза в двигателя с огромно желание. Също така при дизела с махането на крака от педала на газта горивото автоматично се спира. Това води и до моментален спад на надув от турбото. Няма покачване на налягането, за да има разтоварване. Инженерите могат единствено да се погрижат надува, който е осигурило турбото да се запазва максимално дълго време и да спада максимално за по-дълъг период. Просто няма интерес в случая някой да "разтоварва" турбото.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: проверка термостат

Мнение от Dimitroff » 22 Апр 2012, 7:48

Явно никой не обръща внимание на думичката "своеобразен", която не напразно използвах!
И "среден диапазон" не съм визирал никъде.



Дали ще изолирате ЕГР-а си или ще го оставите нормално работещ е само и единствено ваш избор!

Искам само да помоля тези, който са го изолирали да седнат в колата с ИНПА и да накарат друг да подава газ (мъжката), а те да следят показанията на турбината.

После същото упражнение с не изолиран ЕГР...

И тогава да си решават сами!

П.с. JTD - напълно наясно съм с работата на ЕГР-а.
Имай в предвид, че аз не визирам моментите, в който връщаш газта, а напротив - визирам онези, в който газта е до ламарината :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 19.08.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: проверка термостат

Мнение от GTI driver » 22 Апр 2012, 13:10

Днес смених малкия термостат, но нещата са горе-долу същите като със стария. Извънграда по инерция или с ниска скорост пак пада температурата, но сега стига една идея по-висока температура със новия. Като махнах стария термостат и надух с уста си преминаваше свободно въздуха - изобщо не зтваря, даже като раздрусам и дрънчи вътре нещо - тотален боклук. Сложих друг термостат втора употреба, но работещ - пробвах като го надуя с уста почти не пропуща въздух - стои затворен.

Сега ми предстои смяна на големия термостат и тогава нещата трябва да си дойдат на мястото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: проверка термостат

Мнение от JTD » 22 Апр 2012, 20:01

Dimitroff написа:...
...

Искам само да помоля тези, който са го изолирали да седнат в колата с ИНПА и да накарат друг да подава газ (мъжката), а те да следят показанията на турбината.

После същото упражнение с не изолиран ЕГР...

И тогава да си решават сами!

П.с. JTD - напълно наясно съм с работата на ЕГР-а.
Имай в предвид, че аз не визирам моментите, в който връщаш газта, а напротив - визирам онези, в който газта е до ламарината :lol:

Ванка, не се съмнявам, че не знаеш работата на ЕГР-а но грешиш за налягането на турбото, което въобще не се влияе от това дали ЕГР-а е запушен или не. И ще ти го докажа. Първо в картите на това ЕКУ няма зависимост от ЕГР спрямо турбо. В ЕДЦ15 е реализирано по този начин. В момента разглеждам файла със софта на моята печка и това ясно си личи, че няма зависимост, за да стане това, което казваш.
Но знам, че няма да ми повярваш и за това ти показвам графики от налягането на турбината на 3-та скорост спрямо оборотите.
Зелената графика е налягането на турбото. Червената графика са оборотите. Y скалата съм я дал за налягането на турбото.
Старта на 3-та предавка е червената точка при около 1100 оборота на двигателя.
Следва синята точка при точно 1700 оборота, когато геометрията се извърта максимално бързо и турбината влиза в управление по оувърбууст карта в ЕКУ-то. Следва спад след кратък овърбууст, който е отбелязан със жълтата точка при точно 2500 оборота.
В този момент налягането се стабилизира и влиза в холд режим при около 2800 оборота, отбелязано с лилавата точка.

Графиката с отбелязаните точки върху нея е с изключен ЕГР. Другата графика без точките е с активен ЕГР.
Сам може да видиш, че пик-а на налягането в двата режима е точно 2133 бара абсолютно налягане или 1133 манометрично.
Също така всички режими на турбината се постигат при еднакви обороти.

С това само искам да кажа, да не се пускат разни такива митове, които не са подплатени с нищо. Шунтирането (изключването) на ЕГР-а по никакъв начин не влияе на наляганията, които турбината доставя. Просто в това управление (ЕДЦ15) това не е заложено като зависимост.

Поздрави.

Без ЕГР:
Изображение

С ЕГР:
Изображение
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: проверка термостат

Мнение от tosh » 02 Май 2012, 20:09

Само да добавя нещо което мисля, че ще е полезно(може и вече да е написано в някоя от многото подобни теми, но за всеки случай...)
Днес си смених термостата на ЕГР-а и стрелката заспа на 12 часа. Пробвах да духна през двата термостата - новия и стария. През новия не става, а стария си духа като съдийска свирка на мач от А-група. Та занапред да не се чудите кой термостат е разваления, пробвайте да духнете през този и се молете да е той, че е по-евтин (76лв оригинал) и можете да си го смените сами без да източвати и доливате антифриз. Успех!!!
ИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 6.04.2012
Пол: Мъж
Кара: 2004/330xd автомат
Мечтае да кара: bumer ...
Детайли за колата: ноо яка

Re: проверка термостат

Мнение от basko » 19 Окт 2012, 18:12

И като смените само малкия термостат, след няколко месеца сменяте и големия. Беше писано преди, но аз като типичен шоп не вЕрвах. Бавно загряване, непълно загряване, изстиване при спускане и т.н. Днес сутринта от "Гео Милев" до "Надежда" вдигна до 64 градуса. За първи път, след смяната, при движение видях температурата от скритото меню в интервала 88-92 градуса. До сега мах до 88 градуса, лятото на баир. Та, още един глас за едновременна смяна на двата термостата.
Не съм претенциозен, ... най-доброто ми е предостатъчно!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 27.02.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 318ci 2003

Re: проверка термостат

Мнение от Stanislav Petrov » 13 Дек 2012, 12:00

ТЕСТ НА МАЛКИЯ ТЕРМОСТАТ!
колеги прочел съм цялата тема и други подобни за бавното загравяне и искам да споделя от мой личен опит на тези който се чудят какво или кой от двата термостата да сменят! Значи колата ми е46 320д 150к.с 2004 с два термостата ... така! стана месец ноември темп. паднаха около 0 -1 градуса сутрин и колата доста бавничко загрява и то до към 70 градуса "по скритото меню" и като отнема гаста някаде си пада на около 64-65 градуса! на извън градско същата работа че и по зле!

И така започнах да чета темите и колегата "Dimitroff" много често отговаряше на подобни зададени въпроси да се сменя малкия термостат на което аз не му повярвах! викам си аз няма логика този смотан умрял малак термостат така да ми прави колата! и реших да сменям големия! Купих си оригинален "BMW Made in Austria" смяната си е голяма кушия и играчка но както и да е сменихме го и ...... резултата е много важен!!! НИКАКЪВ същата работа и едни пари на вятара и много нерви! след което стоя и си мисля сега ако сменя и малкия и пак няма ефект какво правим още пари на вятъра! мислих мислих и реших да направя един ТЕСТ НА МАЛКИЯ ТЕРМОСТАТ!

Значи маркуча който е след малкия термостат го стистах е едни равни клещи "чираци" който се закопчават и така да неможе да преминава от там антифриз "все едно термостата е затворен" пуснах температурата от скритото меню запалих колата градусите и бяха около 50 и потеглих градско! ЕФЕКТА още на първите 200 метра темп. 60 градуса и расте бързо на около 400 метра беше на 85 градуса след което спрях да махна клещите за да не стане някакъв фал! но .... ТЕСТА беше успешен вече бях сигурен че проблема е в малкия скапан термостат! веднага прескачих до магазина купих го след което го смених веднаха и колата се оправи! градско каране в трафик 91-92 градуса по "скритото меню"

И сега ме е яд че не повярвах на колегата "Dimitroff"!!!! и друго да споделя този малък термостат като не е затворен "ако е развален е постоянно отворен" пуска байпасно студен антифриз през топлообменника на ЕГР-а към големия кръг и го върти през радиатора и колата загравя едвам едвам до 69-73 градуса градско!

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 27.02.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 318ci 2003

Re: проверка термостат

Мнение от Stanislav Petrov » 13 Дек 2012, 12:07

Отностно до колегата JTD за ЕГР-а! въпросния ЕГР взема изгорели газове ПРЕДИ ТУРБИНАТА за обратно доизгаряне! не е ли логично ако е затапен тези газове да развъртят турбината по-бързо и съответно да помпи по рано?
Аз моя ЕГР като го откача и турбината ми започва да свири от 1200 оборота! а като е закачен не се чува хич!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 14.12.2010
Пол: Мъж
Кара: 320d
Мечтае да кара: 330xd

Re: проверка термостат

Мнение от tuporashko » 14 Дек 2012, 16:34

:OT:
много се извинявам за спама,но тук в темата видях че м47 мотора не е коман реал,а в ауто дата пише друго,не разбирам много от двг,но просто исках да знам какъв точно е!
Ето и линк: http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=9980

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: проверка термостат

Мнение от Gqbriel » 14 Дек 2012, 16:40

tuporashko написа::OT:
много се извинявам за спама,но тук в темата видях че м47 мотора не е коман реал,а в ауто дата пише друго,не разбирам много от двг,но просто исках да знам какъв точно е!
Ето и линк: http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=9980

М47 не но М47N да
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook