Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Да добавя и аз. Нов съм с диагностиката, но горе- долу имам представа за какво става на въпрос.
Ъпдейтнах ДДЕ-то, нагласих и ЕВС-а. Колата си запали- всичко ток и жица. Тръгвам и ..... к**ец. До 2к оборота колата е доста мудна. На 2к оборота има изстрел и колата излита. Върви повече след 2000 оборота, но не ми харесва как е в ниските. Дебитомера ми дава актуална 860 мг/такт при големи обороти под товар.
При ъпдейта ДИС-а ми каза, че не може да прочете старите данни за калибрацията (поправете ме, ако бъркам с понятията!). Въпроса ми е как да адаптирам (калибрирам) след ъпдейта? Възможно ли е заради това да е мудна колата до 2к оборота ?
забравих да спомена: 320д 03.99 със "склададжийския ДИС" с емулирана жълта глава
Ъпдейтнах ДДЕ-то, нагласих и ЕВС-а. Колата си запали- всичко ток и жица. Тръгвам и ..... к**ец. До 2к оборота колата е доста мудна. На 2к оборота има изстрел и колата излита. Върви повече след 2000 оборота, но не ми харесва как е в ниските. Дебитомера ми дава актуална 860 мг/такт при големи обороти под товар.
При ъпдейта ДИС-а ми каза, че не може да прочете старите данни за калибрацията (поправете ме, ако бъркам с понятията!). Въпроса ми е как да адаптирам (калибрирам) след ъпдейта? Възможно ли е заради това да е мудна колата до 2к оборота ?
забравих да спомена: 320д 03.99 със "склададжийския ДИС" с емулирана жълта глава

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
SHTILL написа:Да добавя и аз. Нов съм с диагностиката, но горе- долу имам представа за какво става на въпрос.
Ъпдейтнах ДДЕ-то, нагласих и ЕВС-а. Колата си запали- всичко ток и жица. Тръгвам и ..... к**ец. До 2к оборота колата е доста мудна. На 2к оборота има изстрел и колата излита. Върви повече след 2000 оборота, но не ми харесва как е в ниските. Дебитомера ми дава актуална 860 мг/такт при големи обороти под товар.
При ъпдейта ДИС-а ми каза, че не може да прочете старите данни за калибрацията (поправете ме, ако бъркам с понятията!). Въпроса ми е как да адаптирам (калибрирам) след ъпдейта? Възможно ли е заради това да е мудна колата до 2к оборота ?
забравих да спомена: 320д 03.99 със "склададжийския ДИС" с емулирана жълта глава
Така е станало защо си го пуснал автоматично ДИСА да избере софтуера и да го ъпдейтне сам, а дебитомера при теб се адаптира като се смени софтуера но той се слага такъв според номера на дибитомера, в твоя случай не е трябвало да се пипа то преди ъпдейт е трябвало да прочеш с какъв софтуер и си и може би не е имало смисъл от цялата процедура защото сега ще я повториш пак за да оправиш колата, НО първо виж с какъв дебитомер си после прави каквото и да било.
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
oci написа:SHTILL написа:Да добавя и аз. Нов съм с диагностиката, но горе- долу имам представа за какво става на въпрос.
Ъпдейтнах ДДЕ-то, нагласих и ЕВС-а. Колата си запали- всичко ток и жица. Тръгвам и ..... к**ец. До 2к оборота колата е доста мудна. На 2к оборота има изстрел и колата излита. Върви повече след 2000 оборота, но не ми харесва как е в ниските. Дебитомера ми дава актуална 860 мг/такт при големи обороти под товар.
При ъпдейта ДИС-а ми каза, че не може да прочете старите данни за калибрацията (поправете ме, ако бъркам с понятията!). Въпроса ми е как да адаптирам (калибрирам) след ъпдейта? Възможно ли е заради това да е мудна колата до 2к оборота ?
забравих да спомена: 320д 03.99 със "склададжийския ДИС" с емулирана жълта глава
Така е станало защо си го пуснал автоматично ДИСА да избере софтуера и да го ъпдейтне сам, а дебитомера при теб се адаптира като се смени софтуера но той се слага такъв според номера на дибитомера, в твоя случай не е трябвало да се пипа то преди ъпдейт е трябвало да прочеш с какъв софтуер и си и може би не е имало смисъл от цялата процедура защото сега ще я повториш пак за да оправиш колата, НО първо виж с какъв дебитомер си после прави каквото и да било.
Свалих дебитомера - F 00C 2G2 055 BOSCH / Оказва се, че е за ВАГ групата




- relogin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 27.05.2011
- Местоположение: Asenovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci e46
- Мечтае да кара: X5
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Колеги в крайна сметка как се връща към евро 02? понеже аз в дис не видях за ръчно избиране на софтуера.
- relogin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 27.05.2011
- Местоположение: Asenovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci e46
- Мечтае да кара: X5
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Колеги при връщане на софта към евро 02 трябва ли да бъдат откачени задните сонди :?
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
relogin написа:Колеги при връщане на софта към евро 02 трябва ли да бъдат откачени задните сонди :?
не
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
...и така никой не обясни как ДИС-а да НЕ избира автоматично кой софтуер да качи. При въпроса "Start automatic recoding?" и натискане на бутон "NO" просто всичко започва от начало 


- Батман
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Колеги, от къде можеше да се види колко пъти е сменян софт-а на колата?!
Мисля, че беше с INPA, имаше и обяснено,но не го намирам..
Мисля, че беше с INPA, имаше и обяснено,но не го намирам..

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Батман написа:Колеги, от къде можеше да се види колко пъти е сменян софт-а на колата?!
Мисля, че беше с INPA, имаше и обяснено,но не го намирам..
Със скенера се вижда гаранция колко пъти и също така като дата и километри ако са вкарани при програмирането.
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
oci написа:Батман написа:Колеги, от къде можеше да се види колко пъти е сменян софт-а на колата?!
Мисля, че беше с INPA, имаше и обяснено,но не го намирам..
Със скенера се вижда гаранция колко пъти и също така като дата и километри ако са вкарани при програмирането.
И DIS-а показва...като тръгнеш да програмираш ЕКУ-то ти казва колко пъти имаш възможност.

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
При идентификация на ЕКУ-то с дис също ги вади - брой програмирания, както и дата, месец и година + километраж.
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
.... та чак сега разбрах как, какво, що за да избереш ръчно софтуера.
Отиваме на PROGRAMMING -> DDE (в моя случай) -> и тук вече имаме "1 Replace Control Unit" и "2 EWD-DDE Alignment"- избираме "1 Replace Control Unit", след което отново имаме "1 Determine Basic Control Unit" и "2 Program Basic Control Unit"- отново избираме "1" ->
DIS пита дали крашналия контролер все още е инсталиран в колата
в дясно избираме "No" #тук е момента, в който казваме на програматора да не търси автоматично и, че всичко ще се въведе ръчно ->
въвеждаме номера на Basic Control Unit->
след като сме въвели номера програматора ще пита
въвеждаме номера на рамата ->
след като въведем рамата идва и ред да въведем версията на софтуера, който искаме да сложим и натискаме "Yes" ->
Когато въведем и номера на новата версия софтуер връщаме назад (за целта скролваме информацията, която се изписва (хубаво е да се прочете) до долу, за да може да ни позволи да се върнем назад). <-
Като се върнем назад пак сме на "1 Determine basic control unit" и "2 Program basic control unit"
Избираме вече "2 Program basic control unit" -> въвеждаме последните 7 знака от номера на рамата ->
тук програмата казва да свържем новия контролер и да дадем на контакт- в случая просто даваме на контакт, контролера си е свързан.
-> и се молим всичко да мине добре
п.п. как пък никой не написа как става ръчното програмиране...
Отиваме на PROGRAMMING -> DDE (в моя случай) -> и тук вече имаме "1 Replace Control Unit" и "2 EWD-DDE Alignment"- избираме "1 Replace Control Unit", след което отново имаме "1 Determine Basic Control Unit" и "2 Program Basic Control Unit"- отново избираме "1" ->
DIS пита дали крашналия контролер все още е инсталиран в колата
DIS написа:Is faulty
control unit
still instaled
in car?
в дясно избираме "No" #тук е момента, в който казваме на програматора да не търси автоматично и, че всичко ще се въведе ръчно ->
DIS написа:Read off
part number for
basic control unit
from BMW label
of faulty control
unit and enter
въвеждаме номера на Basic Control Unit->
след като сме въвели номера програматора ще пита
DIS написа:Enter chassis
number / part
number for prog.
control unit.
въвеждаме номера на рамата ->
след като въведем рамата идва и ред да въведем версията на софтуера, който искаме да сложим и натискаме "Yes" ->
Когато въведем и номера на новата версия софтуер връщаме назад (за целта скролваме информацията, която се изписва (хубаво е да се прочете) до долу, за да може да ни позволи да се върнем назад). <-
Като се върнем назад пак сме на "1 Determine basic control unit" и "2 Program basic control unit"
Избираме вече "2 Program basic control unit" -> въвеждаме последните 7 знака от номера на рамата ->
DIS написа:Install new
basic control
unit.
Turn ignition on
тук програмата казва да свържем новия контролер и да дадем на контакт- в случая просто даваме на контакт, контролера си е свързан.
-> и се молим всичко да мине добре
п.п. как пък никой не написа как става ръчното програмиране...


- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
SHTILL написа:.... та чак сега разбрах как, какво, що за да избереш ръчно софтуера.
Отиваме на PROGRAMMING -> DDE (в моя случай) -> и тук вече имаме "1 Replace Control Unit" и "2 EWD-DDE Alignment"- избираме "1 Replace Control Unit", след което отново имаме "1 Determine Basic Control Unit" и "2 Program Basic Control Unit"- отново избираме "1" ->
DIS пита дали крашналия контролер все още е инсталиран в колатаDIS написа:Is faulty
control unit
still instaled
in car?
в дясно избираме "No" #тук е момента, в който казваме на програматора да не търси автоматично и, че всичко ще се въведе ръчно ->DIS написа:Read off
part number for
basic control unit
from BMW label
of faulty control
unit and enter
въвеждаме номера на Basic Control Unit->
след като сме въвели номера програматора ще питаDIS написа:Enter chassis
number / part
number for prog.
control unit.
въвеждаме номера на рамата ->
след като въведем рамата идва и ред да въведем версията на софтуера, който искаме да сложим и натискаме "Yes" ->
Когато въведем и номера на новата версия софтуер връщаме назад (за целта скролваме информацията, която се изписва (хубаво е да се прочете) до долу, за да може да ни позволи да се върнем назад). <-
Като се върнем назад пак сме на "1 Determine basic control unit" и "2 Program basic control unit"
Избираме вече "2 Program basic control unit" -> въвеждаме последните 7 знака от номера на рамата ->DIS написа:Install new
basic control
unit.
Turn ignition on
тук програмата казва да свържем новия контролер и да дадем на контакт- в случая просто даваме на контакт, контролера си е свързан.
-> и се молим всичко да мине добре
п.п. как пък никой не написа как става ръчното програмиране...
Ми сигурно никой не знае как става

Никой не е написал включително и аз защото после става мазалото като не знаеш какво да сложиш там, сега като го смениш ръчно знаеш ли коя версия е за твоята кола, като ако е 136 коня там е важно заради дебитомера особено ако е сменен вече и адаптиран веднъж.
Ако пък е бензинка важното е като избереш софтуер да го сложиш в точния евростандарт, особено ако колата е с махнати катализотри или пък с газова уредба.
Иначе евала за ентусиазма

- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
oci написа:Ми сигурно никой не знае как става![]()
Никой не е написал включително и аз защото после става мазалото като не знаеш какво да сложиш там, сега като го смениш ръчно знаеш ли коя версия е за твоята кола, като ако е 136 коня там е важно заради дебитомера особено ако е сменен вече и адаптиран веднъж.
Ако пък е бензинка важното е като избереш софтуер да го сложиш в точния евростандарт, особено ако колата е с махнати катализотри или пък с газова уредба.
Иначе евала за ентусиазма
С бензинки не съм имал въобще досег. И да- с 136 коня печка съм. Бях с версия ...652. Дебитомера (2ри подред, втора употреба) се оказва, че работи, но е за ваг групата дизел и колата беше направо невъзможна за каране до 2к оборота, да не говорим и за 130-140


п.п. oci, сега започвам да те разбирам...доста мазало може да се случи


- landolin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Евала за ентусиазма и доброто обяснение колега! Иначе за мазалото не мога да се съглася с Oci - всеки, който чете тази тема и се захваща с подобни процедури трябва да е наясно, че може във всеки един момент да си прецака колата
Ако идеята е никой да не споделя кое как се прави, защото видиш ли някой ще го държи лично отговорен то по добре админите да изтрият всичко защото някой четейки например тема "как да си сменим масления филтър" може да изпусне нещо в кутията на филтъра и да си прецака двигателя

Ако идеята е никой да не споделя кое как се прави, защото видиш ли някой ще го държи лично отговорен то по добре админите да изтрият всичко защото някой четейки например тема "как да си сменим масления филтър" може да изпусне нещо в кутията на филтъра и да си прецака двигателя

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани