проверка термостат

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 17.11.2008
Местоположение: Сливен, Hawaii (Honolulu)
Пол: Мъж
Кара: E46 M Tech 2
Детайли за колата: 320Д,2002,M Tech 2

Re: проверка термостат

Мнение от SaRsEmA » 14 Яну 2012, 23:42

Благодаря колега, за информацията.Аз съм от хората който слагат само ОЕМ :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 19.08.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: проверка термостат

Мнение от GTI driver » 11 Апр 2012, 19:04

Здравейте!

От скоро съм с е46 320д 136 коня и днес след продължително каране извънградско забелязах, че температурата стига най-много до първата бяла чертичка след синия сектор. При спущане по инерция или на ниски обороти температурата пада почти до синия сектор. При увеличаване на скороста се покачва леко, но не стига повече от бялата черта да не говорим, че въобще не отива до към средата.

При градско каране стига повечко градуси но не отива никога до средата.

Въпроса ми е: КОЙ ОТ ДВАТА ТЕРМОСТАТА ДА СМЕНЯ ? /колата ми е с 2 термостата и със извадено вакуум маркуче на ЕГР-а/

Благодаря предварително!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 6.04.2012
Пол: Мъж
Кара: 2004/330xd автомат
Мечтае да кара: bumer ...
Детайли за колата: ноо яка

Re: проверка термостат

Мнение от basko » 11 Апр 2012, 22:23

Днес открих темата. Нов съм. От три дни съм собственик на 330xd - 204к.с. Опитах да публикувам в друга подобна тема, но нещо не стана. Както и да е. Купих колата, по магистралата и в града стига максимално показание от снимката. Разбрах, че имам проблем и ще сменям термостат/и/. В темата видях за 330, но никъде не прочетох за кой от двата двигателя се пише /184 или204к.с./. Та въпросът ми е, преди да се заиграя и правя на майстор /просто ме влече/, с колко термостата съм. Ако съм с два, ще започна с малкия. Евентуално съвет от къде да го купувам, каква марка и някаква ориентировъчна цена. Казах, нов съм, а и това ми е първи допир с Марката. Благодаря предварително.
10042012293.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Не съм претенциозен, ... най-доброто ми е предостатъчно!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1031
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;

Re: проверка термостат

Мнение от NikVanov » 12 Апр 2012, 8:04

А ако всички колеги си напишем до името с какъв точно автомобил/двигател сме 1/3 от излишното писане ще отпадне!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: проверка термостат

Мнение от mitaka7 » 12 Апр 2012, 10:26

Има моменти, в които термостата е хубаво да се смени, профилактично, а не да се чака последния момент, докато се скапе. Не са толкова скъпи като цена.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: проверка термостат

Мнение от IKN » 12 Апр 2012, 10:38

NikVanov написа:А ако всички колеги си напишем до името с какъв точно автомобил/двигател сме 1/3 от излишното писане ще отпадне!

Напълно подкрепям. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 18.01.2011
Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320d E46 2002г.
Мечтае да кара: 2010 e92 335i

Re: проверка термостат

Мнение от makaveli316 » 12 Апр 2012, 13:54

От БМВ оригиналния голям термостат като го вземеш на BEHR ли е?

А при мен проблема е следния: колата загравя нормално, демек не загравя бавно и стрелката стига на 12 часа.
Дотук добре, но като влезна в скритото меню ми дава 75-76 градусите на охладителната течност. Само веднъж я забелязах на 80. Това беше в студовете, а сега не съм засичал, но мисля, че пак е около 75-76 и от там не мърда, ако ще и с 200 да карам по баира.
На магистралата понякога стрелката я виждам 1мм в ляво от 12 часа, но не винаги и ако не се заглеждаш, няма и да разбереш.
Само с 1 термостат съм, но това което ме спира да го сменям е, че цялата тая работа започна след като долях антифриз, тъйкато пръчката беше тръгнала да потъва надолу, но не ми е светкала никаква лампа за нивото на антифриза.
Изображение

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 11.12.2010
Местоположение: Кавадарци,Македонија
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е46 320дизел /1999год.

Re: проверка термостат

Мнение от toni07 » 12 Апр 2012, 23:24

GTI driver написа:Здравейте!

От скоро съм с е46 320д 136 коня и днес след продължително каране извънградско забелязах, че температурата стига най-много до първата бяла чертичка след синия сектор. При спущане по инерция или на ниски обороти температурата пада почти до синия сектор. При увеличаване на скороста се покачва леко, но не стига повече от бялата черта да не говорим, че въобще не отива до към средата.

При градско каране стига повечко градуси но не отива никога до средата.

Въпроса ми е: КОЙ ОТ ДВАТА ТЕРМОСТАТА ДА СМЕНЯ ? /колата ми е с 2 термостата и със извадено вакуум маркуче на ЕГР-а/

Благодаря предварително!

Колега,сакам да те прашам околу изолираното вакуум црево на ЕГР вентилот---од кои причини се прави таа изолираност бидејки и кај мене беше изолирано но јас го вратив во првобитна положба и не забележувам разлика од изолиран или НЕизолиран ЕГР. Те молам пиши ми би сакал да знам.Поздрав

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1031
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;

Re: проверка термостат

Мнение от NikVanov » 12 Апр 2012, 23:44

Колега, ЕГР клапанът играе роля повече за екологията, не очаквай разлика в двигателя. Има писано много за него, повечето колеги го запушват изцяло. Ползвай търсачката.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 19.08.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: проверка термостат

Мнение от GTI driver » 13 Апр 2012, 8:42

ЕГР-а се изолира за не вкарва обратно изгорели газове в двигателя, целта е повече чист въздух / кислород и една идея повече мощност.

п.п
Аз съм извадил само маркучето, не съм затапвал тръбичката, ама то е достатъчно защото ЕГР-а не отваря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 19.08.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: проверка термостат

Мнение от GTI driver » 13 Апр 2012, 16:21

GTI driver написа:Здравейте!

От скоро съм с е46 320д 136 коня и днес след продължително каране извънградско забелязах, че температурата стига най-много до първата бяла чертичка след синия сектор. При спущане по инерция или на ниски обороти температурата пада почти до синия сектор. При увеличаване на скороста се покачва леко, но не стига повече от бялата черта да не говорим, че въобще не отива до към средата.

При градско каране стига повечко градуси но не отива никога до средата.

Въпроса ми е: КОЙ ОТ ДВАТА ТЕРМОСТАТА ДА СМЕНЯ ? /колата ми е с 2 термостата и със извадено вакуум маркуче на ЕГР-а/

Благодаря предварително!



Някой може ли да ме насочи, кой е проблемния термостат? Знам, че е най-добре да сменя двата, но не ми се влиза поне за момента в излишни разходи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: проверка термостат

Мнение от unikalen88 » 13 Апр 2012, 16:47

колега неможеш да разбереш кои е,мене преди време ме насочиха колеги и казаха големия-смених го и загря посредата и си викам супер от него е било,но след 1 ден излезнах извън града и хоп стрелката падна,аиде след това и малкия и от тогава работата заспа,така че няма смисал от експерименти,вземи си 2 и да не ги мислиш повече тея термостати и загряваници :yes: от 3 години насам колата загрява супер бързо имам хубаво парно и нямам проблеми
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 18.01.2011
Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320d E46 2002г.
Мечтае да кара: 2010 e92 335i

Re: проверка термостат

Мнение от makaveli316 » 15 Апр 2012, 14:57

Според мен когато се изолира ЕГР-то, самия термостат на него, почва да играе никаква роля за температурата, точно щото егр-то не работи.
По тоя начин, не би ли трябвало да се разбере кой термостат се е побъркал?
Ако имате проблем с температурата и изолирате егр-то и разлика няма, не би ли трябвало да е големия проблема?
Изображение

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: проверка термостат

Мнение от Dimitroff » 16 Апр 2012, 20:40

GTI driver написа:ЕГР-а се изолира за не вкарва обратно изгорели газове в двигателя, целта е повече чист въздух / кислород и една идея повече мощност.

п.п
Аз съм извадил само маркучето, не съм затапвал тръбичката, ама то е достатъчно защото ЕГР-а не отваря.


На теория - да.

На практика обаче, изолирайки ЕГР-а изолираш единственият своеобразен разтоварващ клапан на турбото!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 19.08.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: проверка термостат

Мнение от GTI driver » 16 Апр 2012, 21:04

Dimitroff написа:
GTI driver написа:ЕГР-а се изолира за не вкарва обратно изгорели газове в двигателя, целта е повече чист въздух / кислород и една идея повече мощност.

п.п
Аз съм извадил само маркучето, не съм затапвал тръбичката, ама то е достатъчно защото ЕГР-а не отваря.


На теория - да.

На практика обаче, изолирайки ЕГР-а изолираш единственият своеобразен разтоварващ клапан на турбото!


До колкото съм запознат турбото е с променлива геометрия и точно актуатора задвижван от ел. клапана отговарят за разтоварването на турбото и то не става във всмукателния колектор и няма логика ЕГР-а да играе каквато и да е била роля в случая. ЕГР клапана е основно за покриване на екологичните норми и функцията му е да намаля изхвърлянето на изгорели газове във атмосферата като вкарва част от тях обратно в мотора.

Ето тук колегата е обяснил изключително подробно функцията на ЕГР клапана и ефекта от затапването му.: http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=16&t=14

Ще споделя опита си с предишната ми кола Фолксваген 1,9 ТДИ 110 коня: ЕГР-а направо го бях премахнал и на негово място сложих т.н РЕЙС ПАЙП - това представлява една тръба с фланец която е със същата дължина и диаметър като ЕГР и го замества /целта е свободно преминаване на въздуха към всмукателя/ Там ефекта беше, че спряха да се наслояват нагари във всмукателя и да вкарва всякакви л...на в двигателя и колата значително по-бързо започва да реагира.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook