Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- BoBoGTO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 7.01.2010
- Местоположение: Schiller Park
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 540i
- Мечтае да кара: Lancia Thesis повече от всякога!
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
Bloodnoon написа:Колега малко са преувеличени тези цени, аз преди около година си взех моя М-мулти волан за 450лв. Беше наред на външен вид, но се оказа че е прикрито малко, ама това пък беше добър повод да си го претапицирам по мой вкус ( +110лв) и в крайна сметка М-мулти волана стъпа на 560 перфектен отвсякъде с нова кожа и алкантара. Към колегата с 320-ката преглеждай редовно секцията Продава и ще намериш волан или по моргите, ама там е малко по-малко вероятноУспех с търсенето, защото специално за волана си е много добра инвестицията. Струва си всеки похарчен лев, тъй като е в пъти по-удобен заради дебелината ... както се казва размера има значение
Ами не са. Защото, дори и пак стара, моята информация е по-нова от твоята. Цените за които говоря са от февруари месец. И смея да твърдя, че са реални, защото звънях наистина на много морги. Отделно момчетата в сервиза, в който ходя ми търсеха и бяха намерели сцепен за тези пари.
Просто ти гарантирам, че за износен м-ков ще ти вземат поне 600лв, а за запазен доста повече. Тъй като нямах претенции за волана, по принцип, ме учуди и факта, че дори 4лъчевите им искаха доста пари. Тук-таме във форума имаше 2ма, които предлагаха за по 200лв, но излязоха изключително не сериозни. Така и не можах да се спазаря с тях.
Както и да е. По важното е да ги огледа добре за гърмяни бегове и ако има възможност да провери дали и бутоните работят както трябва. Защото аз с цялата си простотия взех всичко на вяра и понеже много сложна направех схемата с доставката и после се забавих и със слагането, просто изкарах късмет, че всичко беше читаво. Внимавайте, защото парите са си бая.
- nedkoo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.07.2009
- Местоположение: Paris
- Пол: Мъж
- Кара: 730d G11 2018
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
Здравейте колеги ако някой има един лизлишен айер баг за трилъчев със сцепеният лъч, с мултифункция че ще махам стария с мулти и ще сложа новия всичко еднакво ли е тоест само свалям и качвам и няма проблеми
- lyu_records
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
Колеги за инфо, като ценички, аз съм с трилъчев (сцепения лъч) с мулти функция 350 лв. излезе горе долу в добро състояние и всичко си му бачка. Но за съжаление си размазах колата и съм малко не на кеф тия дни
при това на 400 метра от сервиза в който си я бях оставил, да не говоря че не я бях виждал от един месец зареди ремонт. Та тъкмо и метнах новия волан и я размазах лошо.
в един бордюр
УЖАС!!!



- nedkoo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.07.2009
- Местоположение: Paris
- Пол: Мъж
- Кара: 730d G11 2018
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
Колеги да ви питам гръмнал Air Bag може ли да оправи
- chl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW E46/E39 MPower
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
Колеги, намерих интересна информация за М52ТУ двигателите, за темпомата.Ако някой, може да обясни, ще имам да черпя бири
.Сигурно и другите колеги с м52ТУ ще бъдат доволни.
Информацията се отнася за следните е46ци :
SIEMENS MS 42.0 ENGINE CONTROL SYSTEM
Model: E46 equipped with M52TU Engine
Ето схемата : http://img848.imageshack.us/i/shemam52tumf.jpg/
Ето обяснението към нея : CRUISE CONTROL
Cruise control is integrated into the ECM because of the MDK operation.
Cruise control functions are activated directly by the multifunction steering wheel to the
ECM. The individual buttons are digitally encoded in the MFL switch and is input to the ECM
over a serial data wire.
The ECM controls vehicle speed by activation of the Motor Driven Throttle Valve (MDK)
The clutch switch disengages cruise control to prevent over-rev during gear changes.
The brake light switch and the brake light test switch are input to the ECM to disengage
cruise control as well as fault recognition during engine operation of the MDK.
Road speed is input to the ECM for cruise control as well as ASC/MSR regulation. The vehicle
speed signal for normal engine operation is supplied from the ABS module (right rear
wheel speed sensor). The road speed signal for cruise control is supplied from the ABS
module. This is an average taken from both front wheel speed sensors, supplied via the
CAN bus.
Информация за MDK (MOTOR DRIVEN CONTROL VALVE) :
MOTOR DRIVEN THROTTLE VALVE
The MDK control function
has been integrated into the
ECM. The purpose is for precision
throttle operation,
OBD II compliant for fault
monitoring, ASC/MSR control,
and cruise control. This
integration reduces extra
control modules, wiring, and
sensors.
The MDK control function is integrated into the Siemens MS42.0 ECM. The ECM carries
this function out by regulating the engine throttle valve.
The engine throttle valve performs the following functions:
• Precision intake air control
• ASC control
• MSR control
• Cruise control
• Preset position during engine start up (if temperature is < 0ºC)
The new engine throttle valve (MDK) differs from the familiar EML in the following points:
• The accelerator pedal potentiometer (PWG) is now integrated in the MDK housing.
• A throttle cable is used to actuate the throttle potentiometers and also serves as a backup
to open the throttle plate (full control) if the MDK system is in fail-safe.
Друга информация относно въпроса от е46fanatics форума :
Ok, i know, the instructions are confusing, so this is how i've done it on my 1999 323CI M52TU Euro Spec, following the instructions on the same pdf :
Once you have the OEM retrofit harness (3 wires) P/N
Step 1 :
Connector X10170, the green connector under the steering column, behind the slip ring : COnnect the BLUE/BLACK wire to pin 8 of X10170, the WHITE/RED/YELLOW wire to pin 9, and the VIOLET/YELLOW wire to pin 10.
Step 2 :
Connector X12, the black connector in the light module behind the light switch. Connect the VIOLET/YELLOW wire to pin 27 of X12, and WHITE/RED/YELLOW wire to pin 21 of X12. The colors of the wires in connector X12 and your new harness must match.
Step 3 :
Route the BLUE/BLACK wire through the firewall to inside the ECU box and insert the socket contact on the wire in pin 27 of connector X60004 (Black connector in ECU box)
Test everything to ensure proper connection & installation. Don't forget to disconnect battery before removing airbag, and reinstalling airbag before reconnecting battery.

Ако някой се интересува от pdf файла за SIEMENS MS42.0 Engine Control System, може да ми пише на Л.С. да му го пратя, или някой да каже сайт къде да го кача, защото го намерих на компютъра.Има доста полезни неща.
Накратко : хората с м52ТУ(няма значение дали е 2.0, 2.3, 2.5, 2.8.Но трябва да е EURO spec.), могат да имат MF+Cruise control,чрез MDK-то.Свързването е интересно как става(ако може някой, да потвърди писаното от човека, от е46fanatics форума, ще е много хубаво).
Поздрави.

Информацията се отнася за следните е46ци :
SIEMENS MS 42.0 ENGINE CONTROL SYSTEM
Model: E46 equipped with M52TU Engine
Ето схемата : http://img848.imageshack.us/i/shemam52tumf.jpg/

Ето обяснението към нея : CRUISE CONTROL
Cruise control is integrated into the ECM because of the MDK operation.
Cruise control functions are activated directly by the multifunction steering wheel to the
ECM. The individual buttons are digitally encoded in the MFL switch and is input to the ECM
over a serial data wire.
The ECM controls vehicle speed by activation of the Motor Driven Throttle Valve (MDK)
The clutch switch disengages cruise control to prevent over-rev during gear changes.
The brake light switch and the brake light test switch are input to the ECM to disengage
cruise control as well as fault recognition during engine operation of the MDK.
Road speed is input to the ECM for cruise control as well as ASC/MSR regulation. The vehicle
speed signal for normal engine operation is supplied from the ABS module (right rear
wheel speed sensor). The road speed signal for cruise control is supplied from the ABS
module. This is an average taken from both front wheel speed sensors, supplied via the
CAN bus.
Информация за MDK (MOTOR DRIVEN CONTROL VALVE) :
MOTOR DRIVEN THROTTLE VALVE
The MDK control function
has been integrated into the
ECM. The purpose is for precision
throttle operation,
OBD II compliant for fault
monitoring, ASC/MSR control,
and cruise control. This
integration reduces extra
control modules, wiring, and
sensors.
The MDK control function is integrated into the Siemens MS42.0 ECM. The ECM carries
this function out by regulating the engine throttle valve.
The engine throttle valve performs the following functions:
• Precision intake air control
• ASC control
• MSR control
• Cruise control
• Preset position during engine start up (if temperature is < 0ºC)
The new engine throttle valve (MDK) differs from the familiar EML in the following points:
• The accelerator pedal potentiometer (PWG) is now integrated in the MDK housing.
• A throttle cable is used to actuate the throttle potentiometers and also serves as a backup
to open the throttle plate (full control) if the MDK system is in fail-safe.
Друга информация относно въпроса от е46fanatics форума :
Ok, i know, the instructions are confusing, so this is how i've done it on my 1999 323CI M52TU Euro Spec, following the instructions on the same pdf :
Once you have the OEM retrofit harness (3 wires) P/N
Step 1 :
Connector X10170, the green connector under the steering column, behind the slip ring : COnnect the BLUE/BLACK wire to pin 8 of X10170, the WHITE/RED/YELLOW wire to pin 9, and the VIOLET/YELLOW wire to pin 10.
Step 2 :
Connector X12, the black connector in the light module behind the light switch. Connect the VIOLET/YELLOW wire to pin 27 of X12, and WHITE/RED/YELLOW wire to pin 21 of X12. The colors of the wires in connector X12 and your new harness must match.
Step 3 :
Route the BLUE/BLACK wire through the firewall to inside the ECU box and insert the socket contact on the wire in pin 27 of connector X60004 (Black connector in ECU box)
Test everything to ensure proper connection & installation. Don't forget to disconnect battery before removing airbag, and reinstalling airbag before reconnecting battery.



Ако някой се интересува от pdf файла за SIEMENS MS42.0 Engine Control System, може да ми пише на Л.С. да му го пратя, или някой да каже сайт къде да го кача, защото го намерих на компютъра.Има доста полезни неща.
Накратко : хората с м52ТУ(няма значение дали е 2.0, 2.3, 2.5, 2.8.Но трябва да е EURO spec.), могат да имат MF+Cruise control,чрез MDK-то.Свързването е интересно как става(ако може някой, да потвърди писаното от човека, от е46fanatics форума, ще е много хубаво).
Поздрави.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
Няма ли някой,сложил на M52TU20 да се похвали,че работи и най-важното как става?!
Правили са го,но не и в BG!Следват инструкциите за М54 и накрая имало някакъв пин 27 и него свързват и независимо,че е с жило дросела,то жилото е с моторче и електронен контрол и ECU-то го управлява и става със сигурност,но НЯКОЙ ПРАВИЛ ЛИ ГО Е НА M52TU в България???!
Правили са го,но не и в BG!Следват инструкциите за М54 и накрая имало някакъв пин 27 и него свързват и независимо,че е с жило дросела,то жилото е с моторче и електронен контрол и ECU-то го управлява и става със сигурност,но НЯКОЙ ПРАВИЛ ЛИ ГО Е НА M52TU в България???!
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
В Е46фанатикс рядко (да не кажа - хич!) се срещат неработещи DIY. Щом човека е описал процедурата, че работи за посочените модели двигатели и ЕЦУ, време е някой в БГ да се жертва за проверка.
И да не стане, поне ще сте си свършили 70% от процедурата за в бъдеще.
Първо си проверете дали имате всички необходими кабели ВЪВ волана - меню 3235 STEERING WHEEL в Реалоем.ком. После ви трябва ретрофит-кабела и - екшън.
И да не стане, поне ще сте си свършили 70% от процедурата за в бъдеще.
Първо си проверете дали имате всички необходими кабели ВЪВ волана - меню 3235 STEERING WHEEL в Реалоем.ком. После ви трябва ретрофит-кабела и - екшън.
- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
Аз мога да боцна кабела в ЕКУ-то
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
Аз мисля да се жертвам!
Ако запецне нещо работата,ще пиша за съвет!
Ако стане,ще опиша как става!
Само не разбрах -трябва ли и втори кабел,за да тръгне и контрола над радиото и какъв!Волана го имам,кабела ще го поръчам,само не знам за радиото какво да искам!???



Само не разбрах -трябва ли и втори кабел,за да тръгне и контрола над радиото и какъв!Волана го имам,кабела ще го поръчам,само не знам за радиото какво да искам!???

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
Кабела от Дару върши всичко и не ти трябва друг.
Si non confectus, non reficiat.
- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
Zagy написа:Кабела от Дару върши всичко и не ти трябва друг.
Така е

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
- kokakabana
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 335
- Регистриран на: 12.11.2007
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
преди два дни взехи аз един мулти волан от стария модел супер запазен за 200 лева. отидох да търся кабели първо за 4 пинчета и парче кабел искаха 40лв и трябвало да чакам 8 дни.отидох до първата автоморга с резачките докопах едно размазано бмв отрязах си една букса струваше два сладоледа (тва ми искаха момчетата). откачих пинчетата (става лесно разглобваш буксата натискаш с нещо остро и го издръпваш.) после го слагаш на твойта бокса намираш три парчета тънък кабел и пуялник. ето и линк на сайта от където видях схемата за свързване http://www.kneb.net/bmw/E46/Multifuncti ... trofit.pdf. цалата манипулация 30мин с заграване на пуялника и 204 лв 

- milennyc
-
-
- Мнения: 1832
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Другите да му завиждат.....
- Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
- Детайли за колата: MNOGO BARZA
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
Браво открихте топлата вода




- kokakabana
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 335
- Регистриран на: 12.11.2007
Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН
сега нов проблем не мога да изтрия грешката в airbag възможно ли е да неса съвмести ми двата волана колата е 2002 г. волана който сложих мисля 2000г.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани