AGR-клапана- със или без него-

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 18.01.2011
Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320d E46 2002г.
Мечтае да кара: 2010 e92 335i

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от makaveli316 » 08 Фев 2012, 17:55

Днес отворих леко да погледна кво животно има в егр-то и се уплаших. Една черна буца имаше....
Аз хубаво съм затапил маркучето да го изолирам, ама ще трябва да го чистя, то тва е страшна работа.
Изображение

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 18.01.2011
Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320d E46 2002г.
Мечтае да кара: 2010 e92 335i

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от makaveli316 » 11 Фев 2012, 18:06

Oх Котьо, тая вечер ме чака здраво чистене:

Изображение

Да знаете, ако не сте го пипали, нещо такова изглежда от вътре :cry:
Чистенето е задължително, независимо дали ще карате с него или без, все пак свалянето отнема 15 минути.
Без дълъг ключ десятка от тия с формата на Т, ще е бая кофти за да махнете долен десен болт на егр-то.
Изображение

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от © » 17 Мар 2012, 21:58

имаше една тема за разглобен вакум клапан на турбото/ЕГР със снимки, там някой го беше чистил ... :lol:
Ако можете помогнете да я намеря

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 571
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: София-Сандански
Пол: Мъж
Кара: E61 530dA '04

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от koleto_78 » 17 Мар 2012, 22:30

И моя беше зле но не чак толкова.Сега се стопли времето и май ще го изолирам.Минавам на летен режим. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от vavilon » 17 Мар 2012, 22:52

© написа:имаше една тема за разглобен вакум клапан на турбото/ЕГР със снимки, там някой го беше чистил ... :lol:
Ако можете помогнете да я намеря

Аз си я спомням темата. Точно тогава бях чистил на един форд, същият клапан.
Кажи какво те интересува?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 6.12.2009
Местоположение: Димитровград
Пол: Мъж
Кара: E46 M47N

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от mustang1986 » 17 Мар 2012, 23:10

© написа:имаше една тема за разглобен вакум клапан на турбото/ЕГР със снимки, там някой го беше чистил ... :lol:
Ако можете помогнете да я намеря


http://www.youtube.com/watch?v=QBtqAFX1ck8
http://www.youtube.com/watch?v=GaYuCGPlfeY

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 8&start=60 -Прелисти малко на долу :)
Изображение

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 571
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: София-Сандански
Пол: Мъж
Кара: E61 530dA '04

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от koleto_78 » 17 Мар 2012, 23:11

© написа:имаше една тема за разглобен вакум клапан на турбото/ЕГР със снимки, там някой го беше чистил ... :lol:
Ако можете помогнете да я намеря
предполагам за тая говориш viewtopic.php?f=34&t=248380&p=2727942&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD+%D0%BD%D0%B0+%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%BE#p2727942

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от © » 17 Мар 2012, 23:44

Ясно, мерси, веднага я открихте
Имам един излишен и реших да го отворя да видя какво има вътре. После ще го събирам
Не разбрах защо беше нужно залепянето на мембраната и какво е това лепило
Този изхвърли и филтърчето?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 6.12.2009
Местоположение: Димитровград
Пол: Мъж
Кара: E46 M47N

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от mustang1986 » 18 Мар 2012, 0:18

Това е лепилото от клипчето,но мисля,че всяко секундно лепило ще свърши работа
http://www.pro9.co.uk/html/theproshop/m ... d=TIPX0001
Изображение

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 571
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: София-Сандански
Пол: Мъж
Кара: E61 530dA '04

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от koleto_78 » 18 Мар 2012, 0:32

Първо мислех ,че е някакъв уплътнител но си е лепило.Явно да не се завърта в цилиндъра за да може да уплътни я лепи.А това лепило го дават по бавничко за по дълго напасване.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от © » 18 Мар 2012, 7:10

а нещо за смазката? Някой видя ли надписа? :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 14.04.2008
Пол: Мъж
Кара: E46 320D

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от Gedo » 18 Мар 2012, 10:24

© написа:а нещо за смазката? Някой видя ли надписа? :lol:

Точно вазелин си пише на пакетчето :mhihi: Надписа се състои от 2 думи с по-едър шрифт и втората е вазелин.

А някой да е чувал, че в металната ос с гумената мембрана, има още едно клапанче с пружинка, което също трябва да се почисти ?

П.П. Сега разглобих един, и наистина в оста има още едно клапанче с гумена мембранка, което се натиска от щуцера на капачката, като по този начин страничните отвори в остта, се отварят. Само че малко трудно ми се вижда да се изкара набитата втулка, която държи въпросното клапанче да не изпадне

Всичко си пишело, ама кой да чете :D От линка, който колегата mustang1986 беше пуснал. На 8-ма страница, с картинки:
http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=4&t=68028&sid=80e524b21df191c31e45f01b70bc6e68&start=140

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 10.08.2012
Местоположение: Plaza Dance
Пол: Мъж
Кара: 330ci Stahlgrau

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от asotsf » 29 Авг 2012, 19:55

Ще си позволя да цитирам това което pazokolarov каза по-назад в темата
[quote]До какво може да доведе изолирането на ЕГР-а? Могат да се направят доста заключения, но по-основните биха били:
1. Увеличаване на вредните емисии в изпусканите газове.
2. Поради 1 – намаляване живота на катализаторите.
3. Нарушение в работата на двигателя – повишена температура на изгаряне на горивната смес (рефлектира в по-бързото износване на определени части и системи) плюс горе споменатите възможни ефекти от нефункционирането на клапана.
[/quote]
Така, че колеги моят съвет е вместо да ги изолирате тези клапани с всякакви всевъзможни подръчни материали от сорта на: капачка от бира; капачка от буркан, рапиден винт и т.н. замислете се че всяка част в колата е сложена с някаква цел. Както казват карате БМВ а не жигула.
Аз лично почистих моят егр днес и не ми се понрави дебелия слой нагар по колектора, но не послмях да го свалям за сега. Искам преди да прява каквото и да било да попитам дали има нещо по-специфично при миенето на колектора?
Иначе ето как изглежда почистеният клапан и нагара по колектора.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 14.06.2007
Местоположение: BG, EU
Пол: Мъж
Кара: E46 320d, E60 530xi, Yamaha YZF R1
Мечтае да кара: E92 M3, E46 M3 CSL, всякакви Aston Martin

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от MoToPuCT » 24 Ное 2012, 10:50

Колеги, от всичко прочетено дотук разбрах, че на някои от вас колите вървят повече с изолиран AGR/EGR, а на други се държат по същия начин. Освен това на повечето от вас са прели пушеците при изолиран AGR.
При мен обаче нещата са доста различни. Колата е 320d фейс, затапил съм маркучлето към клапана - наясно съм, че не се изолира така, но това е друга тема. Пушекът драстично намаля, а беше много. Наред с това обаче колата СПРЯ да върви. Набира бавно и плавно, но сигурно, като че е с атмосферен мотор. Не усещам никакъв пик на мощността, до 3000 оборота колата набира плавно, след това сякаш има малко повече сила, но като цяло я усещам доста по-немощна от преди.
Предполагам има проблем с клапана (или филтърчето му) за управление на AGR, след като със затапването му спря пушека.
Повече ме интересува какво значи спрелия вървеж? Карам така от седмица, като го отдавах на това, че системата трябва да се адаптира към новите условия, но явно няма да се оправи.
В общи линии идеята ми не е да карам с изолиран AGR. Колата потегляше бавно преди да го "изолирам", но след това се изстрелваше с облак черен дим, понякога се затрудняваше при големи наклони. Искам да сменя каквото е нужно за да тръгва нормално, да не губи мощност, а изпушването да е в рамките на разумното.
Ето малко допълнителни данни за колата: две дюзи са рециклирани преди година, в момента всички дават перфектни стойности на диагностика и при тест с колби. Дебитомера ми е на три месеца - оригинален, дава отлични стойности. Турбото го смених с ново преди 120000 km - минава стенд преди половин година и по думи на майсторите "има още много живот в него". Преди време имаше ремап, но от година и половина е с оригинален софтуер. На диагностика не излизат никакви съществени грешки (само AUC сензор). Дори излизаше, че и AGR работи нормално преди да го "изолирам" :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 571
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: София-Сандански
Пол: Мъж
Кара: E61 530dA '04

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от koleto_78 » 24 Ное 2012, 16:04

И аз го бях изолирал но го пуснах преди седмица- две и колата лети.Тръгна много повече.Това е за 136-ца.При 150-ка е същото само ,че там клапана не работеше и сега сложихме работещ и е перфектна.Ако се съмняваш ,че не работи по-добре търси работещ и го сменяй отколкото да го изолираш защото има и много важни функции.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook