AGR-клапана- със или без него-
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- jivko2828
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 377
- Регистриран на: 20.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G70
- Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options
Re: AGR-клапана- със или без него-
Dimitroff написа:Kaто е топло ли, Живко ? (не само мотора, а и времето)
Ами не, Ванка, и топла и студена го правеше мисля, и то не винаги.
Колкото до времето преди около 2 месеца, т.е сравнително топло. Не знам дали си спомняш когато ги пробвахме на Макдоналдс в Младост, тогава беше зле и с новия дебитомер, после с новите настройки се оправи.
С изолиран AGR съм от малко повече от месец и няма проблем.
P.S Не че имам някакви притеснения, просто ми е интересно да разбера причината.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: AGR-клапана- със или без него-
Преди година и нещо в една тема се разискваше, че когато мотора е загрял, а околната температура е висока (тоест е доста горещо 30+ градуса) някакъв клапан "запичал"...ама като не мога да се сетя коя беше темата.... 

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: AGR-клапана- със или без него-
jivko2828 написа:Dimitroff написа:Kaто е топло ли, Живко ? (не само мотора, а и времето)
Ами не, Ванка, и топла и студена го правеше мисля, и то не винаги.
Колкото до времето преди около 2 месеца, т.е сравнително топло. Не знам дали си спомняш когато ги пробвахме на Макдоналдс в Младост, тогава беше зле и с новия дебитомер, после с новите настройки се оправи.
С изолиран AGR съм от малко повече от месец и няма проблем.
P.S Не че имам някакви притеснения, просто ми е интересно да разбера причината.
вземи намери някой който разбира, да ти огледа всичко по мотора и турбината, механично вакумите й как са, клапана, актуатора и т.н. и на диагностика, провери си как ти работи турбината, но и във движение обаче...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- yellowsubmarine
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 28.02.2009
- Местоположение: Sf
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i '99г.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: AGR-клапана- със или без него-
yellowsubmarine написа:Момчета, 318i 99год има ли ЕГР?
Бензиновите нямат.
Si non confectus, non reficiat.
Re: AGR-клапана- със или без него-
toth написа:Нека споделя и моят опит дотук с е46 320d 136 к.с. От известно време колата изгуби много мощност в диапазона до 2000 оборота, след тях си набира и върви нормално, но в ниските е наистина много зле, дори и на неголям наклон се налага да превключвам на по ниска предавка и ме изпреварват колици с двигатели по 1 литър... Изчитайки темите тук, се насочих към дебитомера - направих пробата с изключен дебитомер, нещата станаха още по зле - ако преди се налагаше от 5-та да превключа на 4-та по наклон, при откачен дебитомер не вървеше и на 4-та! Така и не разбрах кое е признакът за неработещ дебитомер - почва да върви по добре при изключването му, или същото или по-зле... мненията са различни.. Както и да е, поръчах нов дебитомер и го чакам да пристигне, междувременно направих и пробата с изключване на EGR от вакуумното маркуче. Резултат - проблемите изчезнаха и колата си тръгна както преди!! Не говоря за някакво малко или уж подобрение, а за огромна разлика! Странно ми се вижда, защото изчитайки темата тук, останах с впечатление, че изолирането на EGR може да подобри нещата, но не кой знае колко. А ако без вакуумното маркуче просто не може да отваря клапата и си стои затворена, значи не е била клеясала или блокирала отворена... При мен нещата се оправиха тотално! Затова си мисля, че проблемът при мен не е бил в EGR или не само в него, ако някой има предположения, ще съм благодарен да ги сподели... Мисля си, че все пак е възможно да е дебитомер, който отчита по ниски стойности от реалните и изолирането на EGR просто е компенсирало лошата работа на дебитомера, карайки го да подава по високи стойности и оттам да се обогатява сместа повече, а на високи обороти EGR така или иначе си е затворен или почти. Както и да е, новият дебитомер вече съм го платил, след като го сложа, ще направя пак проби с и без EGR. Това, което ще се чудя после е, ако се окаже, че си работи добре и с EGR, дали да го оставя затапен, или не... иначе като чета тук по италианските форуми, масово ги затапват, не им се чудят
Продължение, след разрешаването на проблема
За мой късмет не оставих нещата така с изолиран EGR и съветът ми е не го правете, ако колата няма мощност и EGR е почистен и работи, търсете проблема другаде, изолирането му няма да реши проблема, а само ще го замаскира, принуждавайки турбината да работи винаги под голямо натоварване. Просто потърсете специалист, който няма да тръгне да ви кара да купувате и сменявате части, докато уцели повредената и не оставяйте клапана затапен, само защото така колата е тръгнала да върви по-добре... При мен се оказа напукано вакуумно маркуче, оттам не работеше клапана за управление на турбината. Смяна на маркучето и връщане на EGR в първоначалното му работещо положение, изчистване на грешките и всичко си стана ок. Минах се само с купен нов дебитомер, ако на някого му трябва, може да се разберем

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: AGR-клапана- със или без него-
Ами така е, ако колата върви повече с изолиран АГР... имате проблем с горивната смес -пълненето ...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: AGR-клапана- със или без него-
LUCIFER'S написа:Ами така е, ако колата върви повече с изолиран АГР... имате проблем с горивната смес -пълненето ...
Горивна смес - виновен е (много вероятно!) дебитомера.
А пълненето? - турбо, акуатор, дюзи, ГНП - тях ли визираш?
Re: AGR-клапана- със или без него-
Колеги имам сериозен проблем,
ЕГР-а е премахнат още преди 2 години, но от скоро започна да ми гърми гофрираната тръба (мека връзка), която се намира между изходящите колектори и цилиндъра за охлаждане на горещия въздух. В рамките на 2 месеца тази тръба буквално се разцепи 3 пъти, явно се създава много високо налягане и не издържа. Затапването е с метална пластина веднага след този цилиндър, а клапана е премахнат и заменен с тръба ! Имал ли е някой такъв проблем и как го е решил ? Благодаря предварително.
Поздрави,
С.Кирчев
ЕГР-а е премахнат още преди 2 години, но от скоро започна да ми гърми гофрираната тръба (мека връзка), която се намира между изходящите колектори и цилиндъра за охлаждане на горещия въздух. В рамките на 2 месеца тази тръба буквално се разцепи 3 пъти, явно се създава много високо налягане и не издържа. Затапването е с метална пластина веднага след този цилиндър, а клапана е премахнат и заменен с тръба ! Имал ли е някой такъв проблем и как го е решил ? Благодаря предварително.
Поздрави,
С.Кирчев
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: AGR-клапана- със или без него-
без него 

- stoimenov_1958
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: е46 136к.с.
- Мечтае да кара: х5
Re: AGR-клапана- със или без него-
След почистването на този клапан колата върви по добре ие по-пъргава.Преди това беше задръстен и буквално блокирал във затворено положение.Почистването става като се свали от колата и се промие със коресилин.НЕ Е ИЗЛИШЕН.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: AGR-клапана- със или без него-
Определено не е излишен, обаче горещо препоръчвавм почистването да става в ултразвукова вана!!
- mslmisko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 27.08.2010
- Местоположение: Димитровград Сьрбия
- Пол: Мъж
Re: AGR-клапана- със или без него-
колеги, да не пускам нова тема, реших тук да зададем вьпроса. Колата е 320д 150кс. На првата снимка (горе) е както са свьрзани маркучите по реалоем-а,а на другата снимка (доле) е както са свьрзани на моята кола (номер 5 и номер 10). Някой има ли идеа от какво става дума? Забелязах днес, когато свалих АГР клапана за почистване.
мерси предварително..
мерси предварително..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- nigery
- Потребител
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 2.08.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X3 F25 2.8i
- Мечтае да кара: Слон
Re: AGR-клапана- със или без него-
Първата снимка колега е правилната схема.
- vladobosh
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: 12.04.2011
- Местоположение: В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 320d 2001г.
Re: AGR-клапана- със или без него-
Здравейте! Имам един въпрос. Изолирането на АГР-а обезсмисля ли работата на т.н. малък термостат? Тоест, има ли смисъл да се сменя малкият термостат, ако е изолиран АГР-а? 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани