AGR-клапана- със или без него-

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от Next » 30 Юни 2010, 22:58

И моята кола никаква я няма до 2 500об\мин.
Все едно карам чист дизел от 80-те. до 2 500 об\мин. от там нататък си набира доволно.
И много се чудя дали и при вас е така. Някой беше споменал че вкарвал при 40км.ч. 4-та и след 60км.ч 5-та. Аз като правя така колата иска да гасне.
Става въпрос за 320д 150кс. няма никаква мощност до 2 300- 2 400 об\мин.
Утре ще я пробвам без дебитомер.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 377
Регистриран на: 20.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G70
Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от jivko2828 » 30 Юни 2010, 23:39

Next написа:И моята кола никаква я няма до 2 500об\мин.
Все едно карам чист дизел от 80-те. до 2 500 об\мин. от там нататък си набира доволно.
И много се чудя дали и при вас е така. Някой беше споменал че вкарвал при 40км.ч. 4-та и след 60км.ч 5-та. Аз като правя така колата иска да гасне.
Става въпрос за 320д 150кс. няма никаква мощност до 2 300- 2 400 об\мин.
Утре ще я пробвам без дебитомер.

При теб не е нормално със сигурност, казвам го понеже съм карал фейслифт на колега от форума(той си знае кой е :D ) и тръгва от раз без никакво замисляне.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от Alexi » 01 Юли 2010, 7:20

не е нормално и вероятно не ти работи добре геометрията на турбото .. трябва да отлепя от около 1800,като дори на 1500 има надув но вече не е номинален и тягата е малко по малка ,но в никакъв случай не е като за без турбината ..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E46,330D,300 bhp
Мечтае да кара: 535 D

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от викентии70 » 01 Юли 2010, 7:43

Здравейте,колеги!Дано съм полезен с това,което ми се случи с този АГР и другите неща покрай него.Моята кола/320 Д-136к.с./ също "увисваше" около 2500 об.,на ниски обороти няма мощност и като стане под 0-та /студено/-не пали.Започнах с едни познати-помолих да ми изчистят АГР-а и колекторите,защото е нормално на 10 год. да се позадръстят.Изолираха го/вече 1 година карам с изолиран АГР/ и за тези колеги,които питат:не се отразява на разход на гориво;не се отразява на оборотите или на каквото и друго да е по нормалната работа на двигатела.АГР-а служи за повторно изгаряне на отделените газове при спряна кола/например на светофар/.Този клапан е сложен с цел екология и нищо друго.Всеки може да си представи нафтата ни какво представлява и тези мазни газове,които би трябвало да се изхвърлят в атмосферата,да минат отново през системата на мотора.Иначе,когато колата потегли отново,АГР-а се затваря и не работи до следващия светофар.Така или иначе този АГР е сложен там и е в системата-трябва да работи.Това,че ние нямаме /повечето от нас/ финансовата възможност да подържаме автомобилите си по нормалния начин /например за този АГР трябва да се почиства на 2-3 год/,доста предпочитат да се изолира.На колегата,който няма мощност до около 2500 об.го съветвам да отиде в сервиз,да го закачат на компа и да проверят ГНП-то.Моята беше с огромно закъснение и след като я регулираха,губенето на мощност и трудното палене изчезнаха.А че загрява по-бавно през зимата,това не е от голямо значение,защото всеки с Е46 има печка /или калорифер/ за подгряване на двигатела.Благодаря за търпението,на тези,които ще прочетат дългия отговор,но се надявам да съм полезен.Ще завърша,че 90% от информацията е от този форум и стршно съм доволен,че го има и има доста колеги,които наистина помагат с адекватни предложения и отговори-Kronos,V-MAX и др.
Ако вече трети ден не ти се работи,значи е сряда!

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от ///M_Martin » 01 Юли 2010, 7:44

100% не е нормално,почти в целият диапазон от обороти трябва да ускорява,може би започва да "дърпа" някъде от около 1400-1500обр/мин

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от Dimitroff » 01 Юли 2010, 8:07

martin_g60 написа:100% не е нормално,почти в целият диапазон от обороти трябва да ускорява,може би започва да "дърпа" някъде от около 1400-1500обр/мин


Точно!
Като "кик"-а се усеща най-сериозно при 2300-2500 оборота, но и от 1500 има тяга :yes:

Това при фейслифтовите модели...прави ми впечатление, че мощността при тях е плавно разпределена с пик около 2500 оборота, докато при преди фейс лифта сякаш кривата на мощността е ... много "пикова" - до 2500 е доста слабо, след това експлозивно...

Изказването ми е 100% на "усет" (лични впечатления) при двата модела (4 преди фейса и 3 след фейса са колите, който съм карал и наблюдавал).

Имам наблюдения, че след смяна на софтуера на ЕКУ-то с последна версия (за оригинален говоря, не за ремап) Е46ците имат осезаемо подобрение - особено в ниските обороти!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от Next » 01 Юли 2010, 9:37

Dimitroff написа: докато при преди фейс лифта сякаш кривата на мощността е ... много "пикова" - до 2500 е доста слабо, след това експлозивно...


Точно така е при мен.
Мисля да ходя до Варна да ми видят турбото в Унитеч. Незнам дали настройват ГНП-та ама ще ги питам.
Значи вариантите са.
1- Проблем с геометрията на турбота
2- Не добре настроено ГНП
3- Дебитомер. (можеби)
Благодаря.
П.С не съм сменял само филтъра на нфтата от както я имам всичко друго съм го сменял.
Изображение

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от Dimitroff » 01 Юли 2010, 9:45

Аз не казвам, че има проблем...може би при всички е така - просто споделям впечатления.
След смяна на софт на ЕКУ-то с последна версия - масово колеги казват, че е по-добре..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 377
Регистриран на: 20.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G70
Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от jivko2828 » 01 Юли 2010, 9:56

Dimitroff написа:Аз не казвам, че има проблем...може би при всички е така - просто споделям впечатления.
След смяна на софт на ЕКУ-то с последна версия - масово колеги казват, че е по-добре..

При кожодерите ли се сменя само? :mhihi:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от Dimitroff » 01 Юли 2010, 10:02

Принципно - да. ;)
Има разбира се и алтернативни варианти. - за да не говоря просто така - след малко ще се чуя с "алтернативния вариант" и ще ти кажа дали е 100% сигурно това, което казвам.

П.с. Живко, на твоя номер вдига някой друг, бе човек ?!
На всичкото отгоре миналата събота ти писах sms за Биад...явно каня непознати :mhihi: ?!
Обади се да ти обясня.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от Alexi » 01 Юли 2010, 13:36

викентии70 написа:...

тия неща дето си написал - някои са грешни ,а други важат само за 320д преди фейса което не е КР - след фейса помпата е много по опростена ,няма никакви настройки и предварения - все пак дюзите са ел. и се командват от ЕКУто ,то си прави предварението .. помпата само държи налягане в рейла - то трябва да се замери дали е в нормите .. относно ЕГР-а - точно обратното е на написаното от теб - на празен ход НЕ РАБОТИ - т.е затворен е,отваря постепенно при подаване на газ и отново затваря при обороти над 2500 .. при рязко подаване на газ докрай затваря независимо от оборотите .. за другото си прав - и аз мисля че не е добре да се изолира ,четох доста по западните форуми и в общи линии на двигатели комън рейл играе съществена роля в мениджмънта на горивната смес ,надува на турбото и други неща - за това и дава грешка ако се изолира .. по добре е да се почиства от време на време и да се остави да работи - ако колата ви пуши по малко и върви повече с изолиран ЕГР сте с някакъв проблем по смесообразуването ,вероятно дебитомера е тръгнал ,геометрията на турбото е за почистване,или самия ЕГР не работи добре .. относно мазнотиите - нафтата не е мазна ,мазнотиите там са ти от турбото което явно изтърва масло - нагара трябва да е почти сух

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от Next » 01 Юли 2010, 18:42

Днес откачих буксата на дебитомера. Колата тръгва по добре от ниските обаче ми напраи впечатление, че пуши повече. След това си закачих буксата пак и си изчистих грешките.
От къде мога да намеря такъв спрей за почистване.
В големите вериги на Практикер или Бриколаж :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от LUCIFER'S » 01 Юли 2010, 19:58

Alexi написа:на празен ход НЕ РАБОТИ - т.е затворен е...


на празен ход АГРа е отворен той работи на цикли, не помня точно какви, но с повишаване на оборотите започва да се отваря и в един момент затваря.


Alexi написа: и аз мисля че не е добре да се изолира ,четох доста по западните форуми и в общи линии на двигатели комън рейл играе съществена роля в мениджмънта на горивната смес ,надува на турбото и други неща - за това и дава грешка ако се изолира .. по добре е да се почиства от време на време и да се остави да работи - ако колата ви пуши по малко и върви повече с изолиран АГР сте с някакъв проблем по смесообразуването ,вероятно дебитомера е тръгнал ,геометрията на турбото е за почистване,или самия ЕГР не работи добре .. относно мазнотиите - нафтата не е мазна ,мазнотиите там са ти от турбото което явно изтърва масло - нагара трябва да е почти сух


:yes: :yes: :yes: :bchug: Евалла колега! това нешо съм го обяснявал може би десетки пъти, до сега по темите за АГРа и никой не вярваше, и си внушаваха, че е по-добре когато е шунтиран... Да ама Не... както винаги съм казвал чрез смесообразуването се регулира и продължителната и безпроблемна работа на мотора в оптималната махимална мощност, без прегряване, детонации и оптимален разход на гориво.
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 377
Регистриран на: 20.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G70
Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от jivko2828 » 01 Юли 2010, 21:17

LUCIFER'S написа:
Alexi написа:на празен ход НЕ РАБОТИ - т.е затворен е...


на празен ход АГРа е отворен той работи на цикли, не помня точно какви, но с повишаване на оборотите започва да се отваря и в един момент затваря.


Alexi написа: и аз мисля че не е добре да се изолира ,четох доста по западните форуми и в общи линии на двигатели комън рейл играе съществена роля в мениджмънта на горивната смес ,надува на турбото и други неща - за това и дава грешка ако се изолира .. по добре е да се почиства от време на време и да се остави да работи - ако колата ви пуши по малко и върви повече с изолиран АГР сте с някакъв проблем по смесообразуването ,вероятно дебитомера е тръгнал ,геометрията на турбото е за почистване,или самия ЕГР не работи добре .. относно мазнотиите - нафтата не е мазна ,мазнотиите там са ти от турбото което явно изтърва масло - нагара трябва да е почти сух


:yes: :yes: :yes: :bchug: Евалла колега! това нешо съм го обяснявал може би десетки пъти, до сега по темите за АГРа и никой не вярваше, и си внушаваха, че е по-добре когато е шунтиран... Да ама Не... както винаги съм казвал чрез смесообразуването се регулира и продължителната и безпроблемна работа на мотора в оптималната махимална мощност, без прегряване, детонации и оптимален разход на гориво.


Ако трябва да сме честни, моя майстор ми обясняваше същите неща когато си закарах колата и AGR-a беше изолиран(тогава нямах никаква представа какво е това, просто така я взех колата).
При мен колата върви добре и с работещ AGR, просто от време на време на ниските няма никой. :dunno:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: AGR-клапана- със или без него-

Мнение от Dimitroff » 01 Юли 2010, 21:39

Kaто е топло ли, Живко ? (не само мотора, а и времето)

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook