AGR-клапана- със или без него-
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: AGR-клапана- със или без него-
И моята кола никаква я няма до 2 500об\мин.
Все едно карам чист дизел от 80-те. до 2 500 об\мин. от там нататък си набира доволно.
И много се чудя дали и при вас е така. Някой беше споменал че вкарвал при 40км.ч. 4-та и след 60км.ч 5-та. Аз като правя така колата иска да гасне.
Става въпрос за 320д 150кс. няма никаква мощност до 2 300- 2 400 об\мин.
Утре ще я пробвам без дебитомер.
Все едно карам чист дизел от 80-те. до 2 500 об\мин. от там нататък си набира доволно.
И много се чудя дали и при вас е така. Някой беше споменал че вкарвал при 40км.ч. 4-та и след 60км.ч 5-та. Аз като правя така колата иска да гасне.
Става въпрос за 320д 150кс. няма никаква мощност до 2 300- 2 400 об\мин.
Утре ще я пробвам без дебитомер.
- jivko2828
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 377
- Регистриран на: 20.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G70
- Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options
Re: AGR-клапана- със или без него-
Next написа:И моята кола никаква я няма до 2 500об\мин.
Все едно карам чист дизел от 80-те. до 2 500 об\мин. от там нататък си набира доволно.
И много се чудя дали и при вас е така. Някой беше споменал че вкарвал при 40км.ч. 4-та и след 60км.ч 5-та. Аз като правя така колата иска да гасне.
Става въпрос за 320д 150кс. няма никаква мощност до 2 300- 2 400 об\мин.
Утре ще я пробвам без дебитомер.
При теб не е нормално със сигурност, казвам го понеже съм карал фейслифт на колега от форума(той си знае кой е

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: AGR-клапана- със или без него-
не е нормално и вероятно не ти работи добре геометрията на турбото .. трябва да отлепя от около 1800,като дори на 1500 има надув но вече не е номинален и тягата е малко по малка ,но в никакъв случай не е като за без турбината ..
- викентии70
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E46,330D,300 bhp
- Мечтае да кара: 535 D
Re: AGR-клапана- със или без него-
Здравейте,колеги!Дано съм полезен с това,което ми се случи с този АГР и другите неща покрай него.Моята кола/320 Д-136к.с./ също "увисваше" около 2500 об.,на ниски обороти няма мощност и като стане под 0-та /студено/-не пали.Започнах с едни познати-помолих да ми изчистят АГР-а и колекторите,защото е нормално на 10 год. да се позадръстят.Изолираха го/вече 1 година карам с изолиран АГР/ и за тези колеги,които питат:не се отразява на разход на гориво;не се отразява на оборотите или на каквото и друго да е по нормалната работа на двигатела.АГР-а служи за повторно изгаряне на отделените газове при спряна кола/например на светофар/.Този клапан е сложен с цел екология и нищо друго.Всеки може да си представи нафтата ни какво представлява и тези мазни газове,които би трябвало да се изхвърлят в атмосферата,да минат отново през системата на мотора.Иначе,когато колата потегли отново,АГР-а се затваря и не работи до следващия светофар.Така или иначе този АГР е сложен там и е в системата-трябва да работи.Това,че ние нямаме /повечето от нас/ финансовата възможност да подържаме автомобилите си по нормалния начин /например за този АГР трябва да се почиства на 2-3 год/,доста предпочитат да се изолира.На колегата,който няма мощност до около 2500 об.го съветвам да отиде в сервиз,да го закачат на компа и да проверят ГНП-то.Моята беше с огромно закъснение и след като я регулираха,губенето на мощност и трудното палене изчезнаха.А че загрява по-бавно през зимата,това не е от голямо значение,защото всеки с Е46 има печка /или калорифер/ за подгряване на двигатела.Благодаря за търпението,на тези,които ще прочетат дългия отговор,но се надявам да съм полезен.Ще завърша,че 90% от информацията е от този форум и стршно съм доволен,че го има и има доста колеги,които наистина помагат с адекватни предложения и отговори-Kronos,V-MAX и др.
Ако вече трети ден не ти се работи,значи е сряда!
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: AGR-клапана- със или без него-
100% не е нормално,почти в целият диапазон от обороти трябва да ускорява,може би започва да "дърпа" някъде от около 1400-1500обр/мин
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: AGR-клапана- със или без него-
martin_g60 написа:100% не е нормално,почти в целият диапазон от обороти трябва да ускорява,може би започва да "дърпа" някъде от около 1400-1500обр/мин
Точно!
Като "кик"-а се усеща най-сериозно при 2300-2500 оборота, но и от 1500 има тяга

Това при фейслифтовите модели...прави ми впечатление, че мощността при тях е плавно разпределена с пик около 2500 оборота, докато при преди фейс лифта сякаш кривата на мощността е ... много "пикова" - до 2500 е доста слабо, след това експлозивно...
Изказването ми е 100% на "усет" (лични впечатления) при двата модела (4 преди фейса и 3 след фейса са колите, който съм карал и наблюдавал).
Имам наблюдения, че след смяна на софтуера на ЕКУ-то с последна версия (за оригинален говоря, не за ремап) Е46ците имат осезаемо подобрение - особено в ниските обороти!!
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: AGR-клапана- със или без него-
Dimitroff написа: докато при преди фейс лифта сякаш кривата на мощността е ... много "пикова" - до 2500 е доста слабо, след това експлозивно...
Точно така е при мен.
Мисля да ходя до Варна да ми видят турбото в Унитеч. Незнам дали настройват ГНП-та ама ще ги питам.
Значи вариантите са.
1- Проблем с геометрията на турбота
2- Не добре настроено ГНП
3- Дебитомер. (можеби)
Благодаря.
П.С не съм сменял само филтъра на нфтата от както я имам всичко друго съм го сменял.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: AGR-клапана- със или без него-
Аз не казвам, че има проблем...може би при всички е така - просто споделям впечатления.
След смяна на софт на ЕКУ-то с последна версия - масово колеги казват, че е по-добре..
След смяна на софт на ЕКУ-то с последна версия - масово колеги казват, че е по-добре..
- jivko2828
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 377
- Регистриран на: 20.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G70
- Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options
Re: AGR-клапана- със или без него-
Dimitroff написа:Аз не казвам, че има проблем...може би при всички е така - просто споделям впечатления.
След смяна на софт на ЕКУ-то с последна версия - масово колеги казват, че е по-добре..
При кожодерите ли се сменя само?

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: AGR-клапана- със или без него-
Принципно - да.
Има разбира се и алтернативни варианти. - за да не говоря просто така - след малко ще се чуя с "алтернативния вариант" и ще ти кажа дали е 100% сигурно това, което казвам.
П.с. Живко, на твоя номер вдига някой друг, бе човек ?!
На всичкото отгоре миналата събота ти писах sms за Биад...явно каня непознати
?!
Обади се да ти обясня.

Има разбира се и алтернативни варианти. - за да не говоря просто така - след малко ще се чуя с "алтернативния вариант" и ще ти кажа дали е 100% сигурно това, което казвам.
П.с. Живко, на твоя номер вдига някой друг, бе човек ?!
На всичкото отгоре миналата събота ти писах sms за Биад...явно каня непознати

Обади се да ти обясня.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: AGR-клапана- със или без него-
викентии70 написа:...
тия неща дето си написал - някои са грешни ,а други важат само за 320д преди фейса което не е КР - след фейса помпата е много по опростена ,няма никакви настройки и предварения - все пак дюзите са ел. и се командват от ЕКУто ,то си прави предварението .. помпата само държи налягане в рейла - то трябва да се замери дали е в нормите .. относно ЕГР-а - точно обратното е на написаното от теб - на празен ход НЕ РАБОТИ - т.е затворен е,отваря постепенно при подаване на газ и отново затваря при обороти над 2500 .. при рязко подаване на газ докрай затваря независимо от оборотите .. за другото си прав - и аз мисля че не е добре да се изолира ,четох доста по западните форуми и в общи линии на двигатели комън рейл играе съществена роля в мениджмънта на горивната смес ,надува на турбото и други неща - за това и дава грешка ако се изолира .. по добре е да се почиства от време на време и да се остави да работи - ако колата ви пуши по малко и върви повече с изолиран ЕГР сте с някакъв проблем по смесообразуването ,вероятно дебитомера е тръгнал ,геометрията на турбото е за почистване,или самия ЕГР не работи добре .. относно мазнотиите - нафтата не е мазна ,мазнотиите там са ти от турбото което явно изтърва масло - нагара трябва да е почти сух
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: AGR-клапана- със или без него-
Днес откачих буксата на дебитомера. Колата тръгва по добре от ниските обаче ми напраи впечатление, че пуши повече. След това си закачих буксата пак и си изчистих грешките.
От къде мога да намеря такъв спрей за почистване.
В големите вериги на Практикер или Бриколаж
От къде мога да намеря такъв спрей за почистване.
В големите вериги на Практикер или Бриколаж

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: AGR-клапана- със или без него-
Alexi написа:на празен ход НЕ РАБОТИ - т.е затворен е...
на празен ход АГРа е отворен той работи на цикли, не помня точно какви, но с повишаване на оборотите започва да се отваря и в един момент затваря.
Alexi написа: и аз мисля че не е добре да се изолира ,четох доста по западните форуми и в общи линии на двигатели комън рейл играе съществена роля в мениджмънта на горивната смес ,надува на турбото и други неща - за това и дава грешка ако се изолира .. по добре е да се почиства от време на време и да се остави да работи - ако колата ви пуши по малко и върви повече с изолиран АГР сте с някакъв проблем по смесообразуването ,вероятно дебитомера е тръгнал ,геометрията на турбото е за почистване,или самия ЕГР не работи добре .. относно мазнотиите - нафтата не е мазна ,мазнотиите там са ти от турбото което явно изтърва масло - нагара трябва да е почти сух




Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- jivko2828
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 377
- Регистриран на: 20.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G70
- Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options
Re: AGR-клапана- със или без него-
LUCIFER'S написа:Alexi написа:на празен ход НЕ РАБОТИ - т.е затворен е...
на празен ход АГРа е отворен той работи на цикли, не помня точно какви, но с повишаване на оборотите започва да се отваря и в един момент затваря.Alexi написа: и аз мисля че не е добре да се изолира ,четох доста по западните форуми и в общи линии на двигатели комън рейл играе съществена роля в мениджмънта на горивната смес ,надува на турбото и други неща - за това и дава грешка ако се изолира .. по добре е да се почиства от време на време и да се остави да работи - ако колата ви пуши по малко и върви повече с изолиран АГР сте с някакъв проблем по смесообразуването ,вероятно дебитомера е тръгнал ,геометрията на турбото е за почистване,или самия ЕГР не работи добре .. относно мазнотиите - нафтата не е мазна ,мазнотиите там са ти от турбото което явно изтърва масло - нагара трябва да е почти сух
![]()
![]()
![]()
Евалла колега! това нешо съм го обяснявал може би десетки пъти, до сега по темите за АГРа и никой не вярваше, и си внушаваха, че е по-добре когато е шунтиран... Да ама Не... както винаги съм казвал чрез смесообразуването се регулира и продължителната и безпроблемна работа на мотора в оптималната махимална мощност, без прегряване, детонации и оптимален разход на гориво.
Ако трябва да сме честни, моя майстор ми обясняваше същите неща когато си закарах колата и AGR-a беше изолиран(тогава нямах никаква представа какво е това, просто така я взех колата).
При мен колата върви добре и с работещ AGR, просто от време на време на ниските няма никой.

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: AGR-клапана- със или без него-
Kaто е топло ли, Живко ? (не само мотора, а и времето)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани