автоматична скоростна кутия
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- fastra
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 22.12.2013
- Местоположение: Петрич
- Пол: Мъж
- Кара: 320 d
- Мечтае да кара: 760 LI
Re: автоматична скоростна кутия
csx написа:Здравейте, колеги! Имам Е46,320Д,2003.Аз съм сменил маслото и филтъра, но сега като застудя и трябва на кутията повече време за да тръгне от място сутрин на първо палене.Преди да сменя маслото си беше същата работа на студено време. След като запали първият път и след това нямам ядове цял ден.Маслото е ZF, филтър- оригинален и старото масло си беше чисто в кутията, но реших да го сменна, след като не знаех, че е в това състояние.Хвана 6 литра масло, а аз бях източил към 5 литра.С повече газ тръгна веднага, но излиза аварийният режим и след загасване на колата изчезва грешката.В топлото време нямам проблем със тръгването и скорости, но станели студено и на колата и трябва към минута за да си тръгне сама от място на първо палене.Това се случва само на Д. Благодаря.
........колега и аз имам същия проблем , ако си го решил пиши и кажи как ,че направо откачам

Re: автоматична скоростна кутия
Здравейте колеги,
да се включа и аз в темата с няколко въпроса!
Преди няколко месеца си взех 325i 2004г. със скорости ZF 5HP19.
Километрите са 146 хил. от Германия, имам разни сервизни документи, TUV за минат преглед на 130+ хил. км и т.н.
До някъде съм склонен да им вярвам до някъде не ... както и да е.
Кутията на пръв поглед изглежда добре. Няма записани грешки, не са ми светвали сигнални лампи и т.н. но има няколко нещица, които ме притесняват.
1. Когато колата е под доста голям наклон и пусна газта леко тругва да се връща. За да се случи това нещо наклона трябва да е голям, но въпреки това се СЛУЧВА.
2. При смяната на предавки между 1 и 2 макс 3та с малко газ т.е. когато превключването се извършва на ~2000 оборота се чува едно изсвирване като пика е в самото превключване след това изчезва.
3. Когато превкл. между 1, 2 и 3та отново с малко газ и като цяло муден автомобил самите превключвания се усещат. Няма силни тласаци и подобни, но е по-доловимо в сравнение с това колата да е в оборот (тогава нищо не се усеща).
4. По принцип, когато колата е студена при преминаването от P на R/D има натиск. След значително загравяне натиска е по-лек/липсващ. Това не е нормално така ли?
Може ли да ми кажете на какво се дължат съответните проблеми. Аз лично предполагам, че всичко идва заради конвертора.
И аз като някои от Вас са на мнение, че вечни неща няма не съм много склонен да вярвам на зелена лепенка lifetime.
Смятам да направя обслужване за добро или лошо ... времето ще покаже.
Въпроса ми е къде?
Да кажем, че сумата за обслужването не е от най-важните фактори.
В Дарукар до колкото разбирам правят някакво опресняване или там както го наричат на маслото т.е. не го източват цялото, а колкото може.
В Gemini пък ползват машина (предполагам под налягане) и успяват да източат всичко + някаква промивка т.е. "пълна" смяна.
Кое от двете е по-добре? Тези от Дарукар казват, че под налягане е кофти, тези от Gemini пък казват, че заради оставащото масло в турбото можело да стане проблем и т.н.
Знаете как е всеки си хвали неговото. Не им се сърдя.
Маслото:
От Дарукар казват, че ползват оригинални масла на BMW, но не ми казаха какво точно.
От Gemini ползват ZF Lifeguard 5, което си се препоръчва и от производителя за тази кутия.
Допитвам се до обикновенни хора като мен, които са се сблъсквали със сходни проблеми и ги моля за съвет.
Благодаря предварително!
да се включа и аз в темата с няколко въпроса!
Преди няколко месеца си взех 325i 2004г. със скорости ZF 5HP19.
Километрите са 146 хил. от Германия, имам разни сервизни документи, TUV за минат преглед на 130+ хил. км и т.н.
До някъде съм склонен да им вярвам до някъде не ... както и да е.
Кутията на пръв поглед изглежда добре. Няма записани грешки, не са ми светвали сигнални лампи и т.н. но има няколко нещица, които ме притесняват.
1. Когато колата е под доста голям наклон и пусна газта леко тругва да се връща. За да се случи това нещо наклона трябва да е голям, но въпреки това се СЛУЧВА.
2. При смяната на предавки между 1 и 2 макс 3та с малко газ т.е. когато превключването се извършва на ~2000 оборота се чува едно изсвирване като пика е в самото превключване след това изчезва.
3. Когато превкл. между 1, 2 и 3та отново с малко газ и като цяло муден автомобил самите превключвания се усещат. Няма силни тласаци и подобни, но е по-доловимо в сравнение с това колата да е в оборот (тогава нищо не се усеща).
4. По принцип, когато колата е студена при преминаването от P на R/D има натиск. След значително загравяне натиска е по-лек/липсващ. Това не е нормално така ли?
Може ли да ми кажете на какво се дължат съответните проблеми. Аз лично предполагам, че всичко идва заради конвертора.
И аз като някои от Вас са на мнение, че вечни неща няма не съм много склонен да вярвам на зелена лепенка lifetime.

Смятам да направя обслужване за добро или лошо ... времето ще покаже.
Въпроса ми е къде?
Да кажем, че сумата за обслужването не е от най-важните фактори.
В Дарукар до колкото разбирам правят някакво опресняване или там както го наричат на маслото т.е. не го източват цялото, а колкото може.
В Gemini пък ползват машина (предполагам под налягане) и успяват да източат всичко + някаква промивка т.е. "пълна" смяна.
Кое от двете е по-добре? Тези от Дарукар казват, че под налягане е кофти, тези от Gemini пък казват, че заради оставащото масло в турбото можело да стане проблем и т.н.
Знаете как е всеки си хвали неговото. Не им се сърдя.

Маслото:
От Дарукар казват, че ползват оригинални масла на BMW, но не ми казаха какво точно.
От Gemini ползват ZF Lifeguard 5, което си се препоръчва и от производителя за тази кутия.
Допитвам се до обикновенни хора като мен, които са се сблъсквали със сходни проблеми и ги моля за съвет.
Благодаря предварително!
Re: автоматична скоростна кутия
Колега всичките симптоми без последния, ги имам и аз, карам така от една година, колата също е Германка и не съм барал нищо. Не са ми светкали лампи и т.н., но имам едно леко присвирване като тролей при превключване и то трябва много да се заслушаш за да го чуеш. Също така леко се усеща като превключва в по - ниските предавки. Не му се плаши и аз така се бях стресирал ама си карам тука ме успокоиха от форума. 


- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: автоматична скоростна кутия
sieskei написа:Здравейте колеги,
да се включа и аз в темата с няколко въпроса!
Преди няколко месеца си взех 325i 2004г. със скорости ZF 5HP19.
Километрите са 146 хил. от Германия, имам разни сервизни документи, TUV за минат преглед на 130+ хил. км и т.н.
До някъде съм склонен да им вярвам до някъде не ... както и да е.
Кутията на пръв поглед изглежда добре. Няма записани грешки, не са ми светвали сигнални лампи и т.н. но има няколко нещица, които ме притесняват.
1. Когато колата е под доста голям наклон и пусна газта леко тругва да се връща. За да се случи това нещо наклона трябва да е голям, но въпреки това се СЛУЧВА.
2. При смяната на предавки между 1 и 2 макс 3та с малко газ т.е. когато превключването се извършва на ~2000 оборота се чува едно изсвирване като пика е в самото превключване след това изчезва.
3. Когато превкл. между 1, 2 и 3та отново с малко газ и като цяло муден автомобил самите превключвания се усещат. Няма силни тласаци и подобни, но е по-доловимо в сравнение с това колата да е в оборот (тогава нищо не се усеща).
4. По принцип, когато колата е студена при преминаването от P на R/D има натиск. След значително загравяне натиска е по-лек/липсващ. Това не е нормално така ли?
Може ли да ми кажете на какво се дължат съответните проблеми. Аз лично предполагам, че всичко идва заради конвертора.
И аз като някои от Вас са на мнение, че вечни неща няма не съм много склонен да вярвам на зелена лепенка lifetime.
Смятам да направя обслужване за добро или лошо ... времето ще покаже.
Въпроса ми е къде?
Да кажем, че сумата за обслужването не е от най-важните фактори.
В Дарукар до колкото разбирам правят някакво опресняване или там както го наричат на маслото т.е. не го източват цялото, а колкото може.
В Gemini пък ползват машина (предполагам под налягане) и успяват да източат всичко + някаква промивка т.е. "пълна" смяна.
Кое от двете е по-добре? Тези от Дарукар казват, че под налягане е кофти, тези от Gemini пък казват, че заради оставащото масло в турбото можело да стане проблем и т.н.
Знаете как е всеки си хвали неговото. Не им се сърдя.
Маслото:
От Дарукар казват, че ползват оригинални масла на BMW, но не ми казаха какво точно.
От Gemini ползват ZF Lifeguard 5, което си се препоръчва и от производителя за тази кутия.
Допитвам се до обикновенни хора като мен, които са се сблъсквали със сходни проблеми и ги моля за съвет.
Благодаря предварително!
Mоята е 320-ка 2001 г. и е със същата кутия ZF 5HP19.
1. При мен го няма това, колега - при лек наклон държи на място.
2. При мен въпросното изсвирване липсва.
3. Описваш много точно вървежа на моята кола. Същото е и при мен с превключванията. Даже като е студена и тръгвам от светофара правя лека опашка заради бързото изнасяне

4. Не е нещо, което да ми е направило впечатление. Виж, когато е студена има голяма разлика във вървежа, т.е. още по-мудна е от обикновено

Четох темите във форума, свързани с автоматичната скоростна кутия. Според много от колегите въобще не трябва да се сменя маслото ако всичко си работи нормално - даже това според тях води до повреди в кутията в следствие на амортизацията й. Аз обаче още като я взех колата и обслужих кутията в М-Кар. Маслото е ESSO LT 71141. Води се lifetime, ама за мен само заради филтъра си струва да го смениш. Източиха 5,5 литра, т.е. смениха само част от него, точно както са ти казали в Дару Кар.
Предвид т.1 и 2 аз на твое място бих се допитал до специалист преди да направя каквото и да е.
Re: автоматична скоростна кутия
Vinchenzo написа:Колега всичките симптоми без последния, ги имам и аз, карам така от една година, колата също е Германка и не съм барал нищо. Не са ми светкали лампи и т.н., но имам едно леко присвирване като тролей при превключване и то трябва много да се заслушаш за да го чуеш. Също така леко се усеща като превключва в по - ниските предавки. Не му се плаши и аз така се бях стресирал ама си карам тука ме успокоиха от форума.
Не знам и аз вече какво да мисля.

Говорих с един познат, той има 5ца и при него също тръгва назад.
Бащата на времето кара няколко автоматика само, че на Mercedes и там тръгване назад беше невъзможно под какъвто и наклон да бъде.
Планираш ли някакво бъдещо обслужване?
fancooler написа:Mоята е 320-ка 2001 г. и е със същата кутия ZF 5HP19.
1. При мен го няма това, колега - при лек наклон държи на място.
2. При мен въпросното изсвирване липсва.
3. Описваш много точно вървежа на моята кола. Същото е и при мен с превключванията. Даже като е студена и тръгвам от светофара правя лека опашка заради бързото изнасяне
4. Не е нещо, което да ми е направило впечатление. Виж, когато е студена има голяма разлика във вървежа, т.е. още по-мудна е от обикновено
Четох темите във форума, свързани с автоматичната скоростна кутия. Според много от колегите въобще не трябва да се сменя маслото ако всичко си работи нормално - даже това според тях води до повреди в кутията в следствие на амортизацията й. Аз обаче още като я взех колата и обслужих кутията в М-Кар. Маслото е ESSO LT 71141. Води се lifetime, ама за мен само заради филтъра си струва да го смениш. Източиха 5,5 литра, т.е. смениха само част от него, точно както са ти казали в Дару Кар.
Предвид т.1 и 2 аз на твое място бих се допитал до специалист преди да направя каквото и да е.
1. Моята при лек наклон не просто държи на място, а си поема и тръгва. Говоря за доста голям наклон, че не държи, а леко отстъпва назад. Ако можеш обърни внимание на изходите в някой паркинг на моловете да провериш дали ти държи на място. За такъв наклон говоря.
Не казвам, че е нормално да не държи и да тръгва назад! Просто ти спомена думата лек наклон.

2. ...
3/4. Да когато е студена и при мен превключванията са по-продължителни, а скоростта ниска.
5.5 литра ми се вижда доста малко ... при положение, че събира 9.1 литра. Това са малко над 50% ...

На колко км. е автомобилът ти и кога за пръв път му направи обслужване.
- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: автоматична скоростна кутия
На сериозен дик не съм я пробвал досега, само на някакви леки наклончета. След малко излизам с нея и специално ще го пробвам!
Казват, че било нормално да има колебания в количеството на смененото масло. Колегата Dimitroff мисля беше писал по този въпрос.
Взех я колата май миналата година. Внос от Италия е, 08.2001 по VIN. Джамбазът беше надминал себе си - километража показваше 88 000 км. Веднага я закарах в М-Кар и там беше обслужена цялостно. Не съм сменил само спирачна и хидравлична течност. Оттам ми посочиха като "реални" 137 000 км., ама...
Казват, че било нормално да има колебания в количеството на смененото масло. Колегата Dimitroff мисля беше писал по този въпрос.
Взех я колата май миналата година. Внос от Италия е, 08.2001 по VIN. Джамбазът беше надминал себе си - километража показваше 88 000 км. Веднага я закарах в М-Кар и там беше обслужена цялостно. Не съм сменил само спирачна и хидравлична течност. Оттам ми посочиха като "реални" 137 000 км., ама...

Re: автоматична скоростна кутия
fancooler написа:На сериозен дик не съм я пробвал досега, само на някакви леки наклончета. След малко излизам с нея и специално ще го пробвам!
Казват, че било нормално да има колебания в количеството на смененото масло. Колегата Dimitroff мисля беше писал по този въпрос.
Взех я колата май миналата година. Внос от Италия е, 08.2001 по VIN. Джамбазът беше надминал себе си - километража показваше 88 000 км. Веднага я закарах в М-Кар и там беше обслужена цялостно. Не съм сменил само спирачна и хидравлична течност. Оттам ми посочиха като "реални" 137 000 км., ама...
Ще чакам резултат от тестовете, хехе.

Ясно, май и аз ще правя въпросното опресняване на маслото в ДаруКар след някоя друга седмица само при условие, че имат налично ESSO LT 71141 ... заместители не искам.
Заместител по съм склонен ако се източваше цялото, но да мешам 2 различни ...

Преди да пиша изчетох цялата тема.
Имаше кофти коментари, че след 200к преди да включим на D трябва да се прекръстим.

Дано още някой друг колега се включи в темата за въпросните проблеми.
Re: автоматична скоростна кутия
Веднага се включвам, това за силния наклон е нормално. Може да пробвате с кола с ръчни скорости да спрете на такъв наклон и да тръгнете с газ до около 1500 оборота. Ако успеете то ще е след доста борба със съединителя. За трудното включване сутрин е нормално, при положение че маслото е студено. (и при ново масло сутрин, зимно, пак е по-мудна от обикновенно).
Sent from my Toaletna using Namachkan Vestnik 2
Sent from my Toaletna using Namachkan Vestnik 2
Re: автоматична скоростна кутия
Kris написа:Веднага се включвам, това за силния наклон е нормално. Може да пробвате с кола с ръчни скорости да спрете на такъв наклон и да тръгнете с газ до около 1500 оборота. Ако успеете то ще е след доста борба със съединителя. За трудното включване сутрин е нормално, при положение че маслото е студено. (и при ново масло сутрин, зимно, пак е по-мудна от обикновенно).
Sent from my Toaletna using Namachkan Vestnik 2
За наклона и аз така мисля, затова и най-малко ме притеснява.
За ситуацията със студеното масло - аз проблем със самото включване нямам. Влиза си директно без проблем. Проблема е такъв, че нали колата е на спирачка и се усеща натиск, защото колата се опитва да тръгне, а ти си на спирачка. Като по-загрее натиска става по-лек. Моето обяснение е заради гъстотата на маслото докато все още е студено.
По същата логика смятам, че и на един и същ наклон ще се държи по-различен начин заради това дали кутия е вече топла или студена!
БТВ гледах, че маслото в скоростите загрява от 100 до 105 градуса.
Нормална температура ли е тази?
Re: автоматична скоростна кутия
В началото много и се бях притеснил за това изсвирване и лекия тласък при студена кола. Карам така една година и всичко за сега си е същото, не съм сменял маслото в скоростите. При мен като връщам назад под голям наклон и колата забоксува (зимата) като пусна газта и тръгва напред после.

Re: автоматична скоростна кутия
Имайте предвид че сутрин на студено, спирачките също са студени, както и спирачна течност и т.н.
Sent from my GT-N5100 using Tapatalk
Sent from my GT-N5100 using Tapatalk
- basko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 6.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 2004/330xd автомат
- Мечтае да кара: bumer ...
- Детайли за колата: ноо яка
Re: автоматична скоростна кутия
Предполагам, че всички колеги като преместят лоста назад, ВЕДНАГА пускат спирачката и искат да тръгнат. Опитайте да е на D, с натисната спирачка за 2-3 секунди и тогава да тръгнете. Тогава, като пусна спирачката, застава без да мърда назад и потегля. Поне за моята го установих. Няма топла, няма студена.
Не съм претенциозен, ... най-доброто ми е предостатъчно!!!
- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: автоматична скоростна кутия
sieskei написа:Kris написа:Веднага се включвам, това за силния наклон е нормално. Може да пробвате с кола с ръчни скорости да спрете на такъв наклон и да тръгнете с газ до около 1500 оборота. Ако успеете то ще е след доста борба със съединителя. За трудното включване сутрин е нормално, при положение че маслото е студено. (и при ново масло сутрин, зимно, пак е по-мудна от обикновенно).
Sent from my Toaletna using Namachkan Vestnik 2
За наклона и аз така мисля, затова и най-малко ме притеснява.
За ситуацията със студеното масло - аз проблем със самото включване нямам. Влиза си директно без проблем. Проблема е такъв, че нали колата е на спирачка и се усеща натиск, защото колата се опитва да тръгне, а ти си на спирачка. Като по-загрее натиска става по-лек. Моето обяснение е заради гъстотата на маслото докато все още е студено.
По същата логика смятам, че и на един и същ наклон ще се държи по-различен начин заради това дали кутия е вече топла или студена!
БТВ гледах, че маслото в скоростите загрява от 100 до 105 градуса.
Нормална температура ли е тази?
Много е 100 градуса за маслото в скоростите.. направо са си критични.. мисля до към 70 беше работния му диапазон, но съществува възможност и да греша...
... да проверих... 100 са си направо притеснителни. до към 75 градуса макс трябва да ти загрява маслото в кутията. Като нормално трябва да е м/у 60/70 градуса.. в изключителни натоварвания може да стигне до към 90... .. време е да го смениш и да провериш охладителя на скоростната кутия.

Re: автоматична скоростна кутия
MonsteR написа:Много е 100 градуса за маслото в скоростите.. направо са си критични.. мисля до към 70 беше работния му диапазон, но съществува възможност и да греша...
... да проверих... 100 са си направо притеснителни. до към 75 градуса макс трябва да ти загрява маслото в кутията. Като нормално трябва да е м/у 60/70 градуса.. в изключителни натоварвания може да стигне до към 90... .. време е да го смениш и да провериш охладителя на скоростната кутия.
Ясно.
Може ли връзка къде провери за лична справка.
10х
- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: автоматична скоростна кутия
Значи точното мяснто с графики и т.н.т. не можах да го намеря, преди време съм го виждал, но ето тази дискусия потвърди спомена ми...
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/1705531/2
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/1705531/2

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани