проверка термостат

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 18.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320d
Мечтае да кара: Боинг 747

Re: проверка термостат

Мнение от vortep » 05 Дек 2011, 11:15

Ще ги сменя и двата май си прав. На мен не ми се занимаваше с източване на антивриз и обезвъздушаване, че не съм сигурен как става обезвъздушаването за това ми се щеше някой да ми каже че е малкия термостат :mhihi: . Но пък си прав, че ако се окаже че и големия е фира ще трябва пак да свалям и малкия иначе неми е толкова за парите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

Re: проверка термостат

Мнение от jbankov » 05 Дек 2011, 11:31

Обезвъздушаването не е трудно изобщо :yes:
Ето да четеш и да го направиш, както го е описал колегата Metodi80 :bowdown:

"Такаааа ... значи източили сме антифриза .......

Двигателя е изгасен....

1.Затягаме пробката на радиатора , която се намира долу ниско под преливника.

2. Отваряме капачката на радиатора и ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ (за да може при наливане на антифриз системата да е отворена и да поеме колкото се може повече антифриз при изгасен двигател)

3 . Наливаме антифриз в преливника до чертата.
При това положение антифриза постепенно започва да слиза надолу в преливника - отива в системата , поради това е необходимо пак да се долее. Долива се антифриз до тогава , докато антифриза сляга , като се стремим антифриза да е винаги до чертата.Целта е да се налее колкото се може повече антифриз при изгасен двигател. Изчаква се малко (приблизително 5-6 мин.) и ако има нужда пак се долива антифриз. Когато антифриза вече не слиза надолу в преливника значи системата не може да поеме повече на този етап. Пак казвам двигателя е изгасен а капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ.

4. Пали се колата (капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ) , пуска се парното да духа топло (не е необходимо да е до край "натиснато" да духа , просто трябва да се пусне да духа топло).
При запален двигател се следи нивото на антифриза и се долива като пак се следи нивото му да е до чертата. Колата се оставя да работи на тихи обороти докато стрелката за температруата на водата не стигне до средата на манометъра. Тоест докато двигателя не загрее. Както казах до този момент колата се оставя да работи на тихи (може от време на време да се подава газ до към 2000 оборота за да може двигателя да загрее по бързо)! ЗАТВАРЯ СЕ ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ , А КАПАЧКАТА НА РАДИАТОРА ОСТАВА ВСЕ ОЩЕ ОТВОРЕНА (може само лек да се похлупи в/у преливника за да има налягане в системата)!!!В този момент е много важно да се следи нивото на антифриза , защото предстои да се отвори термостата и да поеме известна част от антифриза. Сега е много важно да се следи маркуча ,който е след термостата .... Малко след като стрелката на таблото достигне средата , се очаква термостата да отвори. Когато термостата отвори, маркуча ,който е м/у термостата и радиатора трябва да загрее чувствително (до този момент той е напълно студен). Щом този маркуч загрее , това означава , че се е отворил кръга и е поел част от антифриза. Сега трябва пак да се долее антифриз до чертата на преливника и КАПАЧКАТА СЕ ЗАВИВА НАПЪЛНО!

5. Започва се да се подава газ до към 2000-2500 об/мин.(може и 3000) , а през това време се отвива пробката за обезвъздушаване на радиатора и се оставя отвита, докато излизат мехурчета от там. Щом потече само антифриз (без мехурчета ) пробката се завива. (Пробката не се отвива напълно , тя си има дупка с каналче и не е необходимо да бъде напълно отвита. Ако я отвиете напълно , след това от горещия антифриз няма да можете да я поставите в гнездото). Този процес трае няколко секунди (в зависимост от това колко газ се подава , приблизително 5-7сек. при 2500 об/мин.). Ориентировъчно системата приема около 6.5 л. антифриз (говоря за М43 конкретно).
Това е .......

6. На следващия ден се долива антифриз до чертата на преливника
Понеже при обезвъздушаването е изтекла част от него и нивото му в преливника е спаднало.

ГОТОВО ....

П.С. Изобщо не е необходимо колата да се движи за да се обезвъздуши добре. Може на следващия ден , след като загрее двигателя, пак да се повтори процедурата с отваряне на пробката и повторно обезвъздушаване , за да сте сигурни , че е напълно обезвъздушена системата (но това не е задължително). На по следващия ден доливате пак антифриз и ТОЧКА!

ЗАБЕЛЕЖКА : ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ ЗАГРЕЕ ,СЕ СЛЕДИ СТРИКТНО ТЕМПЕРАТУРАТА НА АНТИФРИЗА , ПАРНОТО ТРЯБВА ДА Е ВКЛЮЧЕНО ДА ДУХА ТОПЛО. АКО СТРЕЛКАТА ЗАПОЧНЕ ДА ПОМРЪДВА СЛЕД СРЕДАТА ТО НЕЗАБАВНО ИЗГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ!!!!!!!! "



Информацията е за Е36 ,но лично аз по тези стъпки си обезвъздуших и моята Е46
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 133
Регистриран на: 12.04.2011
Местоположение: В. Търново
Пол: Мъж
Кара: 320d 2001г.

Re: проверка термостат

Мнение от vladobosh » 05 Дек 2011, 14:29

При 320d не е чак толкова просто обезвъздушаването, защото има четири пробки, но не е невъзможно :mhihi: Ето едно линкче от братушките, ако на някой ще му свърши работа:
http://www.autoprospect.ru/bmw/e46/4-1- ... kosti.html
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 18.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320d
Мечтае да кара: Боинг 747

Re: проверка термостат

Мнение от vortep » 05 Дек 2011, 23:04

:bowdown: живи и здрави да сте пичове :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 19.01.2010
Местоположение: София/Сливен
Пол: Мъж
Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07

Re: проверка термостат

Мнение от armagedon01 » 07 Дек 2011, 23:00

armagedon01 написа:
armagedon01 написа:
armagedon01 написа:Явно и аз имам проблем с термостатите, защото колата ми работи в града на около 75 - 78 градуса, стрелката си стои посредата, но пък работната температура трябва е около 88 градуса, доколкото знам аз. Като пусна парното и веднага стрелката мърда няколко милиметра наляво. Та въпроса ми е кой от двата термостата да сменя - малкия или големия? .........


По препоръка на колегите смених големия термостат и сега колата си работи в диапазона 81 - 84 градуса, въпреки че разликата в температурата не е толкова голяма от преди, сега когато пусна парното на "1" в колата става много по - топло от преди. Също така веднъж достигнала оптимална температура, независимо дали пускам парното стрелката не мърда от средата :D :D. Струва ми се, че загрява малко бавно, ама може и да си внушавам вече :) Кагото малкия термостат беше свален надух от едната страна и се усещаше съпротивление/не голямо/, което би трябвало да означава, че е ок!


Колеги смених и малкия термостат, обаче интересното е че сега колата си работи на около 91 - 96 градуса, това до колко е нормално според вас?!


То моето май стана монолог, но нека споделя - Явно, че в това хладно време тези температури на работа на двигателя не са нормани. Термостата, който бях взел беше за 150 к.с/на BERH с изтрита щампа на БМВ./, я моята е 136 к.с. Принципно се оказа, че има разлика между двата термостата, затова трябваше да взема частта от стария, която взлиза в маркуча и да я сложа на новия термостат. Но дали заради проблем в самия термостат или заради това, че разменях части се получи така че той отваря не напълно и при температура около 94 - 96 градуса /свалих го и го тествах/. Сега отново съм със стария и макар и доста трудно, веднъж достигнала 87 - 88 градусак колата си работи без колебани в темпаратурата ........ Явно ще трябва нов оригинален термостат ... :(
На улицата се пазя не от крадци,а от полицията да не ми вземе парите.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 18.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320d
Мечтае да кара: Боинг 747

Re: проверка термостат

Мнение от vortep » 08 Дек 2011, 9:40

А номерата на стария термостат и този на BERH който се е оказал за 150 коня едни и същи ли бяха, че и аз ще поръчвам тези дни и точно такъв на berh Мислех да взема а и аз съм със 136 коня?

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: проверка термостат

Мнение от Dimitroff » 08 Дек 2011, 9:55

Хем са различни...хем не съвсем...зависи кой номер търсиш :mhihi:

320d 150hp
thermostat for EGR cooling >08/2003 11712247723 - този се произвежда до 08/2003г.
подменя се с този:
hermostat for EGR cooling 08/2003> 11717787870 - от 08/2003г до сега.


320d 136hp
thermostat for EGR cooling 11712247723 - номера е същия като този на 320д 150к.с. произвеждан до 08/2003година.

Тук ти давам справка в кой мотори се слага въпросния термостат - хвърли едно око 8)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 23.11.2010
Местоположение: Ел Марконе
Пол: Мъж
Кара: E46i

Re: проверка термостат

Мнение от NIKMAN » 09 Дек 2011, 22:09

Пичове да ви питам, днес до работата 8км. темп. на антифриза достигна 99гр. и с пуснато парно пада до 96 и пак 99, но не мина по нагоре. Загрявя за около 12-15минути. Дали и аз съм за смяна на термостат :dunno: 316,1.9.
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: проверка термостат

Мнение от vavilon » 10 Дек 2011, 10:06

NIKMAN написа:Пичове да ви питам, днес до работата 8км. темп. на антифриза достигна 99гр. и с пуснато парно пада до 96 и пак 99, но не мина по нагоре. Загрявя за около 12-15минути. Дали и аз съм за смяна на термостат :dunno: 316,1.9.

Значи перката изобщо не ти се включва? Цикъла на перката е 102-105гр. Явно ти е полузаминал термостата.
Погледни я тая темичка да се ориентираш. :yes:
viewtopic.php?f=34&t=230208

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d '09

Re: проверка термостат

Мнение от Malik » 10 Дек 2011, 14:08

Днес смених и големия след като след смяната на малкия имаше напредък, но не стигаше до горе и нещата заспаха :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: проверка термостат

Мнение от tosh » 13 Дек 2011, 9:59

От прочетеното става ясно, че или е малкия, или е големия или и двата :mhihi: Само, че на мен разходите по колата ми дойдоха много напоследък та ме интересува дали в ДИС ако някой от термостатите не работи, се появява грешка? Аз вчера я диагностицирах и нямаше такава. Също така има ли опция в ДИС да се провери нормална ли е работата на термостатите?
Ако сменя само малкия термостат, нужно ли е да източвам системата или понеже е на високо няма да изтече много и мога само да долея?
Благодаря предварително!
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d '09

Re: проверка термостат

Мнение от Malik » 13 Дек 2011, 11:57

tosh написа:От прочетеното става ясно, че или е малкия, или е големия или и двата :mhihi: Само, че на мен разходите по колата ми дойдоха много напоследък та ме интересува дали в ДИС ако някой от термостатите не работи, се появява грешка? Аз вчера я диагностицирах и нямаше такава. Също така има ли опция в ДИС да се провери нормална ли е работата на термостатите?
Ако сменя само малкия термостат, нужно ли е да източвам системата или понеже е на високо няма да изтече много и мога само да долея?
Благодаря предварително!


Не е нужно източване за малкия :yes: Аз така го смених и текна малко, но не е фатално :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: проверка термостат

Мнение от virtualchild » 13 Дек 2011, 12:03

Malik написа:
tosh написа:От прочетеното става ясно, че или е малкия, или е големия или и двата :mhihi: Само, че на мен разходите по колата ми дойдоха много напоследък та ме интересува дали в ДИС ако някой от термостатите не работи, се появява грешка? Аз вчера я диагностицирах и нямаше такава. Също така има ли опция в ДИС да се провери нормална ли е работата на термостатите?
Ако сменя само малкия термостат, нужно ли е да източвам системата или понеже е на високо няма да изтече много и мога само да долея?
Благодаря предварително!


Не е нужно източване за малкия :yes: Аз така го смених и текна малко, но не е фатално :)



:conf:

Покрий алтернатора преди да разлееш атифриза!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: проверка термостат

Мнение от tosh » 13 Дек 2011, 12:11

virtualchild написа:
Malik написа:
tosh написа:От прочетеното става ясно, че или е малкия, или е големия или и двата :mhihi: Само, че на мен разходите по колата ми дойдоха много напоследък та ме интересува дали в ДИС ако някой от термостатите не работи, се появява грешка? Аз вчера я диагностицирах и нямаше такава. Също така има ли опция в ДИС да се провери нормална ли е работата на термостатите?
Ако сменя само малкия термостат, нужно ли е да източвам системата или понеже е на високо няма да изтече много и мога само да долея?
Благодаря предварително!


Не е нужно източване за малкия :yes: Аз така го смених и текна малко, но не е фатално :)



:conf:

Покрий алтернатора преди да разлееш атифриза!


Ооооооо да обезателно :yes: Вече ядох х** с него - бяха ми забравили капачката на ATF-a отворена и от там голяма беля - разяла четките и после що горят лампите :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 19.01.2010
Местоположение: София/Сливен
Пол: Мъж
Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07

Re: проверка термостат

Мнение от armagedon01 » 13 Дек 2011, 12:46

vavilon написа:Значи перката изобщо не ти се включва? Цикъла на перката е 102-105гр. Явно ти е полузаминал термостата.
Погледни я тая темичка да се ориентираш. :yes:
viewtopic.php?f=34&t=230208


Колега, а знаеш ли какъв е цикъла на перката на 136 к. - ръчка/320 д/? Някой казват, че трябва да се включи след 100 градуса ама на мен ми се струва много това ....
На улицата се пазя не от крадци,а от полицията да не ми вземе парите.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook