AGR-клапана- със или без него-
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: AGR-клапана- със или без него-
Това е схема от М51, до колкото виждам. А и до колкото си спомням, на моя нямаше нито маркуче, нито филтър, (20 и 21 на схемата) и си работеше без проблеми. На въпроса ти - няма нужда от маркуче на входа на филтъра, ако не е застрашен от изключително замърсяване.
- Веселин|Василев
- М3 Пристрастен
-
- Мнения: 1272
- Регистриран на: 11.04.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: E38 735i
Re: AGR-клапана- със или без него-
Да М51 е двигателя. Аз имам и маркучето и филтъра (замърсен е), но от другата страна няма нищо и ей така си виси, точно до горивния филтър е и там не е кой знае колко мръсно освен когато се вдигне прах, затова и питам дали от другата страна няма маркуче което да отива някъде.
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: AGR-клапана- със или без него-
последно да го изолираме ли или не
има ли някой който кара от години така и няма проблеми ...

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: AGR-клапана- със или без него-
Преди около година чистихме и изолирахме ЕГР-а на малкия ТДС ( 1.8 ) - досега не е имало оплаквания. Предполагам, че системата е идентична. Пробвайте и споделете как се държи колата.
Последна промяна Zagy на 21 Юни 2010, 13:16, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.
- jivko2828
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 377
- Регистриран на: 20.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G70
- Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options
Re: AGR-клапана- със или без него-
Моя в момента е изолиран, като взех колата беше изолиран, после моя майстор го включи. Определено с него колата работи по-тихо, но и е по-мудна в ниските. След изчистването му и каране с него беше добре около 2 седмици и после нещо пак взе да мисли в ниските и тръгваше чак към 1800 оборота. След като го изключох определено колата е по-добре в ниските, но ръмжи повече като набира.
Re: AGR-клапана- със или без него-
Нека споделя и моят опит дотук с е46 320d 136 к.с. От известно време колата изгуби много мощност в диапазона до 2000 оборота, след тях си набира и върви нормално, но в ниските е наистина много зле, дори и на неголям наклон се налага да превключвам на по ниска предавка и ме изпреварват колици с двигатели по 1 литър... Изчитайки темите тук, се насочих към дебитомера - направих пробата с изключен дебитомер, нещата станаха още по зле - ако преди се налагаше от 5-та да превключа на 4-та по наклон, при откачен дебитомер не вървеше и на 4-та! Така и не разбрах кое е признакът за неработещ дебитомер - почва да върви по добре при изключването му, или същото или по-зле... мненията са различни.. Както и да е, поръчах нов дебитомер и го чакам да пристигне, междувременно направих и пробата с изключване на EGR от вакуумното маркуче. Резултат - проблемите изчезнаха и колата си тръгна както преди!! Не говоря за някакво малко или уж подобрение, а за огромна разлика! Странно ми се вижда, защото изчитайки темата тук, останах с впечатление, че изолирането на EGR може да подобри нещата, но не кой знае колко. А ако без вакуумното маркуче просто не може да отваря клапата и си стои затворена, значи не е била клеясала или блокирала отворена... При мен нещата се оправиха тотално! Затова си мисля, че проблемът при мен не е бил в EGR или не само в него, ако някой има предположения, ще съм благодарен да ги сподели... Мисля си, че все пак е възможно да е дебитомер, който отчита по ниски стойности от реалните и изолирането на EGR просто е компенсирало лошата работа на дебитомера, карайки го да подава по високи стойности и оттам да се обогатява сместа повече, а на високи обороти EGR така или иначе си е затворен или почти. Както и да е, новият дебитомер вече съм го платил, след като го сложа, ще направя пак проби с и без EGR. Това, което ще се чудя после е, ако се окаже, че си работи добре и с EGR, дали да го оставя затапен, или не... иначе като чета тук по италианските форуми, масово ги затапват, не им се чудят 

- jivko2828
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 377
- Регистриран на: 20.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G70
- Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options
Re: AGR-клапана- със или без него-
Колега, аз смених дебитомера, понеже колата ми набираше малко тегаво. По това време карах с включен AGR. След смяната на дебитомера и изчистен AGR, колата започна да върви много, но на високите, а до 1800-1900 оборота нямаше никой и беше точно както казваш ти. Върнах я на майстора и той направи някакви други настройки на дебитомера (или поне това ми каза, но подозирам че не беше адаптиран). Както и да е колата вървеше добре на ниските и с включен AGR, но от време на време пак доста се спъваше в ниските, което ме накара да изолирам AGR-а. Сега е екстра, не се замисля, но може и по-добре според мен.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: AGR-клапана- със или без него-
AGRa трябва да се почиства, трябва да е включен и работещ !!! Няма да обяснявам защо, който иска да намери в дебелите учебници за ДВГ или тука някъде из форума сме го обяснявали
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: AGR-клапана- със или без него-
а никои не казва след изолирането на агр-то набива ли му грешка колата която да свети на таблото или е само такава която се вижда през комп

- inseCT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 618
- Регистриран на: 19.06.2007
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: докато има!
- Мечтае да кара: Steptronic
- Детайли за колата: 320i (e36,95'',163PS,5 gang)',320d (e46,03'',183PS,6 gang)
Re: AGR-клапана- със или без него-
unikalen88 написа:а никои не казва след изолирането на агр-то набива ли му грешка колата която да свети на таблото или е само такава която се вижда през комп
При мене излиза грешка след което колата влиза в авариен режим и не може да изпревариш и автобус...става въпрос за е46 03'' 320d
Re: AGR-клапана- със или без него-
inseCT написа:При мене излиза грешка след което колата влиза в авариен режим и не може да изпревариш и автобус...става въпрос за е46 03'' 320d
И моята е '03 320d и си вървеше супер с изолиран клапан, не пушеше, нямаше и никаква грешка. Обаче като я изгася се чуваше едно тракане от клапана за около 3-4 секунди, което после спираше. Затова отпуших пак маркучето и си карам с включен клапан.

Re: AGR-клапана- със или без него-
Alexi написа:последно да го изолираме ли или неима ли някой който кара от години така и няма проблеми ...
аз ... не е от години, но може би два летни сезона вече
при мен не свети лампа, при някои обаче светва и колата не върви
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: AGR-клапана- със или без него-
При мен клапана само съм го чистил не съм го изолирал.Колата не пуши,върви си супер и не виждам защо да го пипам след като нямам проблеми с него 

- inseCT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 618
- Регистриран на: 19.06.2007
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: докато има!
- Мечтае да кара: Steptronic
- Детайли за колата: 320i (e36,95'',163PS,5 gang)',320d (e46,03'',183PS,6 gang)
Re: AGR-клапана- със или без него-
martin_g60 написа:При мен клапана само съм го чистил не съм го изолирал.Колата не пуши,върви си супер и не виждам защо да го пипам след като нямам проблеми с него
Не го пипай колега...аз така се вкарах в филм на ужасите...

- jivko2828
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 377
- Регистриран на: 20.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G70
- Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options
Re: AGR-клапана- със или без него-
При някои фейслифтови модели явно прави ядове като се изолира.
Само се чудя защо при мен с включен AGR от време на време се получава забиване в ниските, примерно на 1400 оборота ако съм на 3-та като подам рязко газ и няма никой, чак до 1800-1900 когато захапе турбото, тогава колата се изстрелва. С изолиран клапан го няма това. Дебитомера е сменен и AGR-а е почистен преди месец и половина някъде. Само да питам възможно ли е да е нещо от дебитомера, понеже след смяната му беше още по зле, винаги нямаше мощносто в ниските, след което майстора пак прави нещо и каза, че е задал други стойности, при което си беше нормално и в ниските, а забиване имаше както писах по-горе от време на време.

Само се чудя защо при мен с включен AGR от време на време се получава забиване в ниските, примерно на 1400 оборота ако съм на 3-та като подам рязко газ и няма никой, чак до 1800-1900 когато захапе турбото, тогава колата се изстрелва. С изолиран клапан го няма това. Дебитомера е сменен и AGR-а е почистен преди месец и половина някъде. Само да питам възможно ли е да е нещо от дебитомера, понеже след смяната му беше още по зле, винаги нямаше мощносто в ниските, след което майстора пак прави нещо и каза, че е задал други стойности, при което си беше нормално и в ниските, а забиване имаше както писах по-горе от време на време.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани