Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
Колеги излезнала е avinusa 3 за е46,до скоро нямаше ,защото 2ката беше изчерпана .сега е на спец цена 399 доларес.ако искате хубава система не се замисляйте,няма нищо общо с китайските боклуци ерисини и т.н -има обд и връзка с борд компа както и харман кардън поддръжка.бях с оригинална мк2 и ми излезна 59 доларес по скъпо защото трябва допълнителен кабел ако имаш фабрична,но е брутална.
сайта е avinusa.com

- Tunturi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 12.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325i
- Мечтае да кара: Балканче
- Детайли за колата: M54B25
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
Ако може малко пояснение защо erisin да е боклук и с какво или в кое отношение не се справя както avinusa-та ?
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2714
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
Малко тъпо ми изглежда, но пък може да си държиш цигарите зад монитора, който пуши.




- oldirtydog
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: 8.03.2017
- Пол: Мъж
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
Lenco написа:Малко тъпо ми изглежда, но пък може да си държиш цигарите зад монитора, който пуши.
ебаси скоростният лост :Д много добре изглежда лоста

- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46


- mustang1986
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 6.12.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M47N
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
Atanas328 написа:Колеги излезнала е avinusa 3 за е46,до скоро нямаше ,защото 2ката беше изчерпана .сега е на спец цена 399 доларес.ако искате хубава система не се замисляйте,няма нищо общо с китайските боклуци ерисини и т.н -има обд и връзка с борд компа както и харман кардън поддръжка.бях с оригинална мк2 и ми излезна 59 доларес по скъпо защото трябва допълнителен кабел ако имаш фабрична,но е брутална.сайта е avinusa.com
Нали не мислиш,че авина е произведен в щатите




Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
Avina си е точно толкова китаец, колкото останалите китайци.
И другите китайци нямат ядове с Хармън Кардън.
А за борд компютъра не знам какво да кажа, аз съм с Ерисин и ей го:

И другите китайци нямат ядове с Хармън Кардън.
А за борд компютъра не знам какво да кажа, аз съм с Ерисин и ей го:
- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
Atanas328 написа:Колеги излезнала е avinusa 3 за е46,до скоро нямаше ,защото 2ката беше изчерпана .сега е на спец цена 399 доларес.ако искате хубава система не се замисляйте,няма нищо общо с китайските боклуци ерисини и т.н -има обд и връзка с борд компа както и харман кардън поддръжка.бях с оригинална мк2 и ми излезна 59 доларес по скъпо защото трябва допълнителен кабел ако имаш фабрична,но е брутална.сайта е avinusa.com
От 5 години имам Erisin,и да ти кажа откровено много се посмях на тоя коментар


"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
И аз съм се замислил да си поръчвам Ерисин, но имам един въпрос за него преди да съм се решил.
Интересува ме дали когато се стартира след запалване на колата, автоматично започва да възпроизвежда музиката от там, докъдето е свирила последно или след като запаля аз трябва ръчно да си стартирам плеъра.
Интересува ме дали когато се стартира след запалване на колата, автоматично започва да възпроизвежда музиката от там, докъдето е свирила последно или след като запаля аз трябва ръчно да си стартирам плеъра.
- iNfoster`
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 363
- Регистриран на: 22.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320d
- Мечтае да кара: M5 E60,F90
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
luizov написа:И аз съм се замислил да си поръчвам Ерисин, но имам един въпрос за него преди да съм се решил.
Интересува ме дали когато се стартира след запалване на колата, автоматично започва да възпроизвежда музиката от там, докъдето е свирила последно или след като запаля аз трябва ръчно да си стартирам плеъра.
Утре ако успея да си свържа моята ще ти кажа.
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
luizov написа:И аз съм се замислил да си поръчвам Ерисин, но имам един въпрос за него преди да съм се решил.
Интересува ме дали когато се стартира след запалване на колата, автоматично започва да възпроизвежда музиката от там, докъдето е свирила последно или след като запаля аз трябва ръчно да си стартирам плеъра.
Да,стига да не си излязал от муз.плеър.
- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
hummer написа:luizov написа:И аз съм се замислил да си поръчвам Ерисин, но имам един въпрос за него преди да съм се решил.
Интересува ме дали когато се стартира след запалване на колата, автоматично започва да възпроизвежда музиката от там, докъдето е свирила последно или след като запаля аз трябва ръчно да си стартирам плеъра.
Да,стига да не си излязал от муз.плеър.
Ок, това ме интересуваше. Мерси!
- Tunturi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 12.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325i
- Мечтае да кара: Балканче
- Детайли за колата: M54B25
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
А има ли с новата операционна опция когато е свързан тела през bt да се превърта напред песента от навигацията? Поне на моето китайче не ставаше с android 5 (тела беше също с 5 сега е ъпдейтнат до 6).
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
^^ при мен не работи "превъртането", сменя песента при отпускане на копчето.

- iNfoster`
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 363
- Регистриран на: 22.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320d
- Мечтае да кара: M5 E60,F90
Re: Алтернативна мултимедийна система - Dynavin DVN-Е46
Най-после и аз се сдобих с едно Китайче спрях се на модела ES5062B. От няколко дни го ползвам и мога да кажа, че съм повече от доволен.
Няма нищо общо с оригиналната навигация която те държи в 20-ти век...
Към колега който беше написал толкова подробно стъпка по стъпка как да си свържем "Китайската Навигация" когато сме с оригинална.
Отново едно голямо БЛАГОДАРЯ :!:
Аз лично не пуснах нито един кабел за свързването на навигацията. Имаше си кабели от централната конзола до багажника които ги прозвънях с помощта на мултицет и ми свършиха идеална работа.
За колегите които им предстои това прекарване, да добавя:
1. При мен липсваше 14-ти ПИН на буксата - 12V Illum (58g) - Осветлението при включване на габарит да светва навигацията. В комплекта с навигацията имаше букса от която извадих произволен ПИН и го сложих на 14-та позиция и го свързах към сиво-червения кабел и всичко тръгна.
2. Ако ще си прекарвате кабели за кабели от централната конзола до багажника за да удължите кабелите на говорителите. Е хубаво да си пуснете още 1 допълнителен кабел който да го свържете към 13-ти ПИН на квадратната букса ( бял на цвят ) и в багажника да го свържете отново към белия кабел който е влизал преди това в квадратната букса. Това ви е 12V Ant OUT - тока за антената без който тя не може да работи.
Аз лично не пусках и този кабел. След като разбрах, че на антената и трябват 12V за да работи. Намерих ACC - 12V след завъртане на ключа до положение1 (бяло-лилав) който преди това бях отрязал от буксата и свързах антената към него. И сега след завъртане на ключа на положение 1, антената се пуска след връщане на положение 0, се гаси.
Отново Благодарско на колегата за поста!
Няма нищо общо с оригиналната навигация която те държи в 20-ти век...
Към колега който беше написал толкова подробно стъпка по стъпка как да си свържем "Китайската Навигация" когато сме с оригинална.
Отново едно голямо БЛАГОДАРЯ :!:
PeReZ написа:Въпреки че е елементарно като замисъл и изпълнение, все пак ще се опитам да опиша по-подробно каква е процедурата за минаване от фабрична навигация към Ерисин (или коя да е афтърмаркет навигация, плейър, CD, касетофон и т.н.).
*Методът важи и за Е39 и Е53.
Методът не важи за коли с HIFI, Harman&Kardon или DSP, понеже там крайното стъпало обикновено е усилвател в багажника, а не от радиомодула.
И така, ще започна с увод.
1. При Е46 с фабрична навигация радиомодулът се намира в багажника.
2. Радиомодулът се явява крайно стъпало, което най-просто казано означава, че той е устройството, което захранва говорителите ни със звук. Т.е. досещате се, че дори да имаше начин да включим афтърмаркет навигацията (която за кратко ще наричам ЕРИСИН) отпред, то тя няма да бъде свързана с говорители и няма да имаме звук.
3. Освен крайно стъпало, радиомодулът е и радиоприемник, т.е. радиоантените са закачени към него и ги нямаме в централната конзола, което пък означава, че дори да имаше начин да включим Ерисин-а отпред, няма да имаме антена за радиото.
Процедура по инсталиране на Ерисин (или кой да е плейър, различен от фабричния дисплей):
Квадратната букса, която влиза в радиомодула в багажника, е същата като тази, която щеше да бъде в централната ни конзола, ако колата беше с обикновено радио (касетофон/CD).
Тя, в схемите на БМВ, които можете да намерите във WDS програмата, се нарича:
x18126 когато е 17 пиновата с кръгли пинове (старата букса, т.е. за коли преди 03/2001); При комби винаги буксата е тази.
x13646, когато е 40 пиновата с плоски пинове (новата букса, т.е. за коли след 03/2001);
Това означава, че самия конектор, който ни е необходим, за да направим колата си с инсталация като за обикновено радио, го имаме и можем да го ползвам, освен ако не искаме да си оставим възможността някой ден да си върнем фабричната система, фабричния радиомодул и фабричния дисплей за ОЕМ навигация. Ако искате да си запазите тази възможност, просто си купете една 17 пинова (кръгли пинове) или 40 пинова (плоски пинове) букса от някоя кола на части. Това е буксата, която влиза във фабричния касетофон в централната конзола.
Сега ще опиша как да процедираме, ако искаме да си ползваме нашата букса, която в момента е включена в радиомодула в багажника.
1. Махнете плюсовата клема на акумулатора, за да се застраховаме от някоя глупава грешка по време на инсталацията.
2. Изключете квадратната букса от радиомодула и изключете буксите за радиоантените (Fakra конекторите).
3. Издърпайте квадратната букса и тези за антените от стяжките им, така че да можете удобно да боравите с тях.
4. Отрежете квадратната букса заедно с 1 педя кабели, както и буксата за радиоантената с една педя кабел.
5. Занесете отрязаните части до централната конзола.
6. Ще видите, че в стърчащите (1 педя) кабели с квадратната букса, които държите в ръката си, съдържат около 14-17 кабела.
Ето ги схемите за 2-та вида БМВ букси за радиомодул:
Ще забележите, че 2-те букси адски много си приличат по описанието на кабелите в тях. Общо взето те съдържат:
8 кабела за говорители (т.е. по 2 кабела за всяка "тонколона" в колата). (тях трябва да прекарате от багажника до отпред)
12V DIR - Постоянен 12V (червено-зелен) (имаме го отпред)
ACC - 12V след завъртане на ключа до положение1 (бяло-лилав) (имаме го отпред)
GND - Маса (кафяв или кафяво черен) (имаме го отпред)
ILL - Осветление 58g от включване на габарити (сиво-червен) (имаме го отпред)
IBUS (комуникация с другите модули в колата) бяло/сив с жълти кръгове (точки) (имаме го отпред)
А буксата за радиоантената ви е ясно, че също ще я удължаваме от багажника до отпред, така че продължаваме напред с частта по удължаването.
Надявам се, че вече схващате идеята. Купувате си 8бр. 6 метрови кабели със сечение от 1кв.мм. или 1.5кв.мм. (в схемата е описано, че оригинално са 1.5кв.мм., така че това е моето предложение). Ако си ги купите с различни цветове, ще Ви е по-удобно, но това не е задължително. Освен тях, купете си и 6 метров коаксиален кабел, който ще ползвате за удължаване на радиоантената.
7. Свързвате 8-те кабела, които си купихте, към кабелите в багажника, които досега бяха свързани към вашата квадратна букса. Интересуват ви 8-те кабела за говорителите. Ще ги познаете по това, че те са преплетени по двойки и всяка двойка си е отделен говорител.
8. Записвате си на един лист кой цвят кабел, към кой цвят в багажника свързвате.
9. Свързвате коаксиалния кабел към коаксиалния кабел в багажника, от който си отрязахте радиоантенната букса.
10. Прекарвате си през праговете чак до централната конзола всички тези кабели, които свързвахте към инсталацията в багажника.
11. Свързвате ги към буксите с педя кабел, които занесохте до централната конзола в точка 5. Готово, вече имате говорителите и радиоантената отпред.
12. Свързвате червено зеления кабел от буксата в централната конзола към бушон41 (F41), който се намира в жабката.
*Ако ви домързи да си прекарвате кабел до бушониерата, ви казвам, че няма да имате проблем дори да не го направите, а да се свържете към червено-зелен от управлението на климатроника.
13. Свързвате ILL кабела от квадратната букса към кой да е сиво-червен кабел в ценралната конзола. Имате го в буксите на монитора, имате го и в буксата на климатроника.
14. Свързвате ACC (лилаво-бял) към кой да е лилаво бял от буксата на климатроника/монитора.
15. Свързате кафевия кабел от квадратната букса към маса, като отново можете да ползвате хубавия дебел кабел от буксата на климатроника или пък от общите маси зад бушониерата.
16. Свързвате сиво/бял с жълти точки (IBUS) към същия цвят кабел от буксата на климатроника/монитора.
Вече имате напълно функционална инсталация за кола с фабрично радио/CD. Точно такава инсталация ви трябва, за да свържете Ерисин мултимедийната система.
Все пак вземете един мултицет и проверете дали на пина на червено зеления кабел имате постоянни 12 волта. Проверете масата за съпротивление от нейния пин към някой болт.
Проверете и ACC лилаво-белия кабел, дали е както трябва, т.е. дали идват 12В при положение 1 и дали изчезват при положение 0.
Ако всичко е окей, можете да свържете навигацията и би трябвало всичко да заработи както трябва. Схемата и целия метод са изпробвани десетки пъти лично от мен.
Все пак са възможни грешки и в стил американски форуми, съм длъжен да напиша следните няколко реда:
Не нося отговорност за каквито и да било неточности в описанието ми.
Не нося отговорност за ваша грешка, следвайки описанието ми.
Не нося отговорност за каквито и да било проблеми, казуси или евентуални терзания.
Ако някой намери някоя неточност или има някоя добра идея, с удоволствие ще редактирам поста, така че той да стане по-качествен, така че не се колебайте да пишете, ако има някоя градивна критика.
Идеята на целия този метод, който всъщност е много прост и елементарен и чак се чудя как можах да го пиша толкова дълго и широко, е единствено да се улесним, т.е. да не се налага да чакаме готови снопове с кабели от Китай, които на всичкото отгоре са с по-тънки кабели, а са в пъти по-скъпи от направения със собствените ни ръце сноп.
Методът важи и за Е39 и Е53.
Методът не важи за коли с HIFI, Harman&Kardon или DSP.
Методът ми е мега елементарен, в никакъв случай не си мисля, че отварям очите на някой, така че дано някой да не помисли, че искам да се направя на разбирач, защото методът е повече от елементарен, ясен от 20 години. Просто при толкова чести питания как става работата, реших че няма да навреди да го има написано по-обстойно.
Благодаря за внимението!
Аз лично не пуснах нито един кабел за свързването на навигацията. Имаше си кабели от централната конзола до багажника които ги прозвънях с помощта на мултицет и ми свършиха идеална работа.
За колегите които им предстои това прекарване, да добавя:
1. При мен липсваше 14-ти ПИН на буксата - 12V Illum (58g) - Осветлението при включване на габарит да светва навигацията. В комплекта с навигацията имаше букса от която извадих произволен ПИН и го сложих на 14-та позиция и го свързах към сиво-червения кабел и всичко тръгна.
2. Ако ще си прекарвате кабели за кабели от централната конзола до багажника за да удължите кабелите на говорителите. Е хубаво да си пуснете още 1 допълнителен кабел който да го свържете към 13-ти ПИН на квадратната букса ( бял на цвят ) и в багажника да го свържете отново към белия кабел който е влизал преди това в квадратната букса. Това ви е 12V Ant OUT - тока за антената без който тя не може да работи.
Аз лично не пусках и този кабел. След като разбрах, че на антената и трябват 12V за да работи. Намерих ACC - 12V след завъртане на ключа до положение1 (бяло-лилав) който преди това бях отрязал от буксата и свързах антената към него. И сега след завъртане на ключа на положение 1, антената се пуска след връщане на положение 0, се гаси.
Отново Благодарско на колегата за поста!

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани