Бързи въпроси и отговори

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 17.01.2025
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от EliteProHyperBG » 17 Яну 2025, 21:41

Здравейте колеги, колата е е46 320d евро4. Та въпросът ми е къде можете да ми препоръчате надеждно място за рециклиране на турбо в Кюстендилска област. Благодаря предварително!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 560
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от swetlioo » 01 Фев 2025, 18:17

Моля за помощ. Колата е Е46 320d M47N2 евро4. Преди час ми направи проблем. Паля я, беше полуизстинала и тръгвам да карам. След 200 м, по едни леко баирче, давайки газ на 2-ра, на около 2500 оборота заби за секунда две, след което изпуши сиво синкаво и пое, но сякаш без мощност. Промяна в работата на колата или звука не усетих, но веднага обърнах и я паркирах пред нас. Вдигнах капака и на пръв поглед, беше хвърлила масло около масло наливната капачка. Антифриза си е ок, не е омесила масло и вода. Маслото си е на средата на щеката, така си беше и вчера. Махнах капака на двигателя и около капачка и около въздушния филтър е омаслено. Почнах да разглобявам да го махна и гледам, че има цяла локва масло до картерната вентилация. Омаслено е около тръбите на студената част на турбото, но изглежда като старо омасляване. ЕГР е махнат преди близо година. Грешки няма освен за ламбда сонда ЕГР и свещ на 4-ти цилиндър. Дюзите са в заводски стойности. Гледах я на ИНПА след като паркирах пред нас. Дайте акъл какво може да е и какво да разглобявам и проверявам, че лошо, а ми трябва кола следващата седмица.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 560
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от swetlioo » 01 Фев 2025, 21:37

IMG_5618.jpeg
Да допълня. Турбото е здраво. Няма луфтове, но от малкото маркучле, дето идва от кутията на въздушния филтър, тече масло. Не е много, но се е събрало малка вадичка, не е само изпарения. Моя двигател е с пластмасовото тяло на картерната вентилация, не с кръглото филтърче.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 515
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от streetz » 15 Фев 2025, 23:45

При пропадане на оборотите, например включване на позиция D на скоростния лост, започва да присветва лампата за маслото. Какви са възможните причини? Маслена помпа, лагери или друго? M54B22 e двигателя.

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Kurtov » 16 Фев 2025, 2:19

streetz написа:При пропадане на оборотите, например включване на позиция D на скоростния лост, започва да присветва лампата за маслото. Какви са възможните причини? Маслена помпа, лагери или друго? M54B22 e двигателя.



Доста са възможните причини.
Може да са износени лагерите както се писали, може и от неподходящо масло да е.
Може и датчик да е, макар че се съмнявам щом го прави само като паднат оборотите.
На студен двигател прави ли го ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 515
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от streetz » 16 Фев 2025, 2:38

Не, само на топъл двигател го прави. При това имаше един период, в който термостата беше заминал и не успяваше да загрее до 90°, но пак се случваше да премигне лампата. Но пък това едва ли е оказвало такова влияние на маслото, то сигурно си се е загрявало достатъчно.
Така е вече 2 години, карам я с Castrol Edge 5W40 откакто я имам (7 години, 90 000 км). Може би трябва да се пробва с друга марка масло, знам ли.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Kurtov » 16 Фев 2025, 2:50

Не е от маслото според мен.
Аз съм карал с какви ли не масла и ако двигателят си е наред, всичко си е същото, освен ако не е на много голям пробег.
Според мен не е и от датчик, защото когато се развали датчика, лампата си свети когато си поиска, на студен мотор, на ниски обороти, на високи обороти, когато и е кеф.
Според мен си е просто ниско налягането на маслото, разбира се най-добре да се премери и със сигурност да се знае какво налягане прави този двигател.
След като се види, какво е налягането, може да търсите причините.
Малко тъп въпрос, но какво е нивото на маслото ?
Скоро мерили ли сте го ?
Може да е задръстена маслената помпа.
Всеки път един и същ ли маслен филтър изпозлвате ?
Забелязали ли сте, дали този проблем се е получил веднага след смяна на масло, или някакъв ремонт ?
Може просто да си е за ремонт самият мотор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1706
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Biogame » 16 Фев 2025, 9:56

streetz написа:При пропадане на оборотите, например включване на позиция D на скоростния лост, започва да присветва лампата за маслото. Какви са възможните причини? Маслена помпа, лагери или друго? M54B22 e двигателя.


Пробвай като за начало с друга марка масло и друга марка маслен филтър.
Имам едно Мини което не обича коя да е марка маслен филтър.
:driving: :dunno: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 515
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от streetz » 16 Фев 2025, 12:28

Kurtov написа:Какво е нивото на маслото ?
Скоро мерили ли сте го ?
Може да е задръстена маслената помпа.
Всеки път един и същ ли маслен филтър използвате ?
Забелязали ли сте, дали този проблем се е получил веднага след смяна на масло, или някакъв ремонт ?
Може просто да си е за ремонт самият мотор.

Нивото го проверявам редовно, понеже гори около 600-700 грама на 1000 км и често доливам. Филтри обикновено слагам Mahle или Hengst, веднъж и Filtron - няма разлика. Няма конкретно събитие след което да се е появил проблема, даже в началото се случваше доста рядко - само в тежки задръствания в летните жеги или пък при продължителни изкачвания по планински проходи.
За ремонт е със сигурност, но ми се искаше да проверя дали загубата на налягане може да е другаде освен в основни лагери и помпата. Че вече два "форумни" сервиза ме сапунисват да си карам така докато може, то не било сериозен проблем, нямало смисъл да се ремонтира, по-добре да се насади друг двигател (все едно е пълно с перфектни 25 годишни шестаци), не давали гаранция дали след ремонта ще се оправи и т.н.
Трябва да намеря време да закача INPA-та и да гледам температурата на маслото при движение, макар вероятността да е от прегряването му да е минимална.
Biogame написа:Пробвай като за начало с друга марка масло и друга марка маслен филтър.

Да, това ще го пробвам със сигурност преди да се стигне до отваряне на двигателя (ако избута дотогава). :)
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Kurtov » 16 Фев 2025, 16:59

Тя така може да кара и много време, но на мен лично няма да ми е спокойно да карам със светеща лампа.
Ако мислите да я карате така, докато издържи, сипете гъсто масло и лампата сигурно ще изгасне, или поне така предполагам.
В момента е с 5w40, сложете и 10w60, но има друго, че това масло си е скъпо а при доливане на 600мл на 1000 км си е разход.
Също друго, което бих направил аз в такъв случай, въобще няма да и сменям маслото, то при този разход постоянно карате със свежо масло.
Просто на 10 000 км и сменете масления филтър с нов и доливайте 10w60, или 15w50 и ще изкара доста време според мен.

Сега проверих 10w60 на Mannol е около 70 лв за 6 литра, което е супер цена.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 854
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от turbonetic » 16 Фев 2025, 19:24

Че вече два "форумни" сервиза ме сапунисват да си карам така докато може, то не било сериозен проблем, нямало смисъл да се ремонтира, по-добре да се насади друг двигател (все едно е пълно с перфектни 25 годишни шестаци), не давали гаранция дали след ремонта ще се оправи и т.н.

Остави ги тия форумните сервизи намери някои ,които ги разбира тези коли.Форумните сервизи отдавна забравиха за коли като е46 е39 ,а едно време забравиха от къде са тръгнали :mhihi: В момента едно от най-лесното е да смениш маслото и филтъра,+ датчик! Ако ,и тогава не се оправи мерете налягането

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 560
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от swetlioo » 19 Фев 2025, 8:43

swetlioo написа:Моля за помощ. Колата е Е46 320d M47N2 евро4. Преди час ми направи проблем. Паля я, беше полуизстинала и тръгвам да карам. След 200 м, по едни леко баирче, давайки газ на 2-ра, на около 2500 оборота заби за секунда две, след което изпуши сиво синкаво и пое, но сякаш без мощност. Промяна в работата на колата или звука не усетих, но веднага обърнах и я паркирах пред нас. Вдигнах капака и на пръв поглед, беше хвърлила масло около масло наливната капачка. Антифриза си е ок, не е омесила масло и вода. Маслото си е на средата на щеката, така си беше и вчера. Махнах капака на двигателя и около капачка и около въздушния филтър е омаслено. Почнах да разглобявам да го махна и гледам, че има цяла локва масло до картерната вентилация. Омаслено е около тръбите на студената част на турбото, но изглежда като старо омасляване. ЕГР е махнат преди близо година. Грешки няма освен за ламбда сонда ЕГР и свещ на 4-ти цилиндър. Дюзите са в заводски стойности. Гледах я на ИНПА след като паркирах пред нас. Дайте акъл какво може да е и какво да разглобявам и проверявам, че лошо, а ми трябва кола следващата седмица.


Колеги, мина време, минаха и километри, колата си е наред. Не харчи масло или антифриз, турбо и дюзи здрави. Няма признаци за проблем. Но остана едно нещо. Изпуска масло около масло наливната капачка. Как мислите, дали е гарнитура, сама по себе си или е по високо налягане при високи обороти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 854
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от turbonetic » 19 Фев 2025, 12:28

имат една гарнитурка на самата капачка от нея ти тече явно.При мен на Мерцедеса беше същото оливаше яко от капачката за масло смених я с чисто нова най-евтината и спря

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Kurtov » 20 Фев 2025, 16:22

swetlioo написа:
swetlioo написа:Моля за помощ. Колата е Е46 320d M47N2 евро4. Преди час ми направи проблем. Паля я, беше полуизстинала и тръгвам да карам. След 200 м, по едни леко баирче, давайки газ на 2-ра, на около 2500 оборота заби за секунда две, след което изпуши сиво синкаво и пое, но сякаш без мощност. Промяна в работата на колата или звука не усетих, но веднага обърнах и я паркирах пред нас. Вдигнах капака и на пръв поглед, беше хвърлила масло около масло наливната капачка. Антифриза си е ок, не е омесила масло и вода. Маслото си е на средата на щеката, така си беше и вчера. Махнах капака на двигателя и около капачка и около въздушния филтър е омаслено. Почнах да разглобявам да го махна и гледам, че има цяла локва масло до картерната вентилация. Омаслено е около тръбите на студената част на турбото, но изглежда като старо омасляване. ЕГР е махнат преди близо година. Грешки няма освен за ламбда сонда ЕГР и свещ на 4-ти цилиндър. Дюзите са в заводски стойности. Гледах я на ИНПА след като паркирах пред нас. Дайте акъл какво може да е и какво да разглобявам и проверявам, че лошо, а ми трябва кола следващата седмица.


Колеги, мина време, минаха и километри, колата си е наред. Не харчи масло или антифриз, турбо и дюзи здрави. Няма признаци за проблем. Но остана едно нещо. Изпуска масло около масло наливната капачка. Как мислите, дали е гарнитура, сама по себе си или е по високо налягане при високи обороти?



Моят съвет е да запалиш двигателят и при отворена капачка да провериш, дали духа силно от отвора.
Ако няма налягане тогава бих сменил капачката с нова.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 560
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от swetlioo » 21 Фев 2025, 7:39

Kurtov написа:
swetlioo написа:
swetlioo написа:Моля за помощ. Колата е Е46 320d M47N2 евро4. Преди час ми направи проблем. Паля я, беше полуизстинала и тръгвам да карам. След 200 м, по едни леко баирче, давайки газ на 2-ра, на около 2500 оборота заби за секунда две, след което изпуши сиво синкаво и пое, но сякаш без мощност. Промяна в работата на колата или звука не усетих, но веднага обърнах и я паркирах пред нас. Вдигнах капака и на пръв поглед, беше хвърлила масло около масло наливната капачка. Антифриза си е ок, не е омесила масло и вода. Маслото си е на средата на щеката, така си беше и вчера. Махнах капака на двигателя и около капачка и около въздушния филтър е омаслено. Почнах да разглобявам да го махна и гледам, че има цяла локва масло до картерната вентилация. Омаслено е около тръбите на студената част на турбото, но изглежда като старо омасляване. ЕГР е махнат преди близо година. Грешки няма освен за ламбда сонда ЕГР и свещ на 4-ти цилиндър. Дюзите са в заводски стойности. Гледах я на ИНПА след като паркирах пред нас. Дайте акъл какво може да е и какво да разглобявам и проверявам, че лошо, а ми трябва кола следващата седмица.


Колеги, мина време, минаха и километри, колата си е наред. Не харчи масло или антифриз, турбо и дюзи здрави. Няма признаци за проблем. Но остана едно нещо. Изпуска масло около масло наливната капачка. Как мислите, дали е гарнитура, сама по себе си или е по високо налягане при високи обороти?



Моят съвет е да запалиш двигателят и при отворена капачка да провериш, дали духа силно от отвора.
Ако няма налягане тогава бих сменил капачката с нова.


Колега, не духа, но веригата е на 2 см под капачкатс и за секунди прави мазало, когато я отворя. А при подаване на газ, прави вакуум.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook