Бързи въпроси и отговори
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- EliteProHyperBG
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 17.01.2025
- Пол: Мъж
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте колеги, колата е е46 320d евро4. Та въпросът ми е къде можете да ми препоръчате надеждно място за рециклиране на турбо в Кюстендилска област. Благодаря предварително!!!
Re: Бързи въпроси и отговори
Моля за помощ. Колата е Е46 320d M47N2 евро4. Преди час ми направи проблем. Паля я, беше полуизстинала и тръгвам да карам. След 200 м, по едни леко баирче, давайки газ на 2-ра, на около 2500 оборота заби за секунда две, след което изпуши сиво синкаво и пое, но сякаш без мощност. Промяна в работата на колата или звука не усетих, но веднага обърнах и я паркирах пред нас. Вдигнах капака и на пръв поглед, беше хвърлила масло около масло наливната капачка. Антифриза си е ок, не е омесила масло и вода. Маслото си е на средата на щеката, така си беше и вчера. Махнах капака на двигателя и около капачка и около въздушния филтър е омаслено. Почнах да разглобявам да го махна и гледам, че има цяла локва масло до картерната вентилация. Омаслено е около тръбите на студената част на турбото, но изглежда като старо омасляване. ЕГР е махнат преди близо година. Грешки няма освен за ламбда сонда ЕГР и свещ на 4-ти цилиндър. Дюзите са в заводски стойности. Гледах я на ИНПА след като паркирах пред нас. Дайте акъл какво може да е и какво да разглобявам и проверявам, че лошо, а ми трябва кола следващата седмица.
Re: Бързи въпроси и отговори
Да допълня. Турбото е здраво. Няма луфтове, но от малкото маркучле, дето идва от кутията на въздушния филтър, тече масло. Не е много, но се е събрало малка вадичка, не е само изпарения. Моя двигател е с пластмасовото тяло на картерната вентилация, не с кръглото филтърче.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Бързи въпроси и отговори
При пропадане на оборотите, например включване на позиция D на скоростния лост, започва да присветва лампата за маслото. Какви са възможните причини? Маслена помпа, лагери или друго? M54B22 e двигателя.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: Бързи въпроси и отговори
streetz написа:При пропадане на оборотите, например включване на позиция D на скоростния лост, започва да присветва лампата за маслото. Какви са възможните причини? Маслена помпа, лагери или друго? M54B22 e двигателя.
Доста са възможните причини.
Може да са износени лагерите както се писали, може и от неподходящо масло да е.
Може и датчик да е, макар че се съмнявам щом го прави само като паднат оборотите.
На студен двигател прави ли го ?
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Бързи въпроси и отговори
Не, само на топъл двигател го прави. При това имаше един период, в който термостата беше заминал и не успяваше да загрее до 90°, но пак се случваше да премигне лампата. Но пък това едва ли е оказвало такова влияние на маслото, то сигурно си се е загрявало достатъчно.
Така е вече 2 години, карам я с Castrol Edge 5W40 откакто я имам (7 години, 90 000 км). Може би трябва да се пробва с друга марка масло, знам ли.
Така е вече 2 години, карам я с Castrol Edge 5W40 откакто я имам (7 години, 90 000 км). Може би трябва да се пробва с друга марка масло, знам ли.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: Бързи въпроси и отговори
Не е от маслото според мен.
Аз съм карал с какви ли не масла и ако двигателят си е наред, всичко си е същото, освен ако не е на много голям пробег.
Според мен не е и от датчик, защото когато се развали датчика, лампата си свети когато си поиска, на студен мотор, на ниски обороти, на високи обороти, когато и е кеф.
Според мен си е просто ниско налягането на маслото, разбира се най-добре да се премери и със сигурност да се знае какво налягане прави този двигател.
След като се види, какво е налягането, може да търсите причините.
Малко тъп въпрос, но какво е нивото на маслото ?
Скоро мерили ли сте го ?
Може да е задръстена маслената помпа.
Всеки път един и същ ли маслен филтър изпозлвате ?
Забелязали ли сте, дали този проблем се е получил веднага след смяна на масло, или някакъв ремонт ?
Може просто да си е за ремонт самият мотор.
Аз съм карал с какви ли не масла и ако двигателят си е наред, всичко си е същото, освен ако не е на много голям пробег.
Според мен не е и от датчик, защото когато се развали датчика, лампата си свети когато си поиска, на студен мотор, на ниски обороти, на високи обороти, когато и е кеф.
Според мен си е просто ниско налягането на маслото, разбира се най-добре да се премери и със сигурност да се знае какво налягане прави този двигател.
След като се види, какво е налягането, може да търсите причините.
Малко тъп въпрос, но какво е нивото на маслото ?
Скоро мерили ли сте го ?
Може да е задръстена маслената помпа.
Всеки път един и същ ли маслен филтър изпозлвате ?
Забелязали ли сте, дали този проблем се е получил веднага след смяна на масло, или някакъв ремонт ?
Може просто да си е за ремонт самият мотор.
- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1706
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Бързи въпроси и отговори
streetz написа:При пропадане на оборотите, например включване на позиция D на скоростния лост, започва да присветва лампата за маслото. Какви са възможните причини? Маслена помпа, лагери или друго? M54B22 e двигателя.
Пробвай като за начало с друга марка масло и друга марка маслен филтър.
Имам едно Мини което не обича коя да е марка маслен филтър.



- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Бързи въпроси и отговори
Kurtov написа:Какво е нивото на маслото ?
Скоро мерили ли сте го ?
Може да е задръстена маслената помпа.
Всеки път един и същ ли маслен филтър използвате ?
Забелязали ли сте, дали този проблем се е получил веднага след смяна на масло, или някакъв ремонт ?
Може просто да си е за ремонт самият мотор.
Нивото го проверявам редовно, понеже гори около 600-700 грама на 1000 км и често доливам. Филтри обикновено слагам Mahle или Hengst, веднъж и Filtron - няма разлика. Няма конкретно събитие след което да се е появил проблема, даже в началото се случваше доста рядко - само в тежки задръствания в летните жеги или пък при продължителни изкачвания по планински проходи.
За ремонт е със сигурност, но ми се искаше да проверя дали загубата на налягане може да е другаде освен в основни лагери и помпата. Че вече два "форумни" сервиза ме сапунисват да си карам така докато може, то не било сериозен проблем, нямало смисъл да се ремонтира, по-добре да се насади друг двигател (все едно е пълно с перфектни 25 годишни шестаци), не давали гаранция дали след ремонта ще се оправи и т.н.
Трябва да намеря време да закача INPA-та и да гледам температурата на маслото при движение, макар вероятността да е от прегряването му да е минимална.
Biogame написа:Пробвай като за начало с друга марка масло и друга марка маслен филтър.
Да, това ще го пробвам със сигурност преди да се стигне до отваряне на двигателя (ако избута дотогава).

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: Бързи въпроси и отговори
Тя така може да кара и много време, но на мен лично няма да ми е спокойно да карам със светеща лампа.
Ако мислите да я карате така, докато издържи, сипете гъсто масло и лампата сигурно ще изгасне, или поне така предполагам.
В момента е с 5w40, сложете и 10w60, но има друго, че това масло си е скъпо а при доливане на 600мл на 1000 км си е разход.
Също друго, което бих направил аз в такъв случай, въобще няма да и сменям маслото, то при този разход постоянно карате със свежо масло.
Просто на 10 000 км и сменете масления филтър с нов и доливайте 10w60, или 15w50 и ще изкара доста време според мен.
Сега проверих 10w60 на Mannol е около 70 лв за 6 литра, което е супер цена.
Ако мислите да я карате така, докато издържи, сипете гъсто масло и лампата сигурно ще изгасне, или поне така предполагам.
В момента е с 5w40, сложете и 10w60, но има друго, че това масло си е скъпо а при доливане на 600мл на 1000 км си е разход.
Също друго, което бих направил аз в такъв случай, въобще няма да и сменям маслото, то при този разход постоянно карате със свежо масло.
Просто на 10 000 км и сменете масления филтър с нов и доливайте 10w60, или 15w50 и ще изкара доста време според мен.
Сега проверих 10w60 на Mannol е около 70 лв за 6 литра, което е супер цена.
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Бързи въпроси и отговори
Че вече два "форумни" сервиза ме сапунисват да си карам така докато може, то не било сериозен проблем, нямало смисъл да се ремонтира, по-добре да се насади друг двигател (все едно е пълно с перфектни 25 годишни шестаци), не давали гаранция дали след ремонта ще се оправи и т.н.
Остави ги тия форумните сервизи намери някои ,които ги разбира тези коли.Форумните сервизи отдавна забравиха за коли като е46 е39 ,а едно време забравиха от къде са тръгнали
В момента едно от най-лесното е да смениш маслото и филтъра,+ датчик! Ако ,и тогава не се оправи мерете налягането
Остави ги тия форумните сервизи намери някои ,които ги разбира тези коли.Форумните сервизи отдавна забравиха за коли като е46 е39 ,а едно време забравиха от къде са тръгнали

Re: Бързи въпроси и отговори
swetlioo написа:Моля за помощ. Колата е Е46 320d M47N2 евро4. Преди час ми направи проблем. Паля я, беше полуизстинала и тръгвам да карам. След 200 м, по едни леко баирче, давайки газ на 2-ра, на около 2500 оборота заби за секунда две, след което изпуши сиво синкаво и пое, но сякаш без мощност. Промяна в работата на колата или звука не усетих, но веднага обърнах и я паркирах пред нас. Вдигнах капака и на пръв поглед, беше хвърлила масло около масло наливната капачка. Антифриза си е ок, не е омесила масло и вода. Маслото си е на средата на щеката, така си беше и вчера. Махнах капака на двигателя и около капачка и около въздушния филтър е омаслено. Почнах да разглобявам да го махна и гледам, че има цяла локва масло до картерната вентилация. Омаслено е около тръбите на студената част на турбото, но изглежда като старо омасляване. ЕГР е махнат преди близо година. Грешки няма освен за ламбда сонда ЕГР и свещ на 4-ти цилиндър. Дюзите са в заводски стойности. Гледах я на ИНПА след като паркирах пред нас. Дайте акъл какво може да е и какво да разглобявам и проверявам, че лошо, а ми трябва кола следващата седмица.
Колеги, мина време, минаха и километри, колата си е наред. Не харчи масло или антифриз, турбо и дюзи здрави. Няма признаци за проблем. Но остана едно нещо. Изпуска масло около масло наливната капачка. Как мислите, дали е гарнитура, сама по себе си или е по високо налягане при високи обороти?
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Бързи въпроси и отговори
имат една гарнитурка на самата капачка от нея ти тече явно.При мен на Мерцедеса беше същото оливаше яко от капачката за масло смених я с чисто нова най-евтината и спря
Re: Бързи въпроси и отговори
swetlioo написа:swetlioo написа:Моля за помощ. Колата е Е46 320d M47N2 евро4. Преди час ми направи проблем. Паля я, беше полуизстинала и тръгвам да карам. След 200 м, по едни леко баирче, давайки газ на 2-ра, на около 2500 оборота заби за секунда две, след което изпуши сиво синкаво и пое, но сякаш без мощност. Промяна в работата на колата или звука не усетих, но веднага обърнах и я паркирах пред нас. Вдигнах капака и на пръв поглед, беше хвърлила масло около масло наливната капачка. Антифриза си е ок, не е омесила масло и вода. Маслото си е на средата на щеката, така си беше и вчера. Махнах капака на двигателя и около капачка и около въздушния филтър е омаслено. Почнах да разглобявам да го махна и гледам, че има цяла локва масло до картерната вентилация. Омаслено е около тръбите на студената част на турбото, но изглежда като старо омасляване. ЕГР е махнат преди близо година. Грешки няма освен за ламбда сонда ЕГР и свещ на 4-ти цилиндър. Дюзите са в заводски стойности. Гледах я на ИНПА след като паркирах пред нас. Дайте акъл какво може да е и какво да разглобявам и проверявам, че лошо, а ми трябва кола следващата седмица.
Колеги, мина време, минаха и километри, колата си е наред. Не харчи масло или антифриз, турбо и дюзи здрави. Няма признаци за проблем. Но остана едно нещо. Изпуска масло около масло наливната капачка. Как мислите, дали е гарнитура, сама по себе си или е по високо налягане при високи обороти?
Моят съвет е да запалиш двигателят и при отворена капачка да провериш, дали духа силно от отвора.
Ако няма налягане тогава бих сменил капачката с нова.
Re: Бързи въпроси и отговори
Kurtov написа:swetlioo написа:swetlioo написа:Моля за помощ. Колата е Е46 320d M47N2 евро4. Преди час ми направи проблем. Паля я, беше полуизстинала и тръгвам да карам. След 200 м, по едни леко баирче, давайки газ на 2-ра, на около 2500 оборота заби за секунда две, след което изпуши сиво синкаво и пое, но сякаш без мощност. Промяна в работата на колата или звука не усетих, но веднага обърнах и я паркирах пред нас. Вдигнах капака и на пръв поглед, беше хвърлила масло около масло наливната капачка. Антифриза си е ок, не е омесила масло и вода. Маслото си е на средата на щеката, така си беше и вчера. Махнах капака на двигателя и около капачка и около въздушния филтър е омаслено. Почнах да разглобявам да го махна и гледам, че има цяла локва масло до картерната вентилация. Омаслено е около тръбите на студената част на турбото, но изглежда като старо омасляване. ЕГР е махнат преди близо година. Грешки няма освен за ламбда сонда ЕГР и свещ на 4-ти цилиндър. Дюзите са в заводски стойности. Гледах я на ИНПА след като паркирах пред нас. Дайте акъл какво може да е и какво да разглобявам и проверявам, че лошо, а ми трябва кола следващата седмица.
Колеги, мина време, минаха и километри, колата си е наред. Не харчи масло или антифриз, турбо и дюзи здрави. Няма признаци за проблем. Но остана едно нещо. Изпуска масло около масло наливната капачка. Как мислите, дали е гарнитура, сама по себе си или е по високо налягане при високи обороти?
Моят съвет е да запалиш двигателят и при отворена капачка да провериш, дали духа силно от отвора.
Ако няма налягане тогава бих сменил капачката с нова.
Колега, не духа, но веригата е на 2 см под капачкатс и за секунди прави мазало, когато я отворя. А при подаване на газ, прави вакуум.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани