Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
Имаше едно много интересно изследване/анкета, което са направили колегите от западен форум... та резултатите ясно показват че еднозначен отговор да сменим или не НЯМА!!! Т.е. всеки взема своето решение сам и си тегли после от него..
Анкетата беше интересна защото имаше около 1000 отговорили и въпросите бяха хитри.. нещо от сорта на :
Сменихте ли маслото на автоматичната си кутия... отговор
- не не смених - имах проблем след това/нямах проблем след това
- да смених с оригинално масло - имах проблем след това/нямах проблем след това
- да смених с неоригинално масло - имах проблем след това/нямах проблем след това
най много хора не бяха сменили и нямаха проблем, а имаше ужасно много хора които бяха сменили с неоригинално и бяха гризнали дръвцето....
Таа мислете...
Анкетата беше интересна защото имаше около 1000 отговорили и въпросите бяха хитри.. нещо от сорта на :
Сменихте ли маслото на автоматичната си кутия... отговор
- не не смених - имах проблем след това/нямах проблем след това
- да смених с оригинално масло - имах проблем след това/нямах проблем след това
- да смених с неоригинално масло - имах проблем след това/нямах проблем след това
най много хора не бяха сменили и нямаха проблем, а имаше ужасно много хора които бяха сменили с неоригинално и бяха гризнали дръвцето....
Таа мислете...


- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
Според мен е абсолютно задължително да се сменя на автоматика маслото на 150 хил км. Моята кола я взех на 205 хил и си казах, че са го сменили, което беше голяма глупост. Точно преди 2-3 седмици на 235 хил км почва да ми се появява един от символите за проблеми със скоростната кутия (нещо като зъбно колело в средата на борда) и ходих до ДАРУ да си сменя маслото. От както го смених не само колата превключва много по-добре, но и този символ не съм го видял.
Ако колата ти е над 7 години (което май е вече за всички Е46-ци
) в ДАРУ има някаква акция, моето го смениха за 295 лева с труда, иначе само маслото и филтъра май беше 315 лева и 50-60 лева труд за смяна. Лошото е че от 10 литра масло могат да се сменят само 8, защото 2 винаги остават в турбината или там както се води в скоростната кутия.
Ако колата ти е над 7 години (което май е вече за всички Е46-ци

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re:
100imenov написа:Не се сменят! Само ако има теч се долива.

познава се като минеш на канал и ако скоростната кутия и дифа са омаслени и имат теч, си личи няма как да сбъркаш. остава да видиш от къде е теча. на старото БМВ имах теч от скоростната кутия и се оказа семеринга на скоростния лост.

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Re:
niki81vd написа:100imenov написа:Не искам да споря всеки сам си преценява,но ми е казано от човек който си разбита от работата на 100%,че тези масла не се сменят.
Цитат и гугъл превод от страницата на ZF
"Смяна на масло за автоматични трансмисии ZF на леки автомобили
Всеки Kit Смяна на масло съдържа само ZF оригинални части.
Пълнеж Lifetime масло осигурява предаването продължава да работи. Маслото, обаче, може възраст чрез сериозно използване, температурни промени, и химически процеси.
Само редовна смяна на маслото ще гарантира изключително удобство на смени и изпълнение на автоматична трансмисия ZF. На специално съвпадащи масла ще помогне да се намали износването на тежко натоварени компоненти в автоматичните трансмисии пътнически автомобили ZF и възстановяване комфорт смяна.
Редовни интервали за поддръжка ще увеличи значително експлоатация на автоматична скоростна кутия и, именно по тази причина ZF препоръчва редовна смяна на маслото на всеки 80 000-120 000 км или след 8 години - в зависимост от начина на ползване.
"
Източник > http://www.zf.com/brands/content/en/zf_ ... g_kit.html
A прочете ли хубаво цитата за какви кутии е

Oil change for ZF's automatic passenger car transmissions
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
niki81vd написа:Да разбира се, повечето представители твърдят , че масло на автоматици не се сменя, пише го дори в сервизните документи, както и в таблицата по-горе viewtopic.php?f=34&t=166512&start=120#p2974912 . Парадокса е , производителя на възела предвижда обслужване, а търговеца на автомобила, твърди че не подлржи на обслужване и не се извършва.
Няма такова нещо - нещо си в грешка особено при автоматиците се сменят и филтрите и са си заложени
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
niki81vd написа:Кога за последно си имал работа с представителен сервиз, в таблицата по горе е описано от сервизна книжка, Маслото не небходимо да се сменя. Понякога си говорите нещата наизуст. Аз си сменям маслото и препоръчвам всеки да го прави, факт е че дилърите гледат документи, а там пише, не се сменя, ако няма загуби. Отиди и питай за VW туарег на колко хиляди се сменя маслото на автоматика, и после седни да пишеш по форумите. Че ми писна да водя задочни спорове.
Ай чети малко:
То така пише, защото на определени км се сервизира тая кутия и тогава се сменя. Както и всички части по колата. А това че нив чакаме нещо да изтропа и после сменяме е отделен въпрос. Просто всеки детайл има определен "живот" и за да може определения агрегат да е надежден часта се сменя без значение че на Бай Ганя и изглежда добре или щото още нетрака/тропа
Sent from my GT-N5100 using Tapatalk 2
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
niki81vd написа:Кога за последно си имал работа с представителен сервиз, в таблицата по горе е описано от сервизна книжка, Маслото не небходимо да се сменя. Понякога си говорите нещата наизуст. Аз си сменям маслото и препоръчвам всеки да го прави, факт е че дилърите гледат документи, а там пише, не се сменя, ако няма загуби. Отиди и питай за VW туарег на колко хиляди се сменя маслото на автоматика, и после седни да пишеш по форумите. Че ми писна да водя задочни спорове.
Ай чети малко:
Ай по-полека с тона

Така като гледам май си зависи от много неща ,колко различен е сервиза при М и не М ,друг е въпроса и защо не пише за другите модели...
А замисли ли се тоя Lifetime на какво е - на кутията и дифа,които могат да са и 50 000км като се строши е мноо ясно,че нещо е за смяна
http://www.bmw.co.uk/en/topics/owners/service-and-maintenance/servicingoptions.html
Chassis area.
Overall thickness of front and rear disc brake pads is checked using a special tool. If replacement is necessary: surfaces are checked, brake pad contact points in callipers and brake shafts are cleaned. If replacement in rear is necessary: parking brake linings are checked. Wheel centring hubs on light-alloy wheels are greased.*
Steering system is checked for play, leakage, damage and wear.
Fluid change in rear differential.
Oil change in manual gearbox.
Undercarriage and body including all visible parts are checked for damage, leakage and corrosion.
Brake system cables and connections are checke
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- ReDFiRe
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 121
- Регистриран на: 17.10.2012
- Местоположение: Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530XD 231hp
- Мечтае да кара: Bugatti Veyron 1001hp
Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
Тук нали обсъждаме смяната на масло а не " несмяната " т.е. мисля че всеки който мисли че не трябва да се сменя маслата по добре да не пише защото досега четох цялата тема и четох " как да не го сменим " ! От ясно по ясно е че за дифа има два вида масла за шпер и за " не шпер " въпроса е нашите коли с какви са което и моя въпрос? Всичи знаем че от оригиналното по добро няма нали? На скоростните ни пише дали да слагаме мтд 2 или 3 ами там кадето го дават доживотно какво да сложим обаче.? Много ще се радвам да обаъдим тези въпроси 
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
e46 с шпер е само М3 та въпроса за шперовете смятам е ясен
За кутийте - на всички трябва да пише какво е маслото независимо дали е лайфтайм или не
все пак ако се ремонтира, трябва да се долее поне ...
Другия момент, е че МТФ 1,2,3 са подобрени версии.
МТФ 1 знам, че вече няма, 2 и 3 незнам дали се продават успоредно,
пък и като отидеш в Дару за масло по ВИН ще ти кажат за какво си
За кутийте - на всички трябва да пише какво е маслото независимо дали е лайфтайм или не
все пак ако се ремонтира, трябва да се долее поне ...
Другия момент, е че МТФ 1,2,3 са подобрени версии.
МТФ 1 знам, че вече няма, 2 и 3 незнам дали се продават успоредно,
пък и като отидеш в Дару за масло по ВИН ще ти кажат за какво си


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
Дилъра казва - не се сменя....а същевременно има масло и филтри в наличност
Практиката го е показала - смяна през 80 000-100 000км на маслото с оригинално такова и оригинален филтър - няма ядове!
Не смяна...риска си е ваш!
Смяна с алтернативно масло и филтър - риска пак си е ваш.
От трите БМВ-та - двете са автомати - на едното съм сменял веднъж масло и скоро го продадох - около 180-190 000км (аз си купих колата от Гюнтер) - никога не съм имал проблеми с автомата.
На другото - в момента е на 77 000км - след 10-тина хиляди сменям филтъра и маслото и си свиркам.
Много ми е странно...защо българина избягва превенцията, но когато нещата се влошат драстично - припка да сменя масло и филтър с надеждата да се оправят нещата...а тогава шанса е минимален!
Относно диф-а...имало е случай да източваме катран вместо масло от диф-а...черно, смърди на изгоряло...не се трае...
На четирите счупени диф-а (който сме сваляли) маслата са били най-вероятно оригиналните!
Лично заключение - маслото е смазващ флуид...кой друг смазващ флуид в автомобила си не сменяте ? (антифриза също е смазващ флуид!)
П.с. Дори италианците сменят масло на кутия

Практиката го е показала - смяна през 80 000-100 000км на маслото с оригинално такова и оригинален филтър - няма ядове!
Не смяна...риска си е ваш!
Смяна с алтернативно масло и филтър - риска пак си е ваш.
От трите БМВ-та - двете са автомати - на едното съм сменял веднъж масло и скоро го продадох - около 180-190 000км (аз си купих колата от Гюнтер) - никога не съм имал проблеми с автомата.
На другото - в момента е на 77 000км - след 10-тина хиляди сменям филтъра и маслото и си свиркам.
Много ми е странно...защо българина избягва превенцията, но когато нещата се влошат драстично - припка да сменя масло и филтър с надеждата да се оправят нещата...а тогава шанса е минимален!
Относно диф-а...имало е случай да източваме катран вместо масло от диф-а...черно, смърди на изгоряло...не се трае...
На четирите счупени диф-а (който сме сваляли) маслата са били най-вероятно оригиналните!
Лично заключение - маслото е смазващ флуид...кой друг смазващ флуид в автомобила си не сменяте ? (антифриза също е смазващ флуид!)
П.с. Дори италианците сменят масло на кутия

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
С други думи - нищо не е вечно и lifetime е относително понятие... но както казва Ванката - малко хора го разбират.
Si non confectus, non reficiat.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
Zagy написа: ... lifetime ...
много я мразя тая думичка и как всеки се хваща за нея

и богоугодно това е решението на дЕлемата за смяната на вечните масла, филтри и т.н.
втора в списъка ми е longlife в комбинация с 25000

няма нищо по-добро за механиката на колата от добрата подръжка и редовната смяна на масла и консумативи


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- ReDFiRe
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 121
- Регистриран на: 17.10.2012
- Местоположение: Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530XD 231hp
- Мечтае да кара: Bugatti Veyron 1001hp
Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
А за маслата на Castrol за диф и скоростна какво ще кажете? 
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
ReDFiRe написа:А за маслата на Castrol за диф и скоростна какво ще кажете?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
За скоростите бих заложил само на МТФ от БМВ ако говорим за ръчна СК
За дифа не виждам проблем да се ползва Кастрол със същата спесификация

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- stoimenov_1958
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: е46 136к.с.
- Мечтае да кара: х5
Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???
На ръчна скоростна кутия долях 75W80. Сега първа и трета влизат перфектно т.е. по-добре от преди.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани