E46 големи бензинови двигатели +/-
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
60 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Никога не съм карал 2,8 и не мога да дам нищо за сравнение. Ако някой колега от Варна има, веднага ще се усети разликата ако се разменим. 2,8 би трябвало да върви повече заради по-високия въртящ момент, но този мотор го спират след фейслифта и той се превръща в 3,0. За мен не е важно че дадена кола ще е по-бърза с 1 секунда, по-важното е да е поддържана редовно.
Гледай колата да е с пълна история, няма значение дали е автомат или ръчка и няма значение какъв обем е мотора. БМВ нямат лоши мотори, но има зле поддържани коли. Автомата в града харчи около литър повече, но е по-релаксиращо да се кара. Извън града е еднакво. Другото което е - при ръчните скорости имаш демпферен маховик и ако трябва да го сменяш не е много евтино. При автомата няма такъв маховик, но има торк-конвертор и е важно да се проверява маслото веднъж в годината и разбира се да се сменя на определни километри. За ZF кутията (повечето бензинови са с такива) беше на 80 000 км, което ти е веднъж на 5 години. Смяната е около 250 лв. - не е скъпо, но е важно. Кутията обикновено надминава живота на мотора, ако се кара нормално. Ако си по-спортно ориентиран, по-добре вземи ръчка.
Единствения минус на големия бензинов мотор е разхода в града. Но пък в сравнение с дизела не е капризен и като му покажеш ключа на -10 градуса пали без да се замисли. За звука на шестака - няма да говоря.
Гледай колата да е с пълна история, няма значение дали е автомат или ръчка и няма значение какъв обем е мотора. БМВ нямат лоши мотори, но има зле поддържани коли. Автомата в града харчи около литър повече, но е по-релаксиращо да се кара. Извън града е еднакво. Другото което е - при ръчните скорости имаш демпферен маховик и ако трябва да го сменяш не е много евтино. При автомата няма такъв маховик, но има торк-конвертор и е важно да се проверява маслото веднъж в годината и разбира се да се сменя на определни километри. За ZF кутията (повечето бензинови са с такива) беше на 80 000 км, което ти е веднъж на 5 години. Смяната е около 250 лв. - не е скъпо, но е важно. Кутията обикновено надминава живота на мотора, ако се кара нормално. Ако си по-спортно ориентиран, по-добре вземи ръчка.
Единствения минус на големия бензинов мотор е разхода в града. Но пък в сравнение с дизела не е капризен и като му покажеш ключа на -10 градуса пали без да се замисли. За звука на шестака - няма да говоря.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Нека и аз да споделя - карал съм 2.8 и 3.0.
За мен лично 2.8 е по-здрав, корав и прочее. Като вървеж - доста време мина между двете, 3-ката върви повече със сигурност при висока скорост но в нормални условия - все тая.
Аз лично не бих си взел 3.0 отново заради апетитът му към масло.
Това е пълен абсурд за мен.
Като разход - те моите бяха малко странни - 2.8-цата беше с къс М-ков диф и си хапваше прилично извън града, 3-ката пък беше СМГ с 5 скорости, та и тя похапваше..
Горе-долу еднакво..
Както каза колегата по-горе - избор между ремонт на купе или мотор. Аз също избирам на купе, защото знам къде ще го направят качествено.
За мен лично 2.8 е по-здрав, корав и прочее. Като вървеж - доста време мина между двете, 3-ката върви повече със сигурност при висока скорост но в нормални условия - все тая.
Аз лично не бих си взел 3.0 отново заради апетитът му към масло.
Това е пълен абсурд за мен.
Като разход - те моите бяха малко странни - 2.8-цата беше с къс М-ков диф и си хапваше прилично извън града, 3-ката пък беше СМГ с 5 скорости, та и тя похапваше..
Горе-долу еднакво..
Както каза колегата по-горе - избор между ремонт на купе или мотор. Аз също избирам на купе, защото знам къде ще го направят качествено.

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Nedko Anev написа:Въпроса е какво ти се прави. при 328 (по скоро ръчка) има шанс да правиш моста отзад, осбено ако раздаваш газ, при 330ци по скоро ще правиш двигателя или ще си доливаш масло през 1000км, избора е твой като цяло![]()
Понеже темата е за двигатели +/- не виждам смисъл да се взима М54 и съм с две ръце за М52TU 2.8. (В горното изречение пише защо)
Stahlblau написа:Някои хора казват, че 330-ката е с по-съвременен двигател следователно е по-добра. Аз обаче си предпочитам класиката!
Не са по добри в сравнение с М52TU, почти същите са честно казано само дето в М54 има един минус повече
Те пък щото всички 330ки са фейс

А шанс да отваряш и м52ту няма ли? Или той вечен...

- donev1990
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 22.08.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бавно..
- Мечтае да кара: e30 M3
- Детайли за колата: // - e30 - M40B16
// - e46 - M54B30
- е39 - М57D30
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Карам 330I имам много познати с 320;325;328 , и гласувам с 2 ръце за 330-ката, за мен върви на поразия, аз лично с автопилота съм я свалял на 6л/100км, да беше с 90, но факт, градско (София) с 17ки ми дава 12-12,5 // 18ки 13-13,5. Единствен минус, поне за моята с 18ките с безобразно ниска. 

Жив е той, жив е! Там под капака,
потънал в масло, лежи и пъшка
шестак с дълбока от дрифтове рана,
шестак остаряващ, но в сила баварска.
На една страна изхвърлил масло,
на друга парче гума на две разчленена:
обороти се мeнят, купе се люшка,
гуми свирят сякаш проклинат цяла вселена!
Лежи шестакът там под капака
форсира се и сърдито реве;
келеш в ограничител го вкарва,
и бензина още по-силно тече!
Настане вечер - месец изгрее,
баварски грохот цепи свода небесен,
задница се върти, съединител прегрее,-
Шестакът пее баварска песен!
потънал в масло, лежи и пъшка
шестак с дълбока от дрифтове рана,
шестак остаряващ, но в сила баварска.
На една страна изхвърлил масло,
на друга парче гума на две разчленена:
обороти се мeнят, купе се люшка,
гуми свирят сякаш проклинат цяла вселена!
Лежи шестакът там под капака
форсира се и сърдито реве;
келеш в ограничител го вкарва,
и бензина още по-силно тече!
Настане вечер - месец изгрее,
баварски грохот цепи свода небесен,
задница се върти, съединител прегрее,-
Шестакът пее баварска песен!
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
uCnaHeTcA написа:Те пък щото всички 330ки са фейс![]()
А шанс да отваряш и м52ту няма ли? Или той вечен...
Има естествено, просто при М54 идва момент когато е задължително заради проблема му с маслените сегменти дори при правилна поддръжка при определени километри вече е греда.


Това са си важни неща като се има впредвид,че купуваме 11+ годишни коли и никой не знае на колко километра са особено ако са купени от България и още повече ако са внос от италия.
И като знам тия сервизни книжки и тн. колко лесно се манипулират и какви са автоджамбазите в БГ, надявам се никой да не им вярва.
Реално трябва да отидеш до Германия за да си вземеш кола и да знаеш историята й и тн.
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Уж да направиш по-добър и по-съвременен мотор, а пък цял свят да го знае с ранните му маслоядни проблеми.... за мен си е греда...
По старите двигатели са по-здрави може би защото пазарната икономика в днешно време е друга... вече не се гледа да се направи супер здрава кола, а кола, която да се хареса и да се сговняса по-рано, та да си купиш следващия модел или пък тия дето взимат 2ра и 3та ръка да цакат за части... Автомобилните строители твърде много започнаха да наблягат на удоволствие и мощност в съвременната кола и забравиха за качеството...
По старите двигатели са по-здрави може би защото пазарната икономика в днешно време е друга... вече не се гледа да се направи супер здрава кола, а кола, която да се хареса и да се сговняса по-рано, та да си купиш следващия модел или пък тия дето взимат 2ра и 3та ръка да цакат за части... Автомобилните строители твърде много започнаха да наблягат на удоволствие и мощност в съвременната кола и забравиха за качеството...
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
inj.stoichev написа:Уж да направиш по-добър и по-съвременен мотор, а пък цял свят да го знае с ранните му маслоядни проблеми.... за мен си е греда...
Свиквай. От М54 до последния бензинов двигател на BMW си горят масло, като невидели. Дори от BMW предупредиха дилърите, че двигател се сменя гаранционно, заради разход на масло, САМО в случаите, когато е над 1л/1000км. Това според тях означава, че 1.5л/1000км си е нормално.
Ако си мислите, че М54 гори масло, покарайте малко N52, N54....за N62 няма да споменавам въобще

- don't be
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
mad_presley написа:inj.stoichev написа:Уж да направиш по-добър и по-съвременен мотор, а пък цял свят да го знае с ранните му маслоядни проблеми.... за мен си е греда...
Свиквай. От М54 до последния бензинов двигател на BMW си горят масло, като невидели. Дори от BMW предупредиха дилърите, че двигател се сменя гаранционно, заради разход на масло, САМО в случаите, когато е над 1л/1000км. Това според тях означава, че 1.5л/1000км си е нормално.
Ако си мислите, че М54 гори масло, покарайте малко N52, N54....за N62 няма да споменавам въобще
M54b30 си е нещо дефектен от завода. Виждал съм на реално 140 000 км. Каран само с 5в30 отвътре лъщи като нов , без грам оцветяване на алуминия. Германеца го продава защото е започнал да пропушва сиво , тука като го разглобихме се оказаха спекли маслени сегменти ама от какво

За милиони-няма закони.
- skoklev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 5.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 330xi, сега Туарег 3.2 vr6
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Тъй като положението е "Всеки циганин си хвали коня", да драсна и аз 2 реда моабет.
Разхода на масло на б30-ката се оправя много често със смяната на 1) гарнитурата на маслено-филтърното тяло, 2) картерната вентилация и 3) гарнитурата на капака.
Факт, може да са и сегменти, или пък гумички.
Почти 5год. карах 330 дизел, и съм меко казано "редовен" четец на форума. Проблемите на този мотор ги знаем всички. И на всички мотори им знаем (или поне сме попрочитали) проблемите, но това не ни е спряло да ги купим
Та за тия 5год, тая дизелова 30ка, от 210к до 330к не прояви проблем нито с дюзи, нито с турбо, нито с помпи. А
Сегашното 330хи, когато го купувах нямаше как да знам колко масло ще папа. Карам с една цяла литровка 5-30 в багажника, и хич не ми е
Колегите от М форума спира ли ги факта, че трябва да сменят основни лагери на 1вото обслужване?
При почти идентичен разход и цени на поддръжка, ще се изциганя
, и ще си похваля моя кон - 30ката.
В крайна сметка, и аз съм на мнение, да се вземе най-читавата, без значение точно с кой мотор е. Няма кола, по която да няма разходи.

Разхода на масло на б30-ката се оправя много често със смяната на 1) гарнитурата на маслено-филтърното тяло, 2) картерната вентилация и 3) гарнитурата на капака.
Факт, може да са и сегменти, или пък гумички.
Почти 5год. карах 330 дизел, и съм меко казано "редовен" четец на форума. Проблемите на този мотор ги знаем всички. И на всички мотори им знаем (или поне сме попрочитали) проблемите, но това не ни е спряло да ги купим

Та за тия 5год, тая дизелова 30ка, от 210к до 330к не прояви проблем нито с дюзи, нито с турбо, нито с помпи. А
Сегашното 330хи, когато го купувах нямаше как да знам колко масло ще папа. Карам с една цяла литровка 5-30 в багажника, и хич не ми е

Колегите от М форума спира ли ги факта, че трябва да сменят основни лагери на 1вото обслужване?

При почти идентичен разход и цени на поддръжка, ще се изциганя

В крайна сметка, и аз съм на мнение, да се вземе най-читавата, без значение точно с кой мотор е. Няма кола, по която да няма разходи.

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Не се мъчи тоя дето храчи по м54 е позиционно объркан, просто пак му елепнало релето тия дни и латерната се е включила там където спря преди...



Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
То на повечето, които са се докосвали до М54 им залепва релето, пък защо никой не знае...
Преди два месеца мой познат си купи е39 с б30, първа регистрация 2005, истинска сервизна история, една торба с пари, колата изглежда като нова и сега нека да познаем дали харчи масло...
Не знам дали ако се налива като на трабанчетата в резервоара няма да гори по-малко масло.
Преди два месеца мой познат си купи е39 с б30, първа регистрация 2005, истинска сервизна история, една торба с пари, колата изглежда като нова и сега нека да познаем дали харчи масло...

Не знам дали ако се налива като на трабанчетата в резервоара няма да гори по-малко масло.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- 100imenov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Тая 39-ка 2 години музеен експонат ли е била?
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
efren написа:То на повечето, които са се докосвали до М54 им залепва релето, пък защо никой не знае...
Ама аз и преди го казах ... докато човека с 318ката храчи по м54-ката хората си ги карат и им се кефят ...
Харчат масло, имат мисфайри ... изобщо гадна работа ... ама ей на шанс

Да взема да я изскубна от х3-то и да сложа една м43-ка да вземе да миряса колегата ли, кво ли

Или да сложа две м43-ки една отпред и една в багажника, че да може да тръгва


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Искам да ви кажа, че вие сте запецнали до М54.....вземете се в ръце, сед този двигател има още модели двигатели....и както казах по-горе, разхода на масло при М54 е нищо, в сравнение с новите.
Ако ще се оплаквате от М54, връщайте се на М50-М52 или просто приключвате с марката BMW.

Ако ще се оплаквате от М54, връщайте се на М50-М52 или просто приключвате с марката BMW.



- Powerslide
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 29.10.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d Mpack
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338
E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD
328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD
318is coupe 10.1998 SOLD
E39 530d 1999 Mpack SOLD
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
mad_presley написа:Искам да ви кажа, че вие сте запецнали до М54.....вземете се в ръце, сед този двигател има още модели двигатели....и както казах по-горе, разхода на масло при М54 е нищо, в сравнение с новите.
Ако ще се оплаквате от М54, връщайте се на М50-М52 или просто приключвате с марката BMW.![]()
![]()
Няма да видят голям ефект от връщането към М52.
Гори си и то, направо си пийва


60 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани