Проблем със съединителя и скоростите

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от Biankonero » 19 Ное 2013, 15:34

vavilon написа:
Biankonero написа:Аз мисля, че не става - веднъж свален без да се законтрят пружините с въпросната скоба, която представлява един тройник, и наподобява тази, която е за слагането на съединителя, но е с различни размери - съединителя вече не може да се събере както трябва - ще приплъзва.

Няма такова нещо. Даже мисля, че на закс препоръчваха да се свали фабричната звезда и да се монтира със скоба.

Това е като е нов от кутията и е "заключен".
Колега, щом е така ела да го свалиш и да го сложим на колата - моя е точно SACHS. В момента е на сваления блок - ако го свалиш без скоба и притискателя превърти, и успееш да го монтираш и няма проблем, т.е. не приплъзва, ще изкараш някой лев.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от vavilon » 19 Ное 2013, 15:58

Biankonero написа:
vavilon написа:
Biankonero написа:Аз мисля, че не става - веднъж свален без да се законтрят пружините с въпросната скоба, която представлява един тройник, и наподобява тази, която е за слагането на съединителя, но е с различни размери - съединителя вече не може да се събере както трябва - ще приплъзва.

Няма такова нещо. Даже мисля, че на закс препоръчваха да се свали фабричната звезда и да се монтира със скоба.

Това е като е нов от кутията и е "заключен".
Колега, щом е така ела да го свалиш и да го сложим на колата - моя е точно SACHS. В момента е на сваления блок - ако го свалиш без скоба и притискателя превърти, и успееш да го монтираш и няма проблем, т.е. не приплъзва, ще изкараш някой лев.

Трябва ни това от 4-та минута! :)
http://www.youtube.com/watch?v=qIf5nbjF ... re=related

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от iv4o9999 » 19 Ное 2013, 16:42

клипчето е много полезно, обаче без тази скоба тия пружини нямат натягане явно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от Biankonero » 19 Ное 2013, 16:43

vavilon написа:
Biankonero написа:
vavilon написа:
Biankonero написа:Аз мисля, че не става - веднъж свален без да се законтрят пружините с въпросната скоба, която представлява един тройник, и наподобява тази, която е за слагането на съединителя, но е с различни размери - съединителя вече не може да се събере както трябва - ще приплъзва.

Няма такова нещо. Даже мисля, че на закс препоръчваха да се свали фабричната звезда и да се монтира със скоба.

Това е като е нов от кутията и е "заключен".
Колега, щом е така ела да го свалиш и да го сложим на колата - моя е точно SACHS. В момента е на сваления блок - ако го свалиш без скоба и притискателя превърти, и успееш да го монтираш и няма проблем, т.е. не приплъзва, ще изкараш някой лев.

Трябва ни това от 4-та минута! :)
http://www.youtube.com/watch?v=qIf5nbjF ... re=related

Баш де :yes:
Ако някой го намери или направи на стругар, да се обажда - тамън повод да се видим и почерпим :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от vavilon » 19 Ное 2013, 17:04

Biankonero написа:
vavilon написа:
Biankonero написа:
vavilon написа:
Biankonero написа:Аз мисля, че не става - веднъж свален без да се законтрят пружините с въпросната скоба, която представлява един тройник, и наподобява тази, която е за слагането на съединителя, но е с различни размери - съединителя вече не може да се събере както трябва - ще приплъзва.

Няма такова нещо. Даже мисля, че на закс препоръчваха да се свали фабричната звезда и да се монтира със скоба.

Това е като е нов от кутията и е "заключен".
Колега, щом е така ела да го свалиш и да го сложим на колата - моя е точно SACHS. В момента е на сваления блок - ако го свалиш без скоба и притискателя превърти, и успееш да го монтираш и няма проблем, т.е. не приплъзва, ще изкараш някой лев.

Трябва ни това от 4-та минута! :)
http://www.youtube.com/watch?v=qIf5nbjF ... re=related

Баш де :yes:
Ако някой го намери или направи на стругар, да се обажда - тамън повод да се видим и почерпим :bchug:

Начи забравих да поясня! Кръглата вложка с ножиците не ни трябва. Важно е да се намери някаква скоба и опора за ламелите на съединителя. След като се притиснат ламелите със скобата е достатъчно с една отвертка да се натисне еднта пружина и се сгъват и трите. Пример моя съединител Лук със заводска звезда заключен. Натиснах едната пружина и се прибраха и трите. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 21 Ное 2013, 10:25

CTORH написа:...
Искам само да питам дали ще ми трябва и чопа за законтряне на маховика, ако маховика не го свалям от колата, мога ли без да законтрям с тоя чоп да развия и после да стегна притискателя?

Аз така и не разбрах трябва ли да законтря маховика с тоя чоп като сменям съединителя?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от vavilon » 21 Ное 2013, 13:07

CTORH написа:
CTORH написа:...
Искам само да питам дали ще ми трябва и чопа за законтряне на маховика, ако маховика не го свалям от колата, мога ли без да законтрям с тоя чоп да развия и после да стегна притискателя?

Аз така и не разбрах трябва ли да законтря маховика с тоя чоп като сменям съединителя?

Какъв чоп? :dunno: Маховика ти е законтрен на 1-ва скорост и с болтове. Чоп или вложка (поансон), се слага единственно за регулиране на феродовият диск. Но в повечето гаражи го регулират с лепилце за маховика. :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 21 Ное 2013, 13:15

Е как на 1-ва скорост като скоростната кутия е свалена? :mhihi:
Това имам предвид. Като тръгна да развивам притискателя от маховика и после като го затягам питам дали трябва с нещо да е законтрено отзад да не превърта двигателя.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от vavilon » 21 Ное 2013, 13:21

CTORH написа:Е как на 1-ва скорост като скоростната кутия е свалена? :mhihi:
Това имам предвид. Като тръгна да развивам притискателя от маховика и после като го затягам питам дали трябва с нещо да е законтрено отзад да не превърта двигателя.

Опс, малко поинерция. :oops: Ще трябва, за да ти е по лесно. Но като гледам си е един чоп, с два диаметъра като размер. Може да се импровизира с някой болт по дълаг или на стругар. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 22 Ное 2013, 10:55

Ясно. :yes: А някой може ли да даде размерите на тоя спешъл туул? :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 25 Ное 2013, 14:32

@vavilon, в една от темите за съединител беше писал, че си сменявал и втулки на скоростния лост, можеш ли да ми кажеш за кои части от тая схема става въпрос?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от vavilon » 25 Ное 2013, 14:53

CTORH написа:@vavilon, в една от темите за съединител беше писал, че си сменявал и втулки на скоростния лост, можеш ли да ми кажеш за кои части от тая схема става въпрос?

Номера: 2, 3, 4, 7, 10
Ще ти трябва и силиконова грес за пластмаси. Аз си взех в тубичка на Лики Моли 28лв. Има го в представителството им до офиса на форума в Дружба 2. Мога и да ти услужа, че за едното мазане да взимаш цяла опаковка, не си струва. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 25 Ное 2013, 16:34

В бриколажа бях видял силиконова грес, 9 лева тубичката, ама не знам дали тая за пластмаси не е някаква друга. :dunno: Иначе имам медна грес, нея мога ли да я ползвам или трябва да е такава като твойта?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от vavilon » 25 Ное 2013, 17:47

Медна не съм сигурен, че става. Не е задължително, като моята да е. Важното е да става за пластмасови детайли. На опаковките си пише. Само НЕ взимай от спрейовете. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Проблем със съединителя и скоростите

Мнение от CTORH » 04 Фев 2014, 15:34

Колеги, вдигам си темата, защото имам проблем. :(
Преди малко си купих комплект съединител на LUK, а преди 2 седмици си бях направил инструмента за центриране на феродовия диск при един стругари. Цитирам размерите на инструмента от друга тема за съединител:

vavilon написа:
stoimenov_1958 написа:От снимките се вижда, че пружинките(три броя) не са свити докрай.Трябва да се свият и това е редно да стане преди да свалиш заключващата скоба.Става лесно с една отвертка.
Ако искаш да си направиш дорник то размерите са:ф14.97(L-24) ф23.97(40мм),между двете дължини 24 и 40мм има конус сдължина 10мм.Който е ползвал дорник ще разбере какво съм написал,като тези размери са от оригинален немски дорник

Ще си позволя да сложа едно чертежче... :mhihi:

Изображение


Проблемът е, че сега като взех съединителя, пробвах да вкарам дорника във феродовия диск, но не влиза, отвора на феродовия диск е по-тесен! :(
От магазина са уверени, че по каралог това е съединителя за мойта кола. Ето снимка на етикета на кутята, там е написан и парт номера на LUK:
Изображение
Вътре в кутията има едно листче, на което са дадени различни размери за централния отвор на феродовия диск:
Изображение
Защо са дадени няколко размера не ми е ясно, но се вижда, че нито един от размерите не съответства на диаметъра на дебелата част на дорника! :dunno:

Значи или размерите на дорника от цитирания чертеж са за друг модел BMW или в магазина нещо бъркат. Пак да кажа за колата - E46 328Ci, M52B28TU двигател. Помагайте, че ми писна вече с тоя съединител... :banghead:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook