Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Wolfeye
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 185
- Регистриран на: 30.05.2010
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: мечтата си!e46 320ci & e92 320d
- Детайли за колата: Devil heart.. Angel eyes...
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
С М54 съм да, благодаря за отговорите.. все си мислех, че нещо съм сгафил,но явно си е така 


Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Здравейте колеги,
при мен на M52B28TU направих тази интервенция. Към инструкцията на колегата ми се иска да добавя, че е доста удобно да се свали и стъпковия мотор. Развиват се двата болта и се издърпва. По този начин доста по-лесно излиза и се вкарва дроселовата клапа. Също така е хубаво и да се почисти моторчето.
Нагърченият пластмасов маркуч към всмукателя беше здрав, но поради липса на достатъчно място и след час и половина борба не можах да го откача и нарочно го счупих, за да го извадя.
Резултата: При мен беше скъсано малкото вакумно маркуче. Клапана след смяната го отворих, мембраната беше здрава но имаше доста боклуци вътре. След цялата интервенция колата заработи значително по-добре. Върви малко повече. Т. нар. чубака звуци при отваряне на капачката на маслото ги няма. Мотора на празен ход работи по-меко и притрисанията на загряло почти изчезнаха.
при мен на M52B28TU направих тази интервенция. Към инструкцията на колегата ми се иска да добавя, че е доста удобно да се свали и стъпковия мотор. Развиват се двата болта и се издърпва. По този начин доста по-лесно излиза и се вкарва дроселовата клапа. Също така е хубаво и да се почисти моторчето.
Нагърченият пластмасов маркуч към всмукателя беше здрав, но поради липса на достатъчно място и след час и половина борба не можах да го откача и нарочно го счупих, за да го извадя.
Резултата: При мен беше скъсано малкото вакумно маркуче. Клапана след смяната го отворих, мембраната беше здрава но имаше доста боклуци вътре. След цялата интервенция колата заработи значително по-добре. Върви малко повече. Т. нар. чубака звуци при отваряне на капачката на маслото ги няма. Мотора на празен ход работи по-меко и притрисанията на загряло почти изчезнаха.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Да колега стъпковият си прав за него аз не го свалих да го чистя понеже преди седмица го бях чистел и него
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Браво за хубавата тема, колега!
Направо си е за полезни!
Не разбрах само защо си правил тая процедура с регулирането на жилото, нали само си го откачил и след това си го закачил, това не се ли прави само, ако сменяш жило или разбъзикаш врътката на жилото или тази под педала?

Не разбрах само защо си правил тая процедура с регулирането на жилото, нали само си го откачил и след това си го закачил, това не се ли прави само, ако сменяш жило или разбъзикаш врътката на жилото или тази под педала?
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
CTORH написа:Браво за хубавата тема, колега!Направо си е за полезни!
Не разбрах само защо си правил тая процедура с регулирането на жилото, нали само си го откачил и след това си го закачил, това не се ли прави само, ако сменяш жило или разбъзикаш врътката на жилото или тази под педала?
Ами колега за да я извадя трябваше малко да я разхлабя.. а след това уж я върнах на място ама дросела се отваряше някъде на 80% имаше малко настройка не е кой знай какво

- achi91
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 4.01.2010
- Местоположение: Kozlodui
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46 318ci
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Така както съм пуснал темата по горе че двете тръбички са ми спукани и колата пуши ти ми каза да ги сменя ок и днес ще ги сменя но , доколкото разбрах този клапан на високи обороти затварря оки но ако не затваря ами е заседнал отворен дали ще продължава да пуши колата . И дали от това пуши е въпроса н42 б20 мотор 143 кс е46 купе 2002 г>
- joepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: Cофия /кв. Лаулин
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 touring
- Мечтае да кара: М Power
- Детайли за колата: черна , М40Б18
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
achi91 написа:Така както съм пуснал темата по горе че двете тръбички са ми спукани и колата пуши ти ми каза да ги сменя ок и днес ще ги сменя но , доколкото разбрах този клапан на високи обороти затварря оки но ако не затваря ами е заседнал отворен дали ще продължава да пуши колата . И дали от това пуши е въпроса н42 б20 мотор 143 кс е46 купе 2002 г>
Не е невъзможно, предвид че колега наскоро показа как двигател е засмукал масло през този клапан и мотора е станал доста пихтиест. Няма как да ти отговорим точно, но има един сигурен начин да се разбере дали е от клапана......смяна


- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Здравейте, колеги,
И на мен ми предстои смяна на тоя клапан тия дни. Доста рових както из форума, така и в YouTube да намеря подробно обяснение как се сменя тоя клапан, че на М54Б30 натъпкан в малкия кош на Е46 си е кошмар
Темата на колегата е отлична!
Ето и 3 много добри и подробни клипа:
Първа част
Втора част
Трета част
И на мен ми предстои смяна на тоя клапан тия дни. Доста рових както из форума, така и в YouTube да намеря подробно обяснение как се сменя тоя клапан, че на М54Б30 натъпкан в малкия кош на Е46 си е кошмар

Ето и 3 много добри и подробни клипа:
Първа част
Втора част
Трета част
- azko
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 25.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
insane_v написа:Здравейте, колеги,
И на мен ми предстои смяна на тоя клапан тия дни. Доста рових както из форума, така и в YouTube да намеря подробно обяснение как се сменя тоя клапан, че на М54Б30 натъпкан в малкия кош на Е46 си е кошмарТемата на колегата е отлична!
Ето и 3 много добри и подробни клипа:
Първа част
Втора част
Трета част
Колега,колко пари ти искат за клапана заедно с маркучите?Аз вчера звънях в Дару Кар и ми казаха , че с тоя клапан има още 4 маркуча.Клапана само е 118 лв,а с маркучите всичко излизаше над 300лв.Струва ми се двойно , в предвид цените,за които съм чел в други теми.Аз също съм с M54B30,ама не смятам сам да ги сменям тия неща,че съм вързан в ръцете.
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Можеш да намериш частите от форума. Няколко колеги продават нови части на доста по-ниски цени. Не искам да правя реклама, ще ти ги пратя на ЛС. Клапана го предлагат на 102 лв оригинален или 59 лв на Мейле, но четох че някои колеги се оплакват от мейлето. Маркучите излизат около 140-150 лв ако не се лъжа.
Аз обаче още не съм го сменил. Все не ми остава време да запретна ръкави и да я разглобя. Надявам се да се размина само с някой задръстен маркуч или поне само с клапан. Затова още не съм поръчал частите.
Аз обаче още не съм го сменил. Все не ми остава време да запретна ръкави и да я разглобя. Надявам се да се размина само с някой задръстен маркуч или поне само с клапан. Затова още не съм поръчал частите.
- azko
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 25.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
А маркучите маркучите на клапана за М54B30 три ли са или четири ?
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
- Icooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Аз обмислях да изолирам цялата работа.. Да си диша чист въздух мотора. Някой правил ли е такава галимация? Ако да, от къде е най отдачно да се направи?
Адмирации за темата!!!
Винаги темите на колегата са изчерпателни и полезни!
Адмирации за темата!!!

Винаги темите на колегата са изчерпателни и полезни!
- vankodve
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 23.05.2008
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e46-323-2.5CI
- Мечтае да кара: E46M3,E92
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Здравей колега ,имам питане за въпросния кабел този под дросела (масата)имаш ли идея за какво е този кабел ?няколко пъти в темата си писал при събиране да не се забрави въпросната маса да се закачи ,питам защото при мен правиха някой манипулации и сега под дросела не виждам този кабел да е закачен ,поздрави
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
кабела е около 20 25 см. и е свързан за блока на мотора в областта на масленият филтър някъде ниско под колектора го мернах 
ЕДИТ: ето къде е свързан този кабел , като се махне масленият филтър се вижда точно и ясно долу дясно на датчика за налягане на маслото:


ЕДИТ: ето къде е свързан този кабел , като се махне масленият филтър се вижда точно и ясно долу дясно на датчика за налягане на маслото:

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани