Проблем с лампата за налягането на маслото
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
60 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
kok4o написа:Някой от вас чете ли?Колегата пише че не святка на контакт лампата.Сменя датчик и е готов.
Колеги,някой знае ли принципа на действие на този датчик?Аз си го представям,че в нормално положение датчика е в затворена верига и след стартиране на двигателя налягането на маслото прекъсва веригата и лампата на таблото изгасва.Има ли Възмовност да е заседнал и да не може може да се вйрне в нормално положение?Дайте си мненията!!!

Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
bobi_81xx написа:kok4o написа:Някой от вас чете ли?Колегата пише че не святка на контакт лампата.Сменя датчик и е готов.
Колеги,някой знае ли принципа на действие на този датчик?Аз си го представям,че в нормално положение датчика е в затворена верига и след стартиране на двигателя налягането на маслото прекъсва веригата и лампата на таблото изгасва.Има ли Възмовност да е заседнал и да не може може да се вйрне в нормално положение?Дайте си мненията!!!
Точно така работи и най-вероятно така е станало.
Ако имаш мултицет под ръка проверката е бърза.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
bobi_81xx написа:kok4o написа:Някой от вас чете ли?Колегата пише че не святка на контакт лампата.Сменя датчик и е готов.
Колеги,някой знае ли принципа на действие на този датчик?Аз си го представям,че в нормално положение датчика е в затворена верига и след стартиране на двигателя налягането на маслото прекъсва веригата и лампата на таблото изгасва.Има ли Възмовност да е заседнал и да не може може да се вйрне в нормално положение?Дайте си мненията!!!
Вероятно при покой датчика е нормално отворен ,при запалване налягането на маслото затваря в него контакта и подава
маса /минус/ към таблото и лампата угасва. Това при изправен датчик.
При тебе замери клемата на самия датчик спрямо маса и ако затвори веригата на омметъра значи датчика е заминал.
П.П. На другата ми кола имам два датчика за налягането на маслото - единия е нормално затворен ,а другия нормално
отворен и работят в система за ранно предупреждение свързана със зумер и лампата на маслото.
При БМВ-то датчика е един ,но лично аз не съм се интересувал дали по default е нормално отворен или затворен.
Затова първо се убеди в датчика . Най вероятно проблема е в него и лично аз бих го заменил само с оригинал.
- metala77
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 12.05.2012
- Местоположение: xaskovo,espania
- Пол: Мъж
- Кара: 325ci SMG 192hp
Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
и на мен ми загасна при даване на контакт. само акомулаторчето свети ,ниакои разрешил ли е проблема 

Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
metala77 написа:и на мен ми загасна при даване на контакт. само акомулаторчето свети ,ниакои разрешил ли е проблема
Всеки който си е сменил датчика или помпата.

Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
Здравей колега гледах темата ти имал си проблем с маслото светва ти червено лампата при каране при мен сащия проблем с малката разлика че при контакт си светва пак..гасне и после отново светва червено! Исках парво да те питам каде се намира датчика за маслото да го проверя,да разбера дали е датчика или помпата.И второ какво излезе при теб?
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
krasko1 написа:Здравей колега гледах темата ти имал си проблем с маслото светва ти червено лампата при каране при мен сащия проблем с малката разлика че при контакт си светва пак..гасне и после отново светва червено! Исках парво да те питам каде се намира датчика за маслото да го проверя,да разбера дали е датчика или помпата.И второ какво излезе при теб?
Колега номер 12 на схемата

http://mailspool.dautoparts.com/show_product.php?proid=1765515&nomid=6&mid=15456
Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
Много ти благодаря колега дано да е от него ама надали..
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
гумата написа:Преди време на моя кола светна лампа на маслото. При подаване на газ гаснеше. Причината беше износване на маслена помпа. Маслената помпа има две колела в нея,когато се износят налягането пада. Затова след като смених двете колела проблема се оправи. ако не е износен корпуса на помпата всичко се разминава със смяната на две зъбни колела. Гледа се дали двете зъбни колела са надрани и дали корпуса на помпата е надран. Ако корпуса на помпата не е много износен, само смяната на двете колела е достатъчна.
Ако е датчик няма да гасне лампата, а в случая нали гасне. Ако лампата свети при ниски обороти и гасне след подаване на газ , значи маслото по- трудно достига по системата и светва лампа.
Лошото е , че маслената помпа се проверява като се свали.
А трудно ли се сваля маслената помпа?и къде се намира най-вече?
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
Разбира се че маслената помпа е в картера колега
а да свалиш маслената помпа или картер се прави следното.На кратко."Снимките са из нета случайно подбрани"
Подпираш мотора отгоре,като се закача за едно Ушенце на мотора си има къде.


Слизаш под колата развиваш планките за стабилизиращата щанга.

Развива се Карето на волана което свързва рейката с волана един болт е звезда.

Сваля се тампоните на носачите от болтовете.

Тампоните на мотора от долната страна.

Сваляш болтовете на рамката която държи всичко отдолу.Като преди това си подложил Крик за да не падне всичко изведнъж.


Сваляш болтовете за картера.
И пред теб лъсва Маслената помпа.

След това болтовете за Картера е добре да се сменят понеже картера е алуминиев и такава е практиката както за глава като се маха се сменят болтове така и на картера се сменят болтовете.
голям пиниз след това е да сложиш правилно гарнитурата че да няма течове..
П.П разбира се маслото трябва да е източено преди това
П.П2 това е накратко какво се прави и според модела или мотора може да има леки изменения но горе долу това е терминологията.
П.П3 Забравих да спомена болтовете се стягат с динамометричен ключ разбира се
П.П4 Гредата с която се подържа мотора е скъпа и не всеки го има аз съм правил това упражнение за смяна на рейка на е39 и отгоре м52 мотора го подпряхме със 2 магарета от страни и една дебела греда която закачихме мотора за ушето. Та това е накратко.Операцията е трудоемка и иска малък опит в това което се прави.

Подпираш мотора отгоре,като се закача за едно Ушенце на мотора си има къде.


Слизаш под колата развиваш планките за стабилизиращата щанга.

Развива се Карето на волана което свързва рейката с волана един болт е звезда.

Сваля се тампоните на носачите от болтовете.

Тампоните на мотора от долната страна.

Сваляш болтовете на рамката която държи всичко отдолу.Като преди това си подложил Крик за да не падне всичко изведнъж.


Сваляш болтовете за картера.
И пред теб лъсва Маслената помпа.

След това болтовете за Картера е добре да се сменят понеже картера е алуминиев и такава е практиката както за глава като се маха се сменят болтове така и на картера се сменят болтовете.
голям пиниз след това е да сложиш правилно гарнитурата че да няма течове..
П.П разбира се маслото трябва да е източено преди това

П.П2 това е накратко какво се прави и според модела или мотора може да има леки изменения но горе долу това е терминологията.
П.П3 Забравих да спомена болтовете се стягат с динамометричен ключ разбира се
П.П4 Гредата с която се подържа мотора е скъпа и не всеки го има аз съм правил това упражнение за смяна на рейка на е39 и отгоре м52 мотора го подпряхме със 2 магарета от страни и една дебела греда която закачихме мотора за ушето. Та това е накратко.Операцията е трудоемка и иска малък опит в това което се прави.
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
Малеее,това нняма как да го направя.Сервиз си трябва.Отново благодарности за бързото включване в темата 

- pitbull_power
- Потребител
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
просто предложение, а за клемореда някой да каже че моя така се беше прецакал и при контакт не светеха едни лампи а по време на движение светкаха други но колата палеше и вървеше не бързай с тези помпи момпи нека я погледне някой който разбира че иначе пари на вятъра ... просто предлагам ако не съм прав се извинявам.
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
Незнам дали е от маслената помпа,но преди 7-8 дни ми направи отново проблем тази лампа за налягане на маслото.Бях тръгнал на дълъг път 1200-1300 км. и лампата светна на 68-ия километър като подам газ към 4000 об/мин изгасваше а мотора си работеше перфектно без да променя звука.Ядосах се и откачих буксата на датчика и така минах останалите километри без проблем.Оказва се че датчиците съвсем не са качествени,бях го сменил преди 2 години сега пак ще го сменям.На 99% съм сигурен че е повечето пъти когато светва или изобщо не светва лампата за налягане на маслото (червената) проблема е именно в датчика.Като сменя датчика с нов ще пиша какво се случва.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
Колега на кратко тоя датчик е като бутон (грубо казано) спрямо налягането на мотора тоя бутон или датчик или ключ както искаш го кажи прави контакт и светва лампата .
Нормално налягане сензора вътре пластините му не се допират не свети на таблото, слабо налягане пластините се допират вътре светва лампата.
Този датчик е елементарен като принцип на действие и не съм срещал да дефектира,още повече щом подкачиш оборотите и датчика изгасва това значи ,че налягането на маслото се повишава и работи коректно.
В ниските обороти помпата ако не прави хубаво налягане нормално да ти свети лампата, налягането се повишава с повишаването на оборотите на мотора.
Не си прави такива експерименти ,а бързо оправяй този проблем щото мотор без мазане
Първото което можеш да направиш е да извадиш този датчик , да си закачиш Манометъра за налягане и да премериш налягането на маслото на студен мотор, на загрял мотор, и на загрял мотор спрямо оборотите ..
Ето аз преди време мерих моята помпа и това бяха показанията ми като това са показания на добре работеща система.
Това е налягането на маслената помпа при паленето на автомобила.

Това е когато паднат оборотите на студен мотор .

Това е температурата на таблото при която направих пак замерването.

а това е налягането за тази температура.

При отворен термостат и нормална работна температура на мотора.

Налягането е това:

Това е налягането до което помпата максимално падна.

Когато подавам газ това е налягането.
При 2000 оборота:

При 4000 оборота:

П.П забравих да те питам маслото какво е и кога е сменяно ?
Нормално налягане сензора вътре пластините му не се допират не свети на таблото, слабо налягане пластините се допират вътре светва лампата.
Този датчик е елементарен като принцип на действие и не съм срещал да дефектира,още повече щом подкачиш оборотите и датчика изгасва това значи ,че налягането на маслото се повишава и работи коректно.
В ниските обороти помпата ако не прави хубаво налягане нормално да ти свети лампата, налягането се повишава с повишаването на оборотите на мотора.
Не си прави такива експерименти ,а бързо оправяй този проблем щото мотор без мазане



Първото което можеш да направиш е да извадиш този датчик , да си закачиш Манометъра за налягане и да премериш налягането на маслото на студен мотор, на загрял мотор, и на загрял мотор спрямо оборотите ..
Ето аз преди време мерих моята помпа и това бяха показанията ми като това са показания на добре работеща система.
Това е налягането на маслената помпа при паленето на автомобила.

Това е когато паднат оборотите на студен мотор .

Това е температурата на таблото при която направих пак замерването.

а това е налягането за тази температура.

При отворен термостат и нормална работна температура на мотора.

Налягането е това:

Това е налягането до което помпата максимално падна.

Когато подавам газ това е налягането.
При 2000 оборота:

При 4000 оборота:

П.П забравих да те питам маслото какво е и кога е сменяно ?
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Проблем с лампата за налягането на маслото
Колега,Благодарности за подробните снимки
.Относно смяната на маслото:Маслото е 100км пробег след смяната,но и преди смяната ми присветна няколко пъти въпросната лампа.Карам с масло 5W40 на BMW купено от колега от форума.Значи като отворя капачката на маслото при работещ двигател толкова качва масло ,че направо цапа кората следователно си качва масло ,но не зная с какво налягане (трябва да замеря).В момента съм с свалена букса на датчика (на риск) и колата си работи нормално(според мен де,не се чуват никакви не характерни шумове мотора си работи както е работил и преди.Утре ще закача датчика да видя дали ще свети отново лампата,а след това ще търся къде да си намяря да ми замерят налягането на маслото.

60 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани