Тройник М43 - проблемът разрешен

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Тройник М43

Мнение от slitter » 24 Окт 2011, 16:20

mistyrain написа:А кой е този "правилен" антифриз?


Къвто и цвят да е, важното е да е за алуминиеви блокове. Често цвета на тези си е баш червен, както казва колегата преди мен! Факт е обаче, че оригинала антифриз на БМВ не е червен, но пак е за алуминиеви блокове. Така че, избирайте си марка, ама да е за алуминий. И аз преди си мислех, че тия работи са некви глупости и си виках кво па толкова има в един антифриз, ама явно не е така! Просто като опипаш леглото на тройника се усеща грапавинка! Не са некви ями нали големи, просто е грапавичко, а там някога е било съвесем гладко. И именно тези микоскопични грапавинки, оказват влияние върху уплътнението и измежду тях като се разшири материала когато изстине колата се просмукват капчици от охладителната течност, въпреки, че е нов детала. Ако беше гладко, щеше да е прилепило плътно отвсякъде, независимо от температурата и нямаше да тече. Затова сега като намеря време ще зачистя леглото, за да стане пак гладко до колкото е възможно, ще сложа малко по-дебело уплътнение от оригиналното и от сега нататък само с червен антифриз! Това важи не само за тоя тройник, а за всички връзки на пластмаса с метал. То има реално още един двойник пластмасов под колектора, има още една пластмаса за дебелия маркуч, та даже и термостата!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Тройник М43

Мнение от besnia_ » 24 Окт 2011, 18:43

Не се залъгвайте че проблема е в антифриза :mhihi: проблема е в самото уплътнение аз направих грешка че още в самото начало не обясних както трябва и сега съм качил една снимка и от нея ще ви стане ясно точно за какво говоря това се отнася и за уплътнението и на блока защото то е същото,черното уплътнение е старото а зеленото е ново те са в различен размер просто нямах по малко под рака :mhihi: :mhihi:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Тройник М43

Мнение от slitter » 24 Окт 2011, 19:07

Не бе, колега, не казвам, че проблемът е в антифриза, а че антифризът е допринесъл с годините леглото на тройника да стане грапав, абразивен или както и да се нарече все ще е вярно, така че сега дори с нов детаил с ново уплътнение оригинално да не иска да спре теча. Ако беше гладко леглото не ми се вярва да протече, както когато блокът е бил нов. Сега обаче преди малко като слизах, за да опипвам пак малко ме е срам да кажа, но все пак май съм забравил да затегна скобата на малкия маркуч, който също влиза в тройника и се чуда да не се окаже, че е текло от там и е слизало надолу до основата при леглото, че направо ... :mhihi: :mhihi: :mhihi: Сега я затегнах и ще видим! Даже забелязах, че всички скоби на малките маркучи, дори и тези, които влизат и в другия тройник и в плочката при колектора при клапана на картерните газове бяха разхлабени, та и там беше овлажнило. Сега и тях затегнах и да видим! То като не са пипани с години и явно материалът е омекнал и са се разхлабили с времето! Както и да е... предстои да видим далище текне пак и откъде ще текне! Ако се наложи, пак казвам, свалям и слагам друго уплътнение, но да видим дали не е било от малкия маркуч! :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Тройник М43

Мнение от majstorapetkov » 25 Окт 2011, 8:59

Като взех колата преди три години смених антифриза. Беше син и аз сложих син- български. Лятото купих от Митака 7 оригинален на BMW и си го пазех, но сега като чета трябва по най- бързия начин да го сменям, защото се оказва, че съм сложил неподходящ. Цвета ме подлъга, а и не знаех, че оригиналния на BMW също е син, но е G12. Прав ли съм? Дано пораженията по двигателя вече да не са фатални...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: Тройник М43

Мнение от mistyrain » 25 Окт 2011, 11:40

majstorapetkov, майсторе спокойно :) чак пък фатални. При мен пак течеше и само се оказа точно както колегата по-горе е показал - О пръстена. Смени се със правилния и готово. Но си е хубавко да се опипва от време на време де.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Тройник М43

Мнение от slitter » 25 Окт 2011, 14:30

Действително не е чак фатално, но си е направо наложително да се кара с антифриз за алуминиеви блокове, за да не съфти. А до колегата mistyrain - колега, пояснявам, че оригиналното уплътнение се оказва недостатъчно стабилно, че да уплътни хубаво. Колегата по-горе е визирал по-голямо, ама в смисъл по-дебело, за да може да се притисне по-силно към разцъфналия се блок и да не тече. Също така пояснявам, че при предишните смени уплътненията изглеждаха направо пред разпад, разядени именно заради агресивността на обикновения антифриз и обикновената твърда вода, която съм сипвал. Така че добре е явно тези на пръв поглед елементарни неща да се спазват. Поне аз от опит го казвам вече! Това моето си е направо изследване вече, което проведох! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Тройник М43

Мнение от slitter » 26 Окт 2011, 11:56

Срам не срам, ама май се оказва, че е текло от ето това място :dummy: :
Изображение
След като затегнах скобата на малкия маркуч в бивашата "акватория" около тройника няма и капка антифриз, дори и леко омазняване. Всъщност притегнах всички скоби на малките маркучи, както казах по-горе! От всички скоби течеше, сега от нито една не тече. Така че проверявайте си също така и скобите, ако не са пипани отдавна и забелязвате че губи по малко антифриз. Да не се повтарям, ама материалът се променя и скобите се разхлабват! Така че при мен в момента май не тече абсолютно от никъде и не би трябвало да губи антифриз въобще. Ще видим ще следя.

Държа да отбележа, че разискваното по-горе си е вярно и напълно е възможно нов тройник да протече отново! Всичко изписано не са просто празни приказки и смятам, че за други колеги ще са полезни! Като резолюция мога да синтезирам нещата по следния начин за да бъде полезна темата:

1. При подмяната на тройника, а и не само този (има и друг тройник под колекторите) осигурете си някаква смазка, например течен сапун или дори може да намажете един слой силикон на леглото и на самия тройник, за да може да се плъзне в леглото, без да се уврежда уплътнението при напъване на сухо!
2. Проверете връзките със скобите на малките маркучи и ако е необходимо ги притегнете като обърнете внимание дали няма нацепване или прокъсване на самия маркуч в края му при скобата.
3. Ако се окаже, че тройникът тече, дори и след подмяната (мой опит от предишните пъти) подменяте уплътнението с по-голямо в смисъл с по-дебело, за да може да улътни добре и спазвате същите указания за смазване на мястото, за да може да се плъзне възможно най-меко тройника в леглото си! Ако имате желание може да се пробвате да зачистите леглото предварително, ако го усещате грапаво от започнала корозия и блокът се е поразцъфтял. Принципно мястото трябва да е гладко, за да прилепва уплътнението плътно.
4. И не на последно място карайте си колите с антифриз за алуминиеви блокове и разреждайте с омекотена/дестилирана вода. Тези неща имат значение, повярвайте!


Толкова от мен засега. Ще следя нещата дали няма да протече отново и ако се наложи ще събудя темата, за да направя манипулация с подмяна на уплътнението с по-дебело!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

Re: Тройник М43 - проблемът разрешен

Мнение от jbankov » 26 Окт 2011, 12:20

Поздравления за това ,че си локализирал точно проблема. Май доста леко мина при теб...нещо подобно като при мен с клаксона ,ако помниш :mhihi:
Изображение

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook