Почистване на изпарителя

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от oci » 06 Юни 2011, 20:39

gromovich написа:
slitter написа:В средата на вентилатора между двете турбини има метална скоба, отключваш я и вентилатора излиза. След това остава само да извадиш буксата на кабелите, която е по-лесно да я извадиш с остри клещи като хванеш буксата от двете страни (ляво и дясно), за да я откопчаеш дърпаш леко! После внимателно вадиш мотора като внимаваш да не счупиш турбините! Успех!


Колега, аз днес може да се каже, че почти стигнах до изпарителя. Обаче буксата на мотора не можах да я откача. Успях да сваля само някакво капаче върху нея и видях, че захранващите кабели са едва ли не запоени. Другото което си мисля е, че моторът трудно би излязъл без поражения върху лопатките на турбините, освен ако няма някакъв пиниз при ваденето, но мястото просто си е тясно. Определено процедурата ще се улесни ако се свали пластмасата под чистачките, но тя се сваля само със специален инструмент за рамената на чистачките. Както и да е - поне успях да напръскам част от изпарителя със спрей за почистване на климатици. За сега има ефект, но да видим колко ще е траен :)


Тази кора под чистачките и да я свалиш няма да ти помогне по добре пусни чистачките и ги спри така, че рамената да сочат нагоре за да не ти пречи при ваденето на мотора, а буксата не е на мотора а проследи кабела от мотора върви на горе и буксата е закрепена на една пластмаса ако проследиш кабелите от мотора но с опипване ще видиш и буксата тя е малко нагоре и навътре само внимавай да не се откачи мъжкото на буксата, че после слагането и ще ти се превърне в цирк абе трудно са го направили спестили са кабел и не можеш да я окачиш тая букса като хората.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: 318i

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от kaspar_ivo » 07 Юни 2011, 2:36

Незнам дали има нужда от почистване на изпарителя или по скоро въздуховодите. Аз лично си премахнах гадните миризми със Пара... както казах и на Оци :)
В Пловдив има автомивка с Пара. цялата процедура траеше 5 минути и мога да кажа че по ефикасно нещо за убиване на бактерии и микроби от пара няма :). пръскат няакакъв препарат в отворите след което пускат пистолета с парата за 1-2 мин.

Пробвал съм разни спреове и препарати обаче нищо не ставаше.

п.с Пробвайте и ако не ви харесва чак тогава разглобявайте ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от vavilon » 07 Юни 2011, 9:57

oci написа:
gromovich написа:
slitter написа:В средата на вентилатора между двете турбини има метална скоба, отключваш я и вентилатора излиза. След това остава само да извадиш буксата на кабелите, която е по-лесно да я извадиш с остри клещи като хванеш буксата от двете страни (ляво и дясно), за да я откопчаеш дърпаш леко! После внимателно вадиш мотора като внимаваш да не счупиш турбините! Успех!


Колега, аз днес може да се каже, че почти стигнах до изпарителя. Обаче буксата на мотора не можах да я откача. Успях да сваля само някакво капаче върху нея и видях, че захранващите кабели са едва ли не запоени. Другото което си мисля е, че моторът трудно би излязъл без поражения върху лопатките на турбините, освен ако няма някакъв пиниз при ваденето, но мястото просто си е тясно. Определено процедурата ще се улесни ако се свали пластмасата под чистачките, но тя се сваля само със специален инструмент за рамената на чистачките. Както и да е - поне успях да напръскам част от изпарителя със спрей за почистване на климатици. За сега има ефект, но да видим колко ще е траен :)


Тази кора под чистачките и да я свалиш няма да ти помогне по добре пусни чистачките и ги спри така, че рамената да сочат нагоре за да не ти пречи при ваденето на мотора, а буксата не е на мотора а проследи кабела от мотора върви на горе и буксата е закрепена на една пластмаса ако проследиш кабелите от мотора но с опипване ще видиш и буксата тя е малко нагоре и навътре само внимавай да не се откачи мъжкото на буксата, че после слагането и ще ти се превърне в цирк абе трудно са го направили спестили са кабел и не можеш да я окачиш тая букса като хората.


Аз я извадих с 2 плоски отверки, натискайки щипките и помощ от публиката, чрез издърпване на кабела на буксата. :mhihi: След това се завъртат раменете на чистачките нагоре (да сочата към тавана на колата). И чак тогава, чрез натискане на разни маркучи, които пречат естественно и иииляди майки, излиза пустият му мотор-вентилатор. По обратният ред на монтаж, запецнах само на познатата ни букса, слагането и е ...мани, мани. :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 4.09.2013
Пол: Мъж
Кара: Метро
Мечтае да кара: РК- 1

Re: Почистване на изпарителя

Мнение от alexfifo73 » 04 Сеп 2013, 11:03

Относно почистването на климатика, мога да ви предложа един вариант,който е малко по- скъп от спрейовете но е доказано ефективен. Става дума за една апаратура за антибактериално озоново третиране, при което не се образува азотна и азотиста киселина. Третира се изпарителя като се дезинфекцират въздуховодите, филтрите, купето седалките. Конвенционалните спрейове само почистват механичното замърсяване но не дезинфекцират. Третирането става за 30 минути без да се разглобява нищо. Цената е 68.00 лева.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook