Грее клемата на плюса
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- IceMan_SF
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 21.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E90 320d, вече Mercedes C320 CDI
Re: Грее клемата на плюса
ОК, а ще ми препоръчате ли някакъв авто ел сервиз? Може и на лични, да не правим реклама. Направо ми взехте акъла...
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Грее клемата на плюса
С какъв акумулатор си, т.е. колко Ah е? И като караш колата, какви консуматори ползваш?
- IceMan_SF
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 21.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E90 320d, вече Mercedes C320 CDI
Re: Грее клемата на плюса
majstorapetkov написа:С какъв акумулатор си, т.е. колко Ah е? И като караш колата, какви консуматори ползваш?
77 А/ч, пусков ток 760 е моя, по книжка го дават, че трябва да е 80 А/ч с 740 пусков ток. Карам си с нормалните консуматори като фарове, парно, радио... Не е от акумулатора според мен
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: Грее клемата на плюса
Колега познай щом ти грее клемата чак,дали с вадене на бушони ще установиш проблема.,аз не вярвам.По скоро търси белята някъде в стартера или генератора А къде точно усщаш загряването......по цялата плюсова клема или там където кабела е прикрепен към нея.Не го пръскай с WD40 това не е контактен спрей срещал съм и в други теми колеги да съветват да се пръскат например куплунзи с този спрей но той не е за тази цел и ефекта е отрицателен не се забелязва докато не мине определен период от време,има си специални за тази цел спрейове.
- IceMan_SF
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 21.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E90 320d, вече Mercedes C320 CDI
Re: Грее клемата на плюса
Загряването се усеща най-много откъм клемата, където се слага на акумулатора.
Ако е стартер или алтернатор, възможно ли е да грее чак на клемата на плюса, която е в багажника?? Нямаше ли целият кабел да е еднакво топъл, дори не би ли трябвало да е по-топъл от другия край (откъм стартера)?
Ако е стартер или алтернатор, възможно ли е да грее чак на клемата на плюса, която е в багажника?? Нямаше ли целият кабел да е еднакво топъл, дори не би ли трябвало да е по-топъл от другия край (откъм стартера)?
Re: Грее клемата на плюса
StelllsKi написа:...дали с вадене на бушони ще установиш проблема.,аз не вярвам....
защо не вярваш???
Re: Грее клемата на плюса
И аз не вярвам бушончетата да имат нещо общо. Греенето със сигурност е заради лош контакт. Така както си го описал най-вероятно лошия контакт е между самия кабел и клемата, която стяга извода на акумулатора.
Свали си клемата от кабела и след като ги почистиш старателно с шкурка ги стегни много здраво.
Греенето винаги е най-силно там където съпротивлението е най-голямо. Ако имаш мултицет можеш да измериш падовете на напрежение във всички снадки. Включи го на обхват 200mV и при включени фарове измери напрежението между самия извод на акумулатора и клемата, която го обгръща. После измери напрежението между същата клема и самите жички на кабела - и така провери всички връзки. Колкото по-голям пад на напрежение измериш на някоя връзка толкова повече ще загрява тази връзка.
Свали си клемата от кабела и след като ги почистиш старателно с шкурка ги стегни много здраво.
Греенето винаги е най-силно там където съпротивлението е най-голямо. Ако имаш мултицет можеш да измериш падовете на напрежение във всички снадки. Включи го на обхват 200mV и при включени фарове измери напрежението между самия извод на акумулатора и клемата, която го обгръща. После измери напрежението между същата клема и самите жички на кабела - и така провери всички връзки. Колкото по-голям пад на напрежение измериш на някоя връзка толкова повече ще загрява тази връзка.
- BOBO BAVARIA
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: 1.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325d
- Детайли за колата: BMW FOREVER
Re: Грее клемата на плюса
проследи кабела до стартера ,тва не е шега работа,или ходи в сервис
бмв-то е болест за която няма лек
- IceMan_SF
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 21.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E90 320d, вече Mercedes C320 CDI
Re: Грее клемата на плюса
Кажете сервиз, където разбират от такива работи... Не ми се иска да отида някъде, където нищо няма да свършат... Може и на ЛС
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Грее клемата на плюса
колега да те попитам на клемата на + имаш ли една черна котиика която е пиропатрон,ако я имаш значи не е от там проблем ако я нямаш значи с колата е имало птп и не е сложен нов патрон и е хлабава връзката,има много хора които могат да оправят проблема с едно стабилно запояване на клемата за кабела,ако не е от това -малко след акомулатора кабела има 1-2 снадки-падат се зад корите-свали кората-сивата кора и претегни болтовете,но мисля че проблема е от пиропатрона 


- IceMan_SF
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 21.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E90 320d, вече Mercedes C320 CDI
Re: Грее клемата на плюса
unikalen88 написа:колега да те попитам на клемата на + имаш ли една черна котиика която е пиропатрон,ако я имаш значи не е от там проблем ако я нямаш значи с колата е имало птп и не е сложен нов патрон и е хлабава връзката,има много хора които могат да оправят проблема с едно стабилно запояване на клемата за кабела,ако не е от това -малко след акомулатора кабела има 1-2 снадки-падат се зад корите-свали кората-сивата кора и претегни болтовете,но мисля че проблема е от пиропатрона
Да колега, имам я тази черна кутийка. Дори ми се струва, че най-много грее вътре в нея и от там отива и към клемата....
Re: Грее клемата на плюса
ktamen написа:И аз не вярвам бушончетата да имат нещо общо. Греенето със сигурност е заради лош контакт. Така както си го описал най-вероятно лошия контакт е между самия кабел и клемата, която стяга извода на акумулатора.
Свали си клемата от кабела и след като ги почистиш старателно с шкурка ги стегни много здраво.
Греенето винаги е най-силно там където съпротивлението е най-голямо. Ако имаш мултицет можеш да измериш падовете на напрежение във всички снадки. Включи го на обхват 200mV и при включени фарове измери напрежението между самия извод на акумулатора и клемата, която го обгръща. После измери напрежението между същата клема и самите жички на кабела - и така провери всички връзки. Колкото по-голям пад на напрежение измериш на някоя връзка толкова повече ще загрява тази връзка.
Абе вие новите четете ли постовете на другите колеги или само си разтривате пръстите на клавиатурата. Разбирам и оценявам мнението Ви, ама не ме апострофирайте без добре да сте вникнали в съдържанието на това, което съм написал. Не съм казвал никога, че проблемът е в бушоните!!! Казах да маха бушон по бушон, за да стигне до този, до който при изключването му ще спре да грее. И после като прочете този бушон какво точно се захранва през него ще стигне до извода къде и в какво би могло да причинява проблема. Така се откриват и оттечки!!! Иначе в колата има около 3-5 км на дължина кабели, в зависимост от инсталацията, как ще откриеш иначе даден кабелен проблем!??? Тва е стар и лесен вариант! Може да послужи, може и да не послужи, щото както казахтре и ВИЕ може проблемът да е я в клемата за патрона, я в алтернатора и др., но ако човека спази логиката на това, което съм написал + вашите предположения със сигурност ще открие проблема къде е и то сам, и то бързо!!!!
- gocho_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 544
- Регистриран на: 3.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d 2000г.
Re: Грее клемата на плюса
IceMan_SF написа:Загряването се усеща най-много откъм клемата, където се слага на акумулатора.
Ако е стартер или алтернатор, възможно ли е да грее чак на клемата на плюса, която е в багажника?? Нямаше ли целият кабел да е еднакво топъл, дори не би ли трябвало да е по-топъл от другия край (откъм стартера)?
Ами ти сам си си отговорил, А точно това ти бях написъл вчера:
п.с. възможно/вероятно е от пиропатрона да е !
gocho_ написа:maikooo написа:Според мен проблема е в клемата, ако ти хлабава връзката между снопа кабели и клемата точно това се би се получило
Греенето се получава там където е хлабава връзката.
Колега ,намажи я с контактна грес или я пръсни в WD40,
а най-добре вземи за 2-3лв. нова клема и виж дали ще има разлика.
*Към колегата "StelllsKi" WD40 е много подходящ за електрически връзки /контактори, шалтери, ключове и т.н./
то си пише в приложението на продукта и е ползвано с тази цел хиляди пъти.

Re: Грее клемата на плюса
slitter написа:ktamen написа:И аз не вярвам бушончетата да имат нещо общо.
Абе вие новите четете ли постовете
Прочетох много внимателно всички постове преди моя.
Ако връзката на кабела с клемата на акумулатора е направена добре през нея могат да минават поне 100А без забележимо загряване. Ако всичкия този ток минава само през едно бушонче то отдавна да е изгоряло.
С вадене на бушончетата едно по едно наистина се откриват най-лесно утечки, но на колегата май проблема му е друг.
Най-вероятно просто връзката на клемата с кабела или на кабела с този пиропатрон е хлабава и затова загряване се получава и от нормалните двайсетина ампера, които минават през тази връзка.
Re: Грее клемата на плюса
ktamen написа:Прочетох много внимателно всички постове преди моя.
Ако връзката на кабела с клемата на акумулатора е направена добре през нея могат да минават поне 100А без забележимо загряване. Ако всичкия този ток минава само през едно бушонче то отдавна да е изгоряло.
Колега, без да се обиждаш, ама ......, по-добре да не пиша нищо! Само изкам да питам къде точно казах (написах), че всичкия този ток минава през едно бушонче??? Респективно следват въпросите: Кой по-точно ток??? След тва как преценяваш колко Ампера са необходими за заграването на клемата??? За подгряването на огледалата или на задния джам колко според теб ампера прав ток ги подгряват??? Осъзнаваш ли, че 5-10 ампера са способни да загреят не, ами даже да стопят кабел при определени условия! Същевременно в магазините се продават много гадни бушони, китайчета, които са направени не знам от каква сплав, но не горят, а греят, когато се появи проблем! Така му се подпали колата на мой приятел - с 10 амперов бушон. Не изгоря, а се нагря, разтопи пластмасата, след тва разтопи и подпали конзолата на бушоните и колата за 8 минути изгоря, ама много грозно! С 10 ампера волана се беше увил на осморка! проблемът може да е там, където казвате всички, но може да е на място, където и не предполагате. Друг приятел му се працакаха нагревателите на задното стъкло. Беше се изгубил минуса и си изтеглил минус от задната врата (Хечбек), съответно минуса минава и през корпуса на пантите, които не са здрава връзка и се разтопиха пластмасовите детаили на ключалката, без дори да изгърми бушона. Това загряване може да не превишава ампеража на конкретния бушон, ако мога така да се изразя и да предизвика загряване не в най-слабата част, както някой се изрази, а беше загряла цялата ключалка, дето нема нищо общо!!! Не знаеш кой е пипал по тоците преди тебе и какви точно "тунинги" е правил и кое правило не е спазил! Бушоните за пореден път казвам са само за ориентация в обстановката!
47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани