Малък проблем с оборотите
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Малък проблем с оборотите
някакво развитие по темата има ли ? аз съм поредния оплакващ се от същия проблем , с "бойлерче" 320д , 136кс, 00'
- BoBoGTO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 7.01.2010
- Местоположение: Schiller Park
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 540i
- Мечтае да кара: Lancia Thesis повече от всякога!
Re: Малък проблем с оборотите
Ами от печката е. Като е включена само го прави. Дърпате й щепсела и работата се оправя. Обясниха ми като цяло защо се появява проблема, ама аз не считам, че е нормално.
Печката не работи постоянно. Включва се повишава се консумацията на ток, двигателя си повишава оборотите за да компенсира и като се изключи печката пак се връща на нормални обороти. Не ми се занимава лично, нито ми се чака да се занимава майстор и да търся къде точно из компютрите е проблема. Затова просто я изключих и това е.
Печката не работи постоянно. Включва се повишава се консумацията на ток, двигателя си повишава оборотите за да компенсира и като се изключи печката пак се връща на нормални обороти. Не ми се занимава лично, нито ми се чака да се занимава майстор и да търся къде точно из компютрите е проблема. Затова просто я изключих и това е.
Re: Малък проблем с оборотите
Здравейте,
напълно нормално е да се покачват оборотите на двигателя в студено време при пуснат климатик. Те хората са си го написали по-долу в извадката от BMW WDS. Причината за това повишаване на оборотите е именно вкючването на електрическото "бойлерче" при ниски температури. Аз бих се притеснявал ако двигателя не си повишава оборотите, т. е. в този случай "бойлерчето" не работи.
"Electric Auxiliary Heater DDE 3.0 (E46 only)
The electric auxiliary heater heats the coolant with electric heating elements to compensate for the slight heat loss at high degrees of engine efficiency. Depending on the vehicle equipment, the heating request is sent either from the air conditioning system (IHKA) or from the heating control to the DDE control unit.
The heating elements only cut in only when there are sufficient electrical power reserves. To determine the available power reserves, the alternator sends a pulse duty factor signal corresponding to the current alternator load to the DDE control unit. Depending on the permitted additional alternator load, the DDE control unit activates the auxiliary heater with a square-wave signal with pulse duty factors (= variable pulse width) between 5 and 95 % thus controlling various heating power stages.
The idle speed is increased to 930 rpm when the auxiliary heater is activated.
Cutout conditions
The auxiliary heater is switched off under the following operating conditions:
* Battery voltage < 12 V (ON hysteresis 12.8 V)
* Engine speed < 790 rpm (ON hysteresis 810 rpm)
* Time after engine start < 10 s
* Coolant temperature
The coolant temperature threshold that must be exceeded for the auxiliary heater to cut out is determined with the measured ambient temperature from a characteristic curve. Characteristic curve data:
Ambient temperature [°C] Coolant temperature threshold [°C]
-40.0 86.0
-5.0 86.0
10.0 50.0
20.0 17.0
30.0 17.0
Important: A fixed coolant temperature threshold of 86 °C applies if no outside temperature sensor is fitted.
The outside temperature sensor is fitted in the following E46 models:
* On all models with 6-cylinder engines
* On models with 4-cylinder engines only with on-board computer or air conditioning.
The auxiliary heater is also switched off when one of the following fault codes is stored:
* 35, "Coolant temperature sensor"
* 1B, "Electric auxiliary heater"
* 75, "Alternator load signal"
Troubleshooting
The activation function is monitored for short-circuit and open circuit.
Fault code 1B "electric auxiliary heater" is stored if a defect occurs.
Consequence: Poor heating capacity at low temperatures
If the alternator indicates a load signal of 0 %, fault code 75 "Alternator load signal" is stored.
Consequence: Auxiliary heater is switched off"
напълно нормално е да се покачват оборотите на двигателя в студено време при пуснат климатик. Те хората са си го написали по-долу в извадката от BMW WDS. Причината за това повишаване на оборотите е именно вкючването на електрическото "бойлерче" при ниски температури. Аз бих се притеснявал ако двигателя не си повишава оборотите, т. е. в този случай "бойлерчето" не работи.

"Electric Auxiliary Heater DDE 3.0 (E46 only)
The electric auxiliary heater heats the coolant with electric heating elements to compensate for the slight heat loss at high degrees of engine efficiency. Depending on the vehicle equipment, the heating request is sent either from the air conditioning system (IHKA) or from the heating control to the DDE control unit.
The heating elements only cut in only when there are sufficient electrical power reserves. To determine the available power reserves, the alternator sends a pulse duty factor signal corresponding to the current alternator load to the DDE control unit. Depending on the permitted additional alternator load, the DDE control unit activates the auxiliary heater with a square-wave signal with pulse duty factors (= variable pulse width) between 5 and 95 % thus controlling various heating power stages.
The idle speed is increased to 930 rpm when the auxiliary heater is activated.
Cutout conditions
The auxiliary heater is switched off under the following operating conditions:
* Battery voltage < 12 V (ON hysteresis 12.8 V)
* Engine speed < 790 rpm (ON hysteresis 810 rpm)
* Time after engine start < 10 s
* Coolant temperature
The coolant temperature threshold that must be exceeded for the auxiliary heater to cut out is determined with the measured ambient temperature from a characteristic curve. Characteristic curve data:
Ambient temperature [°C] Coolant temperature threshold [°C]
-40.0 86.0
-5.0 86.0
10.0 50.0
20.0 17.0
30.0 17.0
Important: A fixed coolant temperature threshold of 86 °C applies if no outside temperature sensor is fitted.
The outside temperature sensor is fitted in the following E46 models:
* On all models with 6-cylinder engines
* On models with 4-cylinder engines only with on-board computer or air conditioning.
The auxiliary heater is also switched off when one of the following fault codes is stored:
* 35, "Coolant temperature sensor"
* 1B, "Electric auxiliary heater"
* 75, "Alternator load signal"
Troubleshooting
The activation function is monitored for short-circuit and open circuit.
Fault code 1B "electric auxiliary heater" is stored if a defect occurs.
Consequence: Poor heating capacity at low temperatures
If the alternator indicates a load signal of 0 %, fault code 75 "Alternator load signal" is stored.
Consequence: Auxiliary heater is switched off"
- BoBoGTO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 7.01.2010
- Местоположение: Schiller Park
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 540i
- Мечтае да кара: Lancia Thesis повече от всякога!
Re: Малък проблем с оборотите
Добре, значи е нормално да го прави на всеки 30тина секунди. Нямаше да си мисля, че нещо не е в ред, ако вдигнеше оборотите и оставаше на 930. Но ги вдига за няколко секунди, да речем 2-3 и после пак се връщат.
Явно си е нормално, защото вече си 2рия който ме убеждава в това и то с факти, но мен просто ме дразни. Ще преценя дали да я включа пак.
Явно си е нормално, защото вече си 2рия който ме убеждава в това и то с факти, но мен просто ме дразни. Ще преценя дали да я включа пак.

19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани