Махане на катализатори
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Махане на катализатори
Добре друг въпрос
Кога разбирате ,че е за махане?
Аз съм бензин и имам отпред катализатора сонда и зад него също. Какво правим в този случай?

Кога разбирате ,че е за махане?
Аз съм бензин и имам отпред катализатора сонда и зад него също. Какво правим в този случай?
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Махане на катализатори
Ми той катализатора така или иначе при нашите стари коли си е за махане - както всички знаем "няма нищо вечно". Ако сте разглеждали изваден катализатор сигурно сте видяли, че е една много ама много финна пита с каналчета. Повърхността им е покрита с разни ценни метали - платина, иридий, паладий и т.н. С времето тези каналчета се задръстват и катализатора става неефективен, а по нашенски - става пречка мотора да си изхвърля отработените газове и създава обратно налягане към цилинтрите, в случаите с турбодизели - към турбото.
Затова аз искам да махна моите катализатори.
Затова аз искам да махна моите катализатори.
Si non confectus, non reficiat.
- cfk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 6.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
- Мечтае да кара: BMW
Re: Махане на катализатори
Моите катализатори също са махнати, първият е избушен, а вторият е заменен с резонаторно гърне, става въпрос за 320D, цялата работа в Крафт - Дружба плюс смяна на мека връзка беше към 200 лв. Впечатленията ми от тази манипулация са че колата леко се поотпуши на ниските обороти - до към 2000, но има по-малко тяга във високите, сякаш се изгуби част от налягането на турбината. Съвета ми е да не ги пипате, ако няма основателна причина за това.
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Махане на катализатори
Какво разбираш под основателна причина?
Според мен само душа колата така,която е на 191000км и катализаторите нямат никаква функция.Като работи на място мирише доста "люто" и неприятно и не на последно място турбината се товари повече-лично според мен
П.П.Първият кат. като се изкуруби има ли проблем,защото така мисля да правя и със вторият-да останат само "кутиите" а отвъре да няма никой
Според мен само душа колата така,която е на 191000км и катализаторите нямат никаква функция.Като работи на място мирише доста "люто" и неприятно и не на последно място турбината се товари повече-лично според мен

П.П.Първият кат. като се изкуруби има ли проблем,защото така мисля да правя и със вторият-да останат само "кутиите" а отвъре да няма никой

Re: Махане на катализатори
Dimitroff написа:K_Ilkov написа:Next написа:А защо ги махате
щото още се минава на ГТП по втория начин
Катализатора не е ЧАК такъв критерий - за справка старата ми Е46ца
136к.с. с ново турбо, КиН филтър и чип тунинг + 2 махнати катализатора е в норми!![]()
Накарах ги да повторят замерването - резултата беше същия!
така беше писал и един англичанин по форумите им
няма смисъл от катализатори за дизелите за да са в норми там

онзи който произвеждаше онези хубавите, но скъпи тръби

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Махане на катализатори
Слави, реално като се замислиш проблема на печките са саждите - масово използваните уреди по технопунктовете не знам дали ги мерят или поне не правилно. Иначе по отношение на CO2 печките са по-добре от съответния бензинов двигател главно поради факта, че харчат близо 2 пъти по-малко гориво.
По темата - и аз искам двата да се изкорубят и металните им черупки да се запазят. Нямам идея ако се сложи тръба дали тя няма да е някаква скапана или, както Леон е обяснил, да даде фира скоропостижно.
По темата - и аз искам двата да се изкорубят и металните им черупки да се запазят. Нямам идея ако се сложи тръба дали тя няма да е някаква скапана или, както Леон е обяснил, да даде фира скоропостижно.
Si non confectus, non reficiat.
- Wolfen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само по празници
Re: Махане на катализатори
Аз си мисля да махна катализатора на моята 318i съвсем скоро. Един колега със същата кола като моята си махна катализатора, сложи резонаторно гърне и до сега няма проблеми ... или аз не знам да е имал. Ще го питам за подробности и ще пиша пак.
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Махане на катализатори
Wolfen написа:Аз си мисля да махна катализатора на моята 318i съвсем скоро. Един колега със същата кола като моята си махна катализатора, сложи резонаторно гърне и до сега няма проблеми ... или аз не знам да е имал. Ще го питам за подробности и ще пиша пак.
Ще следя с инерес питай го и какви пари му е излязло. Защото и аз съм същия миксер
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Re: Махане на катализатори
Тия резонаторни гърнета съм чувал ужасни отзиви за тях. След време им се разхлопват ламаринките вътре и ставаш като с навързани консервни кутии зад колата.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Re: Махане на катализатори
Ще звучи като драг рейсър
Само дето няма да върви дори наполовина. Тръбите са перник-стайл изпълнения за мен.
За бензинките остава според мен някакъв перформънс вариант, към който да е предложено решение на проблема с Check Engine индикацията. Я софтуерна емулация, я нещо, което да лъже сензорите и ламбдите. Аз както съм с х2 от всяко не знам какво ще правя. А махането на катализаторите определено наближава.

За бензинките остава според мен някакъв перформънс вариант, към който да е предложено решение на проблема с Check Engine индикацията. Я софтуерна емулация, я нещо, което да лъже сензорите и ламбдите. Аз както съм с х2 от всяко не знам какво ще правя. А махането на катализаторите определено наближава.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- scipo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 477
- Регистриран на: 13.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нормално
Re: Махане на катализатори
попринцип зависи от резонаторното гърне... ако е някво за 30-40 лв със сиг ще се разхлопа... катализатора се вижда дали е за смяна най-хубаво когато се свали, но при наще коли е 90% защото са си доста старички...и попринцип това с правата тръба си е малко българска историйка, но както и да е.. аз така съм направил защото нямам 400-500лв за хубав катализатор, попринцип е най-добре да е с чист катализатор... като права тръба е единствено за дизелови коли, защото при бензиновите като се махне катализатора няма спиране на изгорелите газове и те минават под по ниска температура през ламбда сондите, за това се слага резонаторно гърне за да ги задържа за да вдигнат градусите.. ако не се лъжа ламбдасондите работят на мн висока температура, за това се слага резонаторно гърне- за да работи сондата като хората... когато сондата не функционира нормално колата губи мощност, вдига разхода и не върви приятно...
Re: Махане на катализатори
scipo написа:попринцип зависи от резонаторното гърне... ако е някво за 30-40 лв със сиг ще се разхлопа... катализатора се вижда дали е за смяна най-хубаво когато се свали, но при наще коли е 90% защото са си доста старички...и попринцип това с правата тръба си е малко българска историйка, но както и да е.. аз така съм направил защото нямам 400-500лв за хубав катализатор, попринцип е най-добре да е с чист катализатор... като права тръба е единствено за дизелови коли, защото при бензиновите като се махне катализатора няма спиране на изгорелите газове и те минават под по ниска температура през ламбда сондите, за това се слага резонаторно гърне за да ги задържа за да вдигнат градусите.. ако не се лъжа ламбдасондите работят на мн висока температура, за това се слага резонаторно гърне- за да работи сондата като хората... когато сондата не функционира нормално колата губи мощност, вдига разхода и не върви приятно...
ти с права тръба ли си?
и на мен така ми се струва най-добрият вариант
резонаторните гърнета може само да спират, а целта не е това
освен това за качеството им мисля, че няма смисъл да се говори
или изтърбушваме катализаторите и оставяме оригиналните гърнета
- scipo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 477
- Регистриран на: 13.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нормално
Re: Махане на катализатори
© написа:scipo написа:попринцип зависи от резонаторното гърне... ако е някво за 30-40 лв със сиг ще се разхлопа... катализатора се вижда дали е за смяна най-хубаво когато се свали, но при наще коли е 90% защото са си доста старички...и попринцип това с правата тръба си е малко българска историйка, но както и да е.. аз така съм направил защото нямам 400-500лв за хубав катализатор, попринцип е най-добре да е с чист катализатор... като права тръба е единствено за дизелови коли, защото при бензиновите като се махне катализатора няма спиране на изгорелите газове и те минават под по ниска температура през ламбда сондите, за това се слага резонаторно гърне за да ги задържа за да вдигнат градусите.. ако не се лъжа ламбдасондите работят на мн висока температура, за това се слага резонаторно гърне- за да работи сондата като хората... когато сондата не функционира нормално колата губи мощност, вдига разхода и не върви приятно...
ти с права тръба ли си?
и на мен така ми се струва най-добрият вариант
резонаторните гърнета може само да спират, а целта не е това
освен това за качеството им мисля, че няма смисъл да се говори
или изтърбушваме катализаторите и оставяме оригиналните гърнета
аз съм с права тръба, но съм дизел... говорил съм с маистор, дето се занимава само с това и избушването е най-лошия вариант... има резонаторни гърнета, които са около 90-120 лв и са неръждавейка и доста добро качество все пак гов за крафт... права тръба е за дизели, а за бензин със сигурност резонатор или нов катализатор, защото от неправилното работене се пре*бава и трябва и ламбда сонда да сменяш, а след това вече ще сложиш и резонатор и отива трипъл праис
Re: Махане на катализатори
аз съм с дизел
защо оставянето на изтърбушен катализатор е лош вариант? какво се прави с първия тогава?
иначе ако бях бензин за резонатор неръждавейка може и да се замисля

защо оставянето на изтърбушен катализатор е лош вариант? какво се прави с първия тогава?
иначе ако бях бензин за резонатор неръждавейка може и да се замисля
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани