Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
PaLMaL написа:Да възродя малко темата...Модула за управлението на 1.8 118 коня и 2.3 170 коня един и същ ли е ?
мисля че са еднакви.
- PaLMaL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 3.03.2016
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Touring 320d 04'
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
Значи , модулите които са със пластмасовия капак са еднакви и се слагат преди фейса.С металния капак са несъвместими
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
PaLMaL написа:Значи , модулите които са със пластмасовия капак са еднакви и се слагат преди фейса.С металния капак са несъвместими
Напротив колега

- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
Здравейте колеги.
и аз имам проблем с климатроника.
Е46, 316i 99г.
Така, няма фреон(така я купих). Духа от всички места като се пусне климатроника(поне перките на духалките вътре работят). Но, (естествено не изстудява), но и не духа топло?! Приятел предположи че е от клапа(била под възд. флтър). Също прочетох в интернет че в жабката в бушонче No. 62 да проверя(ако е изгоряло не движи клапата). Ще го проверя днес. Сега за пълненето с фреон и това че трябва да разбера защо няма....-е ясно. Дано не е голям проблем... Но, поне за зимата да ми духа топло. Това искам. Дайте съвет, - какво да правя?
Искам и да проверя за тази перка. Днес ще карам и като загрее колата
(отвътре си дига точно до средата и не е имало проблем да прегрява), и ще пусна климатроника да работи на нещо..(ще пробвам), и ще гледам дали върти...
Ще пиша тук какво правя... За да ми помагате, а и може да съм полезен с нещата които правя.
проверен бушон 62-добре е
проверено-перката се пуска и върти като загрее колата
двата маркуча които влизат и излизат от радиаторчето са горещи, също и този под тях..
разбрах че за за да духа топло, не е нужно да има фреон, т.е. при мен вероятно е някаква клапа вярно... но, как и дали може да се оправи?
Благодаря за съветите предварително. Никога не съм имал кола с климатик дори(нито климатроник).
Също пише и предположения какво може да е и т.н.
и аз имам проблем с климатроника.
Е46, 316i 99г.
Така, няма фреон(така я купих). Духа от всички места като се пусне климатроника(поне перките на духалките вътре работят). Но, (естествено не изстудява), но и не духа топло?! Приятел предположи че е от клапа(била под възд. флтър). Също прочетох в интернет че в жабката в бушонче No. 62 да проверя(ако е изгоряло не движи клапата). Ще го проверя днес. Сега за пълненето с фреон и това че трябва да разбера защо няма....-е ясно. Дано не е голям проблем... Но, поне за зимата да ми духа топло. Това искам. Дайте съвет, - какво да правя?
Искам и да проверя за тази перка. Днес ще карам и като загрее колата
(отвътре си дига точно до средата и не е имало проблем да прегрява), и ще пусна климатроника да работи на нещо..(ще пробвам), и ще гледам дали върти...
Ще пиша тук какво правя... За да ми помагате, а и може да съм полезен с нещата които правя.
проверен бушон 62-добре е
проверено-перката се пуска и върти като загрее колата
двата маркуча които влизат и излизат от радиаторчето са горещи, също и този под тях..
разбрах че за за да духа топло, не е нужно да има фреон, т.е. при мен вероятно е някаква клапа вярно... но, как и дали може да се оправи?
Благодаря за съветите предварително. Никога не съм имал кола с климатик дори(нито климатроник).
Също пише и предположения какво може да е и т.н.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
Всичко друго е но не и клапа.
Провери ел.клапана дали отваря.
Провери ел.клапана дали отваря.
- doganay
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
Здравейте , и аз имам проблем с климатроника. Значи натискам копчето за охлаждане не реагира въобще
, усилвам фана дори без снежинката да е включено пак не духа ? Каква може да е причината за този проблем?
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
,,усилвам фана дори без снежинката да е включено пак не духа ? Каква може да е причината за този проблем?''
Таралеж.
Таралеж.
- doganay
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
NikVanov написа:,,усилвам фана дори без снежинката да е включено пак не духа ? Каква може да е причината за този проблем?''
Таралеж.
благодаря, ще го сменя
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
doganay Ако още не си го сменил таралежа, искам да ти обърна внимание, ако търсиш втора ръка, да търсиш задължително новия вариант. Има два вариатна на изпълнение на таралежа, като стария модел най-често дефектира, поради заводски недостатък - недостатъчна охладителна способност. Ако не си го сменил, пиши, и ще ти посоча снимки на новия тип таралеж.
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
Здравейте, колеги. Жената се сдоби с е46 318 ci наскоро. Отстранихме всички проблеми, с изключение на един доста дразнещ. Парното винаги духа горещо, вътре не се живее. Регулирането на силата на вентилатора работи, но и на 32 и на 16 духа горещо. С включен климатик същото, клапата между централните духалки малко нормализира нещата за тях. Свалихме hot water valve, до кутията на филтъра и вътре имаше парче пластмаса, което пречеше да се затвори. Почистен е и след това духа малко по-хладно, но пак твърде топло. Сега като се пусне климатика отвсякъде духа студено. Като се спре пак духа студено и след 15-20 минути отново духа горещо. Опитахме с друг клапан за парното и разлика няма. Моля споделете опита си, ако сте се сблъсквали с такъв проблем, защото в тези горещини колата не може да се кара. Понякога се случва духалката до десния прозорец да духа по-хладно, другите топло и тази в дясно от волана горещо при спрян климатик и 16 градуса зададени на управлението...
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
При изключен климатик (тоест компресор), което е положението при изключена индикация на бутона със снежинката, дори и на 16 градуса ще духа минимум със външната температура
Така че, няма как лятото, при изключен климатик да духа студено
Отделно, че при задание 16 градуса и външна температура над 16 (например 25) и изключен компресор, то климатроника би трябвало да духа на минимална степен, защото няма как да понижи температурата.
Иначе при незатварящ клапан на парното симптома е както си го описал: през централните въздуховоди духа хладен въздух, а прозорец и крака - горещ. Признак пък за ниско ниво на фреона и е именно разлика в температурата между леви и десни въздуховоди. Обикновенно отдясно духа по студено.
Отделно, механичната врътка (колело) на централния въздуховод трябва да е в положение 3 сини точки. При изправна система и включен климатик, ако врътката е на 3 червени точки, то през централните ще си духа топло, а крака и прозорец студено. И да обясна какво точно прави тази врътка: управлява клапа, която когато е затворена (3 червени точки) разпределя въздушния поток да минава през изпарителя (който изстудява въздуха) и след това през радиатора на парното и накрая към централните въздуховоди. Когато клапата е отворена (3 сини точки) въздушния поток байпасира (не минава) през радиатора на парното а само през изпарителя. Затова зимата например, ако врътката е в положение 3 сини точки, през централните въздуховоди ще духа студен външен въздух. Средните положения (1,2 сини/червени точки и бяла линия) са междинние положения на клапата.
Или за точен тест на климатика тази врътка трябва да е на 3 сини точки и да е активиран (да свети) бутона със снежинката.
Иначе при незатварящ клапан на парното симптома е както си го описал: през централните въздуховоди духа хладен въздух, а прозорец и крака - горещ. Признак пък за ниско ниво на фреона и е именно разлика в температурата между леви и десни въздуховоди. Обикновенно отдясно духа по студено.
Отделно, механичната врътка (колело) на централния въздуховод трябва да е в положение 3 сини точки. При изправна система и включен климатик, ако врътката е на 3 червени точки, то през централните ще си духа топло, а крака и прозорец студено. И да обясна какво точно прави тази врътка: управлява клапа, която когато е затворена (3 червени точки) разпределя въздушния поток да минава през изпарителя (който изстудява въздуха) и след това през радиатора на парното и накрая към централните въздуховоди. Когато клапата е отворена (3 сини точки) въздушния поток байпасира (не минава) през радиатора на парното а само през изпарителя. Затова зимата например, ако врътката е в положение 3 сини точки, през централните въздуховоди ще духа студен външен въздух. Средните положения (1,2 сини/червени точки и бяла линия) са междинние положения на клапата.
Или за точен тест на климатика тази врътка трябва да е на 3 сини точки и да е активиран (да свети) бутона със снежинката.
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
,,Признак пък за ниско ниво на фреона и е именно разлика в температурата между леви и десни въздуховоди. Обикновенно отдясно духа по студено.''
При ниско ниво на фреона и включен климатик по-студено духа към шофьора / а той дали е в ляво или в дясно.../
При ниско ниво на фреона и включен климатик по-студено духа към шофьора / а той дали е в ляво или в дясно.../
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
Имам предвид че при външна температура 15 и зададени 16 със спрян климатик, централната врътка на 3 сини точки, отвсякъде духа като 32. През 15 минути започва да духа хладно и после пак горещо. 

- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
Това насочва или за дефектен модул на климатроника или (по-вероятното според мен) дефектен дачик за парното (hot water valve). Понеже явно ви е ясна процедурата по махане, може пак да го махнете и да направите следния елементарен тест: при изваден клапан се дава на контакт без да се пали колата, климатроника се настройва на минимална температура, и се поде буксата на клапана. Първо се уверявате че клапана затваря при забождане на буксата и след това се надува с уста през идиния отвор. Ако пропуска то клапана затваря, но не уплътнява. Аз имах този проблем. Уплътнението беше заминало и въпреки че затваряше пропускаше постоянно топъл антифриз към радиатора на парното. При мен се познаваше и по това, че отделението над пепелника постоянно беше доста топло на допир.
- doganay
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
Re: Проблем с климатроника - дължи се на неработеща перка ?
danielgenov написа:doganay Ако още не си го сменил таралежа, искам да ти обърна внимание, ако търсиш втора ръка, да търсиш задължително новия вариант. Има два вариатна на изпълнение на таралежа, като стария модел най-често дефектира, поради заводски недостатък - недостатъчна охладителна способност. Ако не си го сменил, пиши, и ще ти посоча снимки на новия тип таралеж.
Благодаря по принцип нов щях да купя, гледам че не е много висока цената. Но изведнъж климатроника сам почна да работи
На новите предполагам няма пробелеми което си споменял?
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

