Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 7.07.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525 D

Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

Мнение от miroalpina » 24 Сеп 2009, 15:15

колеги а виждали ли сте диф масло на 170,000 км става черно като катран и на пипане няма никакво мазане тая с long life система е смешна ,слагане шперово масло тва е наи доброто за дифа

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

Мнение от Zagy » 24 Сеп 2009, 20:22

miroalpina написа:колеги а виждали ли сте диф масло на 170,000 км става черно като катран и на пипане няма никакво мазане тая с long life система е смешна ,слагане шперово масло тва е наи доброто за дифа

На отворен диф шперово масло не се сипва щото става мяу. За шпер си има специално масло.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 7.07.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525 D

Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

Мнение от miroalpina » 25 Сеп 2009, 13:52

колега и как става мяууууу :kuku: при положение че и двете масла за дифа покриват GL-5 просто на шперовото е с по висок коефициент на триене заради фрикционните дисове ти по тая логика ще кажеш че за мотори с 10w 40 ако сложиш 0 w 40 че ти скапе мотора :lol: :lol: :lol: 75 w 140 ili 75 w 140 lsd виж братятя от америка какво пишат за маслата :yes:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

Мнение от Zagy » 25 Сеп 2009, 13:56

Ми аз така знам, колега - на нормален (отворен) диф не се сипва шперово масло. И обратното.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

Мнение от kriso85 » 25 Сеп 2009, 14:19

miroalpina написа:ти по тая логика ще кажеш че за мотори с 10w 40 ако сложиш 0 w 40 че ти скапе мотора :lol: :lol: :lol:

Ми естествено, че ще стане мяууу :roll: Ще го гори доста сериозно и като цяло няма да е добре.
На кастрол маслата за дифф са добри
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 7.07.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525 D

Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

Мнение от miroalpina » 25 Сеп 2009, 16:01

колегата kriso85 не става дума за харчене на маслото а относно защитата на мотора пълната синтитика това е наи доброто за мотора при екстримни натоварвания и не само, ситеза е точно това по химичин път се извлича наи доброто провери температурните числа на 10 w40 и 5 w 40 и ще разбереш кое е наи доброто масло :yes: с две думи синтетиката е наи дбрата защита

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

Мнение от kriso85 » 25 Сеп 2009, 17:03

Това е ясно, че 0в40 ще има по-добра защита и относно температурно число, и относно бързо смазване при студен старт.
Въпросът е, че когато колата е "проектирана" да работи с полусинтетика или минерално масло, ако и сложиш пълна синтетика няма да постигнеш нищо добро.
На един "стар"(100к км) хюндай преди време му сложихме Кастрл РС 0в40 и започна да го гори като за световно (преди това се караше с 15в40 и нямаше ядове). Отделно че заработи като трактор, сега и 15в40 го гори, текна му гарнитурата на главата и още един куп други ядове.
Принципно пълната синтетика си е доста добра за модерни, вискооборотни и "неизносени" мотори. Но все пак да се има предвид и препоръката на производителя.
Скоро пак ще сменям масло и мисля да пробвам от 10в40 да мина на 10в60 точно, за да давам "по-спокойно" газ , но съм малко скептично настроен към този експеримен. Но да сложа 0в40 ми е немислимо (10в40 не го пипа грам), защото не ми се долива по 1л. на 1000-2000 км.
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

Мнение от pazokolarov » 26 Сеп 2009, 11:40

Service and Warranty Information 2004
3 Series sedan, coupe, convertible & sport wagon


The following maintenance elements must
be performed at the mileage/time stated
(time intervals begin from the vehicle’s
production date):

– Brake Fluid Service: Change brake fluid
every two years.
– Oxygen Sensor Service: The oxygen sensor
deteriorates strictly on a mileage basis and
must therefore be replaced every 120,000
miles to maximize vehicle fuel economy
and minimize exhaust pollution. The
replacement of the oxygen sensor is
required under the terms of the applicable
BMW emission system warranties.
– Spark Plug Service: Replace spark plugs
every 100,000 miles. Your BMW is
equipped with platinum-tipped spark plugs.
These allow a longer service life than
conventional spark plugs.
– Automatic Transmission Service: Change
ATF every 100,000 miles.

(160000 km)
След като това Е ОФИЦИАЛНА информация на БМВ, предлагам спора "за и против смяната на маслото в АСК" да бъде преключен веднъж-за винаги ;)
Изображение
ИзображениеИзображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

Мнение от Zagy » 26 Сеп 2009, 12:18

pazokolarov, никъде в темата поне аз не видях да пише каква точно е ск. кутия. Аре автора да поясни за какво иде реч. Иначе за автоматиците си е консуматив и се сменя. Тука съм 100% съгласен.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: на голямата вода
Кара: кот кара

Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

Мнение от zlati79 » 26 Сеп 2009, 13:02

а за дифа!? :confused:
ИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Re:

Мнение от pazokolarov » 26 Сеп 2009, 14:19

Да бе, верно. Поунесъл съм се май малко :oops:
Май от тук тръгна лафа за АСК
K_Ilkov написа:......
PS нали говорим за ръчни скорости, че ако е за автомат е повече от задължителна смяната

А за ръчната СК - задължително смяна на маслото. На колко км - не съм гледал кога трябва да е.
На Е39 го сменях когато стана на 160 000 км, защото 1-ва не включваше гладго. Смених го 2 пъти, като първия път беше просто някаква боза-образна течност, а след втората смяна (след около 500 км) вече прилича на нормално масло. И 1-ва се оправи, и включването стана по-меко.
Явно и интервала за смяна трябва да е по-къс от 160000км :mhihi:
Едноврменно смених и това в дифа. И от там изтече подобна боза. След смяната смея да твърдя, че дифа работеше по-тихо.
Изображение
ИзображениеИзображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Re:

Мнение от K_Ilkov » 26 Сеп 2009, 14:40

pazokolarov написа:Да бе, верно. Поунесъл съм се май малко :oops:
Май от тук тръгна лафа за АСК
K_Ilkov написа:......
PS нали говорим за ръчни скорости, че ако е за автомат е повече от задължителна смяната

А за ръчната СК - задължително смяна на маслото. На колко км - не съм гледал кога трябва да е.
На Е39 го сменях когато стана на 160 000 км, защото 1-ва не включваше гладго. Смених го 2 пъти, като първия път беше просто някаква боза-образна течност, а след втората смяна (след около 500 км) вече прилича на нормално масло. И 1-ва се оправи, и включването стана по-меко.
Явно и интервала за смяна трябва да е по-къс от 160000км :mhihi:
Едноврменно смених и това в дифа. И от там изтече подобна боза. След смяната смея да твърдя, че дифа работеше по-тихо.


Ми аз т'ва го написах именно с пояснителна цел щото ако е за автомат няма кво да си говорим :D

Иначе съм твърдо ЗА смяната и на ръчна СК нищо, че за нея го дават LIFETIME,
дифа не съм го пипал но според мен също не е зле да се сменя.

Тия реплики "не барай тва и онова" важат дотолкова доколкото неизправни елементи
са закрепени да работят на магия с добавки, по-гъсти от предписаното масла, трици, вар, чакъл и т.н. :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

Мнение от kriso85 » 26 Сеп 2009, 14:42

За автоматичните скорости е повече от ясно.
За ръчните мисля, че говорим и от там тръгна за пълната синтетика и може да достигнем до това дали да е Дънлоп или Континентал резервната гума :mhihi:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

Мнение от ///M_Martin » 26 Сеп 2009, 22:17

И аз да попитам-не съм сменял нито на диф-а нито на ск.кутия(ръчна,6-скорости) как да разбера дали е за смяна на диф-а примерно-няма течове,друг признак има ли,че е за смяна?
Скоростите същата работа-не влизат мазно но пък не ги вкарвам с усилие? :roll:
П.С Ако има значение колата е на реални 180000км

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 5.08.2006
Местоположение: Детройт, София

Re: Масло скоростна кутия и диференциал- смяна???

Мнение от Stoyan7777 » 27 Сеп 2009, 7:45

martin_g60 написа:И аз да попитам-не съм сменял нито на диф-а нито на ск.кутия(ръчна,6-скорости) как да разбера дали е за смяна на диф-а примерно-няма течове,друг признак има ли,че е за смяна?
Скоростите същата работа-не влизат мазно но пък не ги вкарвам с усилие? :roll:
П.С Ако има значение колата е на реални 180000км


az bih gi smenil! Ne e zaduljitelno da imash tech, za da gi smenqsh.

i pak sorry za latinicata
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook