Смяна на масло,КАКВО?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 15.12.2007

Мнение от ludmilcar » 15 Авг 2009, 9:50

IvaN66 написа:
vvaskoo написа:Mobil 1 0W-40 -такова ми сложиха в сервиз на BMW,дават му 25 К. В UK e £15 за литър.След 15 К не си беше променило цвета.Не ми се е налагало да доливам, но го търсих от интерес из нета и не намерих да се продава .

Това,че не си е променило цвета е лош признак.Маслото има детергентни функции и ако ги върши къде отиват нагарите и отлаганията?Цветът трябва да се промени :)

:yes: Плюс това, ако искате да имате двигатели, каквото и да е маслото /марка, характеристики и т.н / не бих препоръчал да се кара повече от 15 000 км за Лонглайф маслата, и 9 - 10 000 км за полусинтетични масла. Аз процедирам така, и не съм имал проблеми с нито един автомобил от многото които съм сменил :winky:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 15 Авг 2009, 10:11

Според мен маслото се сменя на ХХХХХ км или 1 година, което настъпи първо. За една година работа при тежки условия молекулите на присадките в маслото започват да се разпадат и смазващия филм започва да се разкъсва при голямо натоварване. Ако не вдигаш повече от 3 хил. оборота може да си позволиш и 2 г. да караш с едно масло. Дизелите пък, въпреки че са нискооборотни отделят много нагар и при тях не толкова заради разкъсване на филма колкото за изчистване на системата се прави смяната.

Ако не караш над 15 хил. км. на година не виждам смисъл да минаваш на друго масло. И при положение, че не ти гори 0w40 също няма смисъл да минаваш на по-тежко (5w, 10w...)

ПП Друго допълнение е че тези присадки се разпадат поради химични процеси, извършващи се при по-дълъг престой на колата, т.е. една постоянно работеща кола (ткси примерно) може да изкара много повече километри без маслото да е понесло някакви промени в състава и свойствата си отколкото една кола, която се кара само в уикенда.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 16.11.2008

Мнение от sollozzo » 26 Авг 2009, 0:03

Аз съм с 320d над 200 хил.отивам да си купя масло 5w30 или 40 беше оригинално на BMW longlive и продавача взе да ме разубеждава че не било за моята кола а трябволо да взема 10w40 ще съм благодарен за съвети

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Мнение от Dimitroff » 26 Авг 2009, 0:14

твърдо 5w30 Long Life, колега!
Не знам от къде го купуваш, но търси във форума колегата V-max ~19 лева го дава литъра.

Карам същата каляска, само че автомат - 14 000-15 000км...не го пипа ГРАМ! - като започне да го гори (ако започне) - тогава минавам на по-висок вискозитет...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 118 hp / 1998
Мечтае да кара: по Pikes Peak

Мнение от StaKo » 04 Сеп 2009, 16:37

Когато говориме за двигатели с турбо най-доброто е 0W - 40
след това евентуално 5W - 40. Ако двигателя е без турбо спокойно може да му се слага 10W - 40 без угризения. Просто предишните 2 са доста по-скъпи и са оправдани основно заради турбината.
А иначе разбира се че с по-тънкото масло на двигателя му е по-леко да се развърта, но това зависи от манталитета на каране, ако се търси все спортивно каране тогава по-ниския вискозитет. Но пак казвам за двигатели без турбо 10W - 40 няма да съкрати живота на двигателя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Стара Загора
Кара: Е46 2.0d 99'

Мнение от IvaN66 » 04 Сеп 2009, 18:30

Аз все си мисля,че за нашия климатичен регион 5W40 си е по-подходящо масло от 5W30,при 35- 40 градусови жеги лятото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 457
Регистриран на: 26.11.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320d, 330xd
Мечтае да кара: M4

Мнение от ThE BeAsT » 04 Сеп 2009, 19:45

А бе вярвате ли, че тези който сме с коли на над 8г и с сигурност над 200 000 независимо, че пише около 100 000 на километража и на всякъде по проверки да излиза толкова, се карат с 0 или 4 на 40 ... аз мисля, че на кола на 200 000 и над 8г си трябва 10W40... поправете ме ако греша де ... но и с майстори съм говорил и те така мислят.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 04 Сеп 2009, 20:38

ThE BeAsT написа:А бе вярвате ли, че тези който сме с коли на над 8г и с сигурност над 200 000 независимо, че пише около 100 000 на километража и на всякъде по проверки да излиза толкова, се карат с 0 или 4 на 40 ... аз мисля, че на кола на 200 000 и над 8г си трябва 10W40... поправете ме ако греша де ... но и с майстори съм говорил и те така мислят.

поправям те
аз съм с 5-30 и колата е над 200 000
не мисля и да го сменям щом го източвам на максимума

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Мнение от Dimitroff » 04 Сеп 2009, 20:41

© написа:аз съм с 5-30 и колата е над 200 000
не мисля и да го сменям щом го източвам на максимума


Същия случай (даже май от едно и също място си набавяме маслото с теб Слави).

Колкото сипя - толкова изтича!
От 2 години карам само с такова - нямам никакви забележки!

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 04 Сеп 2009, 20:43

да, в крайна сметка е от едно и също :mhihi:

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook