Смяна на масло,КАКВО?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
IvaN66 написа:vvaskoo написа:Mobil 1 0W-40 -такова ми сложиха в сервиз на BMW,дават му 25 К. В UK e £15 за литър.След 15 К не си беше променило цвета.Не ми се е налагало да доливам, но го търсих от интерес из нета и не намерих да се продава .
Това,че не си е променило цвета е лош признак.Маслото има детергентни функции и ако ги върши къде отиват нагарите и отлаганията?Цветът трябва да се промени


- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Според мен маслото се сменя на ХХХХХ км или 1 година, което настъпи първо. За една година работа при тежки условия молекулите на присадките в маслото започват да се разпадат и смазващия филм започва да се разкъсва при голямо натоварване. Ако не вдигаш повече от 3 хил. оборота може да си позволиш и 2 г. да караш с едно масло. Дизелите пък, въпреки че са нискооборотни отделят много нагар и при тях не толкова заради разкъсване на филма колкото за изчистване на системата се прави смяната.
Ако не караш над 15 хил. км. на година не виждам смисъл да минаваш на друго масло. И при положение, че не ти гори 0w40 също няма смисъл да минаваш на по-тежко (5w, 10w...)
ПП Друго допълнение е че тези присадки се разпадат поради химични процеси, извършващи се при по-дълъг престой на колата, т.е. една постоянно работеща кола (ткси примерно) може да изкара много повече километри без маслото да е понесло някакви промени в състава и свойствата си отколкото една кола, която се кара само в уикенда.
Ако не караш над 15 хил. км. на година не виждам смисъл да минаваш на друго масло. И при положение, че не ти гори 0w40 също няма смисъл да минаваш на по-тежко (5w, 10w...)
ПП Друго допълнение е че тези присадки се разпадат поради химични процеси, извършващи се при по-дълъг престой на колата, т.е. една постоянно работеща кола (ткси примерно) може да изкара много повече километри без маслото да е понесло някакви промени в състава и свойствата си отколкото една кола, която се кара само в уикенда.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
твърдо 5w30 Long Life, колега!
Не знам от къде го купуваш, но търси във форума колегата V-max ~19 лева го дава литъра.
Карам същата каляска, само че автомат - 14 000-15 000км...не го пипа ГРАМ! - като започне да го гори (ако започне) - тогава минавам на по-висок вискозитет...
Не знам от къде го купуваш, но търси във форума колегата V-max ~19 лева го дава литъра.
Карам същата каляска, само че автомат - 14 000-15 000км...не го пипа ГРАМ! - като започне да го гори (ако започне) - тогава минавам на по-висок вискозитет...
- StaKo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Когато говориме за двигатели с турбо най-доброто е 0W - 40
след това евентуално 5W - 40. Ако двигателя е без турбо спокойно може да му се слага 10W - 40 без угризения. Просто предишните 2 са доста по-скъпи и са оправдани основно заради турбината.
А иначе разбира се че с по-тънкото масло на двигателя му е по-леко да се развърта, но това зависи от манталитета на каране, ако се търси все спортивно каране тогава по-ниския вискозитет. Но пак казвам за двигатели без турбо 10W - 40 няма да съкрати живота на двигателя.
след това евентуално 5W - 40. Ако двигателя е без турбо спокойно може да му се слага 10W - 40 без угризения. Просто предишните 2 са доста по-скъпи и са оправдани основно заради турбината.
А иначе разбира се че с по-тънкото масло на двигателя му е по-леко да се развърта, но това зависи от манталитета на каране, ако се търси все спортивно каране тогава по-ниския вискозитет. Но пак казвам за двигатели без турбо 10W - 40 няма да съкрати живота на двигателя.
- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
Аз все си мисля,че за нашия климатичен регион 5W40 си е по-подходящо масло от 5W30,при 35- 40 градусови жеги лятото.
- ThE BeAsT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 457
- Регистриран на: 26.11.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d, 330xd
- Мечтае да кара: M4
А бе вярвате ли, че тези който сме с коли на над 8г и с сигурност над 200 000 независимо, че пише около 100 000 на километража и на всякъде по проверки да излиза толкова, се карат с 0 или 4 на 40 ... аз мисля, че на кола на 200 000 и над 8г си трябва 10W40... поправете ме ако греша де ... но и с майстори съм говорил и те така мислят.
ThE BeAsT написа:А бе вярвате ли, че тези който сме с коли на над 8г и с сигурност над 200 000 независимо, че пише около 100 000 на километража и на всякъде по проверки да излиза толкова, се карат с 0 или 4 на 40 ... аз мисля, че на кола на 200 000 и над 8г си трябва 10W40... поправете ме ако греша де ... но и с майстори съм говорил и те така мислят.
поправям те
аз съм с 5-30 и колата е над 200 000
не мисля и да го сменям щом го източвам на максимума
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
© написа:аз съм с 5-30 и колата е над 200 000
не мисля и да го сменям щом го източвам на максимума
Същия случай (даже май от едно и също място си набавяме маслото с теб Слави).
Колкото сипя - толкова изтича!
От 2 години карам само с такова - нямам никакви забележки!
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани