Проблем с парното и климатика.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 28 Май 2009, 16:24

Не знам, но според мен проблема най-вероятно е в клапите на климатроника те се управляват с електрическо моторчета и най вероятно тази клапа дето духа по топло от нея или не затваря или не отваря.
Ако зимата го има обратния ефект от там да духа по студено то значи там е проблема.
Тези клапи имат уплътнения по ръбовете именно така затварят притока на по старите коли това е често срещан проблем.
Може да се провери като се даде позиция да духа само в краката горе не трябва да духа и обратното.
Възможно е да е заяла и от това да е проблема.
Дано съм бил полезен.
:D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 28 Май 2009, 16:26

:D

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 1.07.2008

Мнение от polat » 28 Май 2009, 17:19

Зимата духа топло - няма проблеми, обаче сега на краката и на предното стъкло духа топло отпред духа студено, и аз пускам само отпред да духа, обаче няма същия ефект, не е като климатик, държа го на 16 градуса - 30-40% ефект ми дава.
Ако е от клапите ще ми отвори доста работа, ще трябва да се свали цялото табло.
Благодаря, за информацията!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 28 Май 2009, 21:21

а някой знае ли кое се сваля, за да се стигне до клапите, в смисъл, ако сваля само радиото и управлението на климатика дали ще имам поне визуален достъп за да видя коя клап какво прави или направо требва да се сваля всичко????

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 1.07.2008

Мнение от polat » 28 Май 2009, 22:49

Доколкото ми обясниха трябва всичко да се свали и да се проверят едно по едно клапите

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 28 Май 2009, 23:20

така е за съжалени се сваля таблото но е много работа.
със сигурност откачете акумулатора за да нямате проблеми най-малкото някоя от буксите ще допре до маса и ще стане беля да не говорим за беговете.
Иначе няма какво да се обърка всяка букса си идва на мястото.
Хубаво трябва да се огледат клапите и ако уплътненията не си вършат работата може да се изрежат от друг материал някаква тънка гума и да се залепи на мястото на старите и така ще почнат да затварят както си трябва.
:D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 29 Май 2009, 0:26

както е при мен проблема, за мен важи само десните клапи, дали няма възможност да се провери само дясната част. Според мен идва от една клапа проблем и тя е тази, която е за десния въздух още от самото начало, но къде ли се намира тя??? Няма ли някаква схема на тея клапи къде са разположени в таблото?????

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 29 Май 2009, 13:59

колега преди да го смениш пробвай да го почукнеш от горе с нещо по силно и при свалянето го огледай може просто да е заял клапана и да тръгне малка е вероятността, но при положение, че ще го сменяш пробвай. :D
П.П става въпрос за водния клапан на парното.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 19.09.2006
Местоположение: София, Севлиево
Детайли за колата: BMW 320D Touring 2004

Мнение от Chichebiev » 31 Май 2009, 19:52

Здравейте пак, установих проблема при мен.
Както е писал "касабов" проблема е от тези три неща:
1.Изгорял бушон
2.Липсващ бушон
3.Повреден клапан
При мен се оказа повреден клапан, разглобих го но некога да направя нищо за сега има една скъсана гума (уплътнител) който незнам има ли го като резервна част ако го има предполагам че ще го оправя.
в момента съм сложил в клапана една пружина която го държи постоянно затворен и проблема с климатика се оправи недуха топло. Предстои ми пътуване и немога да се занимавам сега като се върна ще пробвам да го оправя и ще пиша пак.
За информация намират се втра ръка целия клапън от 100 до 150лв.
Нов във Вари 2000 е 420 лв.
В Ebay.de (Немския) има за по 100лв.с доставката.
Клапъна се намира зад левия фар на бумбето на калника.
Това представлява:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 1.07.2008

Мнение от polat » 02 Юни 2009, 2:49

Колега успя ли да го отвориш, доколкото знам през този клапан минава топлата вода или нещо подобно...Можеш да опишеш процедурата?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 02 Юни 2009, 9:45

Chichebiev написа:Здравейте пак, установих проблема при мен.
Както е писал "касабов" проблема е от тези три неща:
1.Изгорял бушон
2.Липсващ бушон
3.Повреден клапан
При мен се оказа повреден клапан, разглобих го но некога да направя нищо за сега има една скъсана гума (уплътнител) който незнам има ли го като резервна част ако го има предполагам че ще го оправя.
в момента съм сложил в клапана една пружина която го държи постоянно затворен и проблема с климатика се оправи недуха топло. Предстои ми пътуване и немога да се занимавам сега като се върна ще пробвам да го оправя и ще пиша пак.
За информация намират се втра ръка целия клапън от 100 до 150лв.
Нов във Вари 2000 е 420 лв.
В Ebay.de (Немския) има за по 100лв.с доставката.
Клапъна се намира зад левия фар на бумбето на калника.
Това представлява:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18


Koлега опиши моля те кой номер бушон трябва да се провери, защото аз огледах всички и не видях изгорял. Говоря за тези, които са вътре в жабката, а иначе да не би да е някъде отвън на друго място, защото в описанието на бушоните на български никъде не видях клапан за вода, климатик или нещо подобно.

Иначе на диагностика лесно се хваща работи или не работи клапана, защото има опция специално за него за тест, в който компа може да го накара на се отвори или затвори напълно, за да разбереш как сработва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 02 Юни 2009, 19:22

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=575316

колеги погледнете този форум, в който се разисква въпроса с разликата в температурата на духане в двете страни - шофьорската и пасажерската.

Зачетох се в темата и доколкото можах да разбера като причина за този проблем е недостатъчно напълнена система. По-странното обаче е, че при мен това се получи след като бях тамън напълнил системата с фреон. Възможно ли е да не е напълнил майстора достатъчно системата????? Това как може да се разбере????

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 02 Юни 2009, 20:54

Принципно когато ти я зарежда колата се прави винаги с електрическа везна ако не е на станция/машина/.
На везната ако я зарежда трябва да ти сложи точното количество което ти дават по каталог, но досега не ми е случвало да дава разлика в температурата на духалките от фреона ако не е точно количество температурата ще е по висока но равномерна от всички духалки.
В купето е изпарителя или /радиатор на климатика в купето/ той се охлажда от фреона а вентилатора вкарва студеното през въздуховодите в духалките на купето и ако фреона е по малко от необходимото което за да включи компресора е не повече от /100 до 200 /гр. просто на всякъде ще вкарва по топъл въздух защото радиатора не е изтуден достатъчно.
По скоро е водния клапан или някоя клапа не затваря от колкото фреона да е причината.
Няма логика да е от фреона. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Мнение от slitter » 02 Юни 2009, 23:59

Не разбирам много от климатици, но мисля, че имам добра логика. Водния клапан работи чудесно, изпробвал съм го на диагностика, щото имам програмата и по тестовете за него, щото за него има тестове, състоянието му е отлично, а и колата няма симптомите на развален воден клапан.

Оказа се, че и за клапите има тестове и след като ги направих установих, че и те работят чудесно, а има и един repair mode, който ги пренарежда, ако са разместени, което ме вкара от друга страна в страшни размисли от кво може да се получава така тогава. Ето защо седнах и почнах да се ровя по чуждите форуми, където се натъкнах на тази тема, която нищи точно този въпрос. Доста от участниците, които коментират проблема си впоследствие го разрешават с допълване на системата. Там е обясено, че ефекта на недобре напълнената система е точно такъв - духане на студено вляво и духане на по-топло на пасажерското място. Това било така, че като намалеело нивото да охлажда добре водача, а не да спадне цялостното охлаждане. После се замислих майстора кво е правил, затова пуснах поста и отговора ти ме навежда на мисълта, че е слагал на око фреон. Нито е ползвал машина, нито е ползвал ел уред за измерване. Ползва само два манометъра с маркучи и една бутилка, към която се включват манометрите. Май се ориентираше по налягането ниско високо, което се получава. И понеже си мислих, че не съм прав, ама май верно не съм случил на майстор. Затова му се обадих и ще хода да долива и след това ще пиша дали се е оправил проблема. Казвам цялото това нещо за тези, които имат същия проблем.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: София

Мнение от nikolajomv » 03 Юни 2009, 0:38

Склонен съм да се съглася със Slitter, потвърждавам при мен загуби полека лека налягане и започна да охлажда малко по слабо, точно тогава се появи и тази разлика в температурата на двата сектора на водача и пасажера, след напълване отново на системата с фреон сега е равномерно, явно наистина има логика в това като се позагуби налягане да охлажда по лесничко откъм страната на водача...

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook