Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Е46нтусиаст
Е46нтусиаст
Аватар
Мнения: 1800
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M3 E46
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Runnaway » 08 Авг 2013, 9:45

Gqbriel написа:Само последното което Жоро каза не е точно така,както има преди фейсове с дръжки на вратите с фейсови такива,така има и 2003 с АСЦ - рядко но има.
Също и 99 може да е с ДСЦ - това само по ВИН ;)


Габи, не говоря за седаните. При купетата няма "МЕШАНИ" преди и след фейсови коли като на Xerial.

Няма как да е 99 с DSC.

Year 2000[source | Wikipedia]

Dynamic Stability Control replaces Automatic Stability Control.

sickfan_bmw написа:Благодаря за отговора.Изпратих приятел да я провери и освен странен шум при палене,колата определено има проблем със съединителят.Иначе много ми хареса автомобилът. Взех да заглеждам 3,0д и бензиновите версии :) - мнения ?


Задай си въпроса: "Къде ще карам колата и как?" Дизелът си има предимства за хора, които карат повече. Бензинът е повече да си "начешеш" крастата. Звукът от шестака е феноменален, вървежът на двигателите от B23 нагоре е наистина приятен. Но бензин не връща.
"Съборът" >>> ЦЪК!
"Поредният работен ден" - до Част 7 >>> ЦЪК!
"Разходката" >>> ЦЪК!

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от K_Ilkov » 08 Авг 2013, 10:12

beammer написа:
Alexch написа:При Е46 всички бензинови шестаци са с двоен ванус, т.е. М52TUB..


и какъв е технологичния напредък при М54 моторите тогава...

ето ти малко четиво макар и с примеси на други неща,
малко сърч със гугъл никому не е навредил :yes:
като цяло разликата е по-скоро еволюционна, а не революционна :mhihi:
в текста по-долу не е описано и че блока на м54 е с ризи за разлика от повечето м52

Differences between the M52B25TU and the M54B25 (2.5L) are minimal, limited mostly to differences in ECU tuning and the intake manifold.
The M54B30, however, has a number of improvements of the base M52B25TU and B52B28TU designs.
This comparison primarily deals with the differences between the M54 and M52TU engines, but it also notes differences between the M54B30 and M54B25. Also interesting to note that the only significant difference between the M54B25 and M52TU is in the intake manifold.
M54 Engine - Mechanical Changes
NEW PISTONS - The piston has a shorter skirt compared to the M52TU and continues with the graphite coating for friction and emission reducing measures. The piston rings have been modified to reduce friction.
CRANKSHAFT - The crankshaft for the 3 liter M54 is adopted from the S52-B32 - M3 engine (forged). The crankshaft for the 2.5 liter is carried over from the M52.
CAMSHAFT - The camshaft for the 3 liter M54 is modified with more lift and new valve springs to accommodate the increased lift. The camshaft of the 2.5 liter M54 is carried over from the M52 engine.
INTAKE MANIFOLD - The intake manifold is modified with the shorter ram tubes (20mm shorter on 3 liter/10mm shorter on the 2/5 liter). The diameter of the tubes is increased slightly.
INJECTION VALVES - The diameter of the injection pintle has increased slightly for the increased displacement of the 3 liter engine. The injector for the 2.5 liter engine carries over from M52.
NON RETURN FUEL RAIL SYSTEM - The M54 engine MS 43.0 control uses the non return fuel rail system introduced on the M62TU engine. The system meets running loss compliance without the use of the 3/2 way solenoid valve currently used on the M52TU engine.
The regulated fuel supply is controlled by the fuel presure regulated integrated in the fuel filter. The fuel return line is also located on the filter.
The M54 engine uses an Electronic Controlled Throttle Valve (EDK) for intake air control. The idle control valve and turbulence function of the intake manifold carries over from the M52TU engine.
In summary:
The M54B30 has the same bore as the M54B25, but an increased stroke, which is what generates the extra half liter in displacement. The other differences are an upgraded crankshaft, forged camshaft, and increased diameter injection valves.

sickfan_bmw написа:Благодаря за отговора.Изпратих приятел да я провери и освен странен шум при палене,колата определено има проблем със съединителят.Иначе много ми хареса автомобилът. Взех да заглеждам 3,0д и бензиновите версии :) - мнения ?

Разликите м/у бензин и дизел са обсъждани хиляди пъти
Ти трябва да знаеш кое искаш иначе няма да стане
За мен под 20к годишно от дизел смисъл няма, а на там зависи от автомобила
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 8.07.2013
Местоположение: Варна
Кара: Е91 318d LCI

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от beammer » 08 Авг 2013, 10:37

K_Ilkov написа:
beammer написа:
Alexch написа:При Е46 всички бензинови шестаци са с двоен ванус, т.е. М52TUB..


и какъв е технологичния напредък при М54 моторите тогава...

ето ти малко четиво макар и с примеси на други неща,
малко сърч със гугъл никому не е навредил :yes:
като цяло разликата е по-скоро еволюционна, а не революционна :mhihi:
в текста по-долу не е описано и че блока на м54 е с ризи за разлика от повечето м52
[/i][/b][/size]

Смятам, че си добре запознат и искам да те попитам има ли нещо специфично, което трябва да се прегледа по двигателя при оглед на М54б22, за да се прецени завишен ли е разхода на масло, или в повечето случаи продавачите маскират положението с добавки и нещата опират до късмет.

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Bavarcho » 08 Авг 2013, 11:03

Runnaway написа:Няма как да е 99 с DSC.


Грешиш ;)
JK65618, в момента е на колегата http://www.bmwpower-bg.net/forums/membe ... le&u=49624
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 7.08.2013
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: e46 320и
Мечтае да кара: М5

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от sickfan_bmw » 08 Авг 2013, 23:50

Колеги карам около 10000 - 12000 км на година.Голяма ли е разликата в поддръжката,а не горивото между 320д и 330д,защото разликата във вървежа ще е страшна. И другото което ми е интересно е кое е по-скъпото на X drive спрямо обикновените версии?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 19.09.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: ШЕ 330d (manual)
Мечтае да кара: bmw f10 m5
Детайли за колата: M-packet Mtech 1

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от SlipX » 09 Авг 2013, 8:47

sickfan_bmw написа:Колеги карам около 10000 - 12000 км на година.Голяма ли е разликата в поддръжката,а не горивото между 320д и 330д,защото разликата във вървежа ще е страшна. И другото което ми е интересно е кое е по-скъпото на X drive спрямо обикновените версии?


Ами колега голяма разлика относно поддръжката няма. И на двата автомобила трябва да слагаш качествени масла филтри и прочие. Зависи за кой версии на 320 и 330 питаш, но да 6 цилиндровия двигател си е пъргав и приятен за шофиране. Единствения недостатък на 330 според мен (то си има разумно обяснение де) е, че гуми под 17 цола не можеш да му вкараш :) От там ти и идва леко по скъпите гуми за 17 или 18-ки, не че е лошо ама пътищата в България не са от най-добрите, и затова трябва да караш нащрек и да внимаваш. Иначе относно окачване, поддръжка по предница, отзад и т.н. и двата модела са еднакви. За x версиите (xdrive в е46 няма), нямам наблюдения, освен че разхода е по голям, друго не мога да споделя.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Nukem » 09 Авг 2013, 9:06

Колеги, какво мислете за тази кола:
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
Не е ли малко висока цената, притеснява ме също че е на много КМ, на мой приятел със същия мотор 2.2и е46 2002-ра, лично бях с него като взехме колата на реални 265 000км редовно обслужвана и след 3 години изгуби компресия на 2 цилиндъра.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от BMDrago » 09 Авг 2013, 9:33

sickfan_bmw написа: И другото което ми е интересно е кое е по-скъпото на X drive спрямо обикновените версии?

караш 330x-потдържаш x5 :mhihi:

SlipX написа:... За x версиите (xdrive в е46 няма), нямам наблюдения, освен че разхода е по голям, друго не мога да споделя.


хубаво е като давате съвети, да се аргументирате и да не заблуждавате хората...
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_xDrive
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Leon » 09 Авг 2013, 10:52

Nukem написа:Колеги, какво мислете за тази кола:
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
Не е ли малко висока цената, притеснява ме също че е на много КМ, на мой приятел със същия мотор 2.2и е46 2002-ра, лично бях с него като взехме колата на реални 265 000км редовно обслужвана и след 3 години изгуби компресия на 2 цилиндъра.

'Ми не изглежда като за толкова пари тази кола... Ако ще даваш такава сума има доста по-лачени екземпляри по нета. Да не говорим, че можеш да вземеш нелошо кабрио. Поне да беше голям мотор... За мен не си струва, но не заради километрите. Все пак на живо може да е различно положението.
Never mistake motion for action...

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от K_Ilkov » 09 Авг 2013, 11:50

beammer написа:Смятам, че си добре запознат и искам да те попитам има ли нещо специфично, което трябва да се прегледа по двигателя при оглед на М54б22, за да се прецени завишен ли е разхода на масло, или в повечето случаи продавачите маскират положението с добавки и нещата опират до късмет.

не знам, а и не мога да се сетя за начин на място
и без продължително каране да разбереш харчи или не
обикновенно нито пушат, нито има проблем с вървежа освен ако не е съвсем зле
задължително диагностика на комп иначе
ако някой друг даде мнение би ми било интересно и на мен

sickfan_bmw написа:Колеги карам около 10000 - 12000 км на година.Голяма ли е разликата в поддръжката,а не горивото между 320д и 330д,защото разликата във вървежа ще е страшна. И другото което ми е интересно е кое е по-скъпото на X drive спрямо обикновените версии?

за тоя километраж не бих погледнал дизел
освен ако нямаш някаква специфична любов към нафтата :mhihi:
320 срещу 330 - казаха ти за 17-ки, повече данък, ГО и ... всичко, което е по 4 е по 6 в 330д
Х-овете имат разлики в окачването и макар и с малко са по-тежки и си похарчват повече
скъпи са раздатки имаш още един комплект полуоски и отпред доста неща са различни заради тях
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 11.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330д 204к.с.
Мечтае да кара: E92 335д
Детайли за колата: Чипосан фърколет!

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от jordan_vik » 09 Авг 2013, 12:41

Колеги, тази от линка ми хвана окото, но не съм запознат с автоматиците, предимства, недостатъци, дали не е ниска цената за тази кола, ако е читава, моля ви помагайте :( !!!
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3pbxej

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от Leon » 09 Авг 2013, 12:55

Има много информация във форума за всичко, свързано с Е46, потърси и ще си отговориш. За конкретната кола - на мен не ми харесва, изглежда уморена, а и цената е съмнително ниска за кола с голям мотор и монтирана газ.
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 7.08.2013
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: e46 320и
Мечтае да кара: М5

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от sickfan_bmw » 09 Авг 2013, 17:19

колеги тази как Ви се струва,освен че е много скъпа:
http://www.cars.bg/c343860

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 7.08.2013
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: e46 320и
Мечтае да кара: М5

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от sickfan_bmw » 09 Авг 2013, 19:39

Дайте мнение за този автомобил: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3pgmgw

Да не е на някой от форума-проблеми ? Че се продава чак от март от 11000лв

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 8.09.2012
Местоположение: Свищов
Пол: Мъж
Кара: F01 - E70 LCI - e92 LCI

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46

Мнение от ZALMAN » 09 Авг 2013, 19:40

Бедна бедна... за тия пари екстри и чудо може да вземеш.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook