Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 08 Апр 2020, 16:31

Здравейте.
Някой вдигал ли е xi/xd с оригиналните планки за повдигане ?
За тази част става дума - 31306779671

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 08 Апр 2020, 23:47

txl написа:Мисля, че това е, което ни трябва:

Изображение

B = 1040mm +/-2mm
Не е дадено обаче точно на каква височина трябва да се измери. Иначе схемата е за кола на задно, не за 4х4, но този размер предполагам е същия.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... dy/AvheoJL



Точно това е размера и на Х-са. Мери се между центровете да отворите, както си е на чертежа, но за по лесно може да се мери от началото да единия отвор до началото да другия отвор - от ръб до ръб, и става точно.
На мен наистина са ми оставали няколко мм за да я направя като нова :mhihi: , но и така не е проблем.



Kurtov написа:Здравейте.
Някой вдигал ли е xi/xd с оригиналните планки за повдигане ?
За тази част става дума - 31306779671


Колега на тази извънземна цена дето ги продават тези планки сигурно не в Бг, а в световен мащаб никой не пробвал. Но такова нещо пък може да се изработи на изключително по ниска цена, ако имаш интерес към идеята ми пиши, че да го нарисувам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 4.09.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: G30 540i - B58

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от SuSaMeCa » 09 Апр 2020, 11:52

https://shop.bmw-mcarsofia.bg/product/a ... 1306779671

160 лева извънземна цена? Купувал ли си маркуч за хидравликата на Хi автоматик? 560лв с отстъпката оригинален. Това е извънземна цена.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 636
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI / W164

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Драгослав » 09 Апр 2020, 16:37

И аз бая части съм купувал от бмв на наистина ''извънземни цени'' за кола на 17-18г. Повчето ми приятели все ми казват да се прегледам :lol:

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 3.10.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 325xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от livz » 23 Апр 2020, 10:43

Здравейте колеги,

преди време бях пуснал един въпрос за вибрациите и следвах препоръките ви, но проблемът се задълбочи с няколко нови симптома:
Автомобил: БМВ 325ix.
Проблем: доста силни вибрации, когато колата е на скорост (D,R) и е на място (например на светофар). Това, което вече допълва проблема е, че когато е на място(само тогава), оборотите играят доста и колата сама си подава газ, след което падат и така стрелката на оборотите не спира да си движи. Това нещо доста често завършва с гаснене на колата... За съжаление обиколих 5 сервиза и никой не може да открие проблема. Един колега беше споменал в темата, че вибрациите сами по себе си може да са от смяната на полуоската, но така или иначе това не би трябвало да играе в оборотите? От какво може да е това падане и играене на оборотите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 23 Апр 2020, 22:54

Имаш проблем с двигателя колега, оборотите не трябва да се менят така, трябва изобщо да не мърдат. Неоригинални полуоски при всички случаи засилват вибрациите в купето на стоп, но дори и с оригинални ако двигателя работи неравномерно пак има осезаеми вибрации. При мен се беше получило преди от бавни сонди - не коригира сместа достатъчно бързо и работи твърдо, следват вибрации.
Трябва ди основен оглед и диагностика на двигателя - дърпа въздух от някъде, клапан картерна вентилация и прилежащите му тръби, чистене на дросел и моторче за празен ход, проверка на дебитомер и ламбда сонди и т.н. Започвай я от някъде и все ще изскочи проблема

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 16.05.2020
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Freeman22 » 16 Май 2020, 15:32

Здравейте!

Аз съм горд притежател на бмв е46 330 хд 2003. Имам следните проблеми :

1) При подаване на газ от спряло положение ( на светофар ) се чува звук наподобяващ удар от задната част на колата.
2) При заден ход и завиване на ляво, има силно скърцане, от спирачките.
3) При студено време, колата пали по-трудно, а когато го направи при буквата за позицията на скоростите излиза удивителен знак в назъбен кръг. След потегляне в такава ситуация, колата коато връща скорост, буквално за момент спира и пак тръгва, съпътства го звук от силен удар.

Дадох я на диагностика, видяха проблем при връзката с компютъра на скоростите и на мотора, кутията не виждала оборотите. Това ок до момента в който ми казаха че сега грешката изчезва и за да се засече точно от къде е проблема, трябва да се появи пак за да се засече нещо веднага след това, а това е проблем който излиза основно през зимата.

Все още се уча, и търся мнение от всякъде за да мога хем да оправя колата, хем аз да се науча за да знам за напред.

Та на кратко, ако някой е имал подобни проблеми, моля да сподели мнение от къде и какво може да е.


:yes: :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.03.2020
Местоположение: СОФИЯ
Кара: Е46 330XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от mufis » 24 Май 2020, 18:31

Freeman22 написа:Здравейте!

Аз съм горд притежател на бмв е46 330 хд 2003. Имам следните проблеми :

1) При подаване на газ от спряло положение ( на светофар ) се чува звук наподобяващ удар от задната част на колата.
2) При заден ход и завиване на ляво, има силно скърцане, от спирачките.
3) При студено време, колата пали по-трудно, а когато го направи при буквата за позицията на скоростите излиза удивителен знак в назъбен кръг. След потегляне в такава ситуация, колата коато връща скорост, буквално за момент спира и пак тръгва, съпътства го звук от силен удар.

Дадох я на диагностика, видяха проблем при връзката с компютъра на скоростите и на мотора, кутията не виждала оборотите. Това ок до момента в който ми казаха че сега грешката изчезва и за да се засече точно от къде е проблема, трябва да се появи пак за да се засече нещо веднага след това, а това е проблем който излиза основно през зимата.

Все още се уча, и търся мнение от всякъде за да мога хем да оправя колата, хем аз да се науча за да знам за напред.

Та на кратко, ако някой е имал подобни проблеми, моля да сподели мнение от къде и какво може да е.


:yes: :yes:
За скоростите имах подобен проблем с аварийния режим и се оказа от дебитуметара казаха ми го на диагностика моята 330xi. За скърцането имам същия проблем мислех че е лагер но виенето го има само на завои и на задна майстор каза че не е лагер предполага ръчната но не съм я разглобявал ( ако решиш проблема или някои знае решението пишете) поздрави

Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.03.2020
Местоположение: СОФИЯ
Кара: Е46 330XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от mufis » 30 Май 2020, 12:00

Колеги има ли разлика в задното магаре за 330xi и 330i

Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 5.06.2018
Пол: Мъж
Кара: E46 330XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Gerilovski » 01 Юни 2020, 16:15

Здравейте, на скоро открих темата и реших да се включа с проблем, с който се мъча вече от доста време. Прочетох, че е говорено много по въпроса, като прочетох голяма част от написаното, но на етапа нищо не помага. Имам прословутото тупкане, чуващо се отзад при:
1) по-рязко пускане на съединителя;
2) пускане на газта при движение, като след малко време минат свободен ход се натисне пак.

Ако карам по магистрала с включен круз контрол също го прави, но това пак опира до 2), тъй като той си спира и подава газ сам. Най-силно се усеща при първа и втора, като с всяка следваща скорост намалява силата на тупкането. Колкото по-рязко се отпусне съединителя, толкова по-силно е тупкането. Може да се избегне изцяло тупкането, но трябва да се кара много бабешки и да се отпуска много много плавно съединителя.

До сега съм направил следното:
1) нови две предни полуоски;
2) рециклирана раздатъчна кутия;
3) рециклиран заден кардан (всички карета + висящ лагер + баланс);
4) сменени тампони на задния мост, задния диференциал и раздатъчната кутия.

Последната теория е, че е възможно да е от маховик или съединител, но тъй като съединителят е смяван скоро, преди да купя колата, не бих инвестирал такава сума преди да съм сигурен на 100% дали е от там или дали не може да се провери нещо. Оглеждана е колата множество пъти от различни сервизи, последно след цялата свършена по-горе работа няма никакъв луфт никъде.
Нещо по-специфично за съединителя, което ми прави впечатление: много по-чувствителен е от на други коли, които съм карал. Не съм карал друго Е46 за да го сравня, но за разлика от другите коли, съединителя не трябва да се отпуска толкова много, че да тръгне колата.
Ако някой има някаква идея относно този проблем, или ако знаете къде още мога да си пробвам шанса в София за откриване и оправяне на проблема, ще съм много благодарен за информацията!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 02 Юни 2020, 16:11

Gerilovski написа:Здравейте, на скоро открих темата и реших да се включа с проблем, с който се мъча вече от доста време. Прочетох, че е говорено много по въпроса, като прочетох голяма част от написаното, но на етапа нищо не помага. Имам прословутото тупкане, чуващо се отзад при:
1) по-рязко пускане на съединителя;
2) пускане на газта при движение, като след малко време минат свободен ход се натисне пак.

Ако карам по магистрала с включен круз контрол също го прави, но това пак опира до 2), тъй като той си спира и подава газ сам. Най-силно се усеща при първа и втора, като с всяка следваща скорост намалява силата на тупкането. Колкото по-рязко се отпусне съединителя, толкова по-силно е тупкането. Може да се избегне изцяло тупкането, но трябва да се кара много бабешки и да се отпуска много много плавно съединителя.

До сега съм направил следното:
1) нови две предни полуоски;
2) рециклирана раздатъчна кутия;
3) рециклиран заден кардан (всички карета + висящ лагер + баланс);
4) сменени тампони на задния мост, задния диференциал и раздатъчната кутия.

Последната теория е, че е възможно да е от маховик или съединител, но тъй като съединителят е смяван скоро, преди да купя колата, не бих инвестирал такава сума преди да съм сигурен на 100% дали е от там или дали не може да се провери нещо. Оглеждана е колата множество пъти от различни сервизи, последно след цялата свършена по-горе работа няма никакъв луфт никъде.
Нещо по-специфично за съединителя, което ми прави впечатление: много по-чувствителен е от на други коли, които съм карал. Не съм карал друго Е46 за да го сравня, но за разлика от другите коли, съединителя не трябва да се отпуска толкова много, че да тръгне колата.
Ако някой има някаква идея относно този проблем, или ако знаете къде още мога да си пробвам шанса в София за откриване и оправяне на проблема, ще съм много благодарен за информацията!


Колега, много има говорено, изписано по въпроса, но все още не познавам човек, който да е оправил тупкането. Аз съм направил всичко, което и ти, включително смяна на маховик, съединител, аксиален лагер и тампони на двигател. Единствено не съм рециклирал раздатката и бях убеден, че е от там, но като виждам, че ти си я правил и още ти тупка, предполагам, че е нещо друго. Също не съм сменял задни полуоски, които също били вариант. Последния вариант е да е от задния диференциал, но там пак скъпо. Като цяло още преди години се отказах да се занимавам и свикнах с тупкането. Иначе не си струва такава кола да наливаш толкова пари. Още преди 5 години се бях надъхал като тебе да я правя като нова, но после видях, че няма смисъл. Трябват страшно много пари и нерви. А тупканетоо нито се засилва, нито отслабва. Не крие рискове. Само се появяват нови и нови други проблеми и оставяш този на заден план. Въпреки, че откакто минах на Е90 виждам, че може и по-зле да е, но пък усещането там е друго.
Съвет: свиквай! Това тупкане едва ли ще се оправи, а частите, които ще поставиш нови никой няма да ги оцени после. На моята Е46 половината и неосновни части са нови и някои са оригинални и засега не я продавам, защото ще взема 1/3-та от това, което съм вложил в нея.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 636
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI / W164

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Драгослав » 02 Юни 2020, 17:25

NGneer4eto написа:
Gerilovski написа:Здравейте, на скоро открих темата и реших да се включа с проблем, с който се мъча вече от доста време. Прочетох, че е говорено много по въпроса, като прочетох голяма част от написаното, но на етапа нищо не помага. Имам прословутото тупкане, чуващо се отзад при:
1) по-рязко пускане на съединителя;
2) пускане на газта при движение, като след малко време минат свободен ход се натисне пак.

Ако карам по магистрала с включен круз контрол също го прави, но това пак опира до 2), тъй като той си спира и подава газ сам. Най-силно се усеща при първа и втора, като с всяка следваща скорост намалява силата на тупкането. Колкото по-рязко се отпусне съединителя, толкова по-силно е тупкането. Може да се избегне изцяло тупкането, но трябва да се кара много бабешки и да се отпуска много много плавно съединителя.

До сега съм направил следното:
1) нови две предни полуоски;
2) рециклирана раздатъчна кутия;
3) рециклиран заден кардан (всички карета + висящ лагер + баланс);
4) сменени тампони на задния мост, задния диференциал и раздатъчната кутия.

Последната теория е, че е възможно да е от маховик или съединител, но тъй като съединителят е смяван скоро, преди да купя колата, не бих инвестирал такава сума преди да съм сигурен на 100% дали е от там или дали не може да се провери нещо. Оглеждана е колата множество пъти от различни сервизи, последно след цялата свършена по-горе работа няма никакъв луфт никъде.
Нещо по-специфично за съединителя, което ми прави впечатление: много по-чувствителен е от на други коли, които съм карал. Не съм карал друго Е46 за да го сравня, но за разлика от другите коли, съединителя не трябва да се отпуска толкова много, че да тръгне колата.
Ако някой има някаква идея относно този проблем, или ако знаете къде още мога да си пробвам шанса в София за откриване и оправяне на проблема, ще съм много благодарен за информацията!


Колега, много има говорено, изписано по въпроса, но все още не познавам човек, който да е оправил тупкането. Аз съм направил всичко, което и ти, включително смяна на маховик, съединител, аксиален лагер и тампони на двигател. Единствено не съм рециклирал раздатката и бях убеден, че е от там, но като виждам, че ти си я правил и още ти тупка, предполагам, че е нещо друго. Също не съм сменял задни полуоски, които също били вариант. Последния вариант е да е от задния диференциал, но там пак скъпо. Като цяло още преди години се отказах да се занимавам и свикнах с тупкането. Иначе не си струва такава кола да наливаш толкова пари. Още преди 5 години се бях надъхал като тебе да я правя като нова, но после видях, че няма смисъл. Трябват страшно много пари и нерви. А тупканетоо нито се засилва, нито отслабва. Не крие рискове. Само се появяват нови и нови други проблеми и оставяш този на заден план. Въпреки, че откакто минах на Е90 виждам, че може и по-зле да е, но пък усещането там е друго.
Съвет: свиквай! Това тупкане едва ли ще се оправи, а частите, които ще поставиш нови никой няма да ги оцени после. На моята Е46 половината и неосновни части са нови и някои са оригинални и засега не я продавам, защото ще взема 1/3-та от това, което съм вложил в нея.


Същият съвет давам и аз на колегата. И аз бях решил да отстраня това тупкане преди няколко години. Започнах едно ходене по майстрои и сервизи. Смяна на тампони в БМВ, като се започне от двигател до заден диф, а там цените са дебели. Беше много кофти, като сменявах здрави тампони. Някои бяха напукани, този на раздатката скъсан,както и единият на мотора, но гуменото каре на кардана беше напълно здрав, както и висящия лагер, но както и да е. Единствено, след смяна на предните полуоски тупкането за около 2-3х. км. почти изчезна. А полуоските ги смених, защото се налагаше, без да имах каквито и да е очаквания. След около 2х.км. тупкането започна да се завръща. Аз писах много за тези полуоски. Марката им e gsp. Вече са на около 50х км., може и повече и скоро ще ги сменявам, но ще опитам с друга марка. Колегата е писал, че е сменил полуоските и не е имало ефект с нямаляването на тупкането. Вече се замислям и при мен ефекта да не е бил само в моята глава :lol: ,но и баща ми беше карал колата и той отбеляза, че почти не тупка. Отстраняването на тупкането май, май е мисята невъзможна.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 5.06.2018
Пол: Мъж
Кара: E46 330XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Gerilovski » 04 Юни 2020, 20:07

Драгослав написа:
NGneer4eto написа:
Gerilovski написа:Здравейте, на скоро открих темата и реших да се включа с проблем, с който се мъча вече от доста време. Прочетох, че е говорено много по въпроса, като прочетох голяма част от написаното, но на етапа нищо не помага. Имам прословутото тупкане, чуващо се отзад при:
1) по-рязко пускане на съединителя;
2) пускане на газта при движение, като след малко време минат свободен ход се натисне пак.

Ако карам по магистрала с включен круз контрол също го прави, но това пак опира до 2), тъй като той си спира и подава газ сам. Най-силно се усеща при първа и втора, като с всяка следваща скорост намалява силата на тупкането. Колкото по-рязко се отпусне съединителя, толкова по-силно е тупкането. Може да се избегне изцяло тупкането, но трябва да се кара много бабешки и да се отпуска много много плавно съединителя.

До сега съм направил следното:
1) нови две предни полуоски;
2) рециклирана раздатъчна кутия;
3) рециклиран заден кардан (всички карета + висящ лагер + баланс);
4) сменени тампони на задния мост, задния диференциал и раздатъчната кутия.

Последната теория е, че е възможно да е от маховик или съединител, но тъй като съединителят е смяван скоро, преди да купя колата, не бих инвестирал такава сума преди да съм сигурен на 100% дали е от там или дали не може да се провери нещо. Оглеждана е колата множество пъти от различни сервизи, последно след цялата свършена по-горе работа няма никакъв луфт никъде.
Нещо по-специфично за съединителя, което ми прави впечатление: много по-чувствителен е от на други коли, които съм карал. Не съм карал друго Е46 за да го сравня, но за разлика от другите коли, съединителя не трябва да се отпуска толкова много, че да тръгне колата.
Ако някой има някаква идея относно този проблем, или ако знаете къде още мога да си пробвам шанса в София за откриване и оправяне на проблема, ще съм много благодарен за информацията!


Колега, много има говорено, изписано по въпроса, но все още не познавам човек, който да е оправил тупкането. Аз съм направил всичко, което и ти, включително смяна на маховик, съединител, аксиален лагер и тампони на двигател. Единствено не съм рециклирал раздатката и бях убеден, че е от там, но като виждам, че ти си я правил и още ти тупка, предполагам, че е нещо друго. Също не съм сменял задни полуоски, които също били вариант. Последния вариант е да е от задния диференциал, но там пак скъпо. Като цяло още преди години се отказах да се занимавам и свикнах с тупкането. Иначе не си струва такава кола да наливаш толкова пари. Още преди 5 години се бях надъхал като тебе да я правя като нова, но после видях, че няма смисъл. Трябват страшно много пари и нерви. А тупканетоо нито се засилва, нито отслабва. Не крие рискове. Само се появяват нови и нови други проблеми и оставяш този на заден план. Въпреки, че откакто минах на Е90 виждам, че може и по-зле да е, но пък усещането там е друго.
Съвет: свиквай! Това тупкане едва ли ще се оправи, а частите, които ще поставиш нови никой няма да ги оцени после. На моята Е46 половината и неосновни части са нови и някои са оригинални и засега не я продавам, защото ще взема 1/3-та от това, което съм вложил в нея.


Същият съвет давам и аз на колегата. И аз бях решил да отстраня това тупкане преди няколко години. Започнах едно ходене по майстрои и сервизи. Смяна на тампони в БМВ, като се започне от двигател до заден диф, а там цените са дебели. Беше много кофти, като сменявах здрави тампони. Някои бяха напукани, този на раздатката скъсан,както и единият на мотора, но гуменото каре на кардана беше напълно здрав, както и висящия лагер, но както и да е. Единствено, след смяна на предните полуоски тупкането за около 2-3х. км. почти изчезна. А полуоските ги смених, защото се налагаше, без да имах каквито и да е очаквания. След около 2х.км. тупкането започна да се завръща. Аз писах много за тези полуоски. Марката им e gsp. Вече са на около 50х км., може и повече и скоро ще ги сменявам, но ще опитам с друга марка. Колегата е писал, че е сменил полуоските и не е имало ефект с нямаляването на тупкането. Вече се замислям и при мен ефекта да не е бил само в моята глава :lol: ,но и баща ми беше карал колата и той отбеляза, че почти не тупка. Отстраняването на тупкането май, май е мисята невъзможна.


Разбирам, но вече доста пари съм инвестирал, пък и не обичам нещо да не ми е наред, а това направо ме побърква. Да не говорим в бъдеще като я продавам тази кола ще бера ядове с това тупкане :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 05 Юни 2020, 11:39

Колега и аз те разбирам и бях(и все още съм донякъде) като теб, искам всичко да ми е перфектно. Проблема с тупкането обаче наистина е комплексен, буквално всеки един елемент по задвижването допринася за него. Ако искаш всичко да е перфектно започваш да сменяш с ново оригинално от - маховик, съединител, скоростна кутия, раздатка, кардани, диференциали и полуоски. Тогава гаранция че ще се оправи, но ги сменяш тези неща всичките на куп, ако започнеш едно по едно, то докато смениш следващото, предното вече е започнало да се износва и може пак да тупка. Сега малко реалности да говоря, понеже при мен до голяма степен съм го решил проблема, бих казал поне на 90%, а с останалите 10 бих казал свикнах вече, но то не е и чак толкова дразнещо и силно. При мен ситуацията е следната - най-осезаемо на тупкането влиаеха раздатката и предните полуоски. Раздатката съм я направил вече отвсякъде \има тема в която съм описал какво и как\, но въпреки това в нея има луфт от самите зъбни колела\износване с което не може да се бориш\ и предполагам тези 10% ми идват от там. Предните полуоски съм ги сменил с оригинални фабрично рециклирани и са ок. Диференциалите по принцип са ми ок, сменял съм лагери на предния \май просто за всеки случай\ но и двата съм ги мерил и хлабината им е в рамките на фабричния толеранс. Със задните полуоски не съм имал проблеми и нямат луфтоле. Има и един елемент за който никой не споменава - това е шлицевата връзка между раздатката и скоростната кутия. С времето зъбите и се посплескват , а колкото по близо до двигателя е един елемент, толкова повече влиае на тупкането. При мен хубавото е че съм с автомат и там превключването на скоростите става плавно, при хидросъединителя не се получава такъв удар като от обикновен съединител, а след като обнових софтуера се подобри значително \стана осезаемо по плавно\ зацепването от N-D и N-R. Също много удобно за диагностициране на проблема е на канал, ти вътре в колата включваш предна - задна, а един отдолу се ослушва откъде тупка. Ти си направил доста неща до тук наистина, според мен проблема ти трудно може да идва конкретно от маховика, но ако той е износен е възможно да засилва усещането на луфтовете в другите компоненти. Почти 100% съм сигурен че проблема ти е основно около раздатката, провери си шлицевия елемнт към скоростите, както и предния кардан - каретата му и шлицевата връзка към раздатката, трябва да не мърда радиално изобщо там.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 5.06.2018
Пол: Мъж
Кара: E46 330XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Gerilovski » 08 Юни 2020, 22:07

stefan_suny написа:Колега и аз те разбирам и бях(и все още съм донякъде) като теб, искам всичко да ми е перфектно. Проблема с тупкането обаче наистина е комплексен, буквално всеки един елемент по задвижването допринася за него. Ако искаш всичко да е перфектно започваш да сменяш с ново оригинално от - маховик, съединител, скоростна кутия, раздатка, кардани, диференциали и полуоски. Тогава гаранция че ще се оправи, но ги сменяш тези неща всичките на куп, ако започнеш едно по едно, то докато смениш следващото, предното вече е започнало да се износва и може пак да тупка. Сега малко реалности да говоря, понеже при мен до голяма степен съм го решил проблема, бих казал поне на 90%, а с останалите 10 бих казал свикнах вече, но то не е и чак толкова дразнещо и силно. При мен ситуацията е следната - най-осезаемо на тупкането влиаеха раздатката и предните полуоски. Раздатката съм я направил вече отвсякъде \има тема в която съм описал какво и как\, но въпреки това в нея има луфт от самите зъбни колела\износване с което не може да се бориш\ и предполагам тези 10% ми идват от там. Предните полуоски съм ги сменил с оригинални фабрично рециклирани и са ок. Диференциалите по принцип са ми ок, сменял съм лагери на предния \май просто за всеки случай\ но и двата съм ги мерил и хлабината им е в рамките на фабричния толеранс. Със задните полуоски не съм имал проблеми и нямат луфтоле. Има и един елемент за който никой не споменава - това е шлицевата връзка между раздатката и скоростната кутия. С времето зъбите и се посплескват , а колкото по близо до двигателя е един елемент, толкова повече влиае на тупкането. При мен хубавото е че съм с автомат и там превключването на скоростите става плавно, при хидросъединителя не се получава такъв удар като от обикновен съединител, а след като обнових софтуера се подобри значително \стана осезаемо по плавно\ зацепването от N-D и N-R. Също много удобно за диагностициране на проблема е на канал, ти вътре в колата включваш предна - задна, а един отдолу се ослушва откъде тупка. Ти си направил доста неща до тук наистина, според мен проблема ти трудно може да идва конкретно от маховика, но ако той е износен е възможно да засилва усещането на луфтовете в другите компоненти. Почти 100% съм сигурен че проблема ти е основно около раздатката, провери си шлицевия елемнт към скоростите, както и предния кардан - каретата му и шлицевата връзка към раздатката, трябва да не мърда радиално изобщо там.


Благодаря! В интерес на истината сега след като си взех колата след рециклирания кардан, съединителя се пооправи и вече не е толкова чувствителен, а тропането съответно по-трудно се достига (трябва наистина да ритнеш съединителя). Като цяло пооправи проблема това. При подаване на газ обаче пак е същото. На канал я гледаме колата и не се вижда нищо за съжаление. Имам една раздатка, която е заварена само на задно, чудихме се с майстора дали да не я сложим да видим да изолираме проблема. Направих един клип последния път когато я гледахме:

[youtube]https://youtu.be/yV-YPNQvXMU[/youtube]

Това чукане вече го няма след като рециклирах задния кардан. Луфтове не намерихме никъде. Ще му досаждам пак да ходим да я гледаме на канал. Смятам и да отида до Феликс, където рециклирах задния кардан, да прегледат и те колата, може пък да видят нещо.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook