Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 11.09.2009
Местоположение: смолян
Пол: Мъж
Кара: е46 320д, 07.2001г, двг М47, седан,
Детайли за колата: е46 320д, 07.2001г, двг М47, седан,vin cf62116

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от havata7 » 07 Юли 2010, 15:55

ми то няма кво да се гледа , то е кабел с две пин обувки, единия край е в пин 8 под волана, другия е в пин 27 от 40 пиновия при екуто
е46 320д, 07.2001г, двг М47, седан,vin cf62116

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 25.04.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е46 320-М52Б20ТУ- 11.98

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от Veselin_LG » 11 Юли 2010, 16:11

След дълго ровене и търсене из нета продължавам да се колебая какво е необходимо за М52. В реалоем всички двигатели М52 (2.0, 2.3, 2,8) ги дават с жило на газта в което и ние сме се убедили, интересното е, че в схемата за DIstance sistem & cruise control- за ретрофит е показан само волан, това за Е46. Докато за М52 при Е39 е дадено и целия комплект (акуратор, управление за темпомата, планки и тн.) същото е и положението с М43.
Значи аз имам един комплект копченца за четирилъчев мулти волан, ако някои е на ясно как се връзват може да се разберем нещо и да пробваме на мойта кола. А пък и да стане и да не стане пак ще има :bchug:

П.С. В реалоем няма никаква разлика в моделите М52Б20ТУ преди 09.1998 и след това. По напред в темата имаше коментар, че тези 09.1998 може да имат проблем с ретрофит за темпомат само със смяна на волана.

П.С. 2 Нека няко колега с този мотор М52 който е минал през тази манипулация да разясини как стоят нещата в крайа сметка, че маи станахме много обърканите вече :mhihi: .
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 28.10.2008
Местоположение: София
Кара: 15' BMW X4 3.0d

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от BaDDocToR » 18 Юли 2010, 13:59

Колеги помагайте! И аз си взех мулти волан - трилъчев-разцепен от Е46.Насочете ме към някой ,който може да ми го смени,за предпочитане от София.Колата ми е Е46 330д комби,2002 г. ,автомат-типтроник,голямата навигация.Какъв кабел трябва да си търся още,предлагат ми някакъв "лентов кабел",който си бил с волана,не знам дали да го взимам?

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от Dimitroff » 19 Юли 2010, 9:44

Точно лентов кабел ти трябва.
Ако си на Ти с жиците - можеш и сам да си го сложиш - има схема в темата.
Ако не се чувстваш уверен - тогава в сервиз.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '08 535d
Мечтае да кара: F10 M550d

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от bojky » 19 Юли 2010, 10:43

Не мисля,че му трябва лентов кабел на колегата!!! Трябва, да се пуснат точно 3 кабела от буксата след лентовия кабел!Буксата е зелена на цвят,намира се под волана точно....ползват се 8,9,10 пин от нея...които са свободни! Два от кабелите отиват в лайт модула и един в ЕКУ-то на колата!Имаше един Адобски файл...Просто виж в него кой пин в кой отива и си ти! Ако не можеш по добре на еладжия! Но за да бутнеш кабелите в буксите трябва да имат едни метални ластинки на края за да застанат в буксата!Това е главно по сложното...другото е фасулска работа! Това го обяснявам на всички...дано най-накрая разберете,че не ви трябват нито лентови кабели нито нищо...а три обикновенни кабела и волан с бег!!! :) Това е за 320Д положението...за другите не съм го чел...но предполагам е същото просто единия пин към ЕКУ-то влиза там в друг пин...трябва да се види в този файл!По-просто немога да го обясня! Успех на всички в това начинание :)

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 28.10.2008
Местоположение: София
Кара: 15' BMW X4 3.0d

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от BaDDocToR » 19 Юли 2010, 13:35

Колеги нищо не отбирам от жици ! :( Кажете ми последно да взимам ли тоя кабел и някой навива ли се да ми смени волана,аз няма да се справя...доктор съм ! :banghead:

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 11.09.2009
Местоположение: смолян
Пол: Мъж
Кара: е46 320д, 07.2001г, двг М47, седан,
Детайли за колата: е46 320д, 07.2001г, двг М47, седан,vin cf62116

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от havata7 » 19 Юли 2010, 20:17

колега, след като си купил волан, виж дали си купил целия комплект или само самия волан, как ще разбереш, сваляш бега като отвърташ два болта от долната част на волана, виж колко кабела вървят там, трябва да имаш един сноп от около 4 кабела от левите бутони за управление на сд-то, един сноп от около 4 кабела за темпомата , и около 6 кабела за еърбега и клаксона, тези три снопа влизат в едни буксички. като погледнеш от долната част на волана трябва да излиза една зелена букса, , към която има включена друга букса с кабели , идващи от под таблото, та на тази букса има три свободни пина, 8,9 и 10. това е буксата , която се включва към тази в долната част на волана. ако на волана който си купил има зелена букса, значи не ти трябва лентов кабел. трябват ти три кабела с дължина двата по половин метър и един 80 см. този който е 80 см единия край го включваш към дде в пин 27 на 40 пиновата букса, другия край в пин 8 на зелената букса, дето се включва в под волана, остават двата половим метрови кабела. единия е трябва да е дебел 0,5 , а другия 0,35, този който е по търкия включваш в кабел от лайт модула-от където пускаш фаровете, вадиш го, като първо сваляш лайсната и отвиваш един болт, изключваш му буксата на лайт модула и намираш един кабел с жълт и виолетов цвят , оголваш го на 40 мм от буксата и към него връзваш дебелия кабел и запояваш и изолираш, другия край на дебелия кабел връзваш към пин 10 там под волана, и последния кабел , от светлинния модул търсиш кабел с жълт , червен и бял цвят, пак го оголваш на 40 мм от буксата връзваш другия кабел , запояваш изолираш, прибираш светлиниия модул , другия край на последния кабел включваш към пин 9 под волана.
единственото което ще трябва да си осигуриш са едни обувчици , които да сложиш на трите края на кабелите под волана, и единия при дде за пин 27 на 40 пиновия.ако колата ти е след 09.2001 , свързваш не на пин 27 на 40 пиновиа , а на пин 37 на 58 пиновия,
за да ти стане по ясно виж този линк http://www.jdmotorwerkes.com/BMW%20Retr ... 3543en.pdf

не е нищо сложно, аз само го монтирах, а си нямам и понятие от електроника, просто малко логика и английски език , да преведеш линка който ти пратих,
пробвай , ще стане,

пиши какво си направил после
е46 320д, 07.2001г, двг М47, седан,vin cf62116

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 28.10.2008
Местоположение: София
Кара: 15' BMW X4 3.0d

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от BaDDocToR » 21 Юли 2010, 15:35

Вече мога да се похваля и аз с успешна мисия "мулти волан", благодарение на вас колеги и най-вече на колегата Митко от RN Performance в Овча Купел :bchug: . Оказа сe в моя случай, че и двамата колеги Dimitroff и havata7 са прави.Трябваше ми както лентовия кабел,така и допълнителното окабеляване описано от havata7. Сега вече всички копчета по волана работят, с изключение на копчетата за телефона (то няма такава инсталация и без това). Още веднъж ви благодаря колеги за отзивчивостта и ценните напътствия! :clap: :bchug: Ако някога има случай да се срещнем ще черпя обезателно !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '08 535d
Мечтае да кара: F10 M550d

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от bojky » 22 Юли 2010, 16:22

Странна работа дори в комплекта,който се продава от БМВ...за слагане на мултифункция въобще не пише нищо за лентов кабел!И до сега никой нищо не е казвал за него...винаги е ставало без смяната му!Я сподели защо ти беше лентовия кабел??? Твоя скъсан ли е бил?

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 28.10.2008
Местоположение: София
Кара: 15' BMW X4 3.0d

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от BaDDocToR » 22 Юли 2010, 17:09

Не,просто го нямаше! И аз не знам защо...може да е имало интервенции по колата още в Германия,но не ми се вярва. :dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 11.09.2009
Местоположение: смолян
Пол: Мъж
Кара: е46 320д, 07.2001г, двг М47, седан,
Детайли за колата: е46 320д, 07.2001г, двг М47, седан,vin cf62116

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от havata7 » 24 Юли 2010, 15:04

пак съм аз, имал съм темпомат, който работи, просто не ми работи лампата на таблото, макар че на теста на таблото светва,

значи проблема е в това че съм сменял таблото, и проблема е от там,

съвсем случайно разбрах че темпомата работи, просто досега не съм го активрал правилно
е46 320д, 07.2001г, двг М47, седан,vin cf62116

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 5.03.2009

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от nasodotcom » 21 Авг 2010, 1:15

Да потвърдя за многото чудещи се - m52b25tu има електрически дросел, който се управлява с жило от педала. Следователно автопилота работи с помощтта на мултиволан, 3 кабела и помощта на mirafiori - тествано на кола 08.99.

The 323i and 328i use the M52TU engine. This engine uses the Siemens MS 42.0 DME System. The MS 42.0 system uses a throttle assembly called the MDK (Motor Driven Throttle Valve). Quoted from the Bentley manual "A throttle cable is used to actuate the accelerator pedal position potentiometers and also serves as a backup to open the throttle plate (full control) when the MDK system is on the failsafe mode." - от http://forum.e46fanatics.com.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: София

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от robertov » 25 Авг 2010, 12:06

Откъде мога да си купя бутоните за обикновенния 4-лъчов волан и те заедно с всичко нужно за свързването ли вървят? И каква цена са? Благодаря :)

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от Dimitroff » 25 Авг 2010, 12:10

robertov написа:Откъде мога да си купя бутоните за обикновенния 4-лъчов волан и те заедно с всичко нужно за свързването ли вървят? И каква цена са? Благодаря :)

Е.Димитров продаваше такива, но мисля, че бег-а на четирилъчевия мулти волан се различава от бега на четирилъчев без мулти функция...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН

Мнение от Е.Димитров » 25 Авг 2010, 14:53

Dimitroff написа:
robertov написа:Откъде мога да си купя бутоните за обикновенния 4-лъчов волан и те заедно с всичко нужно за свързването ли вървят? И каква цена са? Благодаря :)

Е.Димитров продаваше такива, но мисля, че бег-а на четирилъчевия мулти волан се различава от бега на четирилъчев без мулти функция...

Ц,не се различава колега,само има копчелък от 2 те страни :D

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook