Бързи въпроси и отговори

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от VladiE » 11 Яну 2022, 14:06

Като гледам на скрииншота грешките за валвтроника са стари. В момента има само мисфайъри на няколко цилиндъра. Не е ли по скоро нещо в запалителната система, бобина примерно?

Изпратено от моят SM-A528B с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1097
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от The Heartlistener » 11 Яну 2022, 15:39

VladiE написа:Като гледам на скрииншота грешките за валвтроника са стари. В момента има само мисфайъри на няколко цилиндъра. Не е ли по скоро нещо в запалителната система, бобина примерно?

Изпратено от моят SM-A528B с помощта на Tapatalk

Затова го попитах трие ли ги и пак се появяват след известно време каране, какво се случва. N42/46 e с отделни бобини на всеки цилиндър, няма как всички да излязат. ЕML лампата винаги съпътства проблем с валвтроника като грешките не се появяват при всяко палене. За паразитен въздух е проверил. Проблемът с моторчето може да се появява спорадично, обикновено на загрял мотор след каране и е твърде неприятно да се случи на път. Почне ли веднъж, ще има и още. По тази причина му казах да го почукне, контакт с изчакване да направи валвтроника опорите и да види дали ще продължи проблема със запалването на цилиндри.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от VladiE » 11 Яну 2022, 16:11

Пролича си, че съм невежа относно бензиновите, но разяснението ти ми хареса. Благодаря.

Изпратено от моят SM-A528B с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 2.10.2009
Пол: Мъж
Кара: e46 328i

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от BaDxBoY » 13 Яну 2022, 11:51

The Heartlistener написа:
VladiE написа:Като гледам на скрииншота грешките за валвтроника са стари. В момента има само мисфайъри на няколко цилиндъра. Не е ли по скоро нещо в запалителната система, бобина примерно?

Изпратено от моят SM-A528B с помощта на Tapatalk

Затова го попитах трие ли ги и пак се появяват след известно време каране, какво се случва. N42/46 e с отделни бобини на всеки цилиндър, няма как всички да излязат. ЕML лампата винаги съпътства проблем с валвтроника като грешките не се появяват при всяко палене. За паразитен въздух е проверил. Проблемът с моторчето може да се появява спорадично, обикновено на загрял мотор след каране и е твърде неприятно да се случи на път. Почне ли веднъж, ще има и още. По тази причина му казах да го почукне, контакт с изчакване да направи валвтроника опорите и да види дали ще продължи проблема със запалването на цилиндри.


Ако беше бобина, си мисля, че нямаше мисфайърите да са на всички цилиндри, а на един или два примерно. А и по-надолу ще обясня какво направих и няма вече мисфайъри.
Проблемът е от моторчето, веднага след като ми каза да го почукам и т.н., почнах да му гледам живите данни. Когато моторчето забие на 0.3мм, колата пали отлично, но не може да се кара, вдига максимум до 1500 оборота и е цирк страшен (извинявам се на хората на цариградско, дето ми проклеха цялата рода). После като качи към 4-5 мм почва да върви що-годе добре.
Как закрепих положението, докато намеря моторче - откачих кръглата букса до капачката за маслото. Колата започна да върви много добре, бях забравил какво е да ти ускорява колата,моторчето на живи данни показва 9.7мм и не мърда, НО колата започна да пали много трудно. Всякаш няма компесия или и аз не знам и има леко менене на обороти. Но като цяло започна да върви много по-добре. На диагностика вече 150-200км каране, има само 2 грешки за самия сензор, няма мисфайъри, няма нищо.
Тайно се надявах да мина без моторчето, че ще излезе над 500лв речонта, но няма как.

Междудругото колегата The Heartlistener трябва определено да напише една книга за тоя мотор, половината майстори с които говоря нито знаят за това моторче, нито нищо, даже ме убеждават, че ми била 118к.с колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1097
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от The Heartlistener » 13 Яну 2022, 15:42

... :lol: относно последното - някои "майстори" са си останали с М43, дотам.
Радвам се че се ориентираш бързо в нещата, при положение че ти е първа среща с тоя мотор - сам може да си обясниш какво се случва с всмукателните клапани и при двете крайности. Смяната на сервомотора не е трудна, въпросът е че ако не са сменяни гарнитурите на капака е задължително да ги смениш сега. Не забравяй О-пръстените за втулките на свещите за 1-ви и 4-ти цилиндри, важно е за да не цъфне масло при свещите после. За тая цел - пълен комплект на Елринг или Виктор Ренц /само те го предлагат/. Номера 382.711 /Елринг/ или 15-37293-03 /Ренц/. Отделно тези о-пръстени са само оригинал и са нереално скъпи.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 2.10.2009
Пол: Мъж
Кара: e46 328i

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от BaDxBoY » 13 Яну 2022, 19:09

The Heartlistener написа:... :lol: относно последното - някои "майстори" са си останали с М43, дотам.
Радвам се че се ориентираш бързо в нещата, при положение че ти е първа среща с тоя мотор - сам може да си обясниш какво се случва с всмукателните клапани и при двете крайности. Смяната на сервомотора не е трудна, въпросът е че ако не са сменяни гарнитурите на капака е задължително да ги смениш сега. Не забравяй О-пръстените за втулките на свещите за 1-ви и 4-ти цилиндри, важно е за да не цъфне масло при свещите после. За тая цел - пълен комплект на Елринг или Виктор Ренц /само те го предлагат/. Номера 382.711 /Елринг/ или 15-37293-03 /Ренц/. Отделно тези о-пръстени са само оригинал и са нереално скъпи.


Да ти кажа рядкост са си тия мотори, а и изчетох маса чужди форуми, общо взето много се оплакват и го избягват този мотор.

А за обяснението на валвтроника, все си мисля, че от дросела да управлява въздуха, по-добро няма. Прекалено сложно става с това моторче. Не знам ако се махне като цяло от автомобила какво ще стане ? Остават си клапаните на разположение само на разпределителния вал ? Все трябва да има някакво положение на тия клапани, в които колата да си върви чудесно, при мен например на 0.3мм моторче колата не върви, на 9.7мм (максимално отворено-изключено моторче) колата върви чудесно, но пали трудно. Може би ако се сложи някак на 7-8мм ще стане работата ?

А иначе за смяна, за сега ще покарам с изключено, че сменях масла, филтри, дебитомери, диагностика купих и фалирах. Много се радвам поне, че вече може да се използва колата, че иначе щеше да е фатално. Дано само да не ми направи някоя беля с паленето, че тия 2 дни въртя по 1-2 минути и тамън припали и гасне. Горе-долу на 6-7 път пали и задържа обороти.

Мина ми през акъла и друго. Дали има шанс като взема моторчето, да се окаже, че проблема е от компютъра на валвтроника ? Или да не мисля глупости ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1097
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от The Heartlistener » 13 Яну 2022, 19:42

Грешката при проблем с модула по спомен беше друга - variable valve gear control unit /или нещо подобно/. Както и за сензора - vvg sensor.
Можеш да вземеш моторче втора ръка от по-нова кола, на по-малко км, примерно Е90/91, Е87... с мотор N46, който е същия.
За двигателя - няма да те разубеждавам, но тук само с покупка и каране - не става. На достигнат определен километраж трябва да се "прекарат" някои основни неща. Ако имаш търпението и парите да удържиш фронта, ще те радва още дълго. Моторът е динамичен и много приятен. Ако не - махаш я. Но каквото и да вземеш по-ново - всичко е все "по-зле" /откъм надеждност и поддръжка/. Хайде, че окупирахме тая тема, а тя е с друг замисъл. Успех.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1097
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от The Heartlistener » 13 Яну 2022, 20:12

...забравих - можеш да тестваш моторчето по най-простия начин с мултицет, без да го сваляш.
https://www.youtube.com/watch?v=4BWJ7WmJuBw
https://www.youtube.com/watch?v=5t44vxuJeE8
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 1.10.2014
Пол: Мъж
Кара: 3er

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от RaiN » 17 Яну 2022, 12:31

Здравейте :wave:
Вчера казанчето за антифриз се спука (доколкото видях е спукано по ръба,както повечето :mhihi:).
Поръчал съм ново (ОЕМ) и утре ще го монтирам,но искам да попитам,възможно ли е самото спукване на казана да е следствие от липсващата ел.перка(бях я свалил за да огледам откъде капе антифриз) и по препоръка на един познат,не я монтирах и карах колата без перка към 30тина км ...Става дума за е46 320и ,стрелката на температурата не е мърдала от средата.Все пак температура е около и малко над 0 градуса,през зимата ел.перката включва ли се при нормално шофиране ? :dunno:

П.с. Преди 1 седмица смених водна помпа (сложих отново оем) ,тъй като старата беше протекла ..
Маркучите по принцип са нормално твърди,но се притеснявам,че след смяната на 1 от компонентите в охл.система ,сега идва нов проблем :dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Moni_BMW » 17 Яну 2022, 14:57

Да ти кажа възможно е, на един не му работеха всички степени на перката и 2 пъти пука, всичко ревизира освен перката и се спука 2ри път, после се оказа че имало връзка. Не мога точно сбда ти обясня защо се пука.
///M power

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 22.12.2019
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е46 320Д 2004г.

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от DieselLOve » 26 Яну 2022, 18:13

Здравейте на всички! колата е е46 320д 2004година и за втори път ми къса меката връзка.
Въпроса ми е проблем ли е да се кара така и ако да какви може да са последствията.
благодаря предварително!

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 29.01.2022
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от dodo233 » 29 Яну 2022, 23:46

Здравейте, не разбирам много затова реших да питам вас, мисля да ставам собственик на e46 320cd 2005 година, какво мислите за този модел, как са от към сервизиране, какви са слабите страни и като цяло заслужава ли си ? :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от ivoaudi » 30 Яну 2022, 16:06

RaiN написа:Здравейте :wave:
Вчера казанчето за антифриз се спука (доколкото видях е спукано по ръба,както повечето :mhihi:).
Поръчал съм ново (ОЕМ) и утре ще го монтирам,но искам да попитам,възможно ли е самото спукване на казана да е следствие от липсващата ел.перка(бях я свалил за да огледам откъде капе антифриз) и по препоръка на един познат,не я монтирах и карах колата без перка към 30тина км ...Става дума за е46 320и ,стрелката на температурата не е мърдала от средата.Все пак температура е около и малко над 0 градуса,през зимата ел.перката включва ли се при нормално шофиране ? :dunno:

П.с. Преди 1 седмица смених водна помпа (сложих отново оем) ,тъй като старата беше протекла ..
Маркучите по принцип са нормално твърди,но се притеснявам,че след смяната на 1 от компонентите в охл.система ,сега идва нов проблем :dunno:


Що за въпрос, естествено, че заради перката! Вземи я сложи непременно преди да сложиш новото казанче!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 1.10.2014
Пол: Мъж
Кара: 3er

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от RaiN » 30 Яну 2022, 19:34

Здравейте отново :wave:
Каква е работната температура на м54 и на колко градуса отваря термостата?И колко твърди твърди трябва да са маркучите на охладителната система при загрял двигател?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от v_p_m » 30 Яну 2022, 21:22

RaiN написа:Здравейте отново :wave:
Каква е работната температура на м54 и на колко градуса отваря термостата?И колко твърди твърди трябва да са маркучите на охладителната система при загрял двигател?

96° е максималното , за момент може и 97° да вдигне но всичко над това не е нормално.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook