QUAIFE диференциал

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от virtualchild » 22 Дек 2015, 15:26

И аз съм с на Пенев дифа. 95%/60% заключване. Доволен съм. :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от E.Alexandrov » 22 Дек 2015, 15:54

virtualchild написа:И аз съм с на Пенев дифа. 95%/60% заключване. Доволен съм. :D


Аха, значи ти си този с бруталния , рейскар диф :mrgreen: :bowdown: . Остава и да не си доволен :mhihi:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от K_Ilkov » 22 Дек 2015, 16:30

Аз лично се радвам, че има доволни хора с шперове :yes:

Ама въпреки всичко смятам, че има причини БМВ да не правят ASC + пластинчат шпер ...
Възможно е да се кара и без грам проблеми, не мога да твърдя понеже не съм карал ...

И ако да кажем АСЦ-то е сравнително примитивно и с пропуски
ДСЦ-то е система дето си върши доста важна работа понякога, която шпера не може да свърши ...

Тва кво се ползва за дрифт е пък една съвсем друга тема според мен, освен ако не си говорим за кола за дрифт.
Ама от тук писалите мисля няма дрифтачки? или бъркам :D
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от vicho » 22 Дек 2015, 16:34

K_Ilkov написа:ДСЦ-то е система дето си върши доста важна работа понякога, която шпера не може да свърши ...


DSC-то позволява много смело каране ... последно преди 2 седмици ме върна в пътя със 110 ми тръгна предницата, интересното е, че се намесва брутално в карането ти (и по-добре в повечето случаи)

шпера при е46 го виждам идеален за фън (пързаляне на тук там някой завой и донъти)... друга работа не върши... е46-цата си е достатъчно проходима и без

при 5-10см сняг отворения диф му въртят и двете колела

те

https://www.facebook.com/vicho86/videos ... =3&theater

LSD-то е незаменимо, ако ще се пързаля на дъжд, там отворения най-издъхва и е ужас :help:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от Rainbow » 22 Дек 2015, 16:49

Остави тея работи Вичка колко е проходима с отворения диф и DSC-то :mhihi:

Няма шпер заводски за да е по-евтина и да се продава M3 ;)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от vicho » 22 Дек 2015, 16:54

Rainbow написа:Остави тея работи Вичка колко е проходима с отворения диф и DSC-то :mhihi:


вярно е, не съм карал шперосана е46-ца на сняг, ама съм карал няколко шперосани е36-ци на сняг и е иди-дойди положението с отворените дифове

Rainbow написа:Няма шпер заводски за да е по-евтина и да се продава M3 ;)


сългасих се :driving: :bchug:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от Lenco » 22 Дек 2015, 16:57

А някой може ли да сподели за диф от м3 на мястото на оригинален, с кои части от м3 върви?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от E.Alexandrov » 22 Дек 2015, 17:30

Lenco написа:А някой може ли да сподели за диф от м3 на мястото на оригинален, с кои части от м3 върви?


Мисля че си върви комплект с целия заден мост - direct swap. Но трябва да разшириш калниците защото ще стъпва като мечка отзад :mhihi:


vicho написа:
Rainbow написа:Остави тея работи Вичка колко е проходима с отворения диф и DSC-то :mhihi:


вярно е, не съм карал шперосана е46-ца на сняг, ама съм карал няколко шперосани е36-ци на сняг и е иди-дойди положението с отворените дифове

Rainbow написа:Няма шпер заводски за да е по-евтина и да се продава M3 ;)


сългасих се :driving: :bchug:


Аз не съм изпитвал проблеми с отворения диф през зимата също. С добри гуми и внимателен десен крак няма никакви проблеми, а и до голяма степен на сняг Е46 и с отворен диф се кара много приятно.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от K_Ilkov » 22 Дек 2015, 17:44

vicho написа:
K_Ilkov написа:ДСЦ-то е система дето си върши доста важна работа понякога, която шпера не може да свърши ...


DSC-то позволява много смело каране ... последно преди 2 седмици ме върна в пътя със 110 ми тръгна предницата, интересното е, че се намесва брутално в карането ти (и по-добре в повечето случаи)

Имам същите наблюдения и за това смятам, че карането с ДСЦ + подходящ шпер е много по-безопасно,
от карането само с пластинчат шпер и тотално изключени системи ...

Отнемането на газ от системите винаги ме е дразнело адски при 46-ците,
но ДСЦ-то просто понякога се намесва точно когато и както трябва ...

Пак казвам - съвсем на теоретично ниво смятам, че има причини да не се комбинира пластинчат шпер с АСЦ/ДСЦ.

Rainbow написа:Остави тея работи Вичка колко е проходима с отворения диф и DSC-то :mhihi:

Няма шпер заводски за да е по-евтина и да се продава M3 ;)

Въпроса е ако имаше щеше ли да е виско или пластинчат :D
Иначе съм съгласен за причината :yes:

E.Alexandrov написа:
Lenco написа:А някой може ли да сподели за диф от м3 на мястото на оригинален, с кои части от м3 върви?


Мисля че си върви комплект с целия заден мост - direct swap. Но трябва да разшириш калниците защото ще стъпва като мечка отзад :mhihi:

Той има и калници, не го мисли :mhihi:

Като се има предвид, че задните джанти при е46 са с друго ЕТ, може и да не е толкова голяма разликата в стъпката ...
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от E.Alexandrov » 22 Дек 2015, 17:57

Калници за М3 Touring ме съмнява да намериш :D
Аз говоря за случай в който колата на която ще сменяш диф не е купе , примерно седан или (за по-извратените) комби - :mhihi:

Падна ми ченето когато видях това - http://ultimateklasse.com/blog/2013/5/2 ... hp-touring :bowdown: :++

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от Wierdo » 23 Дек 2015, 0:45

K_Ilkov написа:Пак казвам - съвсем на теоретично ниво смятам, че има причини да не се комбинира пластинчат шпер с АСЦ/ДСЦ.


Интересно ми е да чуя, защо мислиш така. Наистина съм любопитен, не си мисли, че опонирам :)

Навъртях 17к км, за които имам 1 зима с такъв шпер. Откакто го имам, 90% от времето в града АСЦ-то ми е напълно изключено (това с двете степени е). Рядко ми се случва да превърти, когато не съм го спрял, просто защото за да не съм го спрял ше карам яваш. Имайки предвид това, и да превърти е малко, не усещам разлика от преди и след отворения диф. Зор на включено АСЦ никога не съм давал. Извън града също го държа предимно включено, случва се да забравя да го включа като излезна от сити-то, ама рядко. Не ми се карайте, рядко раздавам газчица извънградско. И в града също де, просто тук таме ми бега съединителя и то все в завой ...
За с изключено АСЦ няма да казвам как е, трЕбе да си знаете :mhihi:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от K_Ilkov » 23 Дек 2015, 11:53

Моето съмнение е породено от:

1. Основния недостатък и разлика на АСЦ-то с ДСЦ по принцип - АСЦ не улавя страничното поднасяне.
Пластинчат шпер може да влоши този ефект при определени обстоятелства поради начина на "заключване".

2. БМВ започват да използват виско шперове с навлизането на електронните асистенти - едва ли е случайно си мисля

3. Според мен ДСЦ + шпер биха си пречили в определени ситуации
Например шпера опитва да върти колелата заедно, а ДСЦ-то прилага някакво спирачно усилие според програмата си, не ми се струва като сценарий мислен при проектирането на ДСЦ.

И разни други от това естество все клонящи към това, че тези системи не са мислени да работят със пластинчат шпер.

Пак казвам, съвсем теоретично, възможно е изобщо да няма проблем при ежедненвно и кротко каране или дори изобщо ...
Но при ситуация, в която системата е нужно да се намеси ми се струва, че поведението на задния мост ще е различно от очакваното.

пп. Да не излезе, че хейтя шперовете :mhihi: Напротив - хубаво е, че се намери решение да се слага :yes:
Аз самия съм търсил инфо и знание по въпроса когато ме вълнуваше ...
приказката тръгна от това как видиш ли Quaife-то било само по-скъпо и нищо повече не давало, което е силно съмнително за мен :D

Едит
K_Ilkov написа:
Rainbow написа:Остави тея работи Вичка колко е проходима с отворения диф и DSC-то :mhihi:

Няма шпер заводски за да е по-евтина и да се продава M3 ;)

Въпроса е ако имаше щеше ли да е виско или пластинчат :D
Иначе съм съгласен за причината :yes:

Като се замисля в тая теория също има известни пропуски:

1. клиентите на 320, 325, 328 дори и 330 са съвсем различни и едва ли един шпер ще накара човек тръгнал за 20-ка са купи М (говорим за нови коли, а и не само)
2. На БМВ нищо не им е пречело (ако искат) да продават шперове като опция, нито е щяло да се отрази на цената на тези без шпер нито има нуждаот допълнителна разработка (ако системите са съвместими), а от допълнителните шперове са щели да печелят със сигурност ...
3. За мен остава единствено това, че с електронен асистент колата е далеч по юзър френдли за необременения с рацинг купувач :D
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от Rainbow » 23 Дек 2015, 12:40

Аз не визирах клиенти на 320, а такива на 330...
Иначе по 3-та ти точка може би също е много вярно, то затова искат да пускат и коли с предно.

БМВ не ги мислете за богове и там главното е как да изкараме повече пари и го доказват все повече последните години :mhihi:

П.С.:
А няма да говоря на писта колко по лесно се кара кола с шпер... Поднасянията се хващат почти веднага, не като с отворения диф 1-2-3 камшика...
За сега единствената спортна кола без шпер, която ме изненада е McLaren P1, но там има толкова напреднали технологии, та би било не смешно ами не знам да я сравним с E46 особено...
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от K_Ilkov » 23 Дек 2015, 13:53

Rainbow написа:А няма да говоря на писта колко по лесно се кара кола с шпер... Поднасянията се хващат почти веднага, не като с отворения диф 1-2-3 камшика...

Тук просто смятам няма две мнения :yes:
Шпера си е задължително условие за по-емоционално каране, писта, а дори и в ежедневното каране :yes:

пп. Ако погледнем дела на 4х4 колите в гамата на БМВ ще излезе и още една причина що шпера го отнема :D
И макар тая тенденция да е осезаема сериозно след е90 фейса нямам съмнения, че БМВ доста преди това са имали решение по въпроса ...
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от E.Alexandrov » 23 Дек 2015, 14:47

Относно шперовете, голяма част от Поршетата произведени от 95 до около 2009-та шпер или не се предлага или е опция.
Говорим за 911 Carrera , Carrera S, Cayman, Boxster - при тях по-голяма част от теглото е на задния мост така че нуждата от шпер не е така осезаема както колите които са FR layout.
При рацинг версиите GT3 и GT2 са LSD стандартно (и между другото при тях са clutch type), но тук вече говорим за дзвер дето е предвиден за писта.
А доколкото знам Е46 М3 е виско шпер за да заключва по-плавно, за да няма чак толкова рацери които се омотават около стълбове и предполагам за да се сработва по-добре с DSC-то.
Виското превърта първо колелото с по-малко сцепление и чак тогава започва да заключва постепенно.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook