QUAIFE диференциал
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: QUAIFE диференциал
И аз съм с на Пенев дифа. 95%/60% заключване. Доволен съм. 

- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: QUAIFE диференциал
virtualchild написа:И аз съм с на Пенев дифа. 95%/60% заключване. Доволен съм.
Аха, значи ти си този с бруталния , рейскар диф



- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: QUAIFE диференциал
Аз лично се радвам, че има доволни хора с шперове
Ама въпреки всичко смятам, че има причини БМВ да не правят ASC + пластинчат шпер ...
Възможно е да се кара и без грам проблеми, не мога да твърдя понеже не съм карал ...
И ако да кажем АСЦ-то е сравнително примитивно и с пропуски
ДСЦ-то е система дето си върши доста важна работа понякога, която шпера не може да свърши ...
Тва кво се ползва за дрифт е пък една съвсем друга тема според мен, освен ако не си говорим за кола за дрифт.
Ама от тук писалите мисля няма дрифтачки? или бъркам

Ама въпреки всичко смятам, че има причини БМВ да не правят ASC + пластинчат шпер ...
Възможно е да се кара и без грам проблеми, не мога да твърдя понеже не съм карал ...
И ако да кажем АСЦ-то е сравнително примитивно и с пропуски
ДСЦ-то е система дето си върши доста важна работа понякога, която шпера не може да свърши ...
Тва кво се ползва за дрифт е пък една съвсем друга тема според мен, освен ако не си говорим за кола за дрифт.
Ама от тук писалите мисля няма дрифтачки? или бъркам


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: QUAIFE диференциал
K_Ilkov написа:ДСЦ-то е система дето си върши доста важна работа понякога, която шпера не може да свърши ...
DSC-то позволява много смело каране ... последно преди 2 седмици ме върна в пътя със 110 ми тръгна предницата, интересното е, че се намесва брутално в карането ти (и по-добре в повечето случаи)
шпера при е46 го виждам идеален за фън (пързаляне на тук там някой завой и донъти)... друга работа не върши... е46-цата си е достатъчно проходима и без
при 5-10см сняг отворения диф му въртят и двете колела
те
https://www.facebook.com/vicho86/videos ... =3&theater
LSD-то е незаменимо, ако ще се пързаля на дъжд, там отворения най-издъхва и е ужас

You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: QUAIFE диференциал
Остави тея работи Вичка колко е проходима с отворения диф и DSC-то
Няма шпер заводски за да е по-евтина и да се продава M3

Няма шпер заводски за да е по-евтина и да се продава M3


Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: QUAIFE диференциал
Rainbow написа:Остави тея работи Вичка колко е проходима с отворения диф и DSC-то![]()
вярно е, не съм карал шперосана е46-ца на сняг, ама съм карал няколко шперосани е36-ци на сняг и е иди-дойди положението с отворените дифове
Rainbow написа:Няма шпер заводски за да е по-евтина и да се продава M3
сългасих се


You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: QUAIFE диференциал
А някой може ли да сподели за диф от м3 на мястото на оригинален, с кои части от м3 върви?
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: QUAIFE диференциал
Lenco написа:А някой може ли да сподели за диф от м3 на мястото на оригинален, с кои части от м3 върви?
Мисля че си върви комплект с целия заден мост - direct swap. Но трябва да разшириш калниците защото ще стъпва като мечка отзад

vicho написа:Rainbow написа:Остави тея работи Вичка колко е проходима с отворения диф и DSC-то![]()
вярно е, не съм карал шперосана е46-ца на сняг, ама съм карал няколко шперосани е36-ци на сняг и е иди-дойди положението с отворените дифовеRainbow написа:Няма шпер заводски за да е по-евтина и да се продава M3
сългасих се![]()
Аз не съм изпитвал проблеми с отворения диф през зимата също. С добри гуми и внимателен десен крак няма никакви проблеми, а и до голяма степен на сняг Е46 и с отворен диф се кара много приятно.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: QUAIFE диференциал
vicho написа:K_Ilkov написа:ДСЦ-то е система дето си върши доста важна работа понякога, която шпера не може да свърши ...
DSC-то позволява много смело каране ... последно преди 2 седмици ме върна в пътя със 110 ми тръгна предницата, интересното е, че се намесва брутално в карането ти (и по-добре в повечето случаи)
Имам същите наблюдения и за това смятам, че карането с ДСЦ + подходящ шпер е много по-безопасно,
от карането само с пластинчат шпер и тотално изключени системи ...
Отнемането на газ от системите винаги ме е дразнело адски при 46-ците,
но ДСЦ-то просто понякога се намесва точно когато и както трябва ...
Пак казвам - съвсем на теоретично ниво смятам, че има причини да не се комбинира пластинчат шпер с АСЦ/ДСЦ.
Rainbow написа:Остави тея работи Вичка колко е проходима с отворения диф и DSC-то![]()
Няма шпер заводски за да е по-евтина и да се продава M3
Въпроса е ако имаше щеше ли да е виско или пластинчат

Иначе съм съгласен за причината

E.Alexandrov написа:Lenco написа:А някой може ли да сподели за диф от м3 на мястото на оригинален, с кои части от м3 върви?
Мисля че си върви комплект с целия заден мост - direct swap. Но трябва да разшириш калниците защото ще стъпва като мечка отзад![]()
Той има и калници, не го мисли

Като се има предвид, че задните джанти при е46 са с друго ЕТ, може и да не е толкова голяма разликата в стъпката ...

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: QUAIFE диференциал
Калници за М3 Touring ме съмнява да намериш
Аз говоря за случай в който колата на която ще сменяш диф не е купе , примерно седан или (за по-извратените) комби -
Падна ми ченето когато видях това - http://ultimateklasse.com/blog/2013/5/2 ... hp-touring


Аз говоря за случай в който колата на която ще сменяш диф не е купе , примерно седан или (за по-извратените) комби -

Падна ми ченето когато видях това - http://ultimateklasse.com/blog/2013/5/2 ... hp-touring


- Wierdo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: QUAIFE диференциал
K_Ilkov написа:Пак казвам - съвсем на теоретично ниво смятам, че има причини да не се комбинира пластинчат шпер с АСЦ/ДСЦ.
Интересно ми е да чуя, защо мислиш така. Наистина съм любопитен, не си мисли, че опонирам

Навъртях 17к км, за които имам 1 зима с такъв шпер. Откакто го имам, 90% от времето в града АСЦ-то ми е напълно изключено (това с двете степени е). Рядко ми се случва да превърти, когато не съм го спрял, просто защото за да не съм го спрял ше карам яваш. Имайки предвид това, и да превърти е малко, не усещам разлика от преди и след отворения диф. Зор на включено АСЦ никога не съм давал. Извън града също го държа предимно включено, случва се да забравя да го включа като излезна от сити-то, ама рядко. Не ми се карайте, рядко раздавам газчица извънградско. И в града също де, просто тук таме ми бега съединителя и то все в завой ...
За с изключено АСЦ няма да казвам как е, трЕбе да си знаете

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: QUAIFE диференциал
Моето съмнение е породено от:
1. Основния недостатък и разлика на АСЦ-то с ДСЦ по принцип - АСЦ не улавя страничното поднасяне.
Пластинчат шпер може да влоши този ефект при определени обстоятелства поради начина на "заключване".
2. БМВ започват да използват виско шперове с навлизането на електронните асистенти - едва ли е случайно си мисля
3. Според мен ДСЦ + шпер биха си пречили в определени ситуации
Например шпера опитва да върти колелата заедно, а ДСЦ-то прилага някакво спирачно усилие според програмата си, не ми се струва като сценарий мислен при проектирането на ДСЦ.
И разни други от това естество все клонящи към това, че тези системи не са мислени да работят със пластинчат шпер.
Пак казвам, съвсем теоретично, възможно е изобщо да няма проблем при ежедненвно и кротко каране или дори изобщо ...
Но при ситуация, в която системата е нужно да се намеси ми се струва, че поведението на задния мост ще е различно от очакваното.
пп. Да не излезе, че хейтя шперовете
Напротив - хубаво е, че се намери решение да се слага
Аз самия съм търсил инфо и знание по въпроса когато ме вълнуваше ...
приказката тръгна от това как видиш ли Quaife-то било само по-скъпо и нищо повече не давало, което е силно съмнително за мен
Едит
Като се замисля в тая теория също има известни пропуски:
1. клиентите на 320, 325, 328 дори и 330 са съвсем различни и едва ли един шпер ще накара човек тръгнал за 20-ка са купи М (говорим за нови коли, а и не само)
2. На БМВ нищо не им е пречело (ако искат) да продават шперове като опция, нито е щяло да се отрази на цената на тези без шпер нито има нуждаот допълнителна разработка (ако системите са съвместими), а от допълнителните шперове са щели да печелят със сигурност ...
3. За мен остава единствено това, че с електронен асистент колата е далеч по юзър френдли за необременения с рацинг купувач
1. Основния недостатък и разлика на АСЦ-то с ДСЦ по принцип - АСЦ не улавя страничното поднасяне.
Пластинчат шпер може да влоши този ефект при определени обстоятелства поради начина на "заключване".
2. БМВ започват да използват виско шперове с навлизането на електронните асистенти - едва ли е случайно си мисля
3. Според мен ДСЦ + шпер биха си пречили в определени ситуации
Например шпера опитва да върти колелата заедно, а ДСЦ-то прилага някакво спирачно усилие според програмата си, не ми се струва като сценарий мислен при проектирането на ДСЦ.
И разни други от това естество все клонящи към това, че тези системи не са мислени да работят със пластинчат шпер.
Пак казвам, съвсем теоретично, възможно е изобщо да няма проблем при ежедненвно и кротко каране или дори изобщо ...
Но при ситуация, в която системата е нужно да се намеси ми се струва, че поведението на задния мост ще е различно от очакваното.
пп. Да не излезе, че хейтя шперовете


Аз самия съм търсил инфо и знание по въпроса когато ме вълнуваше ...
приказката тръгна от това как видиш ли Quaife-то било само по-скъпо и нищо повече не давало, което е силно съмнително за мен

Едит
K_Ilkov написа:Rainbow написа:Остави тея работи Вичка колко е проходима с отворения диф и DSC-то![]()
Няма шпер заводски за да е по-евтина и да се продава M3
Въпроса е ако имаше щеше ли да е виско или пластинчат![]()
Иначе съм съгласен за причината![]()
Като се замисля в тая теория също има известни пропуски:
1. клиентите на 320, 325, 328 дори и 330 са съвсем различни и едва ли един шпер ще накара човек тръгнал за 20-ка са купи М (говорим за нови коли, а и не само)
2. На БМВ нищо не им е пречело (ако искат) да продават шперове като опция, нито е щяло да се отрази на цената на тези без шпер нито има нуждаот допълнителна разработка (ако системите са съвместими), а от допълнителните шперове са щели да печелят със сигурност ...
3. За мен остава единствено това, че с електронен асистент колата е далеч по юзър френдли за необременения с рацинг купувач


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: QUAIFE диференциал
Аз не визирах клиенти на 320, а такива на 330...
Иначе по 3-та ти точка може би също е много вярно, то затова искат да пускат и коли с предно.
БМВ не ги мислете за богове и там главното е как да изкараме повече пари и го доказват все повече последните години
П.С.:
А няма да говоря на писта колко по лесно се кара кола с шпер... Поднасянията се хващат почти веднага, не като с отворения диф 1-2-3 камшика...
За сега единствената спортна кола без шпер, която ме изненада е McLaren P1, но там има толкова напреднали технологии, та би било не смешно ами не знам да я сравним с E46 особено...
Иначе по 3-та ти точка може би също е много вярно, то затова искат да пускат и коли с предно.
БМВ не ги мислете за богове и там главното е как да изкараме повече пари и го доказват все повече последните години

П.С.:
А няма да говоря на писта колко по лесно се кара кола с шпер... Поднасянията се хващат почти веднага, не като с отворения диф 1-2-3 камшика...
За сега единствената спортна кола без шпер, която ме изненада е McLaren P1, но там има толкова напреднали технологии, та би било не смешно ами не знам да я сравним с E46 особено...

Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: QUAIFE диференциал
Rainbow написа:А няма да говоря на писта колко по лесно се кара кола с шпер... Поднасянията се хващат почти веднага, не като с отворения диф 1-2-3 камшика...
Тук просто смятам няма две мнения

Шпера си е задължително условие за по-емоционално каране, писта, а дори и в ежедневното каране

пп. Ако погледнем дела на 4х4 колите в гамата на БМВ ще излезе и още една причина що шпера го отнема

И макар тая тенденция да е осезаема сериозно след е90 фейса нямам съмнения, че БМВ доста преди това са имали решение по въпроса ...

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: QUAIFE диференциал
Относно шперовете, голяма част от Поршетата произведени от 95 до около 2009-та шпер или не се предлага или е опция.
Говорим за 911 Carrera , Carrera S, Cayman, Boxster - при тях по-голяма част от теглото е на задния мост така че нуждата от шпер не е така осезаема както колите които са FR layout.
При рацинг версиите GT3 и GT2 са LSD стандартно (и между другото при тях са clutch type), но тук вече говорим за дзвер дето е предвиден за писта.
А доколкото знам Е46 М3 е виско шпер за да заключва по-плавно, за да няма чак толкова рацери които се омотават около стълбове и предполагам за да се сработва по-добре с DSC-то.
Виското превърта първо колелото с по-малко сцепление и чак тогава започва да заключва постепенно.
Говорим за 911 Carrera , Carrera S, Cayman, Boxster - при тях по-голяма част от теглото е на задния мост така че нуждата от шпер не е така осезаема както колите които са FR layout.
При рацинг версиите GT3 и GT2 са LSD стандартно (и между другото при тях са clutch type), но тук вече говорим за дзвер дето е предвиден за писта.
А доколкото знам Е46 М3 е виско шпер за да заключва по-плавно, за да няма чак толкова рацери които се омотават около стълбове и предполагам за да се сработва по-добре с DSC-то.
Виското превърта първо колелото с по-малко сцепление и чак тогава започва да заключва постепенно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани