Проблеми и решения на охладителната система!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Ами свалянето е сравнително лесно, но ако не си го правил по-добре отиди при майстор. Сваля се дифузьора, виското и 1-2 маркуч и разширителния съд. Отдолу се изважда интеркулера и се чисти навън, моя радиатор го чистиха на място в колата, като се махнат нещата има доста място за това. Между другото най много мръсотия излиза в долната лява част на колата между радиатора и интеркулера.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Колеги, бих желал да използвам колективния мозък и да се допитам за нещо... напоследък и мен ме морят проблеми с охладителната система... след като по големите жеги сцепих разширителен съд поради нерапотещо виско сега искам да се допитам за следната ситуация...
Виското е сменено, разширителния съд е сменен, налян е нов антифриз и обезвъздушено.. двигател 330д, автомат.
Пуснах менюто да показва градуси на антифриза и реших да проверя как се държи... температура на въздуха 35-36 градуса. 2 часа следобед от караулката на черна котка газ към вакарел, климатик на 21 градуса, скорост 160.. до вакарел вдигна 116 градуса... на връщане по надолнището ги поддържаше 102-3-4, в софия пак 102 -3-4 по околовръста, като се набих в по дебел трафик паднаха към 100... Това нормално ли е .. май не
.. изкажете мнения..
Виското е сменено, разширителния съд е сменен, налян е нов антифриз и обезвъздушено.. двигател 330д, автомат.
Пуснах менюто да показва градуси на антифриза и реших да проверя как се държи... температура на въздуха 35-36 градуса. 2 часа следобед от караулката на черна котка газ към вакарел, климатик на 21 градуса, скорост 160.. до вакарел вдигна 116 градуса... на връщане по надолнището ги поддържаше 102-3-4, в софия пак 102 -3-4 по околовръста, като се набих в по дебел трафик паднаха към 100... Това нормално ли е .. май не


- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Ще ти напиша как се проверява охладителната система за да не сменяш наред всичко
Първо водната помпа, ако не върти, няма смисъл да проверяваш нищо по нататък
Второ големия термостат, провери при 90-92 градуса дали ти е затоплен и парещ целия радиатор, тогава би трябвало да е отворил и водата да се охлажда през радиатора.
Трето изчистен и незапушен радиатор, през там минава и се охлажда водата и ако е мръсен нататък се обезмисля виското.
Накрая виското, ако всичко работи нормално, то пречи на мотора да вдига висока температура.
Това са основните неща. Вече има и отклонения като гарнитури, капачки, течове, но това е основното!
Успех!
п.п. Предлагам автора да промени заглавието с нещо от сорта "проблеми и решения на охладителната система"

Първо водната помпа, ако не върти, няма смисъл да проверяваш нищо по нататък

Второ големия термостат, провери при 90-92 градуса дали ти е затоплен и парещ целия радиатор, тогава би трябвало да е отворил и водата да се охлажда през радиатора.
Трето изчистен и незапушен радиатор, през там минава и се охлажда водата и ако е мръсен нататък се обезмисля виското.
Накрая виското, ако всичко работи нормално, то пречи на мотора да вдига висока температура.
Това са основните неща. Вече има и отклонения като гарнитури, капачки, течове, но това е основното!

Успех!
п.п. Предлагам автора да промени заглавието с нещо от сорта "проблеми и решения на охладителната система"


- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Проблеми и решения на охладителната система!
Мда, добра идея за смяната на заглавието, че като че ли в тази тема се описаха доста от средностатистическите причини за прегряване и недозагряване.
Относно загряването, според мен е радиатор или водна помпа. Естествено процедурата описана по-горе е много лесна и бърза за проверка и съответно ще ти позволи да елиминираш компоненти от системата. Аз залагам на счупена перка на водната помпа (докато не е вдигнало налягане в системата при стартиран двигател си отвори капачката на разширителния съд и виж дали има струя, която циркулира над самата течност, ако няма значи помпата ти не върти или върти много слабо).
Относно загряването, според мен е радиатор или водна помпа. Естествено процедурата описана по-горе е много лесна и бърза за проверка и съответно ще ти позволи да елиминираш компоненти от системата. Аз залагам на счупена перка на водната помпа (докато не е вдигнало налягане в системата при стартиран двигател си отвори капачката на разширителния съд и виж дали има струя, която циркулира над самата течност, ако няма значи помпата ти не върти или върти много слабо).
Re: Проблеми и решения на охладителната система!
Колеги да напишем и примерно, на всеки модел ДВГ-в какви градуси отваря термостата
Аз съм с М43 -перката се включва на 102, термостата отваря малко след нея

Аз съм с М43 -перката се включва на 102, термостата отваря малко след нея

- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Проблеми и решения на охладителната система!
Радиатора е изчистен и водната помпа върти ше ме удави.. ей сега пак карах около час в нормален трафик - без климатик се закртова на 96 със климатик на 102... значи теч няма, мисля да е термостат... може ли да е от малката ел перка?

- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Проблеми и решения на охладителната система!
според мен няма как да е термостат. Ако е постоянно отворен (както е проектиран при повреда) няма да ти дозагрява, ако е постоянно затворен ще ти прегрява за нула време и едва ли ще може да държи 90-100 градуса. Да не би да не е обезвъздушена правилно, знам че това е "най-малкият" проблем и доста често не се доглежда, но се е случвало някъде в системата да поема въздух. Даже на един приятел от една от пробките влизаше въздух и от това прегряваше.
Относно термостатите, на М57 (330 дизел) малкия отваря на 77 градуса, следва отравяне на 88 на големия и до колкото знам малкия има второ положение на отваряне на 90, май някъде даже в тази тема имаше диаграми. Перката се включва на 100 градуса.
Относно термостатите, на М57 (330 дизел) малкия отваря на 77 градуса, следва отравяне на 88 на големия и до колкото знам малкия има второ положение на отваряне на 90, май някъде даже в тази тема имаше диаграми. Перката се включва на 100 градуса.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Проблеми и решения на охладителната система!
При мен беше точно така, проблем с големия термостат. Стоеше затворен или отваряше съвсем малко. Но при мен държеше температура до 100 градуса. Нищо чудно при колегата да си е напълно затворен.
Колега @MonsteR, провери дали ти загрява радиатора когато температурата стане около 94-95 градуса! При тази температура трябва да си пари долния маркуч. Ако е студен или хладен, значи си за термостат.
Колега @MonsteR, провери дали ти загрява радиатора когато температурата стане около 94-95 градуса! При тази температура трябва да си пари долния маркуч. Ако е студен или хладен, значи си за термостат.

- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Проблеми и решения на охладителната система!
Аз да споделя решението на моя проблем. Оказасе водната помпа. Гледах-мерих накрая взех друга марка и засега изглежда добре
Сухо е навсякъде. Температурата на място е 89-90 в движение 91-94 


WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- armagedon01
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: Проблеми и решения на охладителната система!
DiGital написа:Аз да споделя решението на моя проблем. Оказасе водната помпа. Гледах-мерих накрая взех друга марка и засега изглежда добреСухо е навсякъде. Температурата на място е 89-90 в движение 91-94
А с какъв мотор е колата?
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Проблеми и решения на охладителната система!
М47TU
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Проблеми и решения на охладителната система!
Ей.. тази голяма тръба къде е ...
... Сега да споделя още малко данни, днес тръгнах на път.. по тракия до Траянови врата 140 на темпомат, без климатик, не качи повече от 96... обаче после към пазарджик ми стана горещо и включих климатика, темпомат на 160, не вдигна повече от 102-3.. колата с 5 човека, багаж, едва се събра, 30 градуса температура на въздуха... значи от тук мога да заключа че проблем има, но че е малък и щ еми се разкаже играта докато го намеря. Тази перка голямата, на която сменихме виското, винаги еднакво бързо ли се върти? Се ми се струва че не си мени оборотите... .. Колата е обезвъздушена добре, вчера 2 пъти съм пробвал въздух не излиза и не губи течност, кажете кое да сменям... 



- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Проблеми и решения на охладителната система!
на 100 тина градуса виско перката трябва да я чуваш отчеливо , БУЧИ си направо като подаваш гас .
Аз да кажа пък за мойта - електрическата : Вчера се качвам в колата - не е палена 20тина часа , давам на контакт - ел перката се включва
закачам ГТ1 - 22% задание на ел перката. Сензорите за температура - от 30 до 40 градуса всички (около 17 часа - черна кола) . Нагледах се обаче на налягането на фреона - 8 Бара , без да съм палил или пускал климатик
не съм много в час , но май датчика завишава в показанието и перката ми се пуска защото си мисли че фреона трябва да се охлади
следва смяна на датчика и ще напиша .
тука колата е с изгасен климатик , пуснах го за 30 секунди и налягането беше над 20бара.

Аз да кажа пък за мойта - електрическата : Вчера се качвам в колата - не е палена 20тина часа , давам на контакт - ел перката се включва


следва смяна на датчика и ще напиша .
тука колата е с изгасен климатик , пуснах го за 30 секунди и налягането беше над 20бара.

- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Проблеми и решения на охладителната система!
Май май е височко тези 8 бара.. а кажете как да разбера дали големия термостат е заседнал полуотворен... идеи.. или само като го разглобя...

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани