проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от niko8926 » 28 Яну 2016, 9:46

Благодаря ви колеги ! :bchug:
Ще проверя всички маркучи и ще пиша
Относно грешките, има : датчик положението на вала на валвтроника (VVT ref. sensor и VVT guiding sensor) тези двете не могат да се изстрият;adaption multipl. area 1 (тази не я знам какво значи); дебитомер ( не винаги); ламбда сонда ( само 2 пъти е записвала тази грешка, но съм с ГИ) и датчик РВ (на изпускателя) заспал е, а е "нов"(vemo)
Ще почистя всички възможни букси да видим дали ще има ефект
И не знам защо, но от скоро при първо палене за деня лампата на маслото остава да свети по продължително и това ме притеснява или маслената помпа дава фира или някъде има маслен клапан който задържа или масления филтър .. :dunno: ( маслото е на 2 хил. км. 10в40 )

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 28 Яну 2016, 14:47

niko8926 написа:Благодаря ви колеги ! :bchug:
Ще проверя всички маркучи и ще пиша
Относно грешките, има : датчик положението на вала на валвтроника (VVT ref. sensor и VVT guiding sensor) тези двете не могат да се изстрият;adaption multipl. area 1 (тази не я знам какво значи); дебитомер ( не винаги); ламбда сонда ( само 2 пъти е записвала тази грешка, но съм с ГИ) и датчик РВ (на изпускателя) заспал е, а е "нов"(vemo)
Ще почистя всички възможни букси да видим дали ще има ефект
И не знам защо, но от скоро при първо палене за деня лампата на маслото остава да свети по продължително и това ме притеснява или маслената помпа дава фира или някъде има маслен клапан който задържа или масления филтър .. :dunno: ( маслото е на 2 хил. км. 10в40 )


Сега... проблемите са много, но по-лошото е, че изискват СЕРИОЗНА диагностика. Много са процедурите, които трябва да се следват, но единствено ще ти кажа, че с кофти датчик РВ скоро няма да запалиш колата и да работи (или поне не нормално).Отделно и дебитомера има регистрирана грешка. Имам съмнения, че имаш проблем и с кабелите/сигнала. Вждал съм често смачкани кабели на бобините / мотора на валвтоника от неправилно затваряне на капачето им. Също така е важно да се изтрият адаптациите ПРЕДИ да се запали колата и да се смени датчика РВ. Този "новия" няма никаква гаранция, че работи изобщо, оттам сигурно идва и грешката за валвтроника, който може да се изключи от буксата (и да се пробва запалване).След това отново се изтриват адаптациите, включва се мотора на валвтроника и се изчаква на контакт около 1 минута. Това е най-елементарното, което може да направиш засега.

Ламбда сондата я игнорирам за момента, тъй като имаш газ, но първо трябва да си оправиш колата ЕДИНСТВЕНО на бензин !
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от niko8926 » 28 Яну 2016, 16:06

Добре колега ще пробвам и ще видим какво ще се получи.Иначе ходих при "най-добрия" майстор за диагностика и той ми каза веднага, че датчика ми е за смяна (този за положението на вала на валвтроника) пробва мотора на валвтроника - той работи и нищо друго... Иначе след смяната на датчика на РВ колата литна ама всяко чудо за 2 дена :banghead: а вярно ли е, че като изгори датчика на РВ (на изпускателя) веднага горял и другия :?:
Може първо да сменя веригата и да видим какво ще стане (защото като съм гледал клипчета на бмв та преди и след смяна на веригата звукът на моя двигател е като на преди смяната .. , пък и ми се струва, че луфта м/у звената е доста голям)

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от niko8926 » 31 Яну 2016, 18:10

Колега, направих всичко което написа стъпка по стъпка и резултатите са: кабелите са видимо много добре, при изключването на букса та на мотора ма валвтроника колата даже не записа грешка, но причината да не запише може да е, че не могат да се изтрият 2 те грешки които по-горе споменах, че ме могат да се изтрият; при проверката на маркучите само този след дебитомера е побългарен, клапана на маслените пари е леко омаслен, за проверка на другите маркучи на картераната вентилация ще трябва да смъкна колекторите

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от gavrone » 31 Яну 2016, 21:06

Taricate написа:
niko8926 написа:Ще проверя всички възможни маркучи на картерната вентилация.Относно данните за положението на РВ и КВ виждам ги като я закача, но не знам в какви новми трябва да са :dunno: Понеже ми казаха, че горивния филтър вървял със регулатор за налягането на горивото, възможно ли е той да прави проблем ако не се лъжа май има вакуумно маркуче което стига до горивния филтър (примерно сместа да е бедна и затова да държи ниски обороти или обратното да се дави на ПХ или прблема да е в дросела)



Добри са показателите на валвтроника и моментните стойности (не са КВ / РВ данни ) ,но оборотите са ниски.
Търси проблема около дебитомер -> клапан картерна вентилация -> дросел... все въздух и горивна смес. Там е проблема. Често се цепи гофрираната тръба от възд. филтър към дросела или тънкото маркуче след дебитомера.
Ако имаше проблем с налягането на горивото - ще имаш записана грешка. Допускам, че и някоя от сондите може да дава грешни данни, но също би трябвало да има грешка. Също допускам, че и буксата на валвтроник мотора е яко омаслена и може да прави проблем. Откачи минуса и я почисти ХУБАВО със обезмаслител + контактен спрей.

А има ли изобщо някакви грешки ?

А коя точно е буксата на валвтроника,при мене се появи същия проблем?
BMW POWER

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от niko8926 » 01 Фев 2016, 9:45

точно до капачката на маслото е (под декоративния капак)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от gavrone » 01 Фев 2016, 14:48

niko8926 написа:точно до капачката на маслото е (под декоративния капак)

Благодарско :yes:
BMW POWER

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от niko8926 » 19 Фев 2016, 9:42

Малко развитие по темата
Смених веригата (старата беше малко по-дълга от новата), но двигателя пак работи като "дизел" няма тракане или чукане има само дизелово звучене и ми направи впечатление, че при спиране се чува едно леко почукване също така грешките които записва пак са същите само без датчика на РВ. Чудя се дали може от това, че не сработва валвтроника и следователно неправилно газоразпределяне и това да е причината за дизеловото звучене https://www.youtube.com/watch?v=Gup33yAjdm8 нещо такова е самче без чукането и промяната на даботата на двигателя при отваряне капачката на маслото. Имали начин да се замери датчика за положението вала на валвтроника ?
Кабела на датчика на валвтроника до кои пинове на компа стига? За да се пробвам да го прозвъня
Също така притрисането си остана, но не винаги, на моменти е добре, след това зле ...

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от niko8926 » 21 Фев 2016, 19:12

Колеги, оказвали влияние това, че напрежението което стига до соленоидите е 10 волта, върху правилното им функциониране :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 24 Фев 2016, 10:39

niko8926 написа:Колеги, оказвали влияние това, че напрежението което стига до соленоидите е 10 волта, върху правилното им функциониране :?:


Принципно трябва да е 12v (+/- 0.5) напрежението. Лесно може да се провери дали работи клапана като му подадеш 12v директно - чува се отчетливо "цъкането". За проба може да пъхнеш вертикално един молив (примерно) и да видиш дали "помпи".
Но за да ти дава 10v - нещо не е наред със захранването му, което пък се управлява от ECU-то. Провери си кабелите / изолацията и буксите.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от niko8926 » 25 Фев 2016, 11:59

Те работят (пробвах ги преди няколко седмици като им сменях уплатнителите) Чудя се дали тези 10в са им достатъчни да функционират коректно и също така при изваждането на буксата им няма промяна в работата на двигателя ( това нормално л ие ?)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 26 Фев 2016, 0:32

niko8926 написа:Те работят (пробвах ги преди няколко седмици като им сменях уплатнителите) Чудя се дали тези 10в са им достатъчни да функционират коректно и също така при изваждането на буксата им няма промяна в работата на двигателя ( това нормално л ие ?)


Те (както и валвтроника) работят само на загрял мотор (над 55° мисля че беше) - дотогава се управляват от дросела и клапаните се отварят в максималните стойности. Също ако изключиш стъпковия мотор на валвтроника - пак се управлява от дросела. Дали 10в са им достатъчни - не съм много сигурен, но едва ли работят коректно. Стъпковия мотор работи с два сигнала на 5в , за да определя положението на валовете/клапаните. Соленоидните клапани трябва също да следят сигнала, защото дозирането / помпенето на маслото е много важно за разпределителните валове и точната работа на клапаните. Точно над соленоидите има нещо като камерки за налягане през които минават маслените магистрали към разпр. валове. В противен случай се получава неточно и неоптимизирано газоразпределение ( а оттам съм виждал и "надрани" валове)
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от niko8926 » 14 Мар 2016, 9:57

Малко развитие по темата ... та проблема се реши сам, двигателя "гръмна" ... хах както си карах се чу силно тракане след което последва бумм от двигателя и голямо кълбо син дим от ауспуха :dunno: :banghead: :censored: и сега ще си търся двигател ..
Благодаря на всички :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 22.11.2015
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е46 318и

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от niko8926 » 17 Мар 2016, 9:07

Купих си двигател :smoke: и искам да ви попитам дали мога да смъкна двигателя без да махам радиаторите и без да разглобявам цялата предница :?: :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 17 Мар 2016, 12:43

niko8926 написа:Купих си двигател :smoke: и искам да ви попитам дали мога да смъкна двигателя без да махам радиаторите и без да разглобявам цялата предница :?: :bchug:


Поне радиатора свали . "Цялата предница" може и да не я сваляш. Може и радиатора да не сваляш, но ти гарантирам, че ще ги надереш/пукнеш. Особено перката !
А как така "гръмна" тоя двигател ? Нещо разбра ли, каква е причината ? Да не е скъсал верига ?
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook