Свирене на ТУРБОТО
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- unikalen88
- старши ентусиаст
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Свирене на ТУРБОТО
jorothecox написа:unikalen88 написа:unikalen88 написа:моята както я взех вие много станно-да се притеснявам ли.Няма катализатори и е с някво гърне РЕМУС отзад като и давам малко газ свири,като и дам повече отихва http://www.youtube.com/watch?v=zRDUWprHOiU
само да кажа ако на някои му е полезно,моя проблем се оправи със смяна на изпускателен колектор(няма спукано,но го смених с чугунен) и гарнитурата между турбото и колектора-беше издухана и от там е проблема.Сега няма и капка звук от турбото
от къде си купил изпускателния колектор и на каква цена
колектора си го намерих от обява на мобилето,Като дадеш коли само на части да ти показва.Взех го за 200 лева и от колега във форума взех гарнитури за 30 лева.След това още 50 лева за смяна и стъпи около 300 лева,което е приемливо.
- JayCutler
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 166
- Регистриран на: 18.11.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330D
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Свирене на ТУРБОТО
Извинявам се предварително, че възкресявам толкова стара тема, но ми трябва адекватен съвет.
Става въпрос за 330д 204к.с.
Ситуацията е следната:
Автомобила е новозакупен и е шофиран не повече от 300км., но шумове не съм забелязал.
След кратък престой в бокса се наложи да се сменят: тампони на мотор и кутия, изпускателен колектор (с чугунен), двата термостата, със съответните им гарнитури.
След, като си взех колата обаче ми направи впечетление, че турбото отчетливо се чува. И по-точно го определям като свирукане, което започва от около 1000 до към 1800-2000 оборота и след това изчезва. Появява се и като върна газта в обратния ред.
Според вас дали е въпрос на тръгнало турбо или нещо около ремонта, като некачествено уплътнение или друга механична причина.
Благодаря, предварително.
Става въпрос за 330д 204к.с.
Ситуацията е следната:
Автомобила е новозакупен и е шофиран не повече от 300км., но шумове не съм забелязал.
След кратък престой в бокса се наложи да се сменят: тампони на мотор и кутия, изпускателен колектор (с чугунен), двата термостата, със съответните им гарнитури.
След, като си взех колата обаче ми направи впечетление, че турбото отчетливо се чува. И по-точно го определям като свирукане, което започва от около 1000 до към 1800-2000 оборота и след това изчезва. Появява се и като върна газта в обратния ред.
Според вас дали е въпрос на тръгнало турбо или нещо около ремонта, като некачествено уплътнение или друга механична причина.
Благодаря, предварително.
- tago77
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 28.09.2017
- Местоположение: Каварна
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
- Мечтае да кара: Подводнца
Re: Свирене на ТУРБОТО
Нормално е да свисти в тези обороти,ако почне да вие като линеика и във високите обороти,тогаз става лоши.
- JayCutler
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 166
- Регистриран на: 18.11.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330D
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Свирене на ТУРБОТО
tago77 написа:Нормално е да свисти в тези обороти,ако почне да вие като линеика и във високите обороти,тогаз става лоши.
Не мога да се съглася, колега.
Шофирал съм доста дизелови автомобили, това ми е първия с чуваща се турбина. Определено е паразитен шум.
Интересното, е че преди ремонта това свирене го нямаше. Изпускателният колектор имаше множество пробойни. Възможно ли е поради това шумът да е бил прикрит ?
- dxd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 173
- Регистриран на: 3.01.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: както я може.
- Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.
Re: Свирене на ТУРБОТО
JayCutler написа:tago77 написа:Нормално е да свисти в тези обороти,ако почне да вие като линеика и във високите обороти,тогаз става лоши.
Не мога да се съглася, колега.
Шофирал съм доста дизелови автомобили, това ми е първия с чуваща се турбина. Определено е паразитен шум.
Интересното, е че преди ремонта това свирене го нямаше. Изпускателният колектор имаше множество пробойни. Възможно ли е поради това шумът да е бил прикрит ?
По скоро може да са ти чопнали катализаторите,така става като се махнат,ако си имал преди това такива де.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Свирене на ТУРБОТО
Това е напълно нормално.JayCutler написа:Извинявам се предварително, че възкресявам толкова стара тема, но ми трябва адекватен съвет.
Става въпрос за 330д 204к.с.
Ситуацията е следната:
Автомобила е новозакупен и е шофиран не повече от 300км., но шумове не съм забелязал.
След кратък престой в бокса се наложи да се сменят: тампони на мотор и кутия, изпускателен колектор (с чугунен), двата термостата, със съответните им гарнитури.
След, като си взех колата обаче ми направи впечетление, че турбото отчетливо се чува. И по-точно го определям като свирукане, което започва от около 1000 до към 1800-2000 оборота и след това изчезва. Появява се и като върна газта в обратния ред.
Според вас дали е въпрос на тръгнало турбо или нещо около ремонта, като некачествено уплътнение или друга механична причина.
Благодаря, предварително.
И двата дизела, който карам са със същото поведение на звука от турбината. Винаги когато развърта се чува и след 1800-2000 оборота утихва.
Минавам 50000 км годишно.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Свирене на ТУРБОТО
JayCutler написа:Извинявам се предварително, че възкресявам толкова стара тема, но ми трябва адекватен съвет.
Става въпрос за 330д 204к.с.
Ситуацията е следната:
Автомобила е новозакупен и е шофиран не повече от 300км., но шумове не съм забелязал.
След кратък престой в бокса се наложи да се сменят: тампони на мотор и кутия, изпускателен колектор (с чугунен), двата термостата, със съответните им гарнитури.
След, като си взех колата обаче ми направи впечетление, че турбото отчетливо се чува. И по-точно го определям като свирукане, което започва от около 1000 до към 1800-2000 оборота и след това изчезва. Появява се и като върна газта в обратния ред.
Според вас дали е въпрос на тръгнало турбо или нещо около ремонта, като некачествено уплътнение или друга механична причина.
Благодаря, предварително.
Имам този шум (виене у-и-у-у-у като линейка до 2000 оборота) откакто имам автомобила - 3 години и 45000 км. Понякога изобщо не се чува с дни, понякога се натрапва страшно силно и на следващия ден примерно няма никакъв шум. Може и затова ти да не си го чул първите 300 км. Имам всички катализатори и съм с оригиналния колектор. Преди около 10 000 км сменях едни упътнения на чистия охлюв, че имаше малко мазно. Накарах майстора да провери оста на турбинката. Той я бута лекичко с пръсти и каза, че има много малък радиален луфт, който за 250 К е направо перфектен. Оттогава карам някакси по-спокойно.
Препоръчвам ти, ако те притеснява виенето, махни смукателния маркуч на турбината и провери внимателно оста за луфтове. То ще си покаже. Доколкото знам аксиалният луфт е по-гаден. Разбира се, Не е гаранция, че в един хубав ден няма да изтрещи, но е някакво успокоение. Чувал съм за хора без абсолютно никакви виенета са им гърмяли турбините по магистралата.
- JayCutler
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 166
- Регистриран на: 18.11.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330D
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Свирене на ТУРБОТО
NGneer4eto написа:Имам този шум (виене у-и-у-у-у като линейка до 2000 оборота) откакто имам автомобила - 3 години и 45000 км. Понякога изобщо не се чува с дни, понякога се натрапва страшно силно и на следващия ден примерно няма никакъв шум. Може и затова ти да не си го чул първите 300 км. Имам всички катализатори и съм с оригиналния колектор. Преди около 10 000 км сменях едни упътнения на чистия охлюв, че имаше малко мазно. Накарах майстора да провери оста на турбинката. Той я бута лекичко с пръсти и каза, че има много малък радиален луфт, който за 250 К е направо перфектен. Оттогава карам някакси по-спокойно.
Препоръчвам ти, ако те притеснява виенето, махни смукателния маркуч на турбината и провери внимателно оста за луфтове. То ще си покаже. Доколкото знам аксиалният луфт е по-гаден. Разбира се, Не е гаранция, че в един хубав ден няма да изтрещи, но е някакво успокоение. Чувал съм за хора без абсолютно никакви виенета са им гърмяли турбините по магистралата.
Да предстой да се провери луфта, но за целта трябва да я закарам където трябва.
Благодаря, колеги .
Между другото, чисто информативно, какво се случва, като изгърми турбото?
- dxd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 173
- Регистриран на: 3.01.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: както я може.
- Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.
Re: Свирене на ТУРБОТО
JayCutler написа:NGneer4eto написа:Имам този шум (виене у-и-у-у-у като линейка до 2000 оборота) откакто имам автомобила - 3 години и 45000 км. Понякога изобщо не се чува с дни, понякога се натрапва страшно силно и на следващия ден примерно няма никакъв шум. Може и затова ти да не си го чул първите 300 км. Имам всички катализатори и съм с оригиналния колектор. Преди около 10 000 км сменях едни упътнения на чистия охлюв, че имаше малко мазно. Накарах майстора да провери оста на турбинката. Той я бута лекичко с пръсти и каза, че има много малък радиален луфт, който за 250 К е направо перфектен. Оттогава карам някакси по-спокойно.
Препоръчвам ти, ако те притеснява виенето, махни смукателния маркуч на турбината и провери внимателно оста за луфтове. То ще си покаже. Доколкото знам аксиалният луфт е по-гаден. Разбира се, Не е гаранция, че в един хубав ден няма да изтрещи, но е някакво успокоение. Чувал съм за хора без абсолютно никакви виенета са им гърмяли турбините по магистралата.
Да предстой да се провери луфта, но за целта трябва да я закарам където трябва.
Благодаря, колеги .
Между другото, чисто информативно, какво се случва, като изгърми турбото?
Почваш да следиш обявите в мобиле и карса за нещо ново.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Свирене на ТУРБОТО
JayCutler написа:NGneer4eto написа:Имам този шум (виене у-и-у-у-у като линейка до 2000 оборота) откакто имам автомобила - 3 години и 45000 км. Понякога изобщо не се чува с дни, понякога се натрапва страшно силно и на следващия ден примерно няма никакъв шум. Може и затова ти да не си го чул първите 300 км. Имам всички катализатори и съм с оригиналния колектор. Преди около 10 000 км сменях едни упътнения на чистия охлюв, че имаше малко мазно. Накарах майстора да провери оста на турбинката. Той я бута лекичко с пръсти и каза, че има много малък радиален луфт, който за 250 К е направо перфектен. Оттогава карам някакси по-спокойно.
Препоръчвам ти, ако те притеснява виенето, махни смукателния маркуч на турбината и провери внимателно оста за луфтове. То ще си покаже. Доколкото знам аксиалният луфт е по-гаден. Разбира се, Не е гаранция, че в един хубав ден няма да изтрещи, но е някакво успокоение. Чувал съм за хора без абсолютно никакви виенета са им гърмяли турбините по магистралата.
Да предстой да се провери луфта, но за целта трябва да я закарам където трябва.
Благодаря, колеги .
Между другото, чисто информативно, какво се случва, като изгърми турбото?
Зависи! Ако колата ти е автоматик си доста прецакан. Ако си ръчка. потърси из нета diesel runaway и как да угасиш двигателя. Разбира се в много от случаите не се получава diesel runaway, а просто губиш мощност и почва да пуши черно. Ако не гори много масло я закарваш в най-близкия сервиз, ако гори,по-добре с пътна помощ. Прецакана турбина не е кой-знае колко скъп ремонта. Въпросът е да не скапе двигателя. Много познати имам, които са го преживявали и си карат колите.
- JayCutler
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 166
- Регистриран на: 18.11.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330D
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Свирене на ТУРБОТО
Автомат съм.... Гледах за ръчка, че се включва висока предавка да се задави, но за автомат ?
Дано не се стига до там.
Дано не се стига до там.
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: Свирене на ТУРБОТО
Принципно при рън-ъуей дизел с автомат няма ли да свърши работа набиването на последна предавка с ръчен режим, за да се задави мотора, или компа се щащка и почва да си връща автоматично ниските предавки???
- dxd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 173
- Регистриран на: 3.01.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: както я може.
- Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.
Re: Свирене на ТУРБОТО
hitar_potar написа:Принципно при рън-ъуей дизел с автомат няма ли да свърши работа набиването на последна предавка с ръчен режим, за да се задави мотора, или компа се щащка и почва да си връща автоматично ниските предавки???
При автомат трябва да си много бърз и сръчен.Отваряш капака,махаш гуменото гуфре на въздушния ф-р и буташ голям парцал в пластмасовата тръба да спре въздушния поток и ще се задави и изгасне.Ако е малък парцала може и да го отнесе и става по-лошо.Но това е начина за автомат.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Свирене на ТУРБОТО
dxd написа:hitar_potar написа:Принципно при рън-ъуей дизел с автомат няма ли да свърши работа набиването на последна предавка с ръчен режим, за да се задави мотора, или компа се щащка и почва да си връща автоматично ниските предавки???
При автомат трябва да си много бърз и сръчен.Отваряш капака,махаш гуменото гуфре на въздушния ф-р и буташ голям парцал в пластмасовата тръба да спре въздушния поток и ще се задави и изгасне.Ако е малък парцала може и да го отнесе и става по-лошо.Но това е начина за автомат.
Да, това е може би единствения и най-ефективен начин. Добре е колегата да си направи една пробна тренировка и парцалът да е голям, че трябва доста плътно да се натъпче във въздховода. А той - един правоъгълен... Даже и аз с ръчката се замислям да си намеря такъв парцал, че знае ли се дали ще угасне на 6-та.
- Miroslaav07
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 9.06.2021
- Пол: Мъж
Re: Свирене на ТУРБОТО
Здравейте! Искам да попитам какъв може да е проблема при е46 320д 136кс 2000г, сутринта като запалих колата не беше студено! Турбото свиреше нормално и след някъде 30 секунди от капака започна да пуши и турбото започна да свири мноого и почна колата започна да бръмчи и като я форсирах турбото свиреше като пипано тя е напълно стокова и нормална турбина и започна да мирише, от какво може да е???!???!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани