Колебание на оборотите

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Колебание на оборотите

Мнение от HackeD » 15 Авг 2014, 17:11

Значи проблема е когато колата е студена и на бензин и на газ както си седи на нормално обороти изведнъж падат до 500 и пак се вдигат, след 5-10 сек пак така в момента в който колата загрее проблема напълно изчезва. Забелязах и друго на бензин когато е загряла държи хубави обороти обаче като се загледам в стрелката мърда с милиметър, когато превключа на газ това трептене го няма абсолютно перфектни обороти държи...? Бях чел някъде да стъпковото моторче, че е хубаво да се почисти, дроселовата клапа е почистена, всички филтри са нови.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Колебание на оборотите

Мнение от hacker4eto1 » 15 Авг 2014, 17:48

Някаква диагностика правил ли си колега ?
Имах подобен проблем и се оправи чак след след смяната на О-ринговете на ваноса ,проучи и този въпрос , не казвам веднага сменяй :oops: ,аз се борих на тоя фронт доста..
Смених свещи ,
После пипах по това:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=339037&p=3703502
После сменях лули на проблемните цилиндри 1,4 според Инпа (не че и вярвам много ама все пак ориентир)
Чистих дросел преди клапана за картерни газове ..НЕ помогна.
Сменях дебитомер с работещ от друга кола... Не помогна.
Сменях Датчик разпределителен вал на изходящият с оригинален чисто нов поради грешка за не работещ такъв от Инпа,като
единственото което се промени ,че грешка там не записва вече.
Смених всички гумени маншони след дебитомер и до дросела..Без промяна.
Пръскал съм със спрей не смуче от никъде....
Направих това:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=3786857
И проблема изчезна тотално..
По принцип проблема ми беше най-силно изразен по към хладните сутрини паля мотора, завърта от раз и след 1 мин. като спаднат до Idle оборотите и се почва едно клатене...
докато колата излезе от първата втората черта и спря ли на някой светофар и пак се почва... Като загрей проблеми никакви :conf: :conf: :conf:
Сега е топло ,повярвай ми като стане по хладно ще ти съсипе нервите това... :mrgreen:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Колебание на оборотите

Мнение от HackeD » 15 Авг 2014, 18:00

Диагностика съм правил, излезе проблем в запалването на 3 и 5 цилиндър смених свещите след това но не съм закачал пак на диагностика. Ванусите не се чуват грам, изобщо не тракат. Ще пробвам с чистене на стъпковото моторче, пък да видим. А този филтър картерни газове не съм го сменял, той за какво служи точно?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Колебание на оборотите

Мнение от hacker4eto1 » 15 Авг 2014, 18:24

HackeD написа:Диагностика съм правил, излезе проблем в запалването на 3 и 5 цилиндър смених свещите след това но не съм закачал пак на диагностика. Ванусите не се чуват грам, изобщо не тракат. Ще пробвам с чистене на стъпковото моторче, пък да видим. А този филтър картерни газове не съм го сменял, той за какво служи точно?

Тракането на ваносите не е свързано със О-ринговете те са от друг елемент ,вътре в самият ванос има един аксиален лагер който е между един метален Пакет, тоя пакет с времето му се намаля широчината и се образува един луфт и започва тракането... това се води rattle kit.
От друга страна О-ринговете са за да може ваноса да прави нужното налягане с времето тези гуми се изпичат и свиват и цилиндъра вътре си ходи свободно и самият ванос не функционира правилно.
Може да нямаш тракане ,но да си за смяна на О-ринговете... това са 2 отделни състояния.. Аз ги смених и тях поради простата причина да не отварям повторно..
Клапана на картерните газове или още казано CCV valve ти е за да може маслените пари които излизат от мотора да отиват във него там кондензират, остатъчното масло което се отдели се връща обратно през щеката в картера ,а другите газове се връщат за изгаряне през смукателният колектор... Това води до омасляване и трупане на нагар по колектора но за сметка на това, колата ти не изхвърля вреден продукт в атмосферата ,а го изгаря :yes: с 2 думи вредно за мотора ,полезно за природата :yes: Дават му среден пробег около 70К и след това се сменя.Проблема идва най -често от магистралите които свързват това нещо с времето се изпичат и пукат и цепят и мотора взима въздух и почва да прави мизерия... По рядко се случва самият Клапан да му се е скъсала мембраната и да изпуска...
Може да го тестваш дали работи добре клапана по няколко начина.
1. отваряш тапата на маслото никакви шумове не трябва да се чуват ако си гледаш междузвездни войни и знаеш как звучи Чубака е не трябва този герой да се чува от вътре :mhihi:
Слагаш Фолио за готвене на отвора , и трябва да смуче или да потъне макс 1 ,2 милиметра.
2 . варианта е следния махаш щеката махаш и маркуча който излиза от капака на валовете тоя до ваносите дето е и духаш силно през маркуча от среща трябва да чуеш как маслото в картера прави Джубур Джубур... да бълбука,ако не бълбука маркуча под клапана който влиза във щеката с маслото е скъсан там е едно гадно "Г" образно рамо дето се чупи направо...
Тоя клапан може да кара колата да пуши отзад повече от нормалното и да гори масло... прецаква вакума на мотора ако има скъсана магистрала по клапана и там се вкарваш във филм.
Клапана задължително да е оригинален маркучите и те е добре да се сменят приблизителна цена 250 лева :mhihi:
Тоя клапан също трупа и много гадна на вид майонеза който още повече го задръства....
п.п Надявам се разбра на кратко какво прави
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Колебание на оборотите

Мнение от HackeD » 17 Авг 2014, 0:21

Ванусите ще ги мислим. А това с фолиото ще го пробвам, иначе за 5000км ( почти постоянно стъпки) съм долял 100мл. масло и то след карането на Калояново, колата грам не пуши, маслото е 10w40 обаче след няколко обиколки в жегата на пистата повдигачите достааа тракаха, и мисля следващата смяна да слагам 10w60.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: Англия
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF

Re: Колебание на оборотите

Мнение от rap17ka7a » 17 Авг 2014, 16:54

На моята видях, че са сменяни бобините на свещите всичките, а онзи ден като отиде на диагностика видях и грешка като твоята само че на 4-ти и 6-ти цилиндър. Незнам дали нещата са свързани, но си струва да се проверят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1670
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Колебание на оборотите

Мнение от host » 18 Авг 2014, 19:55

Въпреки, че си я закачал на диагностика... Сондите как са погледнал ли си? Просто като насока.

Друга идея също
https://www.youtube.com/watch?v=ikLj2aV ... ata_player

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW 318CI
Мечтае да кара: е92

Re: Колебание на оборотите

Мнение от desislav88 » 19 Авг 2014, 0:18

HackeD написа:Диагностика съм правил, излезе проблем в запалването на 3 и 5 цилиндър смених свещите след това но не съм закачал пак на диагностика. Ванусите не се чуват грам, изобщо не тракат. Ще пробвам с чистене на стъпковото моторче, пък да видим. А този филтър картерни газове не съм го сменял, той за какво служи точно?

Провеери си маркуча от капака на главата към клапана за картерните газове ,и аз имах същия проблем и смених го и проблема изчезна ,той се беше разложил .Намира се под кутията за филтъра за купето. Успех ! Моя маркуч е 12мм .Купи си масло устойчив .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 13.04.2007
Местоположение: Пловдив

Re: Колебание на оборотите

Мнение от lordtwister » 19 Авг 2014, 0:57

При мен вече няколко 328-ци ми карат с този проблем и всеки път излиза проблема в О-пръстените, сменям и проблема се оправя :yes:
Но не е лошо и CCV клапана с маркучите да се види как е.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Колебание на оборотите

Мнение от hacker4eto1 » 19 Авг 2014, 7:52

lordtwister написа:При мен вече няколко 328-ци ми карат с този проблем и всеки път излиза проблема в О-пръстените, сменям и проблема се оправя :yes:
Но не е лошо и CCV клапана с маркучите да се види как е.

Кои от многото колега :mrgreen:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 13.04.2007
Местоположение: Пловдив

Re: Колебание на оборотите

Мнение от lordtwister » 20 Авг 2014, 0:32

hacker4eto1 написа:
lordtwister написа:При мен вече няколко 328-ци ми карат с този проблем и всеки път излиза проблема в О-пръстените, сменям и проблема се оправя :yes:
Но не е лошо и CCV клапана с маркучите да се види как е.

Кои от многото колега :mrgreen:


CCV клапана с маркучите :mrgreen:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Колебание на оборотите

Мнение от hacker4eto1 » 20 Авг 2014, 9:00

lordtwister написа:
hacker4eto1 написа:
lordtwister написа:При мен вече няколко 328-ци ми карат с този проблем и всеки път излиза проблема в О-пръстените, сменям и проблема се оправя :yes:
Но не е лошо и CCV клапана с маркучите да се види как е.

Кои от многото колега :mrgreen:


CCV клапана с маркучите :mrgreen:

питам понеже каза О-пръстените, а по тоя клапан такива няма има само един и той е долу на щеката която влиза в картера.
П.П по някога и там прави проблеми..
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Колебание на оборотите

Мнение от HackeD » 20 Авг 2014, 11:05

Ето какво точно се случва


ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Колебание на оборотите

Мнение от hacker4eto1 » 20 Авг 2014, 12:16

За мене това си е ванос проблем колега :confused:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 11.08.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: M3 & 320i

Re: Колебание на оборотите

Мнение от kpa » 20 Авг 2014, 13:44

Имах подобен проблем и след доста четене по интернет, бях почти убеден, че е от ваносите.
В крайна сметка закачих на диагностика и ми хвърли грешка от camshaft position sensor. Откакто го смених оборотите не помръдват.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook