Колебание на оборотите
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Колебание на оборотите
Значи проблема е когато колата е студена и на бензин и на газ както си седи на нормално обороти изведнъж падат до 500 и пак се вдигат, след 5-10 сек пак така в момента в който колата загрее проблема напълно изчезва. Забелязах и друго на бензин когато е загряла държи хубави обороти обаче като се загледам в стрелката мърда с милиметър, когато превключа на газ това трептене го няма абсолютно перфектни обороти държи...? Бях чел някъде да стъпковото моторче, че е хубаво да се почисти, дроселовата клапа е почистена, всички филтри са нови.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Колебание на оборотите
Някаква диагностика правил ли си колега ?
Имах подобен проблем и се оправи чак след след смяната на О-ринговете на ваноса ,проучи и този въпрос , не казвам веднага сменяй
,аз се борих на тоя фронт доста..
Смених свещи ,
После пипах по това:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=339037&p=3703502
После сменях лули на проблемните цилиндри 1,4 според Инпа (не че и вярвам много ама все пак ориентир)
Чистих дросел преди клапана за картерни газове ..НЕ помогна.
Сменях дебитомер с работещ от друга кола... Не помогна.
Сменях Датчик разпределителен вал на изходящият с оригинален чисто нов поради грешка за не работещ такъв от Инпа,като
единственото което се промени ,че грешка там не записва вече.
Смених всички гумени маншони след дебитомер и до дросела..Без промяна.
Пръскал съм със спрей не смуче от никъде....
Направих това:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=3786857
И проблема изчезна тотално..
По принцип проблема ми беше най-силно изразен по към хладните сутрини паля мотора, завърта от раз и след 1 мин. като спаднат до Idle оборотите и се почва едно клатене...
докато колата излезе от първата втората черта и спря ли на някой светофар и пак се почва... Като загрей проблеми никакви
Сега е топло ,повярвай ми като стане по хладно ще ти съсипе нервите това...
Имах подобен проблем и се оправи чак след след смяната на О-ринговете на ваноса ,проучи и този въпрос , не казвам веднага сменяй
Смених свещи ,
После пипах по това:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=339037&p=3703502
После сменях лули на проблемните цилиндри 1,4 според Инпа (не че и вярвам много ама все пак ориентир)
Чистих дросел преди клапана за картерни газове ..НЕ помогна.
Сменях дебитомер с работещ от друга кола... Не помогна.
Сменях Датчик разпределителен вал на изходящият с оригинален чисто нов поради грешка за не работещ такъв от Инпа,като
единственото което се промени ,че грешка там не записва вече.
Смених всички гумени маншони след дебитомер и до дросела..Без промяна.
Пръскал съм със спрей не смуче от никъде....
Направих това:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=3786857
И проблема изчезна тотално..
По принцип проблема ми беше най-силно изразен по към хладните сутрини паля мотора, завърта от раз и след 1 мин. като спаднат до Idle оборотите и се почва едно клатене...
докато колата излезе от първата втората черта и спря ли на някой светофар и пак се почва... Като загрей проблеми никакви
Сега е топло ,повярвай ми като стане по хладно ще ти съсипе нервите това...
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: Колебание на оборотите
Диагностика съм правил, излезе проблем в запалването на 3 и 5 цилиндър смених свещите след това но не съм закачал пак на диагностика. Ванусите не се чуват грам, изобщо не тракат. Ще пробвам с чистене на стъпковото моторче, пък да видим. А този филтър картерни газове не съм го сменял, той за какво служи точно?
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Колебание на оборотите
HackeD написа:Диагностика съм правил, излезе проблем в запалването на 3 и 5 цилиндър смених свещите след това но не съм закачал пак на диагностика. Ванусите не се чуват грам, изобщо не тракат. Ще пробвам с чистене на стъпковото моторче, пък да видим. А този филтър картерни газове не съм го сменял, той за какво служи точно?
Тракането на ваносите не е свързано със О-ринговете те са от друг елемент ,вътре в самият ванос има един аксиален лагер който е между един метален Пакет, тоя пакет с времето му се намаля широчината и се образува един луфт и започва тракането... това се води rattle kit.
От друга страна О-ринговете са за да може ваноса да прави нужното налягане с времето тези гуми се изпичат и свиват и цилиндъра вътре си ходи свободно и самият ванос не функционира правилно.
Може да нямаш тракане ,но да си за смяна на О-ринговете... това са 2 отделни състояния.. Аз ги смених и тях поради простата причина да не отварям повторно..
Клапана на картерните газове или още казано CCV valve ти е за да може маслените пари които излизат от мотора да отиват във него там кондензират, остатъчното масло което се отдели се връща обратно през щеката в картера ,а другите газове се връщат за изгаряне през смукателният колектор... Това води до омасляване и трупане на нагар по колектора но за сметка на това, колата ти не изхвърля вреден продукт в атмосферата ,а го изгаря
Може да го тестваш дали работи добре клапана по няколко начина.
1. отваряш тапата на маслото никакви шумове не трябва да се чуват ако си гледаш междузвездни войни и знаеш как звучи Чубака е не трябва този герой да се чува от вътре
Слагаш Фолио за готвене на отвора , и трябва да смуче или да потъне макс 1 ,2 милиметра.
2 . варианта е следния махаш щеката махаш и маркуча който излиза от капака на валовете тоя до ваносите дето е и духаш силно през маркуча от среща трябва да чуеш как маслото в картера прави Джубур Джубур... да бълбука,ако не бълбука маркуча под клапана който влиза във щеката с маслото е скъсан там е едно гадно "Г" образно рамо дето се чупи направо...
Тоя клапан може да кара колата да пуши отзад повече от нормалното и да гори масло... прецаква вакума на мотора ако има скъсана магистрала по клапана и там се вкарваш във филм.
Клапана задължително да е оригинален маркучите и те е добре да се сменят приблизителна цена 250 лева
Тоя клапан също трупа и много гадна на вид майонеза който още повече го задръства....
п.п Надявам се разбра на кратко какво прави
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: Колебание на оборотите
Ванусите ще ги мислим. А това с фолиото ще го пробвам, иначе за 5000км ( почти постоянно стъпки) съм долял 100мл. масло и то след карането на Калояново, колата грам не пуши, маслото е 10w40 обаче след няколко обиколки в жегата на пистата повдигачите достааа тракаха, и мисля следващата смяна да слагам 10w60.
- rap17ka7a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: Англия
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF
Re: Колебание на оборотите
На моята видях, че са сменяни бобините на свещите всичките, а онзи ден като отиде на диагностика видях и грешка като твоята само че на 4-ти и 6-ти цилиндър. Незнам дали нещата са свързани, но си струва да се проверят.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Колебание на оборотите
Въпреки, че си я закачал на диагностика... Сондите как са погледнал ли си? Просто като насока.
Друга идея също
https://www.youtube.com/watch?v=ikLj2aV ... ata_player
Друга идея също
https://www.youtube.com/watch?v=ikLj2aV ... ata_player
- desislav88
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318CI
- Мечтае да кара: е92
Re: Колебание на оборотите
HackeD написа:Диагностика съм правил, излезе проблем в запалването на 3 и 5 цилиндър смених свещите след това но не съм закачал пак на диагностика. Ванусите не се чуват грам, изобщо не тракат. Ще пробвам с чистене на стъпковото моторче, пък да видим. А този филтър картерни газове не съм го сменял, той за какво служи точно?
Провеери си маркуча от капака на главата към клапана за картерните газове ,и аз имах същия проблем и смених го и проблема изчезна ,той се беше разложил .Намира се под кутията за филтъра за купето. Успех ! Моя маркуч е 12мм .Купи си масло устойчив .
- lordtwister
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 13.04.2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Колебание на оборотите
При мен вече няколко 328-ци ми карат с този проблем и всеки път излиза проблема в О-пръстените, сменям и проблема се оправя
Но не е лошо и CCV клапана с маркучите да се види как е.
Но не е лошо и CCV клапана с маркучите да се види как е.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Колебание на оборотите
lordtwister написа:При мен вече няколко 328-ци ми карат с този проблем и всеки път излиза проблема в О-пръстените, сменям и проблема се оправя![]()
Но не е лошо и CCV клапана с маркучите да се види как е.
Кои от многото колега
- lordtwister
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 13.04.2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Колебание на оборотите
hacker4eto1 написа:lordtwister написа:При мен вече няколко 328-ци ми карат с този проблем и всеки път излиза проблема в О-пръстените, сменям и проблема се оправя![]()
Но не е лошо и CCV клапана с маркучите да се види как е.
Кои от многото колега
CCV клапана с маркучите
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Колебание на оборотите
lordtwister написа:hacker4eto1 написа:lordtwister написа:При мен вече няколко 328-ци ми карат с този проблем и всеки път излиза проблема в О-пръстените, сменям и проблема се оправя![]()
Но не е лошо и CCV клапана с маркучите да се види как е.
Кои от многото колега
CCV клапана с маркучите
питам понеже каза О-пръстените, а по тоя клапан такива няма има само един и той е долу на щеката която влиза в картера.
П.П по някога и там прави проблеми..
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: Колебание на оборотите
Ето какво точно се случва
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Колебание на оборотите
За мене това си е ванос проблем колега 
- kpa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 11.08.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: M3 & 320i
Re: Колебание на оборотите
Имах подобен проблем и след доста четене по интернет, бях почти убеден, че е от ваносите.
В крайна сметка закачих на диагностика и ми хвърли грешка от camshaft position sensor. Откакто го смених оборотите не помръдват.
В крайна сметка закачих на диагностика и ми хвърли грешка от camshaft position sensor. Откакто го смених оборотите не помръдват.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
