Диагностика, кодиране и програмиране
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Диагностика, кодиране и програмиране
Тази тема е за споделяне на знания, опит и инструкции за работа при любителските диагностика, кодиране и програмиране в БМВ Е46. Нека който има желание да сподели знанията си в областта на програмирането, обяснявайки процедурите в този процес. Който пък има желание да се учи и му е трудно да се справи сам - да пита тук
Обаче ако някой се надява, че друг ще му налива знания в главата докато си пие биричката - няма да я бъде !
Приемат се и цитати на посочената тематика и от други теми.
Обаче ако някой се надява, че друг ще му налива знания в главата докато си пие биричката - няма да я бъде !
Приемат се и цитати на посочената тематика и от други теми.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Може да започнем така:
badsharki написа:cls6666 написа:а как излизат живите данни при диса ,че само веднъж попаднах случайно и после не открих нищо
За DDE 2.2
Правиш Short Test --> Control-Module function --> Function selection --> Избираш Drive/Diesel Engine Electronics --> Test Plan --> Цъкаш --> Идентивицира ЕКУ-то и пак --> Expert mode и --> Diagnosis request и ... и си в живите данни.
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
slitter написа:Здравейте Колеги, пускам този пост, за да обясня как се сдобих с борд комютър вече за 100лв. Ще го опиша по стъпки.
1. Трябва да се сдобиете с лостче за мигачите на което го има бутона за ВС. Има го по Симеон, намира се на цена около 70лв. В Дару/Камор около 190лв. Не си заслужава ново!!!
2. След това трябва да го монтирате. За целта се сваля първо волана. Отзад има две болчета еврейска звезда, развиват се и пада предната част заедно с бега. Ще забележите букса, на която се държи. Без да се притеснявате откачате буксата, без да е откачен акумулатора, но колата не трябва да е включена в никакво положение (ключа на степен нула и не пипате докато не свършите с процедурата). Ако направите така, както Ви казвам, няма опасност да Ви светне лампата за бега и да набие грешка.
3. След като свалите волана преминавате към махане на пластмасите зад него. За целта отгоре има пластмасова рапитка, която внимателно се отвива и маха, а отдолу има още една кругла джаджа, на която има дупчица, в която буркате с нещо остро и натискате. Така се откача и долната част. След това внимателно с тънка права отвертка разкачате горната и долната пластмаса, но внимавайте да не остъавите следи от отчертката. Целта е да се разкачат от допълнително сложените щипки.
4. Вече имате достъп до лостчетата. След като волана го няма, издърпвате двете лостчета бавно назад към вас, заедно с планката, която ги дъежи и двете лостчета и внимателно сваляте това на мигачите.
5. Сменяте си с новото и след това обратната пртоцедура.
6. След като сте сглобили всичко трябва да посетите сервиз. Да ви кажа не ходете в Камор щото ше ви гледат тъпо. Аз бях там!!! Записаха ми час, ама реших да не хода, щото почнаха да ме убеждават, че немало да стане. В севиза трябва да разполагат със софтуер на БМВ за диагностика MODIC или DIS. Като идете там може да не знаят къде да пипат, затова в точка 7 ще опиша къде точно се пипа в програмата.
7. Намирате в менюто това:
1) Go to ZCS Coding
2) Select E46 Series
3) Select Recode or retrofit
4) Select Kombi
5) Select Turn Signal
6) Enable OBC
8. Вече имате Борд Компютър и всичко си работи супер, се едно е фабрично. То така си го правят фабрично!!!
Успех на всички.
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
slitter написа:Дори да нямате вградена фабрична аларма можете да активирате тази функция посредством кодировка с GT1 DIS. Става по следния начин:
1. Влизате в менюто за кодиране
2. Избирате Е46
3. Избирате RETROFIT
4. Избирате ALARM..... (пъва функция в списъка е)
5. Довършвате процедурата до края, натискайки няколко пъти (така приемате указанията, които ви се дават от програмата) бутон зелена стрелка долу вдясно на екрана.
С това прекодирането приключва, таблото се рестартира и вие получавате екстрата със светлинната индикация на мигачите при заклчване. Ако някой опита да проникне в колата, щесе задействат аварийните светлини, естествено без звъковата сигнализация. За тези, които искат да имат алармата могат да интегрират гонг външен и датчици в купето. След препрограмирването ще работят предполагам.
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
slitter написа:Akтивация на дневните светлини с ГТ1 ДИС
Here's how to Activate/De-activate the Daytime Driving Light (DRL):
1) Main DIS screen ------> 2) Select: Coding/Programming
3) Select: Car Memory --> 4) Confirm connected to OBDII & key position #2
5) Pre data read --------> 6) Actual data read
7) Select: Lighting ------> Select: External Lights
9) Select: Daytime Driving Light -> 10) Select: Active or Not Active
11) Selection confirmation -> 12) Returns to Car Memory Menu automatically after confirmation
13) Scroll down, Select: Set Vehicle -> 14) Displays what will be set
15) Ignition on/off & confirm setting -> 16) Select: Yes
17) Setting (encoding) --> 18) Setting completed!
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Защо ли имам чувството че няма да има много споделена информация
И за да не съм напълно Офф как е най-добре да се гаси ДИС-а(не този от склад66 ако има някакво значение)?
И за да не съм напълно Офф как е най-добре да се гаси ДИС-а(не този от склад66 ако има някакво значение)?
- Next
- старши ентусиаст
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Интересуваме за зануляването за маслото. И как се програмира на по малко километри от 25 000 да е интервала. Примерно на 10 000км. Темата е уникална.
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Next написа:Интересуваме за зануляването за маслото. И как се програмира на по малко километри от 25 000 да е интервала. Примерно на 10 000км. Темата е уникална.
Пробвах да го зануля на по-малка дистанция но не става,поне аз не можах да го направя
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
martin_g60 написа::OT: Защо ли имам чувството че няма да има много споделена информация
И за да не съм напълно Офф как е най-добре да се гаси ДИС-а(не този от склад66 ако има някакво значение)?
защото сме такива, за съжаление
mad_presley написа:Понеже това е единствената полезна тема в целия форум от този род, нека ви дам още малко жокери
Както някои хора знаят, изключването на UNIX никога не е било добра идея.Предполагам повечето от вас изключват виртуалната машина, докато е зареден DIS, а това гарантирано води до скапване на файловата система и в резултат DIS-а рано или късно крашва.
Ето как правилно трябва да се изключва DIS:
Вариант 1 - CTRL+ALT+F3, влизате с root и парола, натискате още веднъж ENTER докато видите # и пишете "init 0" или "shutdown now" (без кавичките).
Вариант 2 - Отивате на Administration и избирате Touchscreen Calibration.Въвеждате паролата, която ако сте ползвали инструкциите в началото на темата е 12345 и ви се показва UNIX екрана.Избирате селекцията Shutdown DIS (мисля, че беше 0).
Аз лично предпочитам вариант 1, защото ми е по-бърз
Понеже знам, че много хора се оплакват, че инсталацията на DIS през VMWare не е стабилна, съм сигурен, че проблемът им е точно в незнанието как да изключат UNIX.Изключвайте винаги правилно програмата и ви гарантирам дълга и безпроблемна работа с диагностиката
ако толкова е проблемно гасенето освен със съспенд може да ви пратя англ. дис с парола ... 12345 (мисля )
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Next написа:Интересуваме за зануляването за маслото.
Зануляването на маслото го имаш както в ДИС-а, така и в ИНПА-та. И в двете го търси в "Instrument cluster". За ИНПА-та мисля беше в "Activating", гледай за SII Reset.
Next написа:И как се програмира на по малко километри от 25 000 да е интервала. Примерно на 10 000км. Темата е уникална.
Трябва да добавиш този бит към ZCS/VO на колата:
S988A - Coding Maintenance Interval Stage 2. С това интервала ти за маслото ще стане на 12 500 км.
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
badsharki написа:Next написа:Интересуваме за зануляването за маслото.
Зануляването на маслото го имаш както в ДИС-а, така и в ИНПА-та. И в двете го търси в "Instrument cluster". За ИНПА-та мисля беше в "Activating", гледай за SII Reset.Next написа:И как се програмира на по малко километри от 25 000 да е интервала. Примерно на 10 000км. Темата е уникална.
Трябва да добавиш този бит към ZCS/VO на колата:
S988A - Coding Maintenance Interval Stage 2. С това интервала ти за маслото ще стане на 12 500 км.
какво точно означава добавяне на бит? избираш някаква опция или ...?
винаги ли става на половина? ако е 22 000 ще стане 11 000? може ли да се възстанови в последствие?
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
© написа:badsharki написа:Next написа:Интересуваме за зануляването за маслото.
Зануляването на маслото го имаш както в ДИС-а, така и в ИНПА-та. И в двете го търси в "Instrument cluster". За ИНПА-та мисля беше в "Activating", гледай за SII Reset.Next написа:И как се програмира на по малко километри от 25 000 да е интервала. Примерно на 10 000км. Темата е уникална.
Трябва да добавиш този бит към ZCS/VO на колата:
S988A - Coding Maintenance Interval Stage 2. С това интервала ти за маслото ще стане на 12 500 км.
какво точно означава добавяне на бит? избираш някаква опция или ...?
винаги ли става на половина? ако е 22 000 ще стане 11 000? може ли да се възстанови в последствие?
Бихте ли пояснили, плс! Аз този въпрос го задавах многократно и никой досега не даде отговор за него!!! Интересува ме и мен, а ми предстои и смяна на масло!
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
надявам се колегата badsharki да се включи с още някой трик - поне за малко повече разяснения за километрите с ДИС-а
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
© написа:какво точно означава добавяне на бит? избираш някаква опция или ...?
винаги ли става на половина? ако е 22 000 ще стане 11 000? може ли да се възстанови в последствие?
Под добавянето на бит имам предвид добавянето на опция/екстра към заложените вече. По-принцип с НЦС-а става, но там е доста по-дълго и сложно за обясняване. Ще проверя как се добавяше опция с ДИС-а, тъй като там шанса да се омаже и прецака нещо е по-малка и ще споделя тук упътване.
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Диагностика, кодиране и програмиране
Остана ми малко време днес след работа да прегледам възможностите на ДИС-а за добавяне на опционни кодове към ZCS/VO на колата, но за голямо съжаление, няма тази възможност.
Така, че остава варианта с NCS Expert. Добавил съм ви едни PDF-и, откъдето да научите малко повече какво е ZCS, FA и как се променят.
Малко уточнение относно опционните кодове които се доабвят за да промени сервизния интервал (за Е46):
SA984 - Интервалът става 15 000 км.
SA988 - Интервалът става 11 000 км.
1. http://dox.bg/files/dw?a=a7236fd947 - Какво е ZCS, VO и какъв го търсят в колите ни.
2. http://dox.bg/files/dw?a=97d64ac2bb - Как се променя VO (за коли след 09'01г., без Е39/Е38/Е53/Е52)
Това е засега. Четете, пробвайте и по-късно и за по-гадния ZCS.
Така, че остава варианта с NCS Expert. Добавил съм ви едни PDF-и, откъдето да научите малко повече какво е ZCS, FA и как се променят.
Малко уточнение относно опционните кодове които се доабвят за да промени сервизния интервал (за Е46):
SA984 - Интервалът става 15 000 км.
SA988 - Интервалът става 11 000 км.
1. http://dox.bg/files/dw?a=a7236fd947 - Какво е ZCS, VO и какъв го търсят в колите ни.
2. http://dox.bg/files/dw?a=97d64ac2bb - Как се променя VO (за коли след 09'01г., без Е39/Е38/Е53/Е52)
Това е засега. Четете, пробвайте и по-късно и за по-гадния ZCS.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани