Проблем с вървежа на М43Б19 (програмиране на дебитомер?)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.12.2008

Проблем с вървежа на М43Б19 (програмиране на дебитомер?)

Мнение от dani dm » 12 Авг 2009, 11:09

Здравейте колеги. Вече почвам да се отчайвам от тази кола :( проблема ми е следния. Сутрин като запаля първите 5-6 сек. работи като на 3 цилиндъра, после се оправя. Другото нещо, е че докато стигне стрелката на средата за температурата изкарва някакъв пушек като мъгла. Другото нещо, е че неиска и да върви като хората сякаш се дави или нещо подобно. Даваш си гас оборотомера стига до 3хил. оборота и сякаш замръзва за момен и след няколко секунди продължава. Забелязвам, че когато подавам постепенно гас сякаш набира по-бързо. Доста изнервящо е , защото е автоматик и точно когато се отпуши и тя смени на по-горна предавка и общо взето пак неможеш да осетиш някакво вървене. Смених дебитомера и за около 2дни беше добре, но след околко 2седм. ми се появи този проблем с паленето сутрин. Незнам какво да направя вече. Имам чуството, че колкото повече я мъча и натискам толкова повече се спъва. Може ли да е от скоросната кутия. Като карам по-продължително време на D и реша да премина на S се осеща разлика но обикновенно това се случва извън градцко.
Последна промяна dani dm на 12 Авг 2009, 18:07, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 736
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: мадамите да крещят :)

Re: Проблем с вървежа на М43Б19

Мнение от Rundev » 12 Авг 2009, 11:44

dani dm написа:Здравейте колеги. Вече почвам да се отчайвам от тази кола :( проблема ми е следния. Сутрин като запаля първите 5-6 сек. работи като на 3 цилиндъра, после се оправя. Другото нещо, е че докато стигне стрелката на средата за температурата изкарва някакъв пушек като мъгла. Другото нещо, е че неиска и да върви като хората сякаш се дави или нещо подобно. Даваш си гас оборотомера стига до 3хил. оборота и сякаш замръзва за момен и след няколко секунди продължава. Забелязвам, че когато подавам постепенно гас сякаш набира по-бързо. Доста изнервящо е , защото е автоматик и точно когато се отпуши и тя смени на по-горна предавка и общо взето пак неможеш да осетиш някакво вървене. Смених дебитомера и за около 2дни беше добре, но след околко 2седм. ми се появи този проблем с паленето сутрин. Незнам какво да направя вече. Имам чуството, че колкото повече я мъча и натискам толкова повече се спъва. Може ли да е от скоросната кутия. Като карам по-продължително време на D и реша да премина на S се осеща разлика но обикновенно това се случва извън градцко.


Не се притеснявай колега тез каручки са пълни с изненади,особенно м43,бях пуснал тема именно поради тая причина "Цената да караш е46" ама я заключиха защото 10 човека си мислеха че карат танкове а не нормална кола,която много се раздрънква и обажда по нашите пътиша!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Проблем с вървежа на М43Б19

Мнение от kriso85 » 12 Авг 2009, 12:44

dani dm написа:Здравейте колеги. Вече почвам да се отчайвам от тази кола :( проблема ми е следния. Сутрин като запаля първите 5-6 сек. работи като на 3 цилиндъра, после се оправя. Другото нещо, е че докато стигне стрелката на средата за температурата изкарва някакъв пушек като мъгла. Другото нещо, е че неиска и да върви като хората сякаш се дави или нещо подобно. Даваш си гас оборотомера стига до 3хил. оборота и сякаш замръзва за момен и след няколко секунди продължава. Забелязвам, че когато подавам постепенно гас сякаш набира по-бързо. Доста изнервящо е , защото е автоматик и точно когато се отпуши и тя смени на по-горна предавка и общо взето пак неможеш да осетиш някакво вървене. Смених дебитомера и за около 2дни беше добре, но след околко 2седм. ми се появи този проблем с паленето сутрин. Незнам какво да направя вече. Имам чуството, че колкото повече я мъча и натискам толкова повече се спъва. Може ли да е от скоросната кутия. Като карам по-продължително време на D и реша да премина на S се осеща разлика но обикновенно това се случва извън градцко.

Колега, какъв дебитомер сложи ? Дали не има нужда от програмиране. :roll:
Също така е добре да си провериш и дюзите. Или на ултразвук да ти ги изчистят, или пробвай с някаква добавка за прочистване на БЕНЗИНОВ мотор (да не купиш за дизел). Може и да помогне :)
За тоя твоя проблем има много (ама наистина много) писано, прочети малко ;) Има и доста колеги, които могат да ти помогнат относно настройка на дебитомера и по прецизно диагностициране
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.12.2008

Мнение от dani dm » 12 Авг 2009, 13:03

Колега четох доста теми, но в повечето пишат да се подмени с нов дебитомер, но никъде непише къде правят програмиране. Ако някой е в час с това програмиране да каже.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 13.04.2008
Местоположение: Троян
Пол: Мъж
Кара: e46
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: 318 i

Мнение от krasy1982 » 12 Авг 2009, 13:23

Колега какво казва на диагностика колата?

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 12 Авг 2009, 13:53

Колега, а охладителна течност губиш ли? Ако губиш кажи колко доливаш.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Благоевград
Кара: Bmw E46,04`330d

Re: Проблем с вървежа на М43Б19

Мнение от Oleg-16V » 12 Авг 2009, 13:59

dani dm написа:Здравейте колеги. Вече почвам да се отчайвам от тази кола :( проблема ми е следния. Сутрин като запаля първите 5-6 сек. работи като на 3 цилиндъра, после се оправя. Другото нещо, е че докато стигне стрелката на средата за температурата изкарва някакъв пушек като мъгла. Другото нещо, е че неиска и да върви като хората сякаш се дави или нещо подобно. Даваш си гас оборотомера стига до 3хил. оборота и сякаш замръзва за момен и след няколко секунди продължава. Забелязвам, че когато подавам постепенно гас сякаш набира по-бързо. Доста изнервящо е , защото е автоматик и точно когато се отпуши и тя смени на по-горна предавка и общо взето пак неможеш да осетиш някакво вървене. Смених дебитомера и за около 2дни беше добре, но след околко 2седм. ми се появи този проблем с паленето сутрин. Незнам какво да направя вече. Имам чуството, че колкото повече я мъча и натискам толкова повече се спъва. Може ли да е от скоросната кутия. Като карам по-продължително време на D и реша да премина на S се осеща разлика но обикновенно това се случва извън градцко.

проблема ти е в двигагеля така че няма смисъл да си губиш времето
един пълен ремонт на долна и горна част ще ти осигури спокойствието,което ти липсва в момента

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.12.2008

Мнение от dani dm » 12 Авг 2009, 14:02

течноста я губя, но проблема е от една пласмаса в задната част на мотора. Губи само когато не се кара. Когато си я карам всеки ден не ми губи.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.12.2008

Мнение от dani dm » 12 Авг 2009, 15:07

В даро кар и камор ауто ми искат по 120лв. за програмиране. Някой да си го е програмирал за по-малко другаде в София?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 12 Авг 2009, 16:33

Изчакай, има колеги които предлагат програмиране и други "шукарийки" с компютър. Те ще пишат сами тука :)
Имай и дюзите предвид ;)

Oleg-16V написа:проблема ти е в двигагеля така че няма смисъл да си губиш времето
един пълен ремонт на долна и горна част ще ти осигури спокойствието,което ти липсва в момента

Нужно ли е във всяка тема да пишеш глупости :evil: :evil: :evil:
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.12.2008

Мнение от dani dm » 12 Авг 2009, 16:52

Ок колега ще изчакам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Благоевград
Кара: Bmw E46,04`330d

Мнение от Oleg-16V » 12 Авг 2009, 22:51

kriso85 написа:Изчакай, има колеги които предлагат програмиране и други "шукарийки" с компютър. Те ще пишат сами тука :)
Имай и дюзите предвид ;)

Oleg-16V написа:проблема ти е в двигагеля така че няма смисъл да си губиш времето
един пълен ремонт на долна и горна част ще ти осигури спокойствието,което ти липсва в момента

Нужно ли е във всяка тема да пишеш глупости :evil: :evil: :evil:
и каква глупост съм написал разбирач-майсторе?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 26.09.2008

Мнение от veskot » 13 Авг 2009, 0:51

Колега, 100% дебитомер. Същите признаци ги имах и аз. Вземаш един Бош за 280 лева с отстъпка (от Вари, или от някъде където си сигурен ). Програмиране със сигурност не ти трябва за М43 - има нужда за дебитомерите които се слагат на печките. За всеки случай - ресетни компютъра (или разкачи акумулатора за 10тина минути) за да изгуби адаптините настройки и в следвашите 100 км, колата ще се адаптира към новите стойности (вече реални) от дебитомера.

За да се убедиш самия ти, че е дебитомер - изключи кабела на дебитомера преди да я запалиш сутринта. Гаранция че колата ще полети.

Забрави за разни китайски, заместители, рециклажи, почистания - ако искаш колата да върви и да има добр разход.

Задлжително - проверявай РИЛоем-а парт номера и после каталога на Бош. Проверявай какво взимаш в магазина, често стават грешки.

Ако имаш кабел - дори с КарСофт си прочети лайфдатата. На загрял двигател на празен ход - би трябвало да ти отчита 16-17 кг/час дебит на въздуха. Масово на колеги с замърсени дебитомери, повредени - отчита 10-11 кг/час - което означава обеднена смес (понякога ви дава грешка P0171).


Хайде успех колега!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 13 Авг 2009, 1:03

Проверил ли си за херметичност след дебитомера? Ако смуче въздух отнякъде пак се получава обеднена смес. Заслушай се дали има някакво свистене при ускорение. Махни дори филтъра за купето или целия въздуховод ако може. Не съм запознат в детайли с е46 :uups:

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.12.2008

Мнение от dani dm » 13 Авг 2009, 10:12

Вескот благодаря ти за предложението, но наистина ли може да се скапе толкова бързо дебитомера. Аз го смених преди 1.5 месец BOSH оригинален в кутия и си беше с защитна лепенка от тези цветните таб където се отваря. Вече и бош ли започнаха да продават боклуци. Другото нещо, е че няма как да разкача дебитомера защото колата е автоматик и влиза в авариен режим и почти неможе да се кара. Вчера обаче на място го откачих обаче като поработи малко без него и колата изгасваше сама някакси. Когато го изключа докато работи се секунда падат оборотите и после се оправя, но пак изгасва. :(

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook