климатрониика ми духа хладно и мирише зле
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Jizko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 11.07.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 - печка
климатрониика ми духа хладно и мирише зле
Колеги имате ли представа какво става с климатроника ми bmw 320d/99 - ходих на диагностика доливане с фреон ,малсо и каквото там трябва но сега е по-зле даже и взе и да намерисва кофти
- BMW_325 TDS
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 517
- Регистриран на: 9.01.2007
Колега и при мене е така и не мога да разбера така ли е или аз нещо бъркам.. Значи примерно задавам 16 градуса на дисплея и духа хладно и мирише понякога, като на мърша... Много повече е от 16 градуса !!! Идва студеното чак когато цъкна звездичката ( климатика ) ама то не се задава температурата пак от това колко градуса са зададени , а от силата, с която е пуснато да духа студено 11... Така ли трябва да е или има проблем
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
BMW_325 TDS написа:Колега и при мене е така и не мога да разбера така ли е или аз нещо бъркам.. Значи примерно задавам 16 градуса на дисплея и духа хладно и мирише понякога, като на мърша... Много повече е от 16 градуса !!! Идва студеното чак когато цъкна звездичката ( климатика ) ама то не се задава температурата пак от това колко градуса са зададени , а от силата, с която е пуснато да духа студено 11... Така ли трябва да е или има проблем
Колега ти ако сериозно го мислиш това, което си написал значи и хабер си нямаш от това как се пуска климатроника или климатика. Без да натиснеш звездичката няма как да очакваш да ти духа студено защото компресора не работи без да си включил компресора именно от звездичката.
Ако си от Перник звънни един тел да ти обясня някой неща.
- kokakabana
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 335
- Регистриран на: 12.11.2007
без да пуснеш компресора нямам как да духа студено (да вкл. звездичката) най простата диагностика за климатроника или климатика е като сложиш термометър накоя духалка в купето или термосонда, на 16 градуса трябва да духа от 2 до 7 градуса зависимост от външната температура. А и няколко савета за да несе вмерисват климатиците преди да загасите мотора 10 минути по рано спирайте само компресора и оставяйте вентилатора да работи зада може да издуха конденза. тези които вече смърдят да пробват с сперйчета на вюрт и ли валволин те работят.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
това за от 2 до 7 градуса не съм сигурен ама щом казваш
Температурата на изхода на духалките е строго зависима от няколко неща:
1. външна температура
2. Чистота на вътрешния топлообменник + въздушен филтър
3. Количество на хладилен агент ако не е в норма /намялял/, съответно и по високи градуси
4. Степен на износване на компресора /ако не държи високото налягане и ниско в нужните граници/
5. Ниво на замърсяване на външния топлообменник /радиатора/
И още един куп параметри на който трябва да отговаря системата един вид тези градуси няма никакво значение дали си на 16 градуса или 22 градуса настройл климатроника изходящия въздух е с една и съща температура, разликата е само в това, че когато достигне тези градуси в купето и си на автоматичен режим вентилатора / на купето / сам ще намали оборотите си с цел да ги подържа, но това само ако е на автоматичен режим.
И на последно място всяка климатична система на автомобилите е строго специфична и сметната спряма кубатурата на купето и затова различните марки коли имат и различна температура на изходящия въздух. Аз съм мерил на почти всички модели и смея да твърдя, че от Опел до БМВ през всичките марки ако седна да пиша колко изкарват след 10 минути работа при еднакви условия на работа на климатика и заредена система по норма няма да ми стигне цяла вечер.
С две думи 2-7 градуса не е критерии за изправна система истината е презарезждене с точното количество което се по каталого за тази климатична система и от там на татък колокто си може, толкова градуса ще изкара все пак това не са нови коли.

Температурата на изхода на духалките е строго зависима от няколко неща:
1. външна температура
2. Чистота на вътрешния топлообменник + въздушен филтър
3. Количество на хладилен агент ако не е в норма /намялял/, съответно и по високи градуси
4. Степен на износване на компресора /ако не държи високото налягане и ниско в нужните граници/
5. Ниво на замърсяване на външния топлообменник /радиатора/
И още един куп параметри на който трябва да отговаря системата един вид тези градуси няма никакво значение дали си на 16 градуса или 22 градуса настройл климатроника изходящия въздух е с една и съща температура, разликата е само в това, че когато достигне тези градуси в купето и си на автоматичен режим вентилатора / на купето / сам ще намали оборотите си с цел да ги подържа, но това само ако е на автоматичен режим.
И на последно място всяка климатична система на автомобилите е строго специфична и сметната спряма кубатурата на купето и затова различните марки коли имат и различна температура на изходящия въздух. Аз съм мерил на почти всички модели и смея да твърдя, че от Опел до БМВ през всичките марки ако седна да пиша колко изкарват след 10 минути работа при еднакви условия на работа на климатика и заредена система по норма няма да ми стигне цяла вечер.
С две думи 2-7 градуса не е критерии за изправна система истината е презарезждене с точното количество което се по каталого за тази климатична система и от там на татък колокто си може, толкова градуса ще изкара все пак това не са нови коли.
- bozukov_a
- Малката Базука
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: e46 e30
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
bozukov_a написа:Не е ли от филтъра който вкарва въздуха в купето
Не! Вътре по тръбите от климата след време почват да се развъждат какви ли не гадории бактерии и подобни,които всъщност те миришат за това преди да изгасиш колата спираш компресора от звездичката оставаш само на духалка и стискай палци да не ти смърди

- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Те от БМВ в ТИС си препоръчват да се прави пълно почистване на на системата със специални спрейове, мислят че ги има в ЕТК. Така че аз съм склонен да повярвам на това.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
benzin написа:те по сервизите за автоклиматици си го предлагат като услуга почистването, а в официалния сервиз на Тойота взеха 60лв. за тази услуга така че предполагам и в дару/камор няма да е скъпа
И какво мслиш, че правят в сервизите за почистването? Разглабовят таблото?

1. Пръска се преди смяна на филтър купе върху него при включено на макс парно (не климатик).
2.Самият флакон, спрей си има дълъг накрайник с дюза накрая която дава предпоставка за по-добро разпръскване при трудно достъпни места на самата пяна. С 2 думи мушкате накрайника през решетките които са в купето на колата и пръскате (като количество по ваша преценка). Това за 30 мин. и имате немеришеща от страна на парното кола.
3.След тази манипулация се сменя филтъра на купето.
п.п. Аз използвах спрей от Бриколаж = 15лв. От сектор климатици.
Успех на всички.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Прав е колегата в ДАРУ или КАМОР за 60 ще направят същото със спея който струва 15 до 20 лв другото е труд.
За 60 лв никой няма да седне да разглобява табло това може да сте сигурни.
Хубав спрей например тези от Бриколаж вършат работа и начина на ползване го пише от задната страна на спрея ако не както ви обясни колегата Вавилон.
След това е задължително смяна на филтър салон.
Миризмата идва от конденза който се получава при използване на климатик за това преди да спрете климата малко на вентилатор да изсуши топлообменника, но това дори и аз не го правя.
Истината е че трябва да се изчисти самия топлообменик и дъното на парното, под него, което играе ролята на ваничка за конденза от там мирише.
Но това за да се направи като хората трябва да стане механично и да се разглоби цялото табло, за това си вземете хубав спрей и по често профилактика и няма да има проблеми.
Друг е момента ако се дупчи самата кутия на парното и пяната се подава директно върху радиатора имаше такава тема, също така и през таралежа ама пак разглабяне му е майката.
Това е за миризмата неприятна работа ама се стига до там от не редовна смяна на филтър салон поне два пъти годишно не зависимо от километрите ако карате много и по често.
Успрех
За 60 лв никой няма да седне да разглобява табло това може да сте сигурни.
Хубав спрей например тези от Бриколаж вършат работа и начина на ползване го пише от задната страна на спрея ако не както ви обясни колегата Вавилон.
След това е задължително смяна на филтър салон.
Миризмата идва от конденза който се получава при използване на климатик за това преди да спрете климата малко на вентилатор да изсуши топлообменника, но това дори и аз не го правя.
Истината е че трябва да се изчисти самия топлообменик и дъното на парното, под него, което играе ролята на ваничка за конденза от там мирише.
Но това за да се направи като хората трябва да стане механично и да се разглоби цялото табло, за това си вземете хубав спрей и по често профилактика и няма да има проблеми.
Друг е момента ако се дупчи самата кутия на парното и пяната се подава директно върху радиатора имаше такава тема, също така и през таралежа ама пак разглабяне му е майката.
Това е за миризмата неприятна работа ама се стига до там от не редовна смяна на филтър салон поне два пъти годишно не зависимо от километрите ако карате много и по често.
Успрех
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани