Малък електрически проблем

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Малък електрически проблем

Мнение от © » 31 Май 2009, 14:08

От известно време ми премигват фаровете. Заедно с тях няколко лампи по таблото - АБС, ДСЦ и др., а понякога временният километраж ми се нулира сам т.е. явно цялото табло.
Ходих на "диагностика" - изтриха ми най-разнообразни грешки и в крайна сметка окончаталната диагноза според сервиза беше реле-регулатор на алтернатора. Зареждаше нормално 14.1-14.2, но в диагностиката на БОШ(на български) имаше една стойност "Вълнообразност", която според тях не била нормална - до 6% и повече процента. Предложиха ми някакви алтернативи на реле-регулатор, но с цел да елиминирам всички неизвесности си поръчах и чаках една седмица оригинална част - 155лв. Сложихме я - всичко изглеждаше наред (Вълнообразност - 1,4 - 1,5% максимум), карах два дни и пак направи същия номер. Не ми се нулира таблото, но фаровете ми прегиваха.
Имам оригинални фарове с ксенон и халогени с китайски ксенон. При премигването и двата гаснат по някое време. Пробвах "стоп ерор" кабели за ксенона - никакъв резултат и с тях и без тях. В Бова кар ми предложиха да ми програмират нов лайт модул, защото като чуят за премигване на фарове и само това си мислят - цената беше около 1000лв. Просто фаровете като вариант ги изключвам, защото съм карал една година и повече с тях без никакви проблеми. На диагностиката не излезе нищо от тях. Трябва да има някакъв друг проблем
Някакви идеи?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 31 Май 2009, 19:40

Според мен има лош контакт някъде :roll:
Изображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 31 Май 2009, 20:28

Къде може да е този лош контакт ?

Заради този проблем днес карам цял ден по време на движение следя зареждането от OBC Hidden Codes на позиция 9.0 Battery Voltage. Като съм на контакт е 12, и нещо и веднага щом запаля достига 14,0 и почти постоянно остава на 14,0-14,1. Когато обаче започне премигванията на фарове - (например на 1 час каране веднъж) колебанията стават големи - 138-135-139-130-134- дори виждам числа под 130 :confused: Бързо се сменят и след малко или като загася и запаля отново застава на 140-141 т.е. вече всичко е нормално
Утре пак ще съм в този сервиз с диагностиката на БОШ (не знам как се казва програмата им) :roll:

забравих да пиша, че поради престоя на колата 2-3 месеца без да се кара се наложи да сменя оригиналния акумулатор. Взех някакъв .. не знам дали това може да има някакво значение но все пак всички подробности да са на лице :D Всъщност едва ли тук ще може да получа някакъв отговор, но може пък и да изскочи нещо полезно

ps това нещо наречено от мен реле-регулатор е всъщност Voltage regulator номер 2 на схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=22&hl=49
Последна промяна © на 27 Авг 2009, 11:41, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 31 Май 2009, 21:27

© написа:Къде може да е този лош контакт ?

Заради този проблем днес карам цял ден по време на движение следя зареждането от OBC Hidden Codes на позиция 9.0 Battery Voltage. Като съм на контакт е 12, и нещо и веднага щом запаля достига 14,0 и почти постоянно остава на 14,0-14,1. Когато обаче започне премигванията на фарове - (например на 1 час каране веднъж) колебанията стават големи - 138-135-139-130-134- дори виждам числа под 130 :confused: Бързо се сменят и след малко или като загася и запаля отново застава на 140-141 т.е. вече всичко е нормално
Утре пак ще съм в този сервиз с диагностиката на БОШ (не знам как се казва програмата им) :roll:

забравих да пиша, че поради престоя на колата 2-3 месеца без да се кара се наложи да сменя оригиналния акумулатор. Взех някакъв .. не знам дали това може да има някакво значение но все пак всички подробности да са на лице :D Всъщност едва ли тук ще може да получа някакъв отговор, но може пък и да изскочи нещо полезно

ps това нещо наречено от мен реле-регулатор е всъщност Voltage regulator номер 2 на схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=22&hl=49

Как се прави това да ти пише колко зарежда на борда :D
Изображение


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Мнение от milennyc » 31 Май 2009, 21:47

Пламене , Пламене..... имаш 1100 мнения а не си чел DIY :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Мнение от Archangel » 31 Май 2009, 21:57

Елементарно, а и сигурно си го проверил вече, но все пак - затегнал ли си добре клемите на акумулатора? Създава много рандом проблеми, може при нормално движение да зарежда 14 и изведнъж да падне до 12 както е при теб.
А иначе за алтернатора...не знам, друго по колата примигва ли? Плафоните? Осветлението на таблото?
На Е36цата беше така и беше заминал целият алтернатор, при теб може да е някаква начална фаза.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 21.01.2008
Пол: Мъж
Кара: разни баварски екземпляри
Мечтае да кара: ///M

Мнение от kiko™ » 31 Май 2009, 22:02

Слави пробвай да смениш акомулатора, сблъсквал съм се с някои доста необичайни проблеми дължащи се на акомулатора и съм напълно склонен да вярвам че проблема може да ти е от него.
Успех


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Мнение от milennyc » 31 Май 2009, 22:03

© написа:Къде може да е този лош контакт ?

Заради този проблем днес карам цял ден по време на движение следя зареждането от OBC Hidden Codes на позиция 9.0 Battery Voltage. Като съм на контакт е 12, и нещо и веднага щом запаля достига 14,0 и почти постоянно остава на 14,0-14,1. Когато обаче започне премигванията на фарове - (например на 1 час каране веднъж) колебанията стават големи - 138-135-139-130-134- дори виждам числа под 130 :confused: Бързо се сменят и след малко или като загася и запаля отново застава на 140-141 т.е. вече всичко е нормално
Утре пак ще съм в този сервиз с диагностиката на БОШ (не знам как се казва програмата им) :roll:

забравих да пиша, че поради престоя на колата 2-3 месеца без да се кара се наложи да сменя оригиналния акумулатор. Взех някакъв .. не знам дали това може да има някакво значение но все пак всички подробности да са на лице :D Всъщност едва ли тук ще може да получа някакъв отговор, но може пък и да изскочи нещо полезно

ps това нещо наречено от мен реле-регулатор е всъщност Voltage regulator номер 2 на схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=22&hl=49



ESI Tronic :) се казва. Не е готин за нашите колици като ДИС или ССС

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 31 Май 2009, 22:15

утре ще си сложа оригиналния акумулатора - зареден, да видим какво ще излезе
А с този ЕSI ми изкара километрите записани в лайт модула, а също колко часа е светил всеки фар, мигач, стоп и т.н. Може и да е елементарно, но на мен ми беше доста любопитно
Последна промяна © на 27 Авг 2009, 11:43, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Мнение от milennyc » 31 Май 2009, 22:21

© написа:утре ще си сложа оригиналния акумулатора - зареден, да видим какво ще излезе
А с този ЕSI ми изкара километрите записани в лайт модула, а също колко часа е светил всеки фар, мигач, стоп и т.н. Може и да е елементарно, но на мен ми беше доста любопитно



Пробвай наистина с Акумулатора. А кво ти е показал ESI..... ела да пием по бира и да видиш аз ще ти покажа и колко мацки си качил в колата. Повярвай ми ДИС + ССС + карсофт + бмв скенер+.... може и колицата да си намразиш.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 01 Юни 2009, 13:12

още не съм ходил в сервиз, но от сутринта съм с оригиналния акумулатор
За сега всичко е ОК, а 9.0 от теста показва 14.0 точно! Почти не мърда с фарове, халогени, форсиране и т.н.
Възможно ли е да е от акумулатора? И ако трябва да си купя нов т.е. друг, БМВ акумулатор ли ще трябва да купувам? :help:
Последна промяна © на 27 Авг 2009, 11:44, променена общо 2 пъти

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 01 Юни 2009, 13:40

A тоя дето ти прави мизерии каква марка е?
Изображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 01 Юни 2009, 13:43

нямам представа
купих го от първия магазин до който се добрах тогава, някакъв български трябва да е - 83 амперчаса
пак не е сигурно че е от него, може би трябва да карам така поне седмица за да стане ясно. Просто ми направи впечатлението че напрежението на акумулатора е по постоянно
Последна промяна © на 27 Авг 2009, 11:45, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Мнение от Archangel » 01 Юни 2009, 14:07

© написа:нямам представа
купих го от първия магазин до който се добрах тогава, някакъв български трябва да е - 83 амперчаса
пак не е сигурно че е от него, може би трябва да карам така поне седмица за да стане ясно. Просто ми направи впечатлението че напрежението на акумулатора е по постоянно


Значи е калпав акумулаторът. Купи си БМВ оригинален, мой съвет е даже същите амперчаси като този, който имаш, но с гел вътре. По-скъп е със 100-120лв., обаче си заслужава.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 21.01.2008
Пол: Мъж
Кара: разни баварски екземпляри
Мечтае да кара: ///M

Мнение от kiko™ » 01 Юни 2009, 14:19

Аз моя оригиналния го смених със BOSH Silver и съм доста доволен, за сега нямам никакви ядове ;)

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook